Husk meg
Brukernavn
Passord

Flaut!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 28 jan 10, 08:03

Er det noen andre enn meg som syns dette sirkuset tenderer til å være DRITA flaut?  Makan til håpløs personalpolitikk, skandaløs økonomistyring, fravær av langtidplaner, total mangel på kløkt og respekt for klubbens mange tilhengere. At TFA skal i sjefsstolen igjen må jo få TV2 til å gå av hengslene!  Han blir kasta, det blir brukt MANGE mill på alternative løsninger, de blir betalt ut, og gamletrenern er plutselig bra igjen. Nei, dette er flaut!!  Merkevaren FFK er grisa til, og folk kan med GOD grunn le av oss!  Makan!!!   

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jan 10, 08:05

Ny tråd for det?


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 28 jan 10, 08:09

Jeg handler i affekt!!  Frustrasjonen må få utløp, ellers går det ut over ting jeg vil angre på senere!!

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 28 jan 10, 08:17

Ryktet er hvertfall nå totalt ødlagt for ffk nå hvis det viser seg at dette er sant.Men ifølge vg og f-n

b så skulle jo Nordkie få sparken for 1mnd siden så jeg tror det ikke før jeg får høre det etterpå.

Velkommen fotball verden til cirkus FFKLaughing

---------------------------

You'll Never Walk Alone


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 28 jan 10, 08:27

Dette sier mye om et styre som har gått av. Merkevaren FFK er mye mer knyttet opp mot engasjement og miljø rundt klubben og  et lag som spiller positiv fotball.
Et dårlig styrearbeid gir et negativt fokus over kort tid - men det er blant annet vårt engasjement og støtte for klubben som sier noe om merkevaren er svekket.

Jeg opplever det ikke flaut at klubben nå tar et par avgjørelser som er kontroversielle, men nødvendige. De viser styrke.'

Flau ble jeg den dagen de ansatte TN

 

 


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 28 jan 10, 08:35

Opprinnelig postet av rød og hvit

Dette sier mye om et styre som har gått av. Merkevaren FFK er mye mer knyttet opp mot engasjement og miljø rundt klubben og  et lag som spiller positiv fotball.
Et dårlig styrearbeid gir et negativt fokus over kort tid - men det er blant annet vårt engasjement og støtte for klubben som sier noe om merkevaren er svekket.

Jeg opplever det ikke flaut at klubben nå tar et par avgjørelser som er kontroversielle, men nødvendige. De viser styrke.'

Flau ble jeg den dagen de ansatte TN

 

 

 

Kunne ikke vært mer enig!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 28 jan 10, 08:35

Opprinnelig postet av rød og hvit
Dette sier mye om et styre som har gått av.

...

Jeg opplever det ikke flaut at klubben nå tar et par avgjørelser som er kontroversielle, men nødvendige. De viser styrke.'

Flau ble jeg den dagen de ansatte TN

Helt enig!

Her har vi youtube-video fra pressekonferansen (30 min før sin tid Cool.)


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jan 10, 08:46
Endret: 28 jan 10, 08:47
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av rød og hvit


Jeg opplever det ikke flaut at klubben nå tar et par avgjørelser som er kontroversielle, men nødvendige. De viser styrke.'

Flau ble jeg den dagen de ansatte TN

Enig!!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 28 jan 10, 09:10

Jeg syns også det er flaut. Ting har i grunn vært veldig flaut de siste månedene - eller året - i stadig økende grad. Etter sølvmedaljen (et herlig, men dessverre stadig fjernere minne) har det ikke vært mye å glede seg over.

Flauest av alt er hvordan det avgått klubbstyret, den avgåtte ledelsen og det stadig sittende AS-styret har holdt på. Jeg skulle til å si at det toppa seg med ansettelsen av Tom Nordlie, men det toppa seg vel egentlig med at visse elementer - som vanlig - fikk kalde føtter, kasta bort en unik mulighet til å ansette Rikard Norling som ny trener og isteden uttrykte "full tillit" til Tom Nordlie, som i realiteteten hadde bortimot NULL tillit på det tidspunktet.

Jeg klandrer ikke Tom Nordlie. Han fikk et godt jobbtilbud og takka ja. Jeg har på mange måter alltid hatt litt sans for ham også (vel å merke bortsett fra hans velkjente personalpolitikk eller mangel på sådan). De som ansatte ham, derimot... Det lyste av desperasjon (stikkord: "redningsmann") lang vei, og ingenting annet. Alt rundt Tom Nordlie burde vært velkjent for alle. Men det eneste de så på var hans gode resultater som "redningsmann" på slutten av en sesong. Det var dét en ville ha, og en var villig til å sette framtida på spill for å få det. Og så fungerte det ikke en gang.

Ville det vært roligere nå - og i de siste månedene - dersom FFK faktisk hadde redda plassen i Eliteserien *) med tom Nordlie ved roret i november? Sannsynligvis! Men jeg er stygt redd for at dét bare ville vært å skyve alle problemer foran seg - og kræsje enda hardere om noen måneders tid. Sånn sett er det bra at det som skjedde har fremtvunget radikale endringer (nytt styre, direktørens avgang, trenerens avgang, opprydding i personalet, en prosess for å rydde opp økonomien). Jeg håper det vil lykkes.

Ja, det blir dyrt å kvitte seg med Tom Nordlie. Det hadde blitt enda dyrere å beholde ham. Ikke bare på grunn av hans dyre kontrakt, med på grunn av spillere vi hadde mistet, spillere som ikke ville komme til oss, tapt anseelse og - er jeg redd - stadig nye skandaler.

Det er litt flaut at det er nødvendig å gå til dette skrittet. Det er ikke så flaut av nye koster (no pun intended Wink) er i ferd med å måke opp det de gamle har søpla til. Det er ikke flaut at en endelig har begynt å ta riktige avgjørelser i klubben min (og jeg kan endelig si at det er klubben min, ettersom jeg endelig har tatt steget og meldt meg inn for å kunne gi mine egne bittesmå bidrag til å få den inn på riktig vei). Nå håper jeg vi kan beholde de spillerne vi har igjen, at nye spillere vil ønske å komme til Fredrikstad igjen, en mer fornuftig drift framover, at det endelig utarbeides et verdigrunnlag og en plan for hvordan en ønsker at Fredrikstad fotballklubb skal være og framstå, og at vi på nytt kan begynne å bygge opp alt som har blitt brutt ned. Om vi så må bli i 1. divisjon *) et par sesonger for å få det til på riktig måte, så helt greit!

Det var også flaut at alt som skjedde gjorde meg så nedbrutt at jeg måtte annonsere en "ferie" som FFK-supporter. Det har naturligvis ikke gått 100 % - bl.a. har jeg jo meldt meg inn i klubben i mellomtida. Nå håper jeg at jeg igjen vil føle grunn til å være stolt over klubben i mitt hjerte. Så langt ser det bra ut!

*) Jeg har bestemt meg for å ikke bruke sponsornavnene. Wink

---------------------------

Hater hat!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 28 jan 10, 09:12

Opprinnelig postet av rød og hvit

Dette sier mye om et styre som har gått av. Merkevaren FFK er mye mer knyttet opp mot engasjement og miljø rundt klubben og  et lag som spiller positiv fotball.
Et dårlig styrearbeid gir et negativt fokus over kort tid - men det er blant annet vårt engasjement og støtte for klubben som sier noe om merkevaren er svekket.

Jeg opplever det ikke flaut at klubben nå tar et par avgjørelser som er kontroversielle, men nødvendige. De viser styrke.'

Flau ble jeg den dagen de ansatte TN

Veldig enig! Ros til det nye styret som virkelig har tatt grep!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 28 jan 10, 09:40

Opprinnelig postet av rød og hvit
Dette sier mye om et styre som har gått av. Merkevaren FFK er mye mer knyttet opp mot engasjement og miljø rundt klubben og  et lag som spiller positiv fotball. Et dårlig styrearbeid gir et negativt fokus over kort tid - men det er blant annet vårt engasjement og støtte for klubben som sier noe om merkevaren er svekket. Jeg opplever det ikke flaut at klubben nå tar et par avgjørelser som er kontroversielle, men nødvendige. De viser styrke.' Flau ble jeg den dagen de ansatte TN

Ikke helt enig.  Det er bare vi som har fulgt saken nøye som klarer å skille her, utad ses FFK nå på som klovneklubb nummer en i Norge og et slikt negativt inntrykk kommer klubben til å slite lenge med.  De personene som har gjort dette har ødelagt mye av hva 100 år historie har bygget opp. 

At styret nå virker langt bedre og viser styrke er jeg enig i, også mht avsettelsen av TN.  Ansettelsen av TN var bare en av mange feil som ble gjort i 2009 og langt fra den mest flaue.  Det pinligste her var å sitte å høre at styreleder har måttet skifte låser på dørene til kontorer og lagt ut feilinformasjon som åte for å fange de som lekker samt at TN opplevde å gå fra låst kontordør og slukket pc for så å komme på jobb dagen derpå hvor døren var åpen og pc på.  Er disse personene som har holdt på med dette fortsatt i lokalene?

Husk også at FFK må avspise en rekke kreditorer med 60%  Altså de ber om 40% rabatt og hvis ikke de får det blir det ingenting.  FFK er per dags dato en særs dårlig betaler og det ovenfor andre småklubber også.

Jeg så pressekonferansen live på vg tv  og det var fryktelig pinlig.  Men både det nye styret og Tom Nordlie kom godt ut av det synes jeg.

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 28 jan 10, 19:13

Dessverre er det nok helt riktig dom DeKjök sier her.

Resten av det fotballinteresserte Norge har i mange år hatt en svært positiv innstilling til byen og laget, men dette har skandaleåret 2009 med alt det negative som har skjedd langt på vei revet ned. Aristokratklubben med engasjementet rundt klubben nærmest alle har misunt oss, har på egen hånd vendt resten av fotball Norge mot seg.

Jeg vil trekke det så langt som å si at enkelte spillere også har vært bidragsytere til dette. Ramberg eksempelvis, med konstant syting i media på grensen til det latterlige som spillernes talsmann. Dette har ført til at spillerne har blitt sett på som sytete og overbetalte og har mistet all sympati. Sympatien har vi mistet også på banen etter Barsoms voldsomme taklinger, og manglende anger i etterkant.

Vi har hørt mye om lekkasjer innad i adm., men jeg har vel heller aldri opplevd en klubb i mediesammenheng hvor så mange ulike spillere har uttalt seg negativt om klubben, enten det er misnøye med lite spillertid, misnøye med trenere, misnøye med manglende kontraktsforhandlinger osv, osv. Det jeg selvsagt vil fram til er mangel på lojalitet, og Wehrman, Ramberg, Kvisvik, Czwartek m.fl. har sørget for med sine uttalelser at klubben samlet har mistet mye av sitt gode navn og rykte.

Dette er for meg som ELSKER klubben min, forferdelig trist, og jeg gleder meg virkelig til å lese en nettartikkel om FFK som er positiv, uansett hva den gjelder. Det siste året har vært ekstremt tungt.

6. November 2009, den tyngste dagen i mitt liv..

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 28 jan 10, 19:24

Opprinnelig postet av danieltr

Dessverre er det nok helt riktig dom DeKjök sier her.

Resten av det fotballinteresserte Norge har i mange år hatt en svært positiv innstilling til byen og laget, men dette har skandaleåret 2009 med alt det negative som har skjedd langt på vei revet ned. Aristokratklubben med engasjementet rundt klubben nærmest alle har misunt oss, har på egen hånd vendt resten av fotball Norge mot seg.

Jeg vil trekke det så langt som å si at enkelte spillere også har vært bidragsytere til dette. Ramberg eksempelvis, med konstant syting i media på grensen til det latterlige som spillernes talsmann. Dette har ført til at spillerne har blitt sett på som sytete og overbetalte og har mistet all sympati. Sympatien har vi mistet også på banen etter Barsoms voldsomme taklinger, og manglende anger i etterkant.

Vi har hørt mye om lekkasjer innad i adm., men jeg har vel heller aldri opplevd en klubb i mediesammenheng hvor så mange ulike spillere har uttalt seg negativt om klubben, enten det er misnøye med lite spillertid, misnøye med trenere, misnøye med manglende kontraktsforhandlinger osv, osv. Det jeg selvsagt vil fram til er mangel på lojalitet, og Wehrman, Ramberg, Kvisvik, Czwartek m.fl. har sørget for med sine uttalelser at klubben samlet har mistet mye av sitt gode navn og rykte.

Dette er for meg som ELSKER klubben min, forferdelig trist, og jeg gleder meg virkelig til å lese en nettartikkel om FFK som er positiv, uansett hva den gjelder. Det siste året har vært ekstremt tungt.

6. November 2009, den tyngste dagen i mitt liv..

Enig.Sant så sant

---------------------------

You'll Never Walk Alone


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 28 jan 10, 19:28
Endret: 28 jan 10, 19:28
Endret av: TheDude

jeg tror ikke at dette nødvendigvis kommer til å hefte ved FFK i lang tid, det vil si hvis kommende sesong blir en sesong med sportslig suksess og uten skandaler vel å merke. FFK rykker opp igjen på første forsøk og får skryt av alle som da mener at det er utrolig bra gjort å gjøre det så bra med en klubb som lå med brukket rygg å veltet seg i skam for under et år siden. Dette kommer tl å være de samme synserne som har hudflettet FFK for det motsatte i høst, Frode Olsen, Esten Sæther m.fl.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 28 jan 10, 19:36
Endret: 28 jan 10, 19:37
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av TheDude

jeg tror ikke at dette nødvendigvis kommer til å hefte ved FFK i lang tid, det vil si hvis kommende sesong blir en sesong med sportslig suksess og uten skandaler vel å merke. FFK rykker opp igjen på første forsøk og får skryt av alle som da mener at det er utrolig bra gjort å gjøre det så bra med en klubb som lå med brukket rygg å veltet seg i skam for under et år siden. Dette kommer tl å være de samme synserne som har hudflettet FFK for det motsatte i høst, Frode Olsen, Esten Sæther m.fl.

Helt enig, TheDude,

det er ikke langt mellom helvete og himmel, jeg har tenkt akkurat det samme som deg. Allerede til sommeren så kan, jeg sier KAN, TFA og det nye styret og administrasjonen være geniforklart.

Ordtaket "Evig eies kun et dårlig rykte" stemmer ikke alltid.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 28 jan 10, 19:42

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av TheDude

jeg tror ikke at dette nødvendigvis kommer til å hefte ved FFK i lang tid, det vil si hvis kommende sesong blir en sesong med sportslig suksess og uten skandaler vel å merke. FFK rykker opp igjen på første forsøk og får skryt av alle som da mener at det er utrolig bra gjort å gjøre det så bra med en klubb som lå med brukket rygg å veltet seg i skam for under et år siden. Dette kommer tl å være de samme synserne som har hudflettet FFK for det motsatte i høst, Frode Olsen, Esten Sæther m.fl.

Helt enig, TheDude,

det er ikke langt mellom helvete og himmel, jeg har tenkt akkurat det samme som deg. Allerede til sommeren så kan, jeg sier KAN, TFA og det nye styret og administrasjonen være geniforklart.

Ordtaket "Evig eies kun et dårlig rykte" stemmer ikke alltid.

Ja jeg håper virkelig at dere får rett og at det ikke blir motsatt så vi ikke tar en Ham kam.Håper virkelig klubben får et løft snart nå og at man kan faktisk logge på nette og lese positive saker om FFK.Men må vi selge fler spillere så kan det fort bli Ham kam.Og nei jeg håper ikke at det skjer for klubben betyr mye for meg og vil at vi skal komme sterkt ut av dette til slutt

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 jan 10, 19:44
Endret: 28 jan 10, 19:46
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av danieltr

Noe klokt, og noe mindre kloktWink

 

FFk er kjent for sitt entusiastiske publikum, og det er unektelig positivt. Dette har heller ikke blitt svekket på noen måte. jeg er ikke på noen måte enig i enkelte "representanter" for Plankehaugens forsøk på politisk innblanding i klubben, men opplever at dette har gitt inntrykk av positivt engasjement.

FFK har aldri vært kjent for strømlinjeformet styring. Dette er forsterket i 2009, og er negativt for omdømmet. Men "mannen i gata" ellers i Norge finner det nok litt sjarmerende også. Litt som VIF i gamledager med regnskap på pølsepapir.

Kritikken mot Ramberg, og PAC, er i beste fall utidig. For det første tok spillerne opp misnøyen med Nordlie med ledelsen allerede før han ble ansatt. Da dette bare ble verre gjorde de det igjen. Når det ikke bar frem, hverken overfor styrene eller klubbledelsen, uttrykte de sin frustrasjon til de som "er Fredrikstad Fotballklubb" nemlig medlemmene. Naturlig nok valgte de media får å kommunisere dette(hadde nok tatt mye tid med telefonen). Videre er Ramberg valgt til talsmann for spillerne. Dette mandatet er tydelig kommunisert. Hvis han uttrykker meninger spillergruppa ikke står inne for, bør han miste dette mandatet. Dette har ikke skjedd, og dermed er det grunn til at har snakket spillergruppas sak og det er følgelig ingen grunn til å kritisere han for det.

Fra og med ca 9.15 i dag kan vi endelig se fremover!

 

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 28 jan 10, 20:28
Endret: 28 jan 10, 20:28
Endret av: Goran Karlsen

 

Kritikken mot spillerne er meget tidig. Og rykte om at kanskje noen av dem ikke har trent i Østfoldhallen, men på stadion, når TN har holdt treningsøkter i det siste, er i beste fall utidig. Det må være en enorm ukultur i spillergruppa, og jeg kjenner at jeg blir lettere kvalm av å tenke på enkelte spillere. Jeg er redd Fredrikstadpublikummet kan fort vende spillerne ryggen hvis ikke resultater kommer omgående. Mange av dem har satt seg selv under enormt press kommende sesong. Vi får håper dem er voksne nok for oppgaven, men jeg er frykter det verste.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 jan 10, 20:48

Måten dem tok imot en ny trener på er en ting. Andre ting er at det var stor motstand mot Grønhagen, mot Karlsen og det var sutring igjennom hele sesongen om nye kontrakter.

 Nå er dem jo borte alle mann(også en del av sutrene, men ikke alle), så vi kan jo håpe dem går i seg selv denne sesongen.

      


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 28 jan 10, 22:12

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

 

Kritikken mot spillerne er meget tidig. Og rykte om at kanskje noen av dem ikke har trent i Østfoldhallen, men på stadion, når TN har holdt treningsøkter i det siste, er i beste fall utidig. Det må være en enorm ukultur i spillergruppa, og jeg kjenner at jeg blir lettere kvalm av å tenke på enkelte spillere. Jeg er redd Fredrikstadpublikummet kan fort vende spillerne ryggen hvis ikke resultater kommer omgående. Mange av dem har satt seg selv under enormt press kommende sesong. Vi får håper dem er voksne nok for oppgaven, men jeg er frykter det verste.

Slike folk vender vi ryggen til, jeg og mange flere gidder ikke og fornye noen sesongkort med slike spillere i troppen, har mine bange anelser på at en spiller også må snart gå. Tipseren til supporternet, fb, tv2, vg, nrk etc. han er nok ringet inn nå. Skam deg.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24