Husk meg
Brukernavn
Passord

Savner spillere med innsats og selvransakelse

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 jan 10, 14:06

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Lurer på om alle dere som synes det er greit at spillerene sparker trenere synes det hadde vært like greit om Ramberg og co hadde holdt på akkurat samme måte hvis f,eks Rikard Nordling hadde kommet inn eller TKK igjen. Dere gjør det her til en Nordlie sak. For meg er det prinsippet og særlig når det går over tid og flere ganger...

Hvilke andre trenere er det som oppfører seg som Nordlie, og som har hans "record"? Det at dette startet allerde før han satte sine ben på treningsfeltet har vel ikke noe med FFK spillerne å gjøre, men det faktum at ryktet hadde tatt ham igjen

Nok engang, det handler ikke bare om Nordlie. De ville ha vekk Grønhagen, Henriksen og TKK også.

Du som er så opptatt av spillere kommer og går klubben består. Er dette deres bord? Er laguttak deres bord? Er troppen deres bord? Og i media?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 07 jan 10, 14:38

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nok engang, det handler ikke bare om Nordlie. De ville ha vekk Grønhagen, Henriksen og TKK også.

Du som er så opptatt av spillere kommer og går klubben består. Er dette deres bord? Er laguttak deres bord? Er troppen deres bord? Og i media?

Dette handler ikke om sutrete spillere, men det handler om gode arbeidsforhold for ei gruppe som skal prestere og yte maksimalt.
I en klubb vil det finnes personligheter som "alltid" klager, sutrer og som alltid kan finne en "god" unnskyldning for ikke å prestere. Denne sutringen betyr ingen ting og deres stemme teller ikke.
Blir derimot arbeidsforholdene ødelagt og de blir pådyttet en lederstil som de ikke ønsker eller klarer å takle er saken en annen.
Dette problmet er ikke et FFK problem - vi har sett det andre steder også - Lillestrøm kanskje tydeligst.
Det virker som om TN har blitt mer verbal med årene og bruker kjeften for å kompensere for sin egen utilstrekkelighet (det siste er synsing :-) )

Vi skal ta spillerne på alvor i den forstand at vi undersøker om det er slik de beskriver og så skal klubben agere ut fra den erfaring og forståelse den som sitter igjen med etter å ha undersøkt forholdene.

Spillerne skal ikke bestemme, men de har lov å si i fra om hvordan de opplever sin situasjon.

Saken rundt TN har vel vist at dette ikke er rette mann til å arbeide videre med laget. Det er noen med autoritet som må ta laget videre - ikke breikjefta sersjanter

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 jan 10, 15:36

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nok engang, det handler ikke bare om Nordlie. De ville ha vekk Grønhagen, Henriksen og TKK også.

Du som er så opptatt av spillere kommer og går klubben består. Er dette deres bord? Er laguttak deres bord? Er troppen deres bord? Og i media?

Nordlie skal bidra med noe mer enn fotballkompetanse. Han skal være leder og motivator. Din beskrivelse av spillerne viser vel at hverken han eller hans forgjengere har lykkes med det.

Da er vi tilbake til hva som hendte i vinter, og hvordan Grönhagen håndterte det. Og Aunes manglende autoritet overfor en splittet spillergruppe.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 jan 10, 15:40

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nok engang, det handler ikke bare om Nordlie. De ville ha vekk Grønhagen, Henriksen og TKK også.

Du som er så opptatt av spillere kommer og går klubben består. Er dette deres bord? Er laguttak deres bord? Er troppen deres bord? Og i media?

Nordlie skal bidra med noe mer enn fotballkompetanse. Han skal være leder og motivator. Din beskrivelse av spillerne viser vel at hverken han eller hans forgjengere har lykkes med det.

Da er vi tilbake til hva som hendte i vinter, og hvordan Grönhagen håndterte det. Og Aunes manglende autoritet overfor en splittet spillergruppe.

Og da er vi igjen tilbake. Er det bare alle andre det er noe feil med, ikke en selv?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 jan 10, 15:54

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og da er vi igjen tilbake. Er det bare alle andre det er noe feil med, ikke en selv?

Vel, nå er ikke jeg spiller på FFK. Det jeg hele tiden har kritisert er Nordlie sine evner som leder og motivator. Det at særdeles få av spillerne ønsker å ha ham, og uttrykker dette, er en bekreftelse på hans svakhet på dette området. Hadde han vært en dyktig leder og motivator hadde vel ikke dette vært slik det er?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 07 jan 10, 16:04
Endret: 07 jan 10, 16:05
Endret av: tomroar

Hva som motiverer er jo subjektivt. Nordlie fikk med seg to, en av de med erfaring med han fra før. Everton er klar, men han er vel vant til andre horhold en flere av de som sutrer.

Nordlie fikk med seg to til LSK, og en  til Kongsvinger mener jeg å huske.

Det burde gå an å bli enige. Det er jo kun for en tidsbestemmt periode, det kunne vært evaluert etter et år.

JObber i Oslo, der får jeg kommentarer hver dag angående sirkus FFK.  De lurer på om ledelsen ikke var kjent med Nordlie sin lederstil, og om flesteparten av spillerene burde passe bedre i sandkassa, da de har klaget på alt og alle i et år fra direktør, sportsdirektør, på nytt sportsdiektør "Henriksen", Grønhagen.uten å levere noe som helst annet enn nedrykk.

Dette minner om Barnevernet i Fredrikstad, uansett hvilken ledertype som blir ansatt og endring av organisering som  blir utført , fortsetter de ansatte kaoset.

Den eneste forskjellen er at spillerene tjener 3-6 ganger så mye.

 


tripod-

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 12

Lagt til: 07 jan 10, 17:48

Bare et tankeksperiment:

 

Hvis Nordlie hadde sittet på nettmøte og lagt ut om en enkelts spiller dårlige fotballegenskaper og moral, hvordan tror dere det hadde blitt tatt i mot her inne? HAN VILLE BLI SLAKTET

Hvorfor kan Ramberg gjøre det samme og bli hyllet?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 07 jan 10, 18:23
Endret: 07 jan 10, 18:25
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvilke andre trenere er det som oppfører seg som Nordlie, og som har hans "record"? Det at dette startet allerde før han satte sine ben på treningsfeltet har vel ikke noe med FFK spillerne å gjøre, men det faktum at ryktet hadde tatt ham igjen

TKK og Grönhagen hadde ikke en sånn "record"... Det hindret hvertfall ikke spillerne i å forsøke på og bli kvitt dem.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 10, 19:49
Endret: 07 jan 10, 19:50
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av Supreme NTM

TKK og Grönhagen hadde ikke en sånn "record"... Det hindret hvertfall ikke spillerne i å forsøke på og bli kvitt dem.

Mener du virkelig at virkemidlene og misnøyen mot Grønhagen og TKK kan sammenlignes med de som blir brukt mot og misnøyen med Nordlie?

Du bør nok tenke en gang til over den sammeligningen..


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 07 jan 10, 20:17

Opprinnelig postet av Ymer

Mener du virkelig at virkemidlene og misnøyen mot Grønhagen og TKK kan sammenlignes med de som blir brukt mot og misnøyen med Nordlie?

Du bør nok tenke en gang til over den sammeligningen..

Sammenligning? Hvor tar du det fra? Akkurat som Bedreviteren ser jeg en tendens i spillergruppa som er skremmende. Den handler ikke om Nordlie, og jeg håper det er siste gangen du prøver å vinkle over denne tråden til å handle om ham...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 07 jan 10, 20:19

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

 Noen ganger er du så herlig naiv Ymer, eller så bare later du som. Tror du virkelig Nordlie ville vært ett så stort diskusjons-tema om spillerene ikke ville sparke han.

MEN, dette var ikke en Tom Nordlie tråd !!!!!!!!!!

 

Jeg naiv? he he he, ja tror du det så vil du bli skikkelig overrasket. Ellers så får resten av det du skriver stå der som et monument over manglende innsikt.

Nei, trodde heller ikke du var naiv, men tok det med for sikkerhets skyld. Og hva er det du sikter til spesielt som "Står som et monument over manglende innsikt?

Gratulerer med et meget konstruktivt innlegg.....


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 07 jan 10, 20:50

Jeg er tildels enig med Supreme NTM og mange andre her forumet når det gjelder spillernes rolle i "katasstrofen" 2009. Jeg har skrevet om det før på et annet tråd om Nordlie, men gjentar meg selv gjerne igjen. Spillerne var elendige i hele 2009, trenningskamper under Grønhagen, seriekamper under Grønhagen, Aune og Nordlie, man tapte de viktigste kampene og opptrådte som en gjeng med tapere, stort sett de samme spillerne som sikret sølvet året før.

Slik situasjonen nå har utviklet seg så tror jeg spillerne får viljen sin og at Nordlie er ferdig i klubben. Om det er riktig eller galt er ikke jeg den rette til å si, men jeg er overbevist om at spillernes holdning må endres uansett hvilken trener man velger å ansette fremover. Jeg skal ikke nevne navn, men enkelte spillere på FFK har hengt med så lenge og vært så lenge i FFK at de har fått et slags eierforhold, styringsrett til klubben det er meget uheldig. De bør bli tatt med på råd, skulle bare mangle, men når beslutninger blir fattet fra ledelsen så bør de respektere det og ikke springe til media eller drive med lobbyvirksomhet i forhold til supporterklubben .

Ellers syns jeg vi supporterne nå bør legge den skammlige 2009 sessongen bak oss og se fremover. Vi bør nå være ferdige med å fordele skyld og håpe på at ting snart begynner å falle på plass, det må det snart gjøre, vintertrenningen har jo begynt!

---------------------------

alexx


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 jan 10, 11:10

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Tror du virkelig Nordlie ville vært ett så stort diskusjons-tema om spillerene ikke ville sparke han.

-----------------------------------------

Gratulerer med et meget konstruktivt innlegg.....

Nei, det tror jeg ikke, selv om det ikke må fremstilles her inne som om det bare er spillerne som vil ha bort Nordlie. Eller det er ikke bare spillerne som aldri ville at Nordlie skulle bli ansatt. Så bråk i en eller annen form ville det nok blitt uansett. Kontrakten til Nordlie, uten rettrettmuligheter, er i seg selv mer enn nok til å lage "et helvete" i en klubb som er kjørt helt på ræva økonomisk.

Takker for gratulasjonen. Den har virkelig tyngde siden den kommer fra den mest konstruktive debatanten her inne. Takk igjen Laughing.

Du savner spillere med innsats og selvransakelse.
Om innsatsen kommer når vi får ro i spillergruppa gjenstår å se. Innsatsen ifjor var under enhver kritikk, av sammensatte årsaker.
Når det gjelder selvransakelse så lurer jeg på hva du er ute etter? At spillergruppa ikke er fornøyd med innsatsen ifjor er det vel nå ingen som tviler på. Det har kommet fram i media så og si hver gang en spiller har uttalt seg. Er det noe mer du vil ha? Mener du f.eks. at de skal være happy med Nordlie og ønske ham med videre bare fordi de selv ikke leverte varene ifjor? Mener du det er noen sammenheng mellom innsatsen i spillergruppa ifjor, og det faktum at Nordlie er en bajass som har slitt i alle klubber han har vært i? Du mener kanskje at det er passe "straff" å bli sittende med Nordlie som trener? Bare spør jeg... 

P.S. Jeg vet dette ikke er noen "Nordlie-tråd", men vanskelig å snakke årsaker til uroen i spillergruppa uten å nevne Nordlie. Selv om Nordlie selvfølgelig ikke skal ha skylda for alt det som gikk galt ifjor...


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 jan 10, 11:17

Opprinnelig postet av alexx

Ellers syns jeg vi supporterne nå bør legge den skammlige 2009 sessongen bak oss og se fremover. Vi bør nå være ferdige med å fordele skyld og håpe på at ting snart begynner å falle på plass, det må det snart gjøre, vintertrenningen har jo begynt!

Enig!  

 


tripod-

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 12

Lagt til: 08 jan 10, 15:57
Endret: 08 jan 10, 16:01
Endret av: tripod-

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av alexx

Ellers syns jeg vi supporterne nå bør legge den skammlige 2009 sessongen bak oss og se fremover. Vi bør nå være ferdige med å fordele skyld og håpe på at ting snart begynner å falle på plass, det må det snart gjøre, vintertrenningen har jo begynt!

Enig!  

 

 

Smalt fra rett kjeft, selvinnsikten er i orden. Du er vel den som har fordelt med skyld her inne på forumet, det er vel ikke noe Henriksen og Nordlie ikke har hatt skylden for. Men når enkelte begynner å fordele skylden der den hører hjemme, hos spillerene. Da skal man plutselig se fremover og ikke fordele skyld lenger. Du er bare en typisk dumstut i mine øyne.


bob page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 jan 10, 16:23

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Spillerene som skal være så veldig bekymret for klubbens fremtid burde banket på døren til Henriksen  og tatt ett lønnskutt for lenge siden. Nå bruker dem sin kjærlighet til klubben til helt andre ting. Flere av spillerene ville også sparke Grønhagen, men sølvmedaljen gjorde det vanskelig. Spillerenes holdning til Nordlie fra dag 1 gjør meg kvalm i forhold til at klubben gikk inn i sin viktigste og tøffeste periode noensinne. Det var større fokus på å ødelegge for treneren enn det var å ta poeng... Selvom Nordlie tok fler poeng pr kamp enn det både Aune og Grønhagen klarte....

    Spillerenes evigvarende sutring om kontraktfornyelser igjennom hele sesongen i en økonomisk krisetid for klubben har også vært med på å ødelegge klubben...

 

Støttes 100%

---------------------------

FFK og Sarp 08 i Tippeligaen 2011
--
facebook.com/FreddyGPaulsen


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 jan 10, 17:38

Opprinnelig postet av tripod-

Smalt fra rett kjeft, selvinnsikten er i orden. Du er vel den som har fordelt med skyld her inne på forumet, det er vel ikke noe Henriksen og Nordlie ikke har hatt skylden for. Men når enkelte begynner å fordele skylden der den hører hjemme, hos spillerene. Da skal man plutselig se fremover og ikke fordele skyld lenger. Du er bare en typisk dumstut i mine øyne.

Du har dessverre ikke evnen til å lese det som blir skrevet her inne, hverken av meg eller andre. Prøv å les igjen det som har blitt skrevet, før du kommer med dritt. Eller direkte løgner heter det vel.

Årsaken til at fjorårssesongen ble en fiasko er sammensatt, og spillerne har selvfølgelig sin del av skylden. Det har da ikke hverken jeg eller spillerne benektet, men det har du selvfølgelig ikke fått med deg. Hvem er da dumstuten?

 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 jan 10, 17:42

Opprinnelig postet av Bedreviteren

 Selvom Nordlie tok fler poeng pr kamp enn det både Aune og Grønhagen klarte....

 

Og hva var årsaken til det tror du?

 

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 jan 10, 18:02
Endret: 08 jan 10, 18:10
Endret av: Bedreviteren

Mange årsaker til det.. Bare konstaterer fakta..


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 08 jan 10, 18:57

Hallo frekstinger.

 

Når det gjelder fotball og trenere så er jeg stor fan av kontinuitet.

Kjenner dere til dette begrepet i Fredrikstad? Som mossing fryder jeg meg jo litt over motgangen og kaoset hos dere, men jeg må si at jeg tidvis er sjokkert over hvordan dere spiser folk levende der nede.

Eggen Jr, Drillo, Grønhagen....og nå Keiko blir tatt i mot som konger, men alle har de blitt mobbet ut av byen av en berme mennesker som jeg ikke kan si imponerer. Det skal visst ikke så mye til før en helt blir et mobbeobjekt i Plankebyen (en rekke spillere har blitt hårreisende behandlet av "supportere").

 

Nå snakker jeg forhåpentligvis ikke så mye med MFK-skjerfet på. Dette er ting jeg brenner for og som jeg VET er viktig et hvert sted hvor det skal presteres. Enten det gjelder business eller idrett. Se dere rundt i deres hverdag på arbeidsplassen. Hvem av kollegene er det dere snakker med når dere ønsker å få gjort noe..han som er sur og mutt og som stort sett er negativ eller hun som smiler og stort sett sier ja? Hvilke holdninger skaper positive resultater for deg og bedriften eller FFK?

Plankehaugen har et prisverdig ønske om å være synlige og påvirke. Men hvordan synes dere og hvordan påvirker dere? Sett fra sidelinjen bidrar ikke Plankehaugen akkurat til å skape ro i rekkene. Kråkevingen og andre som vanker på Melløs har noen negative sytebukker i sine rekker. Men selv i jantelovens nye hovedstad, Moss, er den lille tribunekulturen vi har MER bidragsytende på en POSITIV måte enn i Fredrikstad. Og det finnes mange steder og klubber som er mye flinkere. Grunnholdningen som gjennomsyrer Kråkevingen er STØTT LAGET.

Jeg forstår at dere til tider er frustrert, for det virker som at det er ALT for mange kokker og ALT for mange personlige agendaer ute og går. En drøss med sjefer, styrer og organer drar i alle retninger. Det var en imponerende bragd av gutta på gresset at de klarte å spille seg til sølv i 2008 med slike arbeidsforhold. Men det varte jo ikke så lenge. Og det fryder MFK-hjertet mitt, men jeg blir trist over en så ELENDIG styring av en organisasjon. Jeg fatter ikke at det er mulig.

Men tilbake til Plankehaugen... hva er deres rolle egentlig?

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24