Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Freddy Aune som trener

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 12 4

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 30 aug 10, 13:58
Opprinnelig postet av madcow

Opprinnelig postet av mysthical
Kan ikke FFK like gjerne ansette meg som trener da???? Lover at dere her inne skal bestemme laget med at jeg åpner for avstemmning på hver plass om hvem som skal spille. Taktikken legges også ut for avstemmning. Jeg skal sørge for at jeg lar meg lett lede av mannen i gata og jeg skal kun ha 500 000 i året. God billig løsning det vel eller???????

Du skal ha 500 000 i året for å la noen andre gjøre jobben din?

Nei jeg skal ha 500 000 for å se kampene gratis fra orkesterplass ;)

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 30 aug 10, 14:17
Endret: 23 nov 10, 00:09
Endret av: kjell-H

Heia FFK.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 30 aug 10, 14:21

Jeg synes kampen i går i likhet med mange andre kamper i år viste oss at spillerne jobbet og løp og kom til flere sjangser, men ikke viste hva de skulle gjøre forann motstenderenns mål.


Jonpk

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 03
Innlegg: 242

Lagt til: 31 aug 10, 10:38
Opprinnelig postet av kjo

Opprinnelig postet av Jonpk
Laget er mer enn godt nok til og slå alle i Adecco
Det er på tide drepe den illusjonen. Det er en enorm mangel på basisferdigheter hos mange av spillerne. Elendige ballmottak, 0,0 teknikk, upresise pasninger, grusomt duellspill i forsvaret, avsluttninger helt uten feeling. Aune legger vel for faan ikke opp et spillesystem som innebærer at 50 % av passningene skal slåes rett i beina til motspiller, eller slås faenivoll ut av banen? Ingen trener i verden kan lære proff fotballspillere å score fra 6 meter i stedet for å klinke kula med full kraft langt over og utenfor.

Tapet i dag er summen av en mengde drit dårlige prestasjoner, laget har for mange dårlige fotballspillere på banen. Kutt ut og si at FFK er gode nok i massevis til å surfe gjennom serien. Hvilke relle alternativer han vi bak? Opphaug spiller som en middels 3-divisjonsspiller kamp etter kamp, men det ser ikke ut til at noen utfordrer plassen hans. Begge backene (ja, Pereira også!) slår massssse feil i kamp etter kamp. De sentrale midbanespillerene er vaksinert mot å score mål. Realiteten er at FFK må ha en hel masse flaks, og være heldige med andre lags resultater, om det skal bli opprykk i år.

Tjo, jeg er selvsagt enig i med deg i det meste her. Men hva har skjedd med de nevnte spillerne på de 2 siste årene. Da var de jo suverene i TL og slo faktisk lissepasninger. Alle forståsegpågåenere skryter av skudd/innleggsfoten til Wallace, men iår virker den bare ikke. Kan man ikke da legge skyld på feil treninger???

---------------------------

En ærlig FFK supporter!


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 31 aug 10, 19:16

Selvtilit og dårlig fjorår får ta mye av skylden, skjønt det bekymrer meg litt at det ikke er blitt rettet opp. Men Wallace har vært ustabil fra han kom 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 22 nov 10, 21:33

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Lex

Opprinnelig postet av foyn

 

Greit nok at ffk spiller planløst nå og ikke ser ut til å ha ting helt på greip, men denne bladfyken kan da ikke taes som sannhetsvitne

FFK ligger på kvalplass med det møkkaspillet de har hatt; har vel i snitt vunnet sjansestatistikken og ingen av de lagene som kommer bakfra er uslepne diamanter.. Sikkert morsomt for journalisten å få noen treff, men analysen er en vits

Så du er uenig i dette?

 - Dette Fredrikstad-laget fremstår ikke som et lag som vil kjempe om opprykk i slutten av sesongen. Trener Aune sier gang på gang før og etter kamp at de skal slutte å slå langt, og heller holde ballen på bakken, men nok en gang så vi et lag som ikke har en klar plan

 

Jeg er fortsatt uenig i idiotanalysen til bladfyken, og får nok rett..

 

Skal man ha analyser som treffer vedrørende FFK, så er det nok best å hente eksperthjelp fra nabobyen..


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 nov 10, 14:58

Er av dem som har vært kritisk til Aune, fordi vi ikke har sett mer og oftere det vi har sett i play off. Hadde vi gjort det hadde overhodet ikke Aune vært tema. Mener vi også i play off har sett en mye tydeligere og offensiv Aune som kun har fokusert på å vinne av egen kraft og ikke vansklighetene vi alltid vil møte. Så takk til Aune for en fabelaktig jobb i sluttspillet hvor han ikke tok av ett eneste sekund før dommeren blåste i fløyta for siste gang igår. Og ingenting er så galt at det er godt for noe, står du støtt når det virkelig blåser og kommer ut av det, vokser man både som menneske, samt at omgivelsen får større respekt. Dette har vært den harde veien, men ingenting hadde gledet meg mer enn om Aune hadde tatt en Martin Andresen....


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 26 nov 10, 15:11

...Mons Ivar Mjelde slet vel også minst like mye et par sesonger i Brann før de tok seriegull. Skal nok ikke avskrive Aune enda.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 26 nov 10, 15:17

Opprinnelig postet av Jonpk
Alle forståsegpågåenere skryter av skudd/innleggsfoten til Wallace, men iår virker den bare ikke. Kan man ikke da legge skyld på feil treninger???

 Nei det kan man faktisk ikke. Det er forskjell på å trene ett A-lag og et guttelag. Spillerne har selv ansvar for å trene.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 26 nov 10, 15:20

Alex Fergusson slet også veldig flere år i Man Utd de første årene han var der.


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 26 nov 10, 16:16

All ære til Tom Freddy Aune! Måten han har klart å takle det enorme presset han har hatt på seg fra byen vår, måten han har fått en skakkjørt gjeng etter nedrykket i fjor til å reise seg på denne måten, måten han har klargjort laget foran kvaliken til å kjøre til de grader over et tippeligalag synes jeg fortjener en hyllest!

 

Får for guds skyld ikke klubben engang tenker på å kvitte seg med denne mannen. Han er ikke verdens beste trener, men han kan bli meget god med litt tid på seg. Ikke minst er han lokal, han er "billig" i forhold til andre løsninger de siste årene og han bør nå få sjans til å videreutvikle det han har startet på. Kontiunitet vil bli viktig framover, og hvis klubben nå kaster seg på bølgen med dyre spillere, høy lønn og nye trenere igjen så har man ikke lært en dritt av de foregående år!

 

Sportslige mål skal og bør alltid være der, men det som er viktigst framover er å få en god og stabil økonomi på beina og da er budsjetter i nærheten av det vi hadde for 2-3 år siden den sikreste vei til ruin! Det finnes faktisk klubber i Norge som klarer å drive med overskudd og i tillegg ha sportslig suksess. Jeg håper at FFK blir en av dem neste år!

---------------------------

FFK
-norgesmester 2006!!


student

Knøttespiller
Ble medlem: 22 mai 10
Innlegg: 57

Lagt til: 26 nov 10, 16:21
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Er av dem som har vært kritisk til Aune, fordi vi ikke har sett mer og oftere det vi har sett i play off. Hadde vi gjort det hadde overhodet ikke Aune vært tema. Mener vi også i play off har sett en mye tydeligere og offensiv Aune som kun har fokusert på å vinne av egen kraft og ikke vansklighetene vi alltid vil møte. Så takk til Aune for en fabelaktig jobb i sluttspillet hvor han ikke tok av ett eneste sekund før dommeren blåste i fløyta for siste gang igår. Og ingenting er så galt at det er godt for noe, står du støtt når det virkelig blåser og kommer ut av det, vokser man både som menneske, samt at omgivelsen får større respekt. Dette har vært den harde veien, men ingenting hadde gledet meg mer enn om Aune hadde tatt en Martin Andresen....

Synes ikke det medfører helt riktighet og gi all æren til Tom Freddy for den gode avslutningen FFK har hatt. Det er Amundsen som har hatt ansvar for spillestil og struktur. Han har ledet mye av treningene og hatt ansvar under kamper. I de siste kampene er det tydelig og se at det er Amundsens sin fotballfilosofi vi har sett. Det spilles identisk med måten Løv-Ham og Kongsvinger spilte under Amundsen. Synes derfor han burde ha en stor del av æren for de siste ukers resultater

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 26 nov 10, 17:14

Det er nok ofte slik at det er enten eller i denne bransjen. Hadde vi feilet i kvaliken ville "alle" krevd Aune sin avgang. Jeg er en av flere her inne som har vært sterkt kritiske til Aune i år. Laget har i store deler av sesongen fremstått uten offensiv slagplan, hvor det eneste innøvde virket å være håpløse langballer fra Raio. Vi har skapt sjanser og mål ofte grunnet enkeltmannsprestasjoner (hvor hadde vi vært uten Celso....), og sjeldent pga flott lagspill (slik som i de siste kampene). Jeg mener faktisk at nivået i Adecco ikke er så bra som endel skal ha det til, og at vi til slutt klarer 3 plassen fordi nivået er så svakt blant de andre lagene. Lov til å stikke fingern i jorda selv om alle, inkludert undertegnede, er i ekstase over comebacket til eliten. 

Når det er sagt, de to kampene mot Hønefoss var fantastisk gjennomført og viser et potensial på både trener- og spillersiden vi ikke har sett ofte i 2010. Jeg er i tvil om Aune er rett mann, men egentlig kan vi legge ballen død, hvilken klubb sparker en trener som har fått de opp en divisjon? Det er så mye entusiasme og positivitet i Fredrikstad om dagen så stabilitet på trener-, spiller-, og ledersiden er kanskje akkurat hva vi trenger nå for å få utviklet klubben videre. Samt er økonomien anstrengt, og det vil koste noen ekstra kronasjer å sparke Aune, samt finne en erstatter (som også mest sannsynlig krever høyere lønn enn hva Aune har).

Til slutt vil jeg hylle Aune for den fantastiske gesten han gjorde i sommer. Han etterspurte selv en trener til inn i apparatet, og når valget falt på Amundsen gikk Aune frivillig ned i lønn for å frigjøre midler! Det står det stor RESPEKT av!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 26 nov 10, 17:21
tror du treffer spikeren på hodet. Det vi har sett i de siste kampene er vel nøyaktig det som skjedde i den perioden rett etter Amundsen kom til klubben. Da ble vingene mye mer brukt og vi kom til mange flere sjanser. Vi så da som i den perioden et spillemønster som fungerer, isteden for baller opp mot midtspissene, både direkte fra forsvarspillerene og midtbanen.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 26 nov 10, 17:39

Opprinnelig postet av tomroar
tror du treffer spikeren på hodet. Det vi har sett i de siste kampene er vel nøyaktig det som skjedde i den perioden rett etter Amundsen kom til klubben. Da ble vingene mye mer brukt og vi kom til mange flere sjanser. Vi så da som i den perioden et spillemønster som fungerer, isteden for baller opp mot midtspissene, både direkte fra forsvarspillerene og midtbanen.

Hva skjedde etter perioden Amundsen kom til klubben da? Eller hva skjedde frem til kvaliken?

Fikk Tom Freddy lov til å "leke" trener da eller? 

Æres den som æres bør er det noe som heter. Tom Freddy Aune skal ha mye av æren for dette opprykket, akkurat som Trond Amundsen skal ha sin del av æren. De er faktisk et trenerteam, tro det eller ei.

Det som er morsomt er at når ting går dårlig får Tom Freddy Aune all skyld. Når det derimot går bra med FFK får Trond Amundsen all æren. Det er jeg ganske lei.

La oss nå håpe at Amundsen/Aune fortsetter å samarbeide bra, og bygger videre på de siste 4-5 kampene. Da er det etter min mening ikke noe vits i å bytte trener. La oss heller fortsette med de vi har. Kontinuitet er viktig. Hvem som har ansvar for det defensive, keeperne, angrepsspill osv er ikke så viktig. Det viktige er at alle trenerne/spillerne finner rollene sine og at FFK som klubb/lag utvikler seg.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 26 nov 10, 17:53

Hvis Aune sjøl trekker seg,kan han gjøre det med hevet hode. Jeg har også vært veldig kritisk til Aune iløpet av sessongen,men......det er vel akkurat det som kalles engasjement.

 

Jeg stiller meg følgende spørsmål: -hvis vi ikke skal ha Aune-Amundsen......hvem skal vi ha som trener da? Hva har vi å velge i? Skal vi gå i fella igjen,med ny trener,høyere lønn,andre typer spillere,etterlønn osv. Nå MÅ vi lære. Aune har vel 2 år igjen,og all den tid han OG Amundsen klarte opprykk,ser jeg ingen andre enn at de to fortsetter-hvis ikke da Aune trekker seg sjøl,og Amundsen ikke for forlenget kontrakten.

Kosten-hvis han tar et år til,sørger nok for at disse to gutta fortsetter. Viktigst da blir faktisk at vi har et bra medesinsk apparat i klubben,som både kan forebygge og lege skader-er ikke sikker på åssen det er med dette apparatet idag. Vi vil neste år være veldig avhengig av at vi får få skader,og da er denne jobben utrolig viktig.


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 26 nov 10, 18:46

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Tom Freddy fortsatt er FFK-trener når vi tar fatt på tippeligaen til våren.

Kravet var opprykk - mannen har levert opprykk! Da fortjener han sjansen til å vise hva han duger til på et høyere nivå. Ferdig arbeid! :-)

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 nov 10, 20:03

Jeg bøyer meg ærbødig i støvet og gratulerer trenerteamet og spillerene og klubben med vel utført oppgave.

Det har vært en vanskelig sesong, men trenerteamet har maktet å bygge et lag, de har maktet å få spillere som har vært ukjente med hverandre til å fremstå mer og mer som et kollektiv, og da særlig når det gjaldt som mest, nemlig i kval-kampene.

Vi supportere har hatt et stemningsleie gjennom sesongen som har svinget fra tro og håp til den ytterste fortvilelse, og i vår frustrasjon har vi krevd treneravgang og andre drastiske tiltak.

De involverte parter har vist seg oppgaven voksen.

Jeg tror derfor nå på kontinuitet.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 26 nov 10, 20:14

Nei nei.... Ja, de klarte det "såvidt", og det fortjener de heder for !!

Men dette er ikke godt nok, skjønner dere ikke det ? Dessuten tror jeg Aune frivillig fratrer jobben som hovedtrener ganske snart !

Hvis ikke, er han like blendet som visse andre av den nylige oppturen. Alt maset om at han har fått mye pepper i år, skulle bare mangle med de ressursene han har hatt ifht konkurrentene.

Dette visste Aune også da han sa JA til jobben.

---------------------------

You`ll never walk alone...


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 nov 10, 20:21

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Nei nei.... Ja, de klarte det "såvidt", og det fortjener de heder for !!

I kval-kampene så var det vel litt mer enn "såvidt".

Men hva som skjer eller hva som bør skje skal ikke jeg ta stilling til, vi får vente i spenning og se.

Aftenposten spekulerer i at far og sønn Eggen er på vei til FFK, hvor har de det fra tro?

 http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article186781.ece

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 12 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3