Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd runde 1: FFK - Alta 5. april kl. 16

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 05 apr 10, 18:47
Endret: 05 apr 10, 18:49
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av tomroar

I dag var vi heldige, vi ble utspiltpå midtbanen i 90 min, at det ble 3-0 er utrolig.

Her er det mye som må rettes på , mot bedre lag hadde vi blitt straffet stor, 15 cornere imot!, sier vel sitt

Tap av stort sett alle andre baller.

Aune fortsetter handlingslammet på sidelinjen som i fjor.  Får håpe det var premiere nerver

 

Vi var heldige og ble utspilt på midtbanen ???

Den er vel ittt drøy, vi spilte ikke en god kamp, men var alikevel klart bedre enn Alta


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 05 apr 10, 18:54

FFK var klart bedre enn Alta, og Alta er ikke noe dårlig lag. Ganske sikker på at de vil havne over midten på tabellen i år. FFK gjør den jobben de må gjøre, og ikke noe mer. De spiller overhodet ikke på 100% i dag. 

Fatter rett og slett ikke oppgulpet enkelte av dere kommer med, er dere betalt av noen for å være negative hele tiden?

FFK vant, 3 poeng, det holder kanskje ikke for enkelte?

---------------------------

Alltid FFK!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 05 apr 10, 18:55

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av foyn

God han 12 mann ffk har hentet seg. Et annulert mål og en straffe utelatt får man være fornøyd medCool

Ta av deg pæddekummenbrillerene dine. Straffesituasjonen var meget tvilsom, det anuelerte målet så ut for min del som en klar hands i forkant.

straffen var tvilsom, men det var et klart spark på beinet. Annuleringen er grusom; det så man tydelig på nrk-bildene i pausa..


fsandlie

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 05 apr 10, 19:02

Var det ikke ganske klart at Alta-spilleren hadde hendene opp i ansiktet (også kalt slo) på FFK-spilleren (husker ikke helt hvem det var...)

---------------------------

Jeg er med! 2010


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 05 apr 10, 19:05

Opprinnelig postet av foyn

straffen var tvilsom, men det var et klart spark på beinet. Annuleringen er grusom; det så man tydelig på nrk-bildene i pausa..

"66. Corner Alta Christian Reginiussen. Legger inn, mye frem og tilbake. Ballen er i mål. Men Dommer Rafiq blåser frispark til FFK."

Denne du så i pausa?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 apr 10, 19:46

Et aldri så lite "sjokk" møte med adeccofotball som er fjernt fra ffks ønske om å spille "champagnefotball". Alta vil gjøre en god sesong, fra minutt 1 eier de midtbanen vår som mangler duellkraft som behøves på Adecco nivå. Presser oss overraskende høyt, og kun en kombinasjon av uflaks og udyktighet gir oss en 2-0 ledelse til pause. Vi er langt bedre etter pause, men sliter fremdeles med raske, fintspillende offensivt, og hardt kjempende alta.Vi er ikke like effektive og til slutt er det fortjent at vi vinner kampen, men siffrene 3-0 er meget flatterende. 4-3 hadde gitt riktig bilde av kampen...

Børs;

Staw 4  kløner fælt med ballen i beina, svakt tilslag ala espen johnsen på landslaget...altfor arrogant i spillestilen, én klasseredning i 2omg gir ham én karakter opp.

Martinsen 4  bra returscoring, oppofrende hele veien, men leverer rekord i antall feilpasninger, forferdelige innlegg..Vidar er stopper! Ser utvilsomt Askar som hback hjemme mot svakere motstand med Valencia eller Rafn fremfor seg.

Piiroja  6  Kriger, og er livsviktig på de endeløse døsballene imot, som de andre feilpasninger og flere sleivinger enn tidligere.

Ophaug 5  Jobber hardt, men faller av feil defensivt noen ganger, redder seg inn på rutinen i 2omg.

Wallace  7  Jobber hardt hele veien, flere fine initiativ, litt slurv her også, men meget god kamp.

Askar 5 Borte i lange perioder, får brukt hurtigheten og teknikken altfor sjeldent. Samarbeidet med Vidar stemmer ikke.

Ramberg  5  Av og på. Fra det horrible til det laaaangt bedre, fine stikkere og løpsinnsats, dog grusomt svak i duellspillet og svakt overblikk i perioder

Borges 7 Min banens beste, eminent teknikk. Beviser at han er altfor god for dette nivået....Samt har han innsatsen som det gnistrer av!

Thomassen  6  lite med i 1omg, ofte feilpasninger etc. herjer på vingen i 2omg, nærme 7ern. Skaper masse på egenhådn.

 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 apr 10, 19:58

Børs (uten begrunnelse fordi jeg ikke gidder):

Staw 4
Martinsen 4, Ophaug 4, Piiroja 5, Wallace 5
Askar 4, Borges 6, Ramberg 3, Thomassen 4
Andersson 3, Tegström 3.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 apr 10, 20:00

Opprinnelig postet av bateman

Børsen...

Hva med Andersson og Tegström?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 05 apr 10, 20:22

Godt resultat på en middels dag

FFK møtte Alta til serieåpning på Fredrikstad Stadion mandag ettermiddag. Finspillet uteble fra begge lag, men FFK vant til slutt 3-0. Det viktigste er at serien er i gang, og at laget tok tre viktige poeng.

Kjør debatt!


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 05 apr 10, 21:22

Lite spørsmål, hvem er det som stemmer fram dagens FFK'er på stadion? Er det denna SMS-greia?

At Vidar Martinsen ble BB var en aldri så liten overraskelse for meg...

 


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 05 apr 10, 21:33

Opprinnelig postet av ommb

Lite spørsmål, hvem er det som stemmer fram dagens FFK'er på stadion? Er det denna SMS-greia?

At Vidar Martinsen ble BB var en aldri så liten overraskelse for meg...

 

Det er publikum som stemmer via SMS-saken ja


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 05 apr 10, 21:45

Opprinnelig postet av lordofwhat

regner med at vi vinner denna egentlig Laughing vi er bedre en vi var sist vi møtte de i treningskamp og da fikk de 2 mål heeeelt på slutten av kampen når ffk var slitne og ufokuserte men tipper på en 3-0 seier til mandag.

 

 

                                                                                staw

                             martinsen            ophaug (håper jeg)       piroja        wallace

                             askar               ramberg                    borges           valencia

                                                        tegstrøm                      anderson      

Heyyyyyyyyyy

Synsk? Cool Gratulerer til deg og gratulerer med seier FFK. Sinnsykt digg å gjøre unna debuten på en målmessig solid måte.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 05 apr 10, 21:58
Da ble det fan meg seier gutta! Utrolig artig. Må si jeg var litt forbauset over spillekvaliteten da. Askar synes jeg var veldig anonym, Thomassen fikk hentet seg inn greit på slutten, men Ramberg er jeg skuffet over. Følte han egentlig bare løp rundt der.

---------------------------

2010: The new era begins.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 apr 10, 22:08

Kampforløpet var vel som forventet. Alta kriget, og det var de gode til. Men de hadde lite å fare med av eget spill. Overaskende(og bra) at de var så svake på dødballer. 3-0 var vel kanskje noe flatterende, men det var en kamp vi skulle og fortjente å vinne.

Dette blir nok litt av det vi får se fremover. Alle adecco lagene vil nok gjerne ta skalpen til FFK, og vil selge seg dyrt. Dette vil de nok gjøre med mer kjemping enn finspill. Vi må ha fart på ball og føtter, men det var vrient i dag på en overaskende dårlig stadionmatte.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 05 apr 10, 22:08

bilde av plankehaugen med banner.. 

 

Kjempebra jobba!!!

 

621851

---------------------------

Stå på guttæne


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 apr 10, 22:11

Opprinnelig postet av foyn

 Annuleringen er grusom; det så man tydelig på nrk-bildene i pausa..

Dette er jeg veldig uenig i. Hadde tatt opp kampen og handsen var soleklar, selv om NRK reporterene sa noe annet før de så den siste reprisen. Dessuten var det ikke snakk om en annulering da det var blåst før ballen ble skutt i mål.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 apr 10, 22:17

Jeg tror nok Alta tok FFK litt på senga med å gå såpass offensivt ut. Jeg ble i hvert fall overrasket, og det er tydelig at Alta har mange spillere som er gode på ballbesittelse på dette nivået. Synes de spilte mye fin fotball langs bakken, og tidvis hang ikke FFK med. Heldigvis var de svake innenfor 16-meteren, og virket tannløse på offensive dødballer (de absurd mange cornerne de fikk og aldri utnyttet). Blir nå overrasket om Alta havner under midtsjiktet.

I FFK-maskineriet var det overraskende mye rusk, men vi hadde marginene med oss og var dyktigere enn Alta foran mål. I tillegg har vi bedre individuelle spillere som blir direkte avgjørende, f.eks. ved Wallaces ekstreme spisskompetanse på dødball og de kliniske avslutningene til Borges. Sistnevnte var for øvrig vår klart mest solide spillere i dag, fra min synsvinkel. Har en beundringsverdig evne til å få ting til å se lett ut. Du ser når han mottar ballen at han allerede har orientert seg om neste trekk, bruker få touch og har alltid overblikk. I tillegg god fysisk, jobber opp egne feil og veksler mellom å slå vanskelige og enkle pasninger. Briljerte ikke, og hadde sine feil, men ser altfor tydelig at han tilhører et annet nivå enn alle andre på banen. Selv på en grå dag ser du storheten i ham.

At Vidar Martinsen ble kåret til FFKs beste av stadionpublikum skjønte jeg ikke, men den kåringen har jeg aldri skjønt så mye av. Når det er sagt så hadde Vidar en helt grei dag på jobben.

Ellers skuffende å se at banen er i såpass dårlig forfatning. Det er tydelig at man ikke har brukt like mye ressurser på den før sesongstart i år som tidligere sesonger. Det er vanskelig å spille god fotball på et slikt underlag, men likevel synes jeg vi kan forvente langt bedre enn i dag. Det var urovekkende svak presisjon i pasningsspillet hos de fleste, men også veldig variabelt i duellspillet. Vi må opp flere hakk til bortemotet mot Sarpsborg, det er helt klart.

Men tre poeng på en middels svak dag er selvsagt ikke å forakte, og sånn sett har vi fått en fin start!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 05 apr 10, 23:24

Opprinnelig postet av Costanza

At Vidar Martinsen ble kåret til FFKs beste av stadionpublikum skjønte jeg ikke, men den kåringen har jeg aldri skjønt så mye av. Når det er sagt så hadde Vidar en helt grei dag på jobben.

Vi konstaterte at siden det var så surt på fingrene, og at folk stemte på Vidar etter målet, og ingen andre orket å fikle med telefonen etter det :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 apr 10, 00:02

Opprinnelig postet av foyn

 Annuleringen er grusom; det så man tydelig på nrk-bildene i pausa..

Var det en annulering i første omgang? Det husker jeg ikke. I andre omgang var det en annulering. Jeg skal se kampen i reprise i morgen, jeg får gjøre opp en mening da.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 06 apr 10, 00:16

Opprinnelig postet av obbink

bilde av plankehaugen med banner.. 

 

Kjempebra jobba!!!

 

621851

 

;-)

---------------------------

Svaberget for alltid!



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f