Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK - en opprykksfavoritt?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 jan 10, 13:39

De siste årene har det normalt vært de som kom ned fra Tippeligaen som rykket opp året etter. AaFK, Sandefjord, Start, Odd og  Stabæk har alle gått rett opp igjen etter nedrykk. Bodø/Glimt trengte to år. Naturlig nok var vi i utgangspunktet å regne som en opprykksfavoritt.

Men nå når vi selger spillere på billigsalg fordi vi ikke har råd til lønna (Gashi), erfarne folk legger opp eller trapper ned (Czwartek, Kvisvik), og vi ser ut til å gå mot et nytt trenerskifte før sesongstart - er det noen grunn til å regne oss som favoritter til å vinne Adeccoligaen 2010 - eller i det hele tatt ende blant topp 3 og rykke opp/spille kvalifisering? Adeccodassen var jevn i fjor. De som ikke rykket opp, Sogndal og smurfene, spilte lenge jevnt med de tre som til slutt rykket opp.

Hva tror folket her? Vi har riktignok redusert lønnsbudsjettet kraftig ved å la spillere som Gardar og Gashi gå, og om vi ikke signerer Éverton så sparer vi godt med kroner der også. De rutinerte vi foreløpig har med oss videre er da en gjeng midtstoppere (Martinsen, Piiroja og Ophaug) samt Hans Erik Ramberg. Kan ungguttene som Shabani og Trulsen (og Elvestad når han er restituert av kneskaden) ta et steg framover og bli viktige bidragsytere i kampen om opprykk?

Styret har visstnok budsjettert med et tilskuersnitt på 7000 neste år. Det er vel omtrent det vi lå på sist vi var i 1. divisjon, og da fløt både klubben og byen på en bølge av Eggensk entusiasme og medgang. Jeg tror at nå som det har vært så mye negativt, så er vi avhengige av en god start sportslig for å oppnå et anstendig tilskuersnitt.En slik god start innebærer at vi må høvle over Alta samt få en tidlig revansje over smurfene.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 jan 10, 14:02

får ffk en god start og vinner noen kamper så skal det bli vansklig å stoppe oss tror jeg. da kommer flyten og publikum tar turen på stadion igjen :) evig opptimist som kjøpte sesongkort i dag

---------------------------

jaddajadda


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 27 jan 10, 14:05

har kjøpt sesongkort selv :D

 

Jeg skal være der da FFK rykket opp igjen :D

Om det blir i år eller en annen gang, så skal jeg være der igjen :D


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 27 jan 10, 14:13

01 Alta
02 Bodø/Glimt
03 Bryne
04 FC Lyn
05 Follo
06 Fredrikstad
07 Løv-Ham
08 Mjøndalen
09 Moss/Ham-Kam
10 Nybergsund
11 Ranheim
12 Sandnes Ulf 
13 Sarpsborg 08
14 Sogndal
15 Strømmen
16 Tromsdalen

Når man ser på laga som skal spille sammen med oss neste sesong, så blir man vel heller ikke kjempeskremt. Nå har ikke jeg full kontroll over Adeccolaga, men det kan sikkert flere andre analysere. Våre argeste konkurrenter bør  jo være, Sogndal, S08, Nybergsund og Bodø/glimt. Hvor stor styrkeforskjellen blir, kan man jo nesten ikke vite før sesongstart. Men vi bør jo stille ganske sterkt HVIS vi klarer å beholde resten av laget, og at klubben setter som mål å komme opp igjen.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 jan 10, 14:55

Opprinnelig postet av endre

Hvor stor styrkeforskjellen blir, kan man jo nesten ikke vite før sesongstart. Men vi bør jo stille ganske sterkt HVIS vi klarer å beholde resten av laget, og at klubben setter som mål å komme opp igjen.

Problemet er at dette er et nokså stort hvis. Du kunne spandert fete typer, slik: HVIS vi klarer ...

Slik det ser ut nå er jo Éverton på vei ut, Raio har det jo vært snakket om flere ganger i vinter, Tregstrøm går vel dersom noen i TL vil betale for'n, og hva har vi igjen på topp da? Adiyah og Trulsen ... Jeg har inntrykk av at spillere inn, det må på vent inntil pengespørsmål er avklart. Hvor lenge er overgangsvinduet egentlig åpent? Vi kan fort få hastverk, for det ser ut som det trekker ut i tid med avklaringer på pengespørsmål.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 27 jan 10, 15:00

Dominic er jo i Milan, så han har vi vel heller ikke der oppe :)
Nå er det jo spennende juniorer på vei opp. + at hvis vi med ny trener går over til ny formasjon, ala 4-4-2, så er jo Andersson ubrukelig som kant sies det, og da kanskje han blir flyttet inn som spiss/hengende spiss? Uten at jeg vet at det er mulig ;p
Og noen kroner får man sikkert, hvis man finner en eller annen, ett sted :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 27 jan 10, 15:17

Jeg forutsetter nå at Nordlie ikke vil være trener ved sesongstart og at det isteden blir Aune, noe som iallfall vil skape mer ro i laget. (Jeg tippet nedrykk tidligere men er mer optimistisk nå) Vi vet heller ikke hvor mange flere spillere vi mister og jeg forutsetter at Raio og Everton forsvinner desverre. Da har vi etter hva jeg kan se ingen spisser om er gode nok noe jeg tror vil påvikre spillet veldig. jeg tror vi vil dominere kamper hjemme noe som på ingen måte vil si at vi vinner dem og at vi vil ta flere poeng borte enn hva vi gjorde i Tippeligaen. Jeg tipper vi kommer 5-8 pl på tabellen.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 27 jan 10, 15:22

Denne sesongen blir sånn midt på tre. Bygge opp laget og roe oss ned. Mitt tips er 5-7 plass. Vi har vel stort sett ikke økonomi til noe annet.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 27 jan 10, 15:31

Tror faktisk at FFK kan få det tøft i år. Rett og slett fordi at det er en "storklubb" tenker da på tidligere historie og hva vi har prestert det siste med sølv i serien og cup gull. Se på Leeds alle laga der nede får en sykt ekstra motivasjon når de møter leeds og spiller ofte over evne i akkurat kampen mot Leeds. FFK kan faktisk bli rammet av det samme.

Så da kreves det dyktighet fra spillerne og treneren for å klare å kompensere for dette. Håper at FFK klarer det

---------------------------

There's only one United. Leeds United


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 jan 10, 15:50

Opprinnelig postet av endre

Dominic er jo i Milan, så han har vi vel heller ikke der oppe :)

Selvsagt. Armhevinger på meg.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 27 jan 10, 16:19
Endret: 27 jan 10, 16:41
Endret av: Gonzales

På papiret har vi jo et sterkt lag, men troppen er selvsagt for tynn. I tillegg til bredden på troppen er det spissene som er vårt store problem. Det blir for tynt med Tegstrøm, Trulsen og Slydal som alternativer på topp. Mye avhenger av om vi klarer å hente Everton. Hvis vi i tillegg holder på sentrale spillere som Borges, Piiroja, Wallace og Thomassen ser det bra ut. Et spørsmål er jo om det er verdt å selge en spiller, f.eks Wallace eller Piiroja, for noen millioner for å kunne kjøpe Everton dersom vi ikke klarer å skaffe penger på noen annen måte.

Uansett er det vanskelig å spå før sesongen er i gang. Jeg regner FFK som opprykksfavoritt, men det er nesten umulig å spå før sesongen er i gang. Må også huske på at det er vi som er laget å slå, og mange lag kommer nok til å kjempe som løver for å klare nettopp det. Da gjelder det bare at vi har den samme innsatsen og gløden i tillegg til at vi spiller sammen som et lag, de individuelle ferdighetene er gode nok for opprykk.

Edit: Ser nå på FB at Evertons agent skal ha krevd skyhøy lønn. Det er vel typisk for den typen agenter, men uansett vil han vel tjene mye mer her enn han noen gang vil gjøre på tredje nivå i Brasil?


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 jan 10, 17:00

Med spillerene vi har nå kommer vi til å starte med 10 mann i mer enn en kamp.      Hadde det vært 7er fotball så hadde jeg ikke tvilt       men sånn som det er nå      Det er ikke bra når man er for få til å spille treningskamper

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 jan 10, 18:02

Tipper FFK rykker ned fra adecco i år. Vi har for tynn stall + at det virker mer og mer sannsynlig at Aune tar over som trener. Nedrykket i fjor var starten på slutten for FFK...

---------------------------

--
facebook.com/FreddyGPaulsen


Insolvent

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 aug 04
Innlegg: 19

Lagt til: 27 jan 10, 19:27

Opprinnelig postet av Kratos

Tipper FFK rykker ned fra adecco i år. Vi har for tynn stall + at det virker mer og mer sannsynlig at Aune tar over som trener. Nedrykket i fjor var starten på slutten for FFK...

 

Uff det føles litt sånn..... Frown

Håper på positive overraskelser fra i dag og utover når det gjelder klubben i vårt hjerte!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 jan 10, 21:15

Opprinnelig postet av Kratos

Tipper FFK rykker ned fra adecco i år. Vi har for tynn stall + at det virker mer og mer sannsynlig at Aune tar over som trener. Nedrykket i fjor var starten på slutten for FFK...

Tipper du mye? Jeg tar et veddemål imot.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jan 10, 21:36

Opprinnelig postet av Kratos

Tipper FFK rykker ned fra adecco i år. Vi har for tynn stall + at det virker mer og mer sannsynlig at Aune tar over som trener. Nedrykket i fjor var starten på slutten for FFK...

Som oftest er jeg enig med Fred., men ikke nå.

Det er for mange gode krefter som kjemper for FFK og for stort engasjement i folket til at denne tradisjonsrike klubben med den flotte stadion blir visket ut av fotballkartet.

2010 blir mellomåret som kun bekrefter FFK´s gjeninntreden som en langvarig aktør i norsk toppfotball.

De gode beskjeder ligger på vent til å slippes løs, og de er mange etterhvert.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 27 jan 10, 21:39

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Kratos

Tipper FFK rykker ned fra adecco i år. Vi har for tynn stall + at det virker mer og mer sannsynlig at Aune tar over som trener. Nedrykket i fjor var starten på slutten for FFK...

Som oftest er jeg enig med Fred., men ikke nå.

Det er for mange gode krefter som kjemper for FFK og for stort engasjement i folket til at denne tradisjonsrike klubben med den flotte stadion blir visket ut av fotballkartet.

2010 blir mellomåret som kun bekrefter FFK´s gjeninntreden som en langvarig aktør i norsk toppfotball.

De gode beskjeder ligger på vent til å slippes løs, og de er mange etterhvert.

Og Willy har tatt lykkepilla si, skjønner jeg.....

---------------------------

You`ll never walk alone...


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jan 10, 21:47

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Kratos

Tipper FFK rykker ned fra adecco i år. Vi har for tynn stall + at det virker mer og mer sannsynlig at Aune tar over som trener. Nedrykket i fjor var starten på slutten for FFK...

Som oftest er jeg enig med Fred., men ikke nå.

Det er for mange gode krefter som kjemper for FFK og for stort engasjement i folket til at denne tradisjonsrike klubben med den flotte stadion blir visket ut av fotballkartet.

2010 blir mellomåret som kun bekrefter FFK´s gjeninntreden som en langvarig aktør i norsk toppfotball.

De gode beskjeder ligger på vent til å slippes løs, og de er mange etterhvert.

Og Willy har tatt lykkepilla si, skjønner jeg.....

Nei, men bare latt vær å spise sur sitron, og så har jeg faktisk tro på en opptur i år, tror faktisk ikke at det kan gå verre enn i 2009. Hva med litt entusiasme folkens, og Ziggy, har du en annen trenerkandidat ?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 jan 10, 22:01

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Kratos

Tipper FFK rykker ned fra adecco i år. Vi har for tynn stall + at det virker mer og mer sannsynlig at Aune tar over som trener. Nedrykket i fjor var starten på slutten for FFK...

Som oftest er jeg enig med Fred., men ikke nå.

Det er for mange gode krefter som kjemper for FFK og for stort engasjement i folket til at denne tradisjonsrike klubben med den flotte stadion blir visket ut av fotballkartet.

2010 blir mellomåret som kun bekrefter FFK´s gjeninntreden som en langvarig aktør i norsk toppfotball.

De gode beskjeder ligger på vent til å slippes løs, og de er mange etterhvert.

Hvilke spillere skal ta oss tilbake til tippeligaen da ? Vi har jo ikke spillere til å gjennomføre treningskamper engang...

---------------------------

--
facebook.com/FreddyGPaulsen


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 27 jan 10, 22:09

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Kratos

Tipper FFK rykker ned fra adecco i år. Vi har for tynn stall + at det virker mer og mer sannsynlig at Aune tar over som trener. Nedrykket i fjor var starten på slutten for FFK...

Som oftest er jeg enig med Fred., men ikke nå.

Det er for mange gode krefter som kjemper for FFK og for stort engasjement i folket til at denne tradisjonsrike klubben med den flotte stadion blir visket ut av fotballkartet.

2010 blir mellomåret som kun bekrefter FFK´s gjeninntreden som en langvarig aktør i norsk toppfotball.

De gode beskjeder ligger på vent til å slippes løs, og de er mange etterhvert.

Og Willy har tatt lykkepilla si, skjønner jeg.....

Nei, men bare latt vær å spise sur sitron, og så har jeg faktisk tro på en opptur i år, tror faktisk ikke at det kan gå verre enn i 2009. Hva med litt entusiasme folkens, og Ziggy, har du en annen trenerkandidat ?

Jeg hadde det, men han er tydeligvis på vei ut døra....:(

PS ! Du kan gjerne slutte å ta de vanndrivende medisinene, så det slipper å komme så mye piss.....Wink

---------------------------

You`ll never walk alone...



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3