Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Freddy Aune som trener

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 12 5

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 26 nov 10, 17:53

Hvis Aune sjøl trekker seg,kan han gjøre det med hevet hode. Jeg har også vært veldig kritisk til Aune iløpet av sessongen,men......det er vel akkurat det som kalles engasjement.

 

Jeg stiller meg følgende spørsmål: -hvis vi ikke skal ha Aune-Amundsen......hvem skal vi ha som trener da? Hva har vi å velge i? Skal vi gå i fella igjen,med ny trener,høyere lønn,andre typer spillere,etterlønn osv. Nå MÅ vi lære. Aune har vel 2 år igjen,og all den tid han OG Amundsen klarte opprykk,ser jeg ingen andre enn at de to fortsetter-hvis ikke da Aune trekker seg sjøl,og Amundsen ikke for forlenget kontrakten.

Kosten-hvis han tar et år til,sørger nok for at disse to gutta fortsetter. Viktigst da blir faktisk at vi har et bra medesinsk apparat i klubben,som både kan forebygge og lege skader-er ikke sikker på åssen det er med dette apparatet idag. Vi vil neste år være veldig avhengig av at vi får få skader,og da er denne jobben utrolig viktig.


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 26 nov 10, 18:46

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Tom Freddy fortsatt er FFK-trener når vi tar fatt på tippeligaen til våren.

Kravet var opprykk - mannen har levert opprykk! Da fortjener han sjansen til å vise hva han duger til på et høyere nivå. Ferdig arbeid! :-)

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 nov 10, 20:03

Jeg bøyer meg ærbødig i støvet og gratulerer trenerteamet og spillerene og klubben med vel utført oppgave.

Det har vært en vanskelig sesong, men trenerteamet har maktet å bygge et lag, de har maktet å få spillere som har vært ukjente med hverandre til å fremstå mer og mer som et kollektiv, og da særlig når det gjaldt som mest, nemlig i kval-kampene.

Vi supportere har hatt et stemningsleie gjennom sesongen som har svinget fra tro og håp til den ytterste fortvilelse, og i vår frustrasjon har vi krevd treneravgang og andre drastiske tiltak.

De involverte parter har vist seg oppgaven voksen.

Jeg tror derfor nå på kontinuitet.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 26 nov 10, 20:14

Nei nei.... Ja, de klarte det "såvidt", og det fortjener de heder for !!

Men dette er ikke godt nok, skjønner dere ikke det ? Dessuten tror jeg Aune frivillig fratrer jobben som hovedtrener ganske snart !

Hvis ikke, er han like blendet som visse andre av den nylige oppturen. Alt maset om at han har fått mye pepper i år, skulle bare mangle med de ressursene han har hatt ifht konkurrentene.

Dette visste Aune også da han sa JA til jobben.

---------------------------

You`ll never walk alone...


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 nov 10, 20:21

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Nei nei.... Ja, de klarte det "såvidt", og det fortjener de heder for !!

I kval-kampene så var det vel litt mer enn "såvidt".

Men hva som skjer eller hva som bør skje skal ikke jeg ta stilling til, vi får vente i spenning og se.

Aftenposten spekulerer i at far og sønn Eggen er på vei til FFK, hvor har de det fra tro?

 http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article186781.ece

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 26 nov 10, 20:45
Endret: 26 nov 10, 20:49
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Nei nei.... Ja, de klarte det "såvidt", og det fortjener de heder for !!

I kval-kampene så var det vel litt mer enn "såvidt".

Men hva som skjer eller hva som bør skje skal ikke jeg ta stilling til, vi får vente i spenning og se.

Aftenposten spekulerer i at far og sønn Eggen er på vei til FFK, hvor har de det fra tro?

 http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article186781.ece

 

Leste i kronikken til FB`s Erik Pedersen:

sitat:

FB-sporten vet at fraksjoner i og rundt FFK-systemet har jobbet – og jobber – for å fjerne Aune som trener. Det bør være svært velbegrunnede argumenter for å gjennomføre en slik prosess nå. Trenerteamet bør få fornyet tillit, mulighet til å bygge videre på laget, som utvilsomt har potensial.

Hva i h....te skjer ??? 


 


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 26 nov 10, 20:57
Endret: 26 nov 10, 20:59
Endret av: Ziggy Stardust

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Nei nei.... Ja, de klarte det "såvidt", og det fortjener de heder for !!

I kval-kampene så var det vel litt mer enn "såvidt".

Men hva som skjer eller hva som bør skje skal ikke jeg ta stilling til, vi får vente i spenning og se.

Aftenposten spekulerer i at far og sønn Eggen er på vei til FFK, hvor har de det fra tro?

 http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article186781.ece

 

Leste i kronikken til FB`s Erik Pedersen:

sitat:

 

FB-sporten vet at fraksjoner i og rundt FFK-systemet har jobbet – og jobber – for å fjerne Aune som trener. Det bør være svært velbegrunnede argumenter for å gjennomføre en slik prosess nå. Trenerteamet bør få fornyet tillit, mulighet til å bygge videre på laget, som utvilsomt har potensial.

Hva i h....te skjer ??? 


 

---------------------------

You`ll never walk alone...


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 26 nov 10, 21:11
Jeg lanserte jo Eggen i to spann allerede til kvalikken tidligere i år. Blir ikke overrasket om dette skjer. At Kosten sier at Aune er trener i 2011, er slikt vi har hørt mange ganger før i andre sammenhenger i fotballklubber og bedrifter. Så går det kort tid så skjer det bytte alikevel. Skal denne klubben utvikles videre må det på plass en ny trener og et par forsterkninger og at de viderefører satsing på unge spillere, og driver edruelig.

lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 26 nov 10, 21:21
Endret: 26 nov 10, 21:26
Endret av: lordofwhat

blir bare krøll med 2 trenere syns jeg ....

bedre eventuelt da hvis vi absolutt må ha ny trener å ansette en av dem å la aune få reservetrener jobben (hvis han ønsker den) såppas skylder vi han faktisk ....

 

selv mener jeg vi burde beholde han da han faktisk har nådd målet hele byen satt for han før sesongen i tilegg til at han har gått ned å lønn (for klubben) og spillerne trives med han som trener .... så jeg ser ikke helt poenget i å kaste han på dør riktig enda :)

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 26 nov 10, 21:43

Opprinnelig postet av lordofwhat

selv mener jeg vi burde beholde han da han faktisk har nådd målet hele byen satt for han før sesongen i tilegg til at han har gått ned å lønn (for klubben) og spillerne trives med han som trener .... så jeg ser ikke helt poenget i å kaste han på dør riktig enda :)

Så enkelt kan det sies. De som har forventet at FFK skulle feie gjennom førstedivisjon på samme måte som Stabæk eller Molde gjorde, vil nok føle at Aune har gjort en skikkelig dårlig jobb. Jeg er ikke enig.

Aune har rett og slett levert det vi ønsket oss. Tippeliga 2011. Han har ikke levert den med god margin, men det er faktisk uvesentlig.

Selvsagt må alles jobb evalueres etter enhver sesong, også trenerens, men det viktigste kravet har han altså oppfylt.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 26 nov 10, 22:02

Aune har min fulle støtte, men hva enn klubben skulle bestemme seg for bør være en endelig løsning. Liker ikke at Tom Freddy blir kastet rundt på den måten som han har blitt. Klubben bør bestemme seg for om han er ønsket, ikke bytte han ut i 2-3 måneder og så sette han tilbake på plass.

Jeg vil jo si at han har gjort jobben med bravour. Det er jo også hans første fulle sesong og det har jo vært en heller turbulent periode

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 26 nov 10, 22:30

La nå styret og ledelsen i klubben bestemme hvem som trener klubben.

Positiv støtte er noe klubben trenger. Ikke surmaget kritikk og synsing. Jeg har vært uenig i ansettelsen av Tom Nordlie, men så blir han sparket uten å få tid til å vise hva han mente laget trengte. Styret mente at TFA kunne klare jobben og han klarte det, selv uten Mathias Andersson, Ardian Gashi, Everton Da Costa, Simen Brenne, Michael Trulsen, Tarik og andre som etterlyses og som ledelsen kritisereres for å ha solgt/gitt bort.

Så hvis vi skal fortsette å handle som fulle sjømenn så kan vi overlate styre og stell til supporterne som går før kampen er slutt og som kritiserer våre egne spillere istedet for å støtte.


La oss supportere kose oss med god fotball fra favorittlaget vårt og "support"ere laget vårt.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 26 nov 10, 21:29

Opprinnelig postet av tomroar
At Kosten sier at Aune er trener i 2011, er slikt vi har hørt mange ganger før i andre sammenhenger i fotballklubber og bedrifter. Så går det kort tid så skjer det bytte alikevel.

"In Kosten we trust"!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 26 nov 10, 23:55

Opprinnelig postet av tomroar
Skal denne klubben utvikles videre må det på plass en ny trener og et par forsterkninger og at de viderefører satsing på unge spillere, og driver edruelig.

Høres denne treneren ut som Nils Arne Eggen eller Knut Torbjørn Eggen? Nei, absolutt ikke. Gamle-Eggen er snart 70 år. Hvor er fremtiden der? Den er ikke-eksisterende. 

Et par forsterkninger må vi selvsagt ha, og satsinga på unge spillere må bli enda bedre. Å drive edruelig må vi selvsagt gjøre videre, og da mener jeg det blir feil å sparke Aune/Amundsen når FFK som lag har hatt bra fremgang den siste måneden. Jeg er veldig usikker på om det vil bli noe særlig bedre med enda et trenerskifte nå.

Du svarte ikke på spørsmålet mitt som jeg stilte i det forrige innlegget mitt tomroar. Hvorfor gir du Amundsen kreditt for alt som har gått bra og Aune skylden for alt som har gått dårlig?


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 nov 10, 14:28
Jeg tro personlig at i de siste kampene har gått tilbake til styringsmodellen som skjedde etter at Amundsen kom. I de siste kampene er det nøyaktig samme spillermønster med bruk av vinger, og lite måking av lang ball. Det har vært to gode perioder i år , 6 kamper på sommeren og de siste 4-5. Konklusjon klar!

tippeliga2011

Knøttespiller
Ble medlem: 22 mai 10
Innlegg: 57

Lagt til: 27 nov 10, 14:54
Opprinnelig postet av tomroar
Jeg tro personlig at i de siste kampene har gått tilbake til styringsmodellen som skjedde etter at Amundsen kom. I de siste kampene er det nøyaktig samme spillermønster med bruk av vinger, og lite måking av lang ball. Det har vært to gode perioder i år , 6 kamper på sommeren og de siste 4-5. Konklusjon klar!
Helt enig i dine observasjoner, lagt merke til det samme jeg også

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 27 nov 10, 15:46

Opprinnelig postet av tippeliga2011
Opprinnelig postet av tomroar
Jeg tro personlig at i de siste kampene har gått tilbake til styringsmodellen som skjedde etter at Amundsen kom. I de siste kampene er det nøyaktig samme spillermønster med bruk av vinger, og lite måking av lang ball. Det har vært to gode perioder i år , 6 kamper på sommeren og de siste 4-5. Konklusjon klar!
Helt enig i dine observasjoner, lagt merke til det samme jeg også

... mens jeg observerer at du dukket opp samtidig som Trond Amundsen ble ansatt i trenerteamet. Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 nov 10, 15:59
Vedkommende kan jo ha vært på kamper uavhengig av hans bruker her på dette forumet. Tror ikke vi to er de eneste som har observert dette. Det er helt greit med tap i mange kamper, men det er lang frem til å spille så lite underholdende som det er gjort i størstedelen av denne sesongen. At det har en sammenheng med frafall på kampene av de som ikke er like interresert i fotball som oss "fotballidioter" er nærmest en selvfølge. Skal tilskuertallene opp må det også være et snev av underholdning for mann i gata. Vi får bare håpe at opprykket får folk til å glemme mangel på underholdning, slik at flere kjøper sesongkort slik at det blir mer forutsigbarhet på inntektene fra billettsalget før overgangsvinduet stenger. Med en ny mann ved roret så er det i hverfall glemt, av de fleste.

zu6akwro

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 aug 06
Innlegg: 5

Lagt til: 27 nov 10, 16:40

Fått noen bastante tips om at ny trener allerede er signet for neste år.

Det sies at ny trener er Arne Sandstø. Noen som vet noe mer?

 


SK

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 nov 10
Innlegg: 1

Lagt til: 27 nov 10, 17:52
Det er ingen i klubben som kommer til å kommentere noe rundt ny trener før i Januar. Det er klausuler i sluttpakka til Nordlie som gjør dette umulig... Tipset ditt er brennhett, jeg har også har fått bekreftet dette fra fotballfans i Bergen!

---------------------------

SK



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 12 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340