Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-junior - sesongen 2010

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

ffkern

Knøttespiller

Ble medlem: 17 mar 10
Innlegg: 68

Lagt til: 05 des 10, 20:31

Var det flere en meg som var å så FFKjr sine prøvespillere som spilte kamp mot Indre i går?

Kan først si at Indre vant fortjent 1-0 i en kamp som ikke hadde mye underholdningsverdi. Dessverre ser det ikke ut til at disse kullene har det som skal til for å spille seg inn på FFK. Veldig mye uferdige spillere som mangler mye ved alle spillets faser. Ferdighetene deres kan riktig nok bli bedre med årene, men det nivet de per dags dato innehar er ikke godt nok for å få tilitt for FFKjr. Dog syns jeg Argtim Shabani (Trosvik, bror til Agim) og Filip (Lisleby) klarte seg bra. De andre viste ikke prov på noe stort.

Når det gjelder Indre så har det veldig mye spennende spillere vi kan sjekke ut. Det er lov til å hente spillere som ikke er fra Fredrikstad-området også. Et godt eksempel på dette er Jiris Suka Suka som Stabæk hentet. De så potensialet og han har vokst stort som spiller.Vil dra det så langt å si han er en av landets mest spennende spillere, men synd han ikke er norsk. På Indre så utmerket Kjetil Neple (Stopper, Høyre back, Mysen) seg godt. Trygg som alltid og har spilt fast i 3div i to år nå. Ble 17 år på fredag. Han spilte bl.a mot FFK2 tidligere i år og hadde 100% kontroll på Lala på Fredrikstad Stadion. Han er på prøvespill i LSK for tiden, så tydelig at andre har sett poetensialet. Terjai Opsal 17år (Keeper, Mysen) i mål klarte seg også bra, men hadde dog et par misser. Har et enormt tilslag som ikke mange på hans alder klarer å få til. Det var også flere spillere som utmerket seg godt, men kan dessverre ikke navnene på alle som spilte.


olegno

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 okt 09
Innlegg: 21

Lagt til: 06 des 10, 22:08

Var og så på kampen på lørdag. Er enig med det du skriver ffkern. Ble ikke veldig imponert over nivået på spillerne. Mener man kan forvente mer av spillere som skal spille på FFK junior. Fredrikstad guttene hadde ballen klart mest, men klarte ikke skape noe særlig framover.

 Som du sier, så syntes jeg Argtim klarte seg bra. Virker som en stabil midtstopper som kan ta steget opp på juniorlaget til FFK. Syntes også han andre midtstopperen klarte seg bra. Er dessverre litt usikker på navnet. Kan det være Aslak eller noe lignende?

Da Standerholen kom inn i annen omgang, ble det mere fart framover. Syntes det er utrolig morsomt å se han spille. Finter, tyngdeoverøring, bra blikk og taktomslag. Eneste minuset er at han kan spille ballen litt tidligere. Viste at han holder et høyere nivå en de andre som var på banen. Skal bli spennende å se han på juniorlaget i 2011.


ffkern

Knøttespiller

Ble medlem: 17 mar 10
Innlegg: 68

Lagt til: 07 des 10, 15:57
Endret: 08 des 10, 17:38
Endret av: ffkern

Han het Aslak, ja. Snakka litt med keeper Milos etter kampen og han var enig at Aslak og Argtim klarte seg bra. Syns dog det var litt kjedelig å stå i mål i den kampen, og syns det var rart de ikke lot prøvekeeperne få prøve seg.

Når vi er inne på Standerholen så har han tatt enorme steg i år. Han har fått på plass styrken som trengs nå på slutten, men bør bli litt flinkere til å slippe ballen med medspillere. Men han har et enormt potensiale og en psyke. Han går for øvrig ikke på skole. Dropper han pizzaen (som ofte inntas) og trener enda litt mer kommer han til å bli knallgod.

Kan jo også trekke fram Emil Mikalsen som er glad i å løpe med ball, men er alt for dårlig til å innvolvere seg i spillet der ute. Han har fått kontrakt ut neste år, og har signalisert at han kommer til å gi seg på FFK etter det året. Man skal være tøff både fysisk og pysisk for å slå igjennom i FFK.

 Spillerne som var i troppen:
Milos Crnogorac (FFK)
Bjørn Erik Kristiansen(FFK)
Kristoffer Sternfoss(Selbak)
Aslak Eek Svensson(Ørn Horten),
Argtim Shabani(Trosvik)
Sindre Wormdal(Selbak)
Casper Pedersen(Begby)
Trym Lystad(FFK)
Jørgen Løken(Begby)
Emil Mikalsen(FFK)
Stian Bergh(Selbak)
Ridouan Elyounoussi(Trosvik)
Simen Standerholen(FFK)
Filip Johansen Westgaard(Lisleby)


Fra sidelinjen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 2

Lagt til: 08 des 10, 10:25
Endret: 09 des 10, 17:36
Endret av: Fra sidelinjen

Det er nok mer enn fysisk styrke som skal til for å bli akseptert av trenerteamet hos FFKjr, ja. De forventer også at disse unge guttene skal sette fotball foran alt annet i livet. Det er kanskje det de kaller gode holdninger? Men hva med å utvikle "hele mennesker"? Å lykkes på ulike arenaer er vel viktig også for å utvikle seg som fotballspiller ? Sånn er det i hvert fall på de fleste andre områdene i livet! Fra sidelinjen er det ikke vanskelig å se hvordan de denne høsten har testet psyken på spillerne ved at skape usikkerhet om man får kontrakt videre eller ikke. Det må oppleves som både nedverdigende og nedbrytende, tenker jeg.


Fra sidelinjen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 2

Lagt til: 08 des 10, 10:44

Mente *mer enn fysisk styrke*


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 08 des 10, 16:33

Opprinnelig postet av Fra sidelinjen
Det er nok mer enn fysisk styrke som skal til for å bli akseptert av trenerteamet hos FFKjr, ja. De forventer også at disse unge guttene skal sette fotball foran alt annet i livet. Det er kanskje det de kaller gode holdninger? Men hva med å utvikle "hele mennesker"? Å lykkes på ulike arenaer er vel viktig også for å utvikle seg som fotballspiller ? Sånn er det i hvert fall på de fleste andre områdene i livet! Fra sidelinjen er det ikke vanskelig å se hvordan de denne høsten har testet psyken på spillerne ved at skape usikkerhet om man får kontrakt videre eller ikke. Det må oppleves som både nedverdigende og nedbrytende, tenker jeg.

Sånn er det hvis man har ambisjoner om å bli profesjonell fotballspiller... Herregud for en tapermentalitet. Hvis man vil satse må man ta vare på talentet sitt. Sikter man høyt OG jobber hardt kan man nå langt.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 08 des 10, 16:36

det er nok riktig som supreme sier at om du vil leve av fotball og komme deg gjennom nåløyet så må nesten alt utenom mat og oksygen komme etter fotballen ...

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 08 des 10, 17:36

[quote=Fra sidelinjen]Det er nok mer enn fysisk styrke som skal til for å bli akseptert av trenerteamet hos FFKjr, ja. De forventer også at disse unge guttene skal sette fotball foran alt annet i livet. Det er kanskje det de kaller gode holdninger? Men hva med å utvikle "hele mennesker"? Å lykkes på ulike arenaer er vel viktig også for å utvikle seg som fotballspiller ? Sånn er det i hvert fall på de fleste andre områdene i livet! Fra sidelinjen er det ikke vanskelig å se hvordan de denne høsten har testet psyken på spillerne ved at skape usikkerhet om man får kontrakt videre eller ikke. Det må oppleves som både nedverdigende og nedbrytende, tenker jeg.[/quote

 

Jeg mener at når en har kommet til juniorlag i FFK er det helt klart at det skal kreves - og jeg mener at når en ønsker å spille for juniorlaget til FFK så må alle være villig til å satse 100%.

Dersom en ønsker å ha fotball som hobby - eller aktivitet finner en seg et annet lag hvor en kan ha det.

Alle skjønner at når FFK tross alt satser relativt store ressurser så gjør de det for at juniorspillerne skal ha en mulighet til å spille seg inn på A-laget. Dette gjøres for å skaffe rekruttering til A-laget.

Det kan hende at FFK burde være flinkere til å sile ut de som bare ønsker dette som hobby eller en hyggelig aktivitet som de kan ha så lenge det varer. På den andre siden burde de kanskje være flinkere til å invitere inn de som har talenter og ønsker å satse.
På den måten tar en også ungdommene på alvor

Det samme bør gjelde om de kommer i gang med et guttelag.

 


ffkern

Knøttespiller

Ble medlem: 17 mar 10
Innlegg: 68

Lagt til: 08 des 10, 18:03

Det er klart man ikke kommer noe sted uten å satse 101%. De aller fleste gjør det også, men det er ikke nok. Det holder ikke å trene 24/7 om kosthold og gode holdninger ikke er der. Man må jobbe med alle deler av ferdihetaspekteret og det krever mer en 100%.

Når det gjelder å filtrere ut de som er villige å satse er selvfølgelig noe man kan bli bedre på. Men det vil alltid være noen på et lag som ikke er like god som de beste og heller ikke vil satse alt. Det ville vært umulig å få et juniorlag i Norge som alle satser alt de har på å bli proffe. Vet ikke om noen her har lest artikkelen om jrfotballen i Ajax i fotballbladet Josimar utgave 7 i år. Der får man et godt innblikk i hvordan det skal gjøres. Der fins verken smil eller latter på treningsfeltet. Det er helt stille under hver trening og alle gutta jobber stinhardt for å komme igjennom nåløyet i en alder av 6-7. De hopper ut av skolen, bor på Ajax sitt treningsfelt, sover i Ajax-klar i Ajax sengetøy. Kommer de ikke igjennom så står de der med henda i fanget.

Slike tilstander for talentutvikliger får vi nok aldri se i Norge. Men det å få på plass guttelag å starte treningen noe tidligere er et smart trekk. Dermed får man kanskje til og med fått med seg flere gutter til å satse 101%. Man ser på RBK og Stabæk bl.a at de klarer å skape talenter fra ung alder. FFK er dyktige og viser fremgang i talentarbeidet, men det er alltid rom for forbedringer.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 08 des 10, 18:27
Endret: 08 des 10, 18:28
Endret av: Jens G Best

Opprinnelig postet av ffkern

..

Der får man et godt innblikk i hvordan det skal gjøres. Der fins verken smil eller latter på treningsfeltet. Det er helt stille under hver trening og alle gutta jobber stinhardt for å komme igjennom nåløyet i en alder av 6-7. De hopper ut av skolen, bor på Ajax sitt treningsfelt, sover i Ajax-klar i Ajax sengetøy. Kommer de ikke igjennom så står de der med henda i fanget.

..

Vel, det er nå kanskje slik det faktisk gjøres. Men om det er slik et SKAL gjøres, det vet jeg nå ikke. Det er veien som er målet, er det noe som heter.

Dette er kanskje ikke helt riktig forum å diskutere meninga med livet.. Men om det du sier over stemmer, så er det kanskje ikke så rart at Nederland under sist VM gikk fra tidligere å være verdens yndlinger, til plutselig å være det mest brutale og grisetaklende møkalaget vi har sett?

---------------------------

Svaberget for alltid!


ffkern

Knøttespiller

Ble medlem: 17 mar 10
Innlegg: 68

Lagt til: 08 des 10, 18:39
Endret: 08 des 10, 18:40
Endret av: ffkern

Det er godt mulig det er derfor. I en såpass ung alder så vil det jo føles som de bryter deg ned. Det koster skjorta, men de som kommer igjennom angrer nok ikke. Kan ikke se hvordan det skal kunne gå i FFK eller Norge generelt. Utenkelig er det, men definitivt en artig tanke.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 des 10, 19:10

 I FFK hadde man tidligere både smågutt og guttelag, mulig oxo enda yngre lag. Da var det oxo flere lokale spillere på laget. Men di gikk jo bort fra dette for en del år tilbake. Hvorfor vet jeg ikke. Da ender man om slik det er blitt nå, med flust av utlendinger på laget.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 09 des 10, 11:20

Jeg vil heller påstå at det faktum at vi er i Eliteserien og ikke 2. divisjon er en større årsak til at vi har mange utlendinger enn det faktum at vi ikke har et guttelag.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 des 10, 14:03

Opprinnelig postet av JipJap

Jeg vil heller påstå at det faktum at vi er i Eliteserien og ikke 2. divisjon er en større årsak til at vi har mange utlendinger enn det faktum at vi ikke har et guttelag.

Når jeg skriver om at FFK hadde yngre årsklasser tidligere så må vi enda lenger tilbake enn når vi lå i 2.divisjon. Dette ble vel nedlagt på begynnelsen av 80-tallet visst jeg ikke tar helt feil.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 des 10, 15:09

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av JipJap

Jeg vil heller påstå at det faktum at vi er i Eliteserien og ikke 2. divisjon er en større årsak til at vi har mange utlendinger enn det faktum at vi ikke har et guttelag.

Når jeg skriver om at FFK hadde yngre årsklasser tidligere så må vi enda lenger tilbake enn når vi lå i 2.divisjon. Dette ble vel nedlagt på begynnelsen av 80-tallet visst jeg ikke tar helt feil.

Ja, og med tanke på at den første afrikaneren som spilte i Norge kom i 1976 (Saihou Sarr - "Mjøndalens sorte perle"), så er jo det direkte sammenlignbart...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 09 des 10, 15:26

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av JipJap

Jeg vil heller påstå at det faktum at vi er i Eliteserien og ikke 2. divisjon er en større årsak til at vi har mange utlendinger enn det faktum at vi ikke har et guttelag.

Når jeg skriver om at FFK hadde yngre årsklasser tidligere så må vi enda lenger tilbake enn når vi lå i 2.divisjon. Dette ble vel nedlagt på begynnelsen av 80-tallet visst jeg ikke tar helt feil.

FFK hadde yngre årsklasser til langt ut på 90-tallet såvidt jeg vet. Jeg spilte ihvertfall mot FFK på både smågutte- og guttenivå på første halvdel av 90-tallet.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Når sluttet FFK med smågutte- og guttelag?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 des 10, 16:07

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av JipJap

Jeg vil heller påstå at det faktum at vi er i Eliteserien og ikke 2. divisjon er en større årsak til at vi har mange utlendinger enn det faktum at vi ikke har et guttelag.

Når jeg skriver om at FFK hadde yngre årsklasser tidligere så må vi enda lenger tilbake enn når vi lå i 2.divisjon. Dette ble vel nedlagt på begynnelsen av 80-tallet visst jeg ikke tar helt feil.

Ja, og med tanke på at den første afrikaneren som spilte i Norge kom i 1976 (Saihou Sarr - "Mjøndalens sorte perle"), så er jo det direkte sammenlignbart...

Skjønner ikke et plukk av hva du mener med dette du kom med her Holters ? Sammenlignbart med hva ?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 des 10, 16:16
Endret: 09 des 10, 16:19
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Når jeg skriver om at FFK hadde yngre årsklasser tidligere så må vi enda lenger tilbake enn når vi lå i 2.divisjon. Dette ble vel nedlagt på begynnelsen av 80-tallet visst jeg ikke tar helt feil.

Ja, og med tanke på at den første afrikaneren som spilte i Norge kom i 1976 (Saihou Sarr - "Mjøndalens sorte perle"), så er jo det direkte sammenlignbart...

Skjønner ikke et plukk av hva du mener med dette du kom med her Holters ? Sammenlignbart med hva ?

Opprinnelig postet av Rune Haugen

I FFK hadde man tidligere både smågutt og guttelag, mulig oxo enda yngre lag. Da var det oxo flere lokale spillere på laget. Men di gikk jo bort fra dette for en del år tilbake. Hvorfor vet jeg ikke. Da ender man om slik det er blitt nå, med flust av utlendinger på laget.

... kan det være at ting har forandret seg generelt?

Poenget er at du sammenligner med en periode hvor det ikke fantes utlendinger i norsk fotball!

Om du fortsatt ikke henger med, så beklager jeg... Da har jeg ikke liten nok teskje...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 des 10, 16:21

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Når jeg skriver om at FFK hadde yngre årsklasser tidligere så må vi enda lenger tilbake enn når vi lå i 2.divisjon. Dette ble vel nedlagt på begynnelsen av 80-tallet visst jeg ikke tar helt feil.

Ja, og med tanke på at den første afrikaneren som spilte i Norge kom i 1976 (Saihou Sarr - "Mjøndalens sorte perle"), så er jo det direkte sammenlignbart...

Skjønner ikke et plukk av hva du mener med dette du kom med her Holters ? Sammenlignbart med hva ?

Opprinnelig postet av Rune Haugen

I FFK hadde man tidligere både smågutt og guttelag, mulig oxo enda yngre lag. Da var det oxo flere lokale spillere på laget. Men di gikk jo bort fra dette for en del år tilbake. Hvorfor vet jeg ikke. Da ender man om slik det er blitt nå, med flust av utlendinger på laget.

... kan det være at ting har forandret seg generelt?

Om du fortsatt ikke henger med, så beklager jeg... Da har jeg ikke liten nok teskje...

Jeg henger da med på at det har skjedd forandringer. Har ingen problem med å forstå det. Men jeg tror nok det hadde kommet frem flere lokale spillere til A-lagsnivå hvis dette hadde fortsatt. Byprosjektet har jeg ikke store trua på. Men vi er sikkert uenige på dette punktet oxo, og det er ikke no nytt.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 des 10, 16:41

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Byprosjektet har jeg ikke store trua på. Men vi er sikkert uenige på dette punktet oxo, og det er ikke no nytt.

Nei da, her er vi faktisk enige. Wink

Har lenge vært tilhenger av å etablere guttelag, og er glad for at dette endelig er på trappene.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24