Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Freddy Aune som trener

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 12 6

madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 27 nov 10, 02:58
Endret: 27 nov 10, 03:01
Endret av: madcow

Opprinnelig postet av Gjerningsmannen

Hvor er rausheten? Hvor er ydmykheten? Hvor er rakryggheten? Alle dere som har grint og sippa så lenge. Hva med å si:

"Jeg tok feil. Den skråsikre holdningen min angående Aune er jeg ikke like sikker på lenger. Jeg tok kanskje feil. Kanskje Aune er en bra trener tross alt. Og som kan utvikle seg til å bli en enda bedre trener. Vi har røkka opp. Man kan ikke få noe bedre resultat enn det. Jeg vet ikke så mye om det å lede et fotball-lag. Faktisk vet jeg ingen verdens ting, for jeg har aldri gjort det. Derfor burde jeg kanskje vært litt forsiktigere med å mene noe om ting jeg kan så lite om. Alt jeg har lært om fotball har jeg lært fra tribuneplass og sofakroken. Jeg innser nå at Aune og FFK har lykkes og at det passer seg litt dårlig å kritisere noen da.

Jeg kan strekke meg litt og innrømme følgende at mye av min kritikk har vært negativ, jeg har ikke trenerkurs.. og om jeg noen gang uttaler meg om en ting jeg ikke har peiling på. Vær vennlig å sleng denne posten i ansiktet mitt. Jeg vil også få faktisk være så ærlig å si at jeg har tatt feil i mye av min kritikk, uten at jeg vil gå for langt inn på det. Ikke helt rettferdig av meg...Jeg stiller meg derfor bak Tom Freddy Aune. Han, sammen med flere har reddet laget vårt. Utvilsomt noe som gjør han til "en av oss".


Og dermed vil jeg si. Du har min tillit. Du har overlevd en kritisk gjeng med fotballspillere. Du har aldri vært "idiot" i media, du har aldri "sviktet" klubben eller direkte hengt ut noen spillere i laget. Du leder et lag vi alle er stolte av. Vår stolthet som by baserer seg mye på hvordan det går med FFK. Du har den 25. november, 2010 fått unison applaus fra supporterne. Du har gjort det som trengs.

Takk så mye Tom Freddy, takk så mye - det er så uendelig positivt at du har holdt ut mange av oss.... og jeg håper bare at du forstår vi kun ønsker klubbens beste, men vi vet ikke alltid hva det betyr - selv om vi kanskje liker å tro det.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 27 nov 10, 08:03

Bravo!

---------------------------

Hater hat!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 27 nov 10, 08:19

Sleng den i trynet mitt også, selv om jeg ikke er helt overbevist enda.....

---------------------------

Fredd


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 27 nov 10, 09:14

Opprinnelig postet av madcow

Opprinnelig postet av Gjerningsmannen

Hvor er rausheten? Hvor er ydmykheten? Hvor er rakryggheten? Alle dere som har grint og sippa så lenge. Hva med å si:

"Jeg tok feil. Den skråsikre holdningen min angående Aune er jeg ikke like sikker på lenger. Jeg tok kanskje feil. Kanskje Aune er en bra trener tross alt. Og som kan utvikle seg til å bli en enda bedre trener. Vi har røkka opp. Man kan ikke få noe bedre resultat enn det. Jeg vet ikke så mye om det å lede et fotball-lag. Faktisk vet jeg ingen verdens ting, for jeg har aldri gjort det. Derfor burde jeg kanskje vært litt forsiktigere med å mene noe om ting jeg kan så lite om. Alt jeg har lært om fotball har jeg lært fra tribuneplass og sofakroken. Jeg innser nå at Aune og FFK har lykkes og at det passer seg litt dårlig å kritisere noen da.

Jeg kan strekke meg litt og innrømme følgende at mye av min kritikk har vært negativ, jeg har ikke trenerkurs.. og om jeg noen gang uttaler meg om en ting jeg ikke har peiling på. Vær vennlig å sleng denne posten i ansiktet mitt. Jeg vil også få faktisk være så ærlig å si at jeg har tatt feil i mye av min kritikk, uten at jeg vil gå for langt inn på det. Ikke helt rettferdig av meg...Jeg stiller meg derfor bak Tom Freddy Aune. Han, sammen med flere har reddet laget vårt. Utvilsomt noe som gjør han til "en av oss".


Og dermed vil jeg si. Du har min tillit. Du har overlevd en kritisk gjeng med fotballspillere. Du har aldri vært "idiot" i media, du har aldri "sviktet" klubben eller direkte hengt ut noen spillere i laget. Du leder et lag vi alle er stolte av. Vår stolthet som by baserer seg mye på hvordan det går med FFK. Du har den 25. november, 2010 fått unison applaus fra supporterne. Du har gjort det som trengs.

Takk så mye Tom Freddy, takk så mye - det er så uendelig positivt at du har holdt ut mange av oss.... og jeg håper bare at du forstår vi kun ønsker klubbens beste, men vi vet ikke alltid hva det betyr - selv om vi kanskje liker å tro det.

Takk for det....:-)


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 27 nov 10, 11:11
Håper inderlig Aune og Amundsen får fortsette som trenerteam. De har fått masse erfaring dette året og kommer bare til å bli bedre og bedre. Kontinuitet er ekstremt viktig. Vær så snill FFK, ikke kødd til det her nå med å spekulere i en evt ny trener.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 27 nov 10, 11:45

Opprinnelig postet av Dokka

Opprinnelig postet av Dokka

Jeg håper at Aune er rett mann for FFK, han virker personlighetsmessig til å være en trener som passer til de verdiene FFK står for. Hvordan tror dere Aune takler å virkelig få ansvaret?

Jeg ønsker å svare på mitt eget spørsmål: Aune er rett mann for FFK, se på verdier, holdninger og statistikken i år. Han gikk ned i lønn for å få Amundsen til klubben, han svarer rolig og reflektert under intervjuer. Aune er lokal, han elsker byen og laget. Han har hatt et enormt press på sine skuldre, men han har holdt seg oppreist. Han er reflektert nok til å ta inn en ass.trener som hever han og det virker som de lytter til hverandre. Nok mas om dyre trenere som skal ha alt for mye oppmerksomhet rundt sin person. Dere som maser på Eggen, hvordan gikk det sist han var her? (ikke svar for mye på det i denne tråden) Aune har gjort jobben sin, og om FFK ikke har spillt den fotballen vi har ønsket i år, så kan vi kanskje se på årsakene til det? Aune er rett man, vet dere hvorfor? Dere sa BRING BACK THE SMILE, svaret er

FFK HAR RØKKA OPP I ÅR Laughing

Godt sagt. Smile

Som jeg har skrevet tidligere,så HAR jeg vært kritisk til trenernes disp iløpet av kamper,og ønsket noe annet. Men idag,vil jeg si at vi ikke har annet valg enn å fortsette med de trenerne vi har-HVIS de selv ønsker.

 Bare tull å snakke om Eggen x 2. Vi må lære nå,og ikke gå i samme fella som tidligere,og husk: Aune og gjengen fikk oss opp i TL,selv om det skjedde på overtidWink


jarleb

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 06
Innlegg: 90

Lagt til: 27 nov 10, 11:49

Jeg har også vært usikker denne på om vi har hatt de riktige trenerne, men har vært på flere treninger i 2010 og sett at de har hatt en god tone med laget. Dette har vært en viktig faktor til at vi lyktes.
Mest kritisk har jeg vært til noen av byttene som har blitt foretatt, men jeg har hele året sagt at vi ikke har økonomi til å gjøre noe med trenerne våre. Det har vi slik jeg ser det heller ikke neste år. 
Jeg ønsker at hele trenergruppen skal fortsette minst en sesong til. De har fått flyt og det for meg som står på sidelinjen ser det ut til at de jobber godt sammen, noe som er utrolig viktig.

Selv har jeg trenerkurs og er trener, men holder på med det som kalles barneidrett. Så noen ekspert er jeg overholde ikke. Jeg lærer noe nytt hver dag og det gjør også trenerne til FFK også. I 2011 har NFF valgt ut 14 nye topptrenere.  De kommer altså til å lære mye også i 2011.

Jeg håper og tror at vi neste år kommer til å ha de samme trenerne til å lede laget på og utenfor banen. Jeg tror de har erfart utrolig mye og at de møter 2011 styrket og forbedret. De er pr. i dag de rette til å lede klubben.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 27 nov 10, 11:56

http://www.f-b.no/sport/jeg-vil-alltid-vere-lojal-mot-klubben-1.5841882

les dette. Spesielt seier-uavgjort-tap. Er jo ikke dårlig andre steder ,enn i FredrikstadWink


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 27 nov 10, 12:07

Opprinnelig postet av jarleb

Jeg har også vært usikker denne på om vi har hatt de riktige trenerne, men har vært på flere treninger i 2010 og sett at de har hatt en god tone med laget. Dette har vært en viktig faktor til at vi lyktes.
Mest kritisk har jeg vært til noen av byttene som har blitt foretatt, men jeg har hele året sagt at vi ikke har økonomi til å gjøre noe med trenerne våre. Det har vi slik jeg ser det heller ikke neste år. 
Jeg ønsker at hele trenergruppen skal fortsette minst en sesong til. De har fått flyt og det for meg som står på sidelinjen ser det ut til at de jobber godt sammen, noe som er utrolig viktig.

Selv har jeg trenerkurs og er trener, men holder på med det som kalles barneidrett. Så noen ekspert er jeg overholde ikke. Jeg lærer noe nytt hver dag og det gjør også trenerne til FFK også. I 2011 har NFF valgt ut 14 nye topptrenere.  De kommer altså til å lære mye også i 2011.

Jeg håper og tror at vi neste år kommer til å ha de samme trenerne til å lede laget på og utenfor banen. Jeg tror de har erfart utrolig mye og at de møter 2011 styrket og forbedret. De er pr. i dag de rette til å lede klubben.

Du...jeg vil kommentere akkuraut dette med bytter under kamp:

Vi må alle huske på at her kan det være en del grunner som IKKE publikum vet noenting om.....eks: Gamboa blir bytta ut-publikum buuuer,og skjønner ingenting-lar sin frustrasjon gå utover Aune.......,sannheten er at det var Gamboa som BA om å bli byttet ut,fordi han var tom.

Mye av dette har jeg fått greie på ved å følge laget på tv,mens dere som er på stadion kun ser det dere ser.

 Så...poenget mitt er: jeg tror ikke Aune bytter inn/ut spillere etter krone/mynt prinsippetWink


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 nov 10, 12:21

Opprinnelig postet av kjell-H

Nei det beste er å la klubb og trenere jobbe ifred nå.Vil hvertfall ikke ha en sånn vinter vi hadde ifjord med uro og bråk.Jeg stoler på at styre og klubben vet hva de driver med.Er spillerne og styre fornøyd med aune så er det topp for det som er viktig nå er å få en oppkjøring uten bråk og uro.Heia FFK

Styre, hør vår bønn. Aaaaa-MEN.

Nå når Aune har levert det vi ville ha - opprykk - så er den beste belønningen han kan få, en vinter med arbeidsro. Å begynne å spekulere i Eggen nå, er intet mindre enn illojalt.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


jarleb

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 06
Innlegg: 90

Lagt til: 27 nov 10, 13:38

Opprinnelig postet av Kai Roger

Du...jeg vil kommentere akkuraut dette med bytter under kamp:

Vi må alle huske på at her kan det være en del grunner som IKKE publikum vet noenting om.....eks: Gamboa blir bytta ut-publikum buuuer,og skjønner ingenting-lar sin frustrasjon gå utover Aune.......,sannheten er at det var Gamboa som BA om å bli byttet ut,fordi han var tom.

Mye av dette har jeg fått greie på ved å følge laget på tv,mens dere som er på stadion kun ser det dere ser.

 Så...poenget mitt er: jeg tror ikke Aune bytter inn/ut spillere etter krone/mynt prinsippetWink

Jeg er 100% enig i at buing ved bytter er uakseptabelt og er noe av det jeg missliker sterkest. Sett fra mitt ståsted så er det ikke så ofte at jeg har merket meg hvem som har blitt tatt ut, men hvem som har blitt satt inn. Det var først senhøstes at jeg virkelig så at det var en plan, når jeg ser det blir tatt to og tre bytter og man gradvis forskyver de som er på banen. Tidligere i sesongen ble det byttet inn spillere som medførte at jeg egentlig sto igjen som ett spørsmålstegn.
For all del, jeg mener ikke at kron/mynt prinsippet ble brukt! Jeg rett og slett bare ikke så nytteverdien av den som ble satt innpå.

Som sagt tidligere. Jeg er på ingen måte noen ekspert, bare en supporter som har meninger. Wink


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 nov 10, 14:28
Jeg tro personlig at i de siste kampene har gått tilbake til styringsmodellen som skjedde etter at Amundsen kom. I de siste kampene er det nøyaktig samme spillermønster med bruk av vinger, og lite måking av lang ball. Det har vært to gode perioder i år , 6 kamper på sommeren og de siste 4-5. Konklusjon klar!

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 nov 10, 14:33

Svarer reflektert ! Fra mitt ståsted er uttalelsene til Aune denne sesongen så lang unna reflektert det går an å komme.

Har du sett intervjuer med Sarpsborgs trener, VIF også videre så stemmer dette med reflektert.

 

 


tippeliga2011

Knøttespiller
Ble medlem: 22 mai 10
Innlegg: 57

Lagt til: 27 nov 10, 14:54
Opprinnelig postet av tomroar
Jeg tro personlig at i de siste kampene har gått tilbake til styringsmodellen som skjedde etter at Amundsen kom. I de siste kampene er det nøyaktig samme spillermønster med bruk av vinger, og lite måking av lang ball. Det har vært to gode perioder i år , 6 kamper på sommeren og de siste 4-5. Konklusjon klar!
Helt enig i dine observasjoner, lagt merke til det samme jeg også

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 nov 10, 15:46

Opprinnelig postet av tippeliga2011
Opprinnelig postet av tomroar
Jeg tro personlig at i de siste kampene har gått tilbake til styringsmodellen som skjedde etter at Amundsen kom. I de siste kampene er det nøyaktig samme spillermønster med bruk av vinger, og lite måking av lang ball. Det har vært to gode perioder i år , 6 kamper på sommeren og de siste 4-5. Konklusjon klar!
Helt enig i dine observasjoner, lagt merke til det samme jeg også

... mens jeg observerer at du dukket opp samtidig som Trond Amundsen ble ansatt i trenerteamet. Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 nov 10, 15:59
Vedkommende kan jo ha vært på kamper uavhengig av hans bruker her på dette forumet. Tror ikke vi to er de eneste som har observert dette. Det er helt greit med tap i mange kamper, men det er lang frem til å spille så lite underholdende som det er gjort i størstedelen av denne sesongen. At det har en sammenheng med frafall på kampene av de som ikke er like interresert i fotball som oss "fotballidioter" er nærmest en selvfølge. Skal tilskuertallene opp må det også være et snev av underholdning for mann i gata. Vi får bare håpe at opprykket får folk til å glemme mangel på underholdning, slik at flere kjøper sesongkort slik at det blir mer forutsigbarhet på inntektene fra billettsalget før overgangsvinduet stenger. Med en ny mann ved roret så er det i hverfall glemt, av de fleste.

zu6akwro

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 aug 06
Innlegg: 5

Lagt til: 27 nov 10, 16:40

Fått noen bastante tips om at ny trener allerede er signet for neste år.

Det sies at ny trener er Arne Sandstø. Noen som vet noe mer?

 


tippeliga2011

Knøttespiller
Ble medlem: 22 mai 10
Innlegg: 57

Lagt til: 27 nov 10, 16:44

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av tippeliga2011
Opprinnelig postet av tomroar
Jeg tro personlig at i de siste kampene har gått tilbake til styringsmodellen som skjedde etter at Amundsen kom. I de siste kampene er det nøyaktig samme spillermønster med bruk av vinger, og lite måking av lang ball. Det har vært to gode perioder i år , 6 kamper på sommeren og de siste 4-5. Konklusjon klar!
Helt enig i dine observasjoner, lagt merke til det samme jeg også

... mens jeg observerer at du dukket opp samtidig som Trond Amundsen ble ansatt i trenerteamet. Wink

Stemmer det, la merke til Amundsen den tiden han var trener i Løv-Ham, en klubb som har hatt en imponerende utvikling de siste årene ift de små ressursene klubben har hatt / har. Noe jeg mener Amundsen har vært med på å bidra til. Synes derfor det er litt spennende og følge med han

 


tippeliga2011

Knøttespiller
Ble medlem: 22 mai 10
Innlegg: 57

Lagt til: 27 nov 10, 17:09

Opprinnelig postet av tomroar
Vedkommende kan jo ha vært på kamper uavhengig av hans bruker her på dette forumet. Tror ikke vi to er de eneste som har observert dette. Det er helt greit med tap i mange kamper, men det er lang frem til å spille så lite underholdende som det er gjort i størstedelen av denne sesongen. At det har en sammenheng med frafall på kampene av de som ikke er like interresert i fotball som oss "fotballidioter" er nærmest en selvfølge. Skal tilskuertallene opp må det også være et snev av underholdning for mann i gata. Vi får bare håpe at opprykket får folk til å glemme mangel på underholdning, slik at flere kjøper sesongkort slik at det blir mer forutsigbarhet på inntektene fra billettsalget før overgangsvinduet stenger. Med en ny mann ved roret så er det i hverfall glemt, av de fleste.

Påstandene mine har jeg ut i fra kampene jeg sett i år


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 27 nov 10, 17:17
Opprinnelig postet av tomroar
Jeg tro personlig at i de siste kampene har gått tilbake til styringsmodellen som skjedde etter at Amundsen kom. Konklusjon klar!
Utdyp er du snill...

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 12 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24