Husk meg
Brukernavn
Passord

Alex Rosen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04
Innlegg: 200

Lagt til: 01 feb 04, 13:41
Alex Rosen på prøvespill

Spennende!

---------------------------

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 01 feb 04, 15:06
høres ikke dumt ut... er vel en spiller som kan være midtbaneanker.. henter vi han har vi vel løst problemet på midtbanen dersom risholt blir stopper, for da blir vel søderstjerna værende på venstrekanten..

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 01 feb 04, 15:25
Vanskelig å si noe om Rosen sånn rett uten videre. Ser han har spilt på det tredje høyeste nivået i Tyskland siden 2002, og før det har han hatt få kamper i de to øverste divisjonene. Han har riktignok U21-landskamper, men det er nødvendigvis lenge siden.

Selvsagt er det spennende, og stoler på at Tore P har litt teft, men jeg jubler langt fra uhemmet over dette. Vet heller ikke hva slags spillertype han er.

Angående midtbanen så ser jeg faktisk heller at vi henter en som kan spille venstre kant. Hvorfor? Jeg vil ha Håkan Söderstjerna sentralt der han er best. Han var jo en av de beste i Allsvenskan i den posisjonen, og tror han vil fungere meget godt der i TL.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 02 feb 04, 07:37
Rosen er venstrebeint.

---------------------------

Stadion på FMV!


torhen

Knøttespiller
Ble medlem: 06 mai 03
Innlegg: 54

Lagt til: 02 feb 04, 12:16
Ja, og han tilhører vel også den øverste tredelelen av toppspillere i Skandinavia. Hvor blir det av kjøpene av spillere vi vet vil heve laget?

---------------------------

TH


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 feb 04, 13:36
Opprinnelig postet av torhen
Ja, og han tilhører vel også den øverste tredelelen av toppspillere i Skandinavia. Hvor blir det av kjøpene av spillere vi vet vil heve laget?


Det er vel mer viktig at vi henter inn spillere som Eggen vet hever laget, og ikke vi. De skal sikkert teste Rosen grundig før de tenker på en eventuell overgang.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 02 feb 04, 14:05
helt enig, FFK1903.

som tidligere sagt er terskelen for prøvespill lav men kontrakt høy...

det er lov å teste spillere som er relativt ukjente. det betyr ikke bety at de ikke holder mer enn god nok standard for FFK og tippeligaen

:cool:

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


torhen

Knøttespiller
Ble medlem: 06 mai 03
Innlegg: 54

Lagt til: 02 feb 04, 15:12
Selv jeg vet at tysk 3 div.fotball ikke er bra.

---------------------------

TH


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 02 feb 04, 15:25
Sant nok.

MEN, norsk 3.div er heller ikke bra men det kan jo finnes spillere der som hører hjemme på et høyere nivå...likevel
:D

la oss i det lengste håpe at han kan tilføre FFK noe positivt

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 feb 04, 15:30
Nå tilsvarer vel ikke det tredje høyeste nivået i Tyskland (som 2.div er i Norge) 3. div i Norge. Tipper det omtrent er på 1. divisjonsnivå, rent generelt, uten at jeg har dyptgående kjennskap til tysk fotball.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04
Innlegg: 200

Lagt til: 02 feb 04, 15:41
Opprinnelig postet av Costanza
Nå tilsvarer vel ikke det tredje høyeste nivået i Tyskland (som 2.div er i Norge) 3. div i Norge. Tipper det omtrent er på 1. divisjonsnivå, rent generelt, uten at jeg har dyptgående kjennskap til tysk fotball.


Helt enig. Tror faktisk nivået er hakket høyere enn norsk 1. divisjon. Norsk 1. og 2. divisjon er virkelig ikke noe å skryte av.

---------------------------

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 02 feb 04, 16:17
Jeg tror også nivået er en del høyere...tross alt er det mange flere fotballspillere i Tyskland pluss at det kun er 1. og 2. bundesliga over Regionliga Süd som Rosen har spilt i. Er bare to avdelinger i "3. divisjon" i Tyskland, nord og sør. Så nivået bør være ganske bra...

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 02 feb 04, 17:04
Endret: 02 feb 04, 17:09
Opprinnelig postet av Costanza
Nå tilsvarer vel ikke det tredje høyeste nivået i Tyskland (som 2.div er i Norge) 3. div i Norge.


neida, jeg bare tok et eksempel, jeg.

Det jeg prøver å få frem er at det ikke nødvendigvis bør bety at alex rosen ikke er god nok for FFK selvom han kommer fra tysk 2.div

la ham få prøvespille først da hvertfall

takk...

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 feb 04, 17:11
Endret: 02 feb 04, 17:13
På forumet til hans forrige klubb så beskrives han som en løpssterk spiller, men med dårlig teknikk. Han har vært mye ut og inn av laget, og får karakteristikken "middelmådig spiller" med god motivasjon og innsatsvilje, men altså svak teknisk.

Han skal ha kommet til Fredrikstad i dag og trener for første gang med FFK nå i ettermiddag. Blir spennende å høre hvordan det går.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 02 feb 04, 17:28
Endret: 02 feb 04, 20:24
Opprinnelig postet av Costanza

Blir spennende å høre hvordan det går.


Enig der, Costanza!

som sagt så mange ganger før...
KTE har vel full oversikt over det han gjør (og ikke gjør?)

Men med den karakteristikken han har fått fra siden til hans forrige klubb, venter jeg SPENT på hva FFK vil gjøre med hensyn til kontrakt

Vel, nå finnes det jo mange eksempler på talenter som har blitt vraket i både MU og andre klubber for senere å slå til i en annen klubb....

Vi vil vel ha spillere som forsterker laget og ikke bare er stallfyll ?...

skulle nesten tro at det ikke var attraktivt å spille i norsk tippeliga og at norske klubber må hente spillere fra klubber et stykke ned i divisjonene i utlandet....

GOD help us all....

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 02 feb 04, 19:50
Endret: 02 feb 04, 19:51
Opprinnelig postet av Mustang
...skulle nesten tro at det ikke var attraktivt å spille i norsk tippeliga og at norske klubber må hente spillere fra klubber et stykke ned i divisjonene i utlandet...

Det er vel ikke rart, tatt lønnsforskjellene i betraktning...

Fotballspillere er tross alt vanlige arbeidstakere som ønsker høyest mulig avlønning.

Når det gjelder spillerlønninger er Norge faktisk på et meget, meget lavt nivå i europeisk sammenheng.

Om man liker det eller ikke,
...money rules the world.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 19 okt 05, 17:21
Alex Rosen har nå fått to-års kontrakt med Follo Fotball. Follo har ikke så mye penger, men Rosen skal også jobbe i driften av klubben, ikke bare trene og spille, så da tok man seg råd til en lønn han kunne akseptere. Follo mister vel Christian Petersen til FFK og Mads Clausen til Stabæk så forsterkninger trenges. Tror dette var en smart løsning.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3