Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK vs ditt andre favorittlag. Hvem holder du med?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 02 feb 10, 15:30
Endret: 02 feb 10, 15:38
Endret av: Magnum

Opprinnelig postet av kjell

Unnskyld, jeg likte FFK mye bedre før.

Kjell, jeg skjønner godt hva du snakker om. Det var ikke vanskelig å mislike mange ting rundt FFK i 2009. Jeg sa til folk på jobben og andre steder som skulle hovere etter nedrykket at jeg sannsynligvis var enig i det aller meste de kunne tenkes å finne på å si. Og jeg mente det.

Og når en misliker det meste rundt det en egentlig brenner for, så er det ikke unaturlig at engasjementet daler litt også. Det er som når favorittbandet ditt har gitt ut tre crappy skiver på rad... da begynner du å bli litt skeptisk til å gå på den neste konserten deres, og du begynner å bli litt flau for å fortelle folk at det er favorittbandet ditt, sjøl om det fortsatt er bandet i ditt hjerte, og de fire første skivene deres er det beste som noen gang er gjort innen populærmusikkgenren noensinne. *)

Men det jeg håper, og som det endelig begynner å se ut som, er at 2009 og årsskiftet 2009/2010 var det absolutte nullpunkt for FFK, at ting nå skal falle på plass igjen og at en igjen skal begynne å føle godfølelsen fra 2003 og 2004 (2006 og cuptriumfen var ikke gæli heller. Dæven så nervepirrende, frustrende - og til slutt fantastisk moro - det var på semifinalen på gamle stadion!).

Jeg har håp! Foreløpig ser det lovende ut! Laughing

*) Hvis noen skulle prøve å gjette seg fram til et band som har gitt ut fire geniale skiver etterfulgt av tre elendige, så må jeg skuffe dere med at det var et fiktivt eksempel. Jeg har dog hatt sånne opplevelser med opptil flere band/artister opp gjennom åra.

P.S. Litt feil tråd, det  her, selvfølgelig... Men for å få det litt relevant, så kan jeg jo legge til at uansett om det går crap med FFK, og uansett om jeg måtte mislike utviklinga og tilstanden... spiller de mot "mitt andre favorittlag", så holder jeg alltid med FFK uansett! For hvis FFK skulle gjøre det dårlig, så ønsker jeg jo ikke at de gjør det verre.

---------------------------

Hater hat!


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 02 feb 10, 15:44

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av kjell

Mye rart

 

Her var det så mye skrivefeil at jeg måtte lese flere ganger for å skjønne hva du mener.

Men, det er tøft å være fotballsupporter eller ivrig og engasjert tilskuer. Det er bare ett lag som kan vinne kampen, og halvparten av lagene havner under midten av tabellen. For de supporterne som får reultatene mot seg er nok dette tungt å bære. Noen klarer ikke å bære det. De som sier "vi var gode i dag" etter en seier, men sier "døm var elendige " etter et tap. har man litt skjør psyke og en tung hverdag kan dette være en løsning. Fint og identifisere seg med vinner, men ikke med tapere.

Om du opplever en bedre hverdag med dine holdninger, så deg om det. For at FFK skal kunne være et topplag i Norge så trenger de støttespillere på alle nivåer. De trenger et positivt engasjement blant folk i byen, eller markedet som sponsorer vil kalle det. Klubber uten dette engasjementet vinner heller ikke fotballkamper i det lange løp.

Om FFK skulle tape mot S08 i dag vil mange av dine meningsfeller hevde at dette er en bekreftelse på at Aune ikke er rett mann som trener, etter en uke. Og at pila for klubben fortsatt peker nedover.

Hvis alle hadde tenkt slik ville dette vært et selvoppfyllende profeti. Heldigvis finnes det annerledes tenkende. De er nok vel så lykkelige.

Beklager skrivefeil, gikk unna i svingene.

 

Tror dessverre ikke du skjønte hva jeg mente. Jeg har ikke mistet sansen for FFK fordi de spiller i 1. div. Les mine overnevnte grunner :)

 

Og vi er jo enig når det gjelder "medgangssupportere". Synes bare de ivrigste supportere har en tendens til å se litt ned på de som ikke drar på alle bortekamper og bruker mange tusen kroner på FFK i året. Sannheten er som vi sier at FFK trenger medgangssupportere.

 

Aune har null og vise til som trener. Jeg mener FFK burde hatt en annen trener. Og det mener jeg om han vinner de fem neste kampene, eller ikke.

---------------------------

Ære være plankebyen!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 02 feb 10, 15:53
Endret: 02 feb 10, 15:56
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Magnum

Et veldig bra innlegg.

Henger meg på denne. Opplevde selvfølgelig samme ting fra skadefro kolleger, og jeg kunne ikke gjøre annet enn å si meg enig med dem i det meste. Selvfølgelig gjorde det vondt, vil si det føltes som om dama skulle vært utro. Men forholdet mitt til FFK er på ingen måte et normalt sunt forhold. Hadde "dama" pult seg gjennom halve byen hadde jeg fortsatt elska henne. Yell Forhåpentligvis så holder hun seg i skinnet nå, har lært og blitt et nytt og bedre menneske.Cool

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 02 feb 10, 16:04

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Magnum

Et veldig bra innlegg.

Henger meg på denne. Opplevde selvfølgelig samme ting fra skadefro kolleger, og jeg kunne ikke gjøre annet enn å si meg enig med dem i det meste. Selvfølgelig gjorde det vondt, vil si det føltes som om dama skulle vært utro. Men forholdet mitt til FFK er på ingen måte et normalt sunt forhold. Hadde "dama" pult seg gjennom halve byen hadde jeg fortsatt elska henne. Yell Forhåpentligvis så holder hun seg i skinnet nå, har lært og blitt et nytt og bedre menneske.Cool

 

Hehe! Etter gjentatte feil fra FFK, så har jeg nok dessverre mistet litt sansen og respekten. Men hjertet mitt er nok innerst inne rødt! Håper i alle fall det...

 

Klubben hadde vel egentlig godt av å rykke ned også. En helt ny start, hvor klubben kan opptre ryddig og strukturert over tid. Ja takk! :)

---------------------------

Ære være plankebyen!


Plankebærær

Juniorspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 95

Lagt til: 02 feb 10, 22:48

Ble Liverpool supporter før jeg ble FFK supporter!
Begge er to klubber jeg lever og ånder for, men hadde dem møtt hverandre i kamp ville det ha blitt nøytralt tenker jeg :)

---------------------------

FFK & Pool


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 03 feb 10, 12:56

Så min første FFK kamp på stadion i 86 og har holdt med Spurs siden Italia-90 (Pga Gazza og Lineker). Men hvis valget måtte taes så hadde jeg jo tatt på meg drakta til klubben som er fra byen jeg bor i og er oppvokst med.


Trulzo

Bedriftsspiller

Ble medlem: 21 aug 09
Innlegg: 20

Lagt til: 04 feb 10, 10:42

hmmm hadde selvsagt tatt på meg FFK drakta! men hadde jo kanskje vært en mulighet til å delt en ffk drakt og man utd drakt å sydd dem sammen da:P he he er det lov?

---------------------------

En for Alle, Alle for en!


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 04 feb 10, 11:39

nei da ødlegger du begge draktene

DERE MÅ VELGE FOLKENS  ikke pingle ut med "da deler jeg draktene i to å syr dem sammen tjohei!

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 04 feb 10, 18:16

Opprinnelig postet av lordofwhat

nei da ødlegger du begge draktene

DERE MÅ VELGE FOLKENS  ikke pingle ut med "da deler jeg draktene i to å syr dem sammen tjohei!

Ikke vanskelig i det hele tatt. Drakta til Sunderland hadde vært på.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 05 feb 10, 16:22

Jeg hadde holdt med FFK, ja. :-)

Et lite dillemma før morgendagen som kan linkes opp til denne: Hva velger man av Liverpool-Everton og FFK-Alta?


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 05 feb 10, 16:27

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg hadde holdt med FFK, ja. :-)

Et lite dillemma før morgendagen som kan linkes opp til denne: Hva velger man av Liverpool-Everton og FFK-Alta?

I akkurat det tilfellet hadde jeg med god samvittighet valgt Liverpool-Everton. FFK-Alta er tross alt treningskamp.

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 05 feb 10, 16:48

Opprinnelig postet av Sulla

I akkurat det tilfellet hadde jeg med god samvittighet valgt Liverpool-Everton. FFK-Alta er tross alt treningskamp.

Sier meg enig, LFC - selv om FFK spiller mot Alta på "samedagen".

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 05 feb 10, 17:16

FFK-Man Utd .... sy draktene sammen?? Bruke skjerf fra det ene laget og drakt fra det andre laget?

 

Nei for faen, FFK all the way!

Selv i en CL leauge kamp mellom disse lagene hadde jeg valgt FFK, jeg er da tross alt fra Norge og Fredrikstad, ikke fra manchester og england!

 

Så fra kampen vif - liverpool for en stund siden at enkelte brukte disse skjerfa med både vif og lfc logo, det er det styggeste jeg ser! Enten holder du med vif eller lfc, ikke begge!

Samme med FFK, enten FFK eller det laget de møter!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of ADECCO!

*14.05.08 - Bethina* :)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 06 feb 10, 11:55

Meget godt innlegg fredrikstadpatriot!

Jeg er så enig så enig!


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 06 feb 10, 12:04

Hadde jeg vært på en kamp mellom Leeds United og FFK, så ville jeg nytt kampen til det fulle. Jeg ville applaudert lekkerbiskener fra begge lag, og vært fornøyd samme hvordan kamp-utfallet ville blitt (så sant det var en god kamp).

Men det forutsetter selvsagt at det kun var en treningskamp. Hadde det derimot vært en offisiell kamp, ville det kun vært FFK for meg!

---------------------------

Hvem F er Rami?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24