Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva nå FFK ?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 29 jan 10, 11:02

Opprinnelig postet av Morgaine

Mulig jeg er utrolig treg og har korttidsminne som en gullfisk, men hvorfor var spillergruppa i opprør i sommer? Pga Henriksens Lotto-utsagn? Mye skader er helt sant. Men opprør? Jeg skjønner at vi ikke får noen annen trener enn Aune og jeg skal gå på stadion og heie alt jeg orker, men trua er ikke helt der. Hvis Aune ikke klarte å motivere dem til å spille det beste de kunne i fjor, hvordan skal han få dem til å yte maks i år? Synes mange her har alle mulige unnskyldninger klare for Aune uansett. Unnskyldninger som de ikke var villige til å gi TN, men heller ville gi ham skylda for.

 

Mulig ordet "opprør" var lite presist men det var flere case som skapte uro. Bråket på La Manga, mange Bosman spillere og Lotto utsagnet til Henriksen. Spillergruppa ble splittet med flere sterke personligheter sommstod mot hverandre. Dette er litt satt på spissen, men: Gerrbrand gav F...., Wehrman kranglet med ledelsen og fler av spillerne. Barsom mye av det samme. Dette var sentrale spillere, og sentrale personligheter i spillergruppa. Kan godt tenke meg at Aune hadde et problem med å lede disse med autoritet. Dessuten hadde han en uforutsigbar direktør/sportslig leder å forholde seg til. Dette er nå historie, og derfor tror jeg Aune har en bedre forutsetning for å lykkes denne gangen.

Til det du avslutter med så kan jeg si følgende. En av hovedforskjellene på Aune og duoen Nordlie/Hansen er prisen. Om jeg kun har råd til et produkt/en tjeneste som koster en fjerdedel, så er også forventningene/kravene lavere. Ser du den?

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 29 jan 10, 14:02

Opprinnelig postet av Morgaine

 . Hvis Aune ikke klarte å motivere dem til å spille det beste de kunne i fjor, hvordan skal han få dem til å yte maks i år? Synes mange her har alle mulige unnskyldninger klare for Aune uansett. Unnskyldninger som de ikke var villige til å gi TN, men heller ville gi ham skylda for.

Og TN klarte å få spillerne til å yte maks ifjor? Med mye bedre stall enn TFA hadde til disp og fullt sportslig ansvar?
La nå TFA få vise at han duger når han får tillitt som noe annet enn vikar. Han har spillergruppa med seg, Even og Jocke som assistenter og mer ro rundt seg enn han noen gang hadde ifjor. Tror han klarer seg bra.

Å sammeligne vilkårene for suksess i år og ifjor blir feil. Du har vel muligens fått med deg at klubben er inne i en tid med store forandringer til det bedre?

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 29 jan 10, 14:58
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Til det du avslutter med så kan jeg si følgende. En av hovedforskjellene på Aune og duoen Nordlie/Hansen er prisen. Om jeg kun har råd til et produkt/en tjeneste som koster en fjerdedel, så er også forventningene/kravene lavere. Ser du den?

Helt riktig. Synes det blir helt feil å sammenligne Aune opp mot Nordlie, nettopp på bakgrunn av det. Er positiv til Aune, han kjenner til klubben, og tror det vil gi en bra start. Lykke til, Aune :)

---------------------------

2010: The new era begins.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 29 jan 10, 15:16

Ja, hva nå, FFK?

Ser for meg følgende hendelsesforløp: Plankehaugen kupper årsmøtet i februar, sparker det nye styret og setter inn det gamle med Gjeldnes, Solheim &co.

De tar grep, og ansetter Arne Kristian Hanssen som ny hovedtrener, med Tom Nordlie som "sparringpartner" og oppvarmingssjef.

Samtidig ønsker man å gjøre noe med spillerstallen, og gir bort Wallace, Thomassen, Borges og Piiroja til Sarpsborg 08. Disse erstattes av Patrik Gerrbrand, Kasey Wehrman, Abgar Barsom og Gardar Jóhannsson.

Juniorlaget legges også ned for å kutte kostnadene.

Wink

Fra spøk til alvor, så er jeg faktisk optimist. FFK har gjennomgått en aldri så liten renessanse nå, og jeg tror kompetansenivået i klubben er økt betraktelig med de nye fjesene.

Tror 2010-sesongen blir en harmonisk og helt rolig sesong med et greit opprykk, før vi kliner til i 2011 ved å vise Norge at vi er en profesjonelt drevet klubb med sunn økonomi igjen!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f