Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvis Nordlie får sparken?Hvem blir den neste trener?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 04 jan 10, 20:49
Endret: 05 jan 10, 20:01
Endret av: Rey

Jeg selv håper på Eggen tilbake.

Hvem evt andre kunne passet inn og som er ledig på trener markedet nå?

---------------------------

You'll Never Walk Alone


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 04 jan 10, 20:51

Jeg håper vi ser utover landegrensene. Ingen norske trenere som frister spesielt akkurat.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 04 jan 10, 20:53

De som sitter under Nordlie.. Ja.. Aune f.eks... håper ikke det, men noe jeg tror.. eller Lars Tjærnås.. ikke lett å si.. tror ikke Nordlie får sparken heller jeg da

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 jan 10, 20:54

I følge NRK Østfold spekulerers det om at det blir Tom Freddy og KTE.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 04 jan 10, 20:57

Opprinnelig postet av Patrioten

I følge NRK Østfold spekulerers det om at det blir Tom Freddy og KTE.

Hvor skal vi få penger fra? Terje Høili? Var det ikke noen som sa at Høili betalte får å få Nordlie hit da?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 04 jan 10, 21:07

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av Patrioten

I følge NRK Østfold spekulerers det om at det blir Tom Freddy og KTE.

Hvor skal vi få penger fra? Terje Høili? Var det ikke noen som sa at Høili betalte får å få Nordlie hit da?

Høili vil ha vekk Nordli så er vell han som rydder opp med penger igjen.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 04 jan 10, 21:12

I et møte i sportsutvalget skal både Terje Høili og Håkon Sæther ha sagt klart ifra at Tom Nordlie må fjernes umiddelbart. At det er en nødvendighet for at FFK skal kunne komme seg videre fra den sportslige krisen laget nå befinner seg i. At det er en forutsetning for at en rekke av spillerne vil fortsette sin karrière i FFK.
Et enstemmig klubbstyre og Sport AS var imidlertid av en annen oppfatning. De valgte å ignorere signalene fra både investorer, spillergruppa og administrasjonen, og ga i stedet Tom Nordlie amnesti. Det ble sendt ut pressemelding hvor det ble slått fast at Nordlie har 100 prosent tillit i begge styrer.
Dermed har klubben for første gang siden den berømte «Stadion-saken» valgt å gå imot Terje Høilis anbefalinger og ønsker. Den gang valgte Høili å trekke seg tilbake, og ga sine aksjer tilbake til klubben.
Hvilke konsekvenser Nordlie-saken eventuelt vil få for FFK-investorens videre engasjement i klubben denne gang gjenstår og se.
Vi frykter imidlertid det verste.

 

http://www.f-b.no/article/20100104/FFK/701059999/1252

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 04 jan 10, 21:20

Kommer mer om Nordli på tv2 sporten nå.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Lillebror

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 nov 09
Innlegg: 23

Lagt til: 04 jan 10, 21:24
Endret: 04 jan 10, 21:25
Endret av: Lillebror

Uansett hva som skjer med Tom Nordli - Ta alt med en klype salt som kommer fra søppeljournalisten him self, Espen Normann, tidligere SE og HØR ansatt og tidligere løpegutt for flere av FFK's bakspillere .Dagens artikkel er den første i en lang rekke useriøse oppgulp som kommer fra den karen.  Hans oppgave er å videreføre den skjulte agendaen  fra nettassistenten i samme avis, Joakim Simensen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 jan 10, 21:41

Opprinnelig postet av kjell-H

I et møte i sportsutvalget skal både Terje Høili og Håkon Sæther ha sagt klart ifra at Tom Nordlie må fjernes umiddelbart. At det er en nødvendighet for at FFK skal kunne komme seg videre fra den sportslige krisen laget nå befinner seg i. At det er en forutsetning for at en rekke av spillerne vil fortsette sin karrière i FFK.
Et enstemmig klubbstyre og Sport AS var imidlertid av en annen oppfatning. De valgte å ignorere signalene fra både investorer, spillergruppa og administrasjonen, og ga i stedet Tom Nordlie amnesti. Det ble sendt ut pressemelding hvor det ble slått fast at Nordlie har 100 prosent tillit i begge styrer.
Dermed har klubben for første gang siden den berømte «Stadion-saken» valgt å gå imot Terje Høilis anbefalinger og ønsker. Den gang valgte Høili å trekke seg tilbake, og ga sine aksjer tilbake til klubben.
Hvilke konsekvenser Nordlie-saken eventuelt vil få for FFK-investorens videre engasjement i klubben denne gang gjenstår og se.
Vi frykter imidlertid det verste.

 

http://www.f-b.no/article/20100104/FFK/701059999/1252

Det er feil det FB skriver om Terje Høili, han vil ikke kvitte seg med Tom Nordlie.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 jan 10, 21:44

Uønsket i FFK

Det har lenge vært kaos og bråk i de rød hvites by siden nedrykket til Adeccoligaen, nå må mest sannsynligvis Tom Nordlie pakke kofferten og gå

http://www.norskefans.com/norge/artikel.asp?id=40555


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 04 jan 10, 21:52

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er feil det FB skriver om Terje Høili, han vil ikke kvitte seg med Tom Nordlie.

 

Hvordan vet du det?

---------------------------

Heia FFK


Lillebror

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 nov 09
Innlegg: 23

Lagt til: 04 jan 10, 22:01

Etter min oppfatning virker det som flere av brukerne på dette forum har store lese og skrivevansker(inkl.LEMMY) og kun en agenda: Hvordan skal vi bidra til å fyre opp for å bli kvitt Tom Nordli. Jeg var selv på årsmøtet og iflg. den nyvalgte leder, Svein Johannessen, mante han til ro og han opplyste at det IKKE var tatt noen avgjørelse i spørsmålet om Tom Nordli. Hvordan kan dette tolkes som at TN må gå gå?

Ta ikke for god fisk det som Espen Normann skriver i dagens FB om Terje Høilis stillingstagende til trener. Forts å klippe og lime fra useriøse fora som TV2 og norskefans.com. Dere er jaggu flinke!  Ta dere en liten pause og avvent resultatet av jobben som skal gjøres av det nye styret.

 


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 04 jan 10, 22:02

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er feil det FB skriver om Terje Høili, han vil ikke kvitte seg med Tom Nordlie. 



Skal vi vedde...?

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 jan 10, 22:06

Opprinnelig postet av kjell-H

 

Hvem evt andre kunne passet inn og som er ledig på trener markedet nå?

Kan ikke Ramberg gå inn i en Martin Andresen variant da? Kanskje han blir fornøyd også, men bare kanskje..


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 04 jan 10, 22:06

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er feil det FB skriver om Terje Høili, han vil ikke kvitte seg med Tom Nordlie.

Vi gjør klokt i å lytte til hva Patrioten forteller! Der har vi kæll med peiling, info og kontakter... Wink

---------------------------

Hater hat!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 04 jan 10, 22:11
Endret: 04 jan 10, 22:13
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av Lillebror

Etter min oppfatning virker det som flere av brukerne på dette forum har store lese og skrivevansker(inkl.LEMMY) og kun en agenda: Hvordan skal vi bidra til å fyre opp for å bli kvitt Tom Nordli. Jeg var selv på årsmøtet og iflg. den nyvalgte leder, Svein Johannessen, mante han til ro og han opplyste at det IKKE var tatt noen avgjørelse i spørsmålet om Tom Nordli. Hvordan kan dette tolkes som at TN må gå gå?

Ta ikke for god fisk det som Espen Normann skriver i dagens FB om Terje Høilis stillingstagende til trener. Forts å klippe og lime fra useriøse fora som TV2 og norskefans.com. Dere er jaggu flinke!  Ta dere en liten pause og avvent resultatet av jobben som skal gjøres av det nye styret.

 

Synes det blir en smule patetisk å påpeke lese/skrivefeil fra forumbrukere. Hensikten med et forum er vel at man skal få kunne si sin mening og gjennom det skape debatt.

I stedet for å komme med nedsettende holdninger om forumbrukere bør heller du ta deg en lang pause.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 jan 10, 22:14

Opprinnelig postet av A.Hegerfors

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er feil det FB skriver om Terje Høili, han vil ikke kvitte seg med Tom Nordlie. 



Skal vi vedde...?

 

Jeg har bekjent av meg, som er like gammel som Terje Høili og som har godt i samme klasse som han, de har fortsatt god kontakt og snakker om fotball.

Det var han som til meg, at Terje Høili ikke viille kvitte seg med Tom Nordlie.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 04 jan 10, 22:16

Hvor lenge siden var det han sa det?


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 04 jan 10, 22:17
Endret: 04 jan 10, 22:18
Endret av: A.Hegerfors

Ja, vi får se...

Kan jo hende det er noen i byen som kjenner Terje Høilli da... Uten å ha gått via en som har gått i klasse med en som kjenner noen som.......

At Høilli var med å hente Nordlie er helt riktig. Men selv folk med penger kan vel innrømme feil noen ganger? Eller...?

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 jan 10, 22:17

Du skal være ganske trang i nøtta for å ikke ta part i saken med denne treneren, noe Terje Høili ikke er. Altså har han tatt part i saken, noe annet ville være svært, svært mystisk!

For meg er valget utrolig enkelt: Hva trenger man for å spille fotballkamper? Trener eller spillertropp?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 jan 10, 22:19

Opprinnelig postet av Asgeir

For meg er valget utrolig enkelt: Hva trenger man for å spille fotballkamper? Trener eller spillertropp?

Man trenger begge deler. Man trenger en trener til å motivere spiller. Fortelle de hvordan og hva slagsfotball de skal spille så trenger man spillere som har respekt og tillit til treneren og gjør som han sier.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 04 jan 10, 22:27

Men hva mener dere om Aune og Eggen som felles trener for FFK?

Jeg selv har aldrig har troen på 2 trenere samtidig.

Men ja eggen som hoved trener og Aune med litt mer ansvar en ass trener kan være noe.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 04 jan 10, 22:30

Har troen på Eggen (dog ikke mitt første valg), men som en samlende og inkluderende personen han virker som han er, er han meget viktig for klubben vår nå. Tror ikke vi bør satse på en 5 års kontrakt Cool, men mulig at Eggen og Aune kan funke bra sammen


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 04 jan 10, 22:31

Vi har før kritisert Eggen for dårlig organisert forsvar og for feilinnkjøp av spillere, og for å være for snill mot spillerene som takket han ved å trene for dårlig. Dere husker når Grønnhagen kom så var han raskt ute med å fortelle at han fikk sjokk vedr dårlig trente spillere. Men det er også mye positivt å si om Eggen vi har jo mye å takke han for.


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 04 jan 10, 22:36

La klubben definere noen kriterier først. Si noe om hvilke krav som stilles til treneren, hva han må rette seg etter, filosofi ifht unge spillere, spillestil, væremåte e.t.c. først. Deretter må man finne en trener som passer inn i dette. Dersom klubben nå skal lage en "rød tråd" som hovedtrener må forholde seg etter, er jeg usikker på om Eggen er rett person. Eggen er også en som liker å ha styringen over det meste, men med mye bedre menneskelige egenskaper enn sittende hovedtrener. Derfor er jeg i tvil om Eggen er rett man sett ut ifra et ønske om klubbutvikling.

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 04 jan 10, 22:52

Hva med Zoran Lukic?

Ble løst fra kontrakten med Djurgården midt i forrige sesong, og er nå i Qviding som en slags trenerkoordinator på nivå tre i Sverige. Men jeg har en følelse av at Lukic kanskje kunne vært fristet til å hoppe på en jobb som hovedtrener i FFK... Dette er en mann som har vunnet alt man kan vinne i svensk fotball. Han har vunnet Allsvenskan som trener for Djurgården to ganger, blitt kåret til årets trener i Sverige to ganger, tatt klubber opp divisjoner og vunnet cupen. Han har riktignok også sine nedturer: blant annet fikk han sparken fra Örgryte i sin andre sesong, og nå sist funket det ikke i den vanskelige jobben (delt treneransvar) i storklubben Djurgården (hvor han hadde stor suksess i en tidligere periode). Men jeg synes dette er en bra mann ut fra hva jeg har sett og hørt. Han har figurert en del som ekspertkommentator på tv og har sin egen nettside på zoranlukic.se. Lukic har også solid erfaring som spiller med bl.a. landskamper for Jugoslavia. Er 53 år (Etter min mening en bortimot perfekt alder for hovedtrener på toppnivå).

For et lite innblikk i Lukics filosofi kan jeg anbefale dette intervjuet på youtube i forbindelse med Djurgården-ansettelsen tidlig i 2009: http://www.youtube.com/watch?v=-HPZHFiMdBA

Et annet svensk alternativ jeg leker litt med tanken på: Jonas Thern. Den legendariske midtbanespilleren på Sveriges landslag på 90-tallet. Han har erfaring som hovedtrener for Halmstad, men har de siste årene trukket seg tilbake som instruktør på et idrettsgymnas i Sverige. En uhyre profesjonell type, både som spiller og trener. Det er kanskje urealistisk, men tanken er spennende. Har lest mye bra om han som trener tidligere.

Et tredje svensk alternativ er jo Tony Gustavsson som fikk sparken fra Hammarby i fjor. Han har jo vært på besøk på Fredrikstad Stadion tidligere. Ung og sympatisk svenske som sies å være en intelligent, rolig og nøyaktig trenertype. Har gjort det bra nedover i divisjonene i Sverige før han ble snappet opp av Hammarby, der resultatene uteble, men han hadde også vanskelige arbeidsvilkår. Bør kanskje være et navn på blokka.

 


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 04 jan 10, 22:56
Endret: 04 jan 10, 22:59
Endret av: Ramp

Rikard Norling er en mann som burde vurderes om han er ledig og intressert.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rikard_Norling

 

edit: Når jeg først linker til en wikipediaartikkel burde jeg kanskje lese den også; Nordling har skrevet på en kontrakt med Assyriska.

---------------------------

-FFK
-Manchester United
-Stjernen


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 04 jan 10, 22:58

Opprinnelig postet av Ramp

Rikard Norling er en mann som burde vurderes om han er ledig og intressert.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rikard_Norling

Trodde han hadde tatt over et svensk lag jeg?

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 jan 10, 23:09

Et navn jeg syns virker spennende er Peter Sørensen. Han trener FC Fredericia i toppen av dansk 1.divisjon. Han blir omtalt som en ung, fremadstormende trener og har allerede vært ettertraktet blant storklubber i Danmark.

Han har tidligere spilt i Ham-Kam under Ståle Solbakken, og har hentet mye inspirasjon fra ham. Her er et intervju med ham:  http://fotball.aftenposten.no/forstediv/article154112.ece

Han skrev dessverre nettopp under på en ny kontrakt ut sommeren 2010, men det er kanskje mulig å ha f.eks. Tom Freddy Aune som trener neste sesong, som muligens blir et omstillingsår?


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 jan 10, 23:51

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av Lillebror

Etter min oppfatning virker det som flere av brukerne på dette forum har store lese og skrivevansker(inkl.LEMMY) og kun en agenda: Hvordan skal vi bidra til å fyre opp for å bli kvitt Tom Nordli. Jeg var selv på årsmøtet og iflg. den nyvalgte leder, Svein Johannessen, mante han til ro og han opplyste at det IKKE var tatt noen avgjørelse i spørsmålet om Tom Nordli. Hvordan kan dette tolkes som at TN må gå gå?

Ta ikke for god fisk det som Espen Normann skriver i dagens FB om Terje Høilis stillingstagende til trener. Forts å klippe og lime fra useriøse fora som TV2 og norskefans.com. Dere er jaggu flinke!  Ta dere en liten pause og avvent resultatet av jobben som skal gjøres av det nye styret.

 

Synes det blir en smule patetisk å påpeke lese/skrivefeil fra forumbrukere. Hensikten med et forum er vel at man skal få kunne si sin mening og gjennom det skape debatt.

I stedet for å komme med nedsettende holdninger om forumbrukere bør heller du ta deg en lang pause.

Her inne blir du knebla hvis du har din egen mening og ikke lik "menigheten" og de "allvitende" her inne.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 04 jan 10, 23:53

Du må gjerne komme med et eksempel på at noen er blitt kneblet på grunn av meninga si

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 05 jan 10, 01:01

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av Lillebror

Etter min oppfatning virker det som flere av brukerne på dette forum har store lese og skrivevansker(inkl.LEMMY) og kun en agenda: Hvordan skal vi bidra til å fyre opp for å bli kvitt Tom Nordli. Jeg var selv på årsmøtet og iflg. den nyvalgte leder, Svein Johannessen, mante han til ro og han opplyste at det IKKE var tatt noen avgjørelse i spørsmålet om Tom Nordli.

Synes det blir en smule patetisk å påpeke lese/skrivefeil fra forumbrukere.

Spesielt når man har tydelige lese og skrivevansker selv :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 jan 10, 04:46

Opprinnelig postet av Erikk

Hvor lenge siden var det han sa det?

 

I går.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 05 jan 10, 07:45

Tom Nordlie har allerede kontaktet advokat. Tror dette kommer til å svi på pungen.

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 jan 10, 07:49

Hadde du ventet noe annet?


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 05 jan 10, 08:20

Nei, men siterer dette fra f-b.

"2) Klubben sier opp kontrakten med den begrunnelsen at den ikke har økonomi til å bære de økonomiske forpliktelsene som avtalen krever. I en slik situasjon blir det en ordinær nedbemanning, og FFK kan følge ansiennitetsprinsippet. Nordlie er blant de sist tilsatte, og kan dermed sies opp uten noen form for fallskjerm eller etterlønn. Konsekvensen ved en slik løsning er at klubben ikke kan ansette en ny trener, men må i stedet bruke duoen Tom Freddy Aune og Joacim Jonsson som hovedtrenere i 1. divisjon kommende sesong."

 

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 jan 10, 08:26

Det kommer til å koste FFK mye penger hvis de sparker han.Ifølge advokaten kommer han i tillegg til å

kreve oppreisning for sverting av navnet hans, i tillegg til det vanlige kravet på kompensasjon for kontraktsbrudd dersom Nordlie sparkes ut.

 

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 jan 10, 08:35

Synes detta har gått alt for langt.

FFK har ikke penger til å kvitte seg med Nordli.

Sparker de han får de en veldig stor sak mot seg og som vil vare lang stund framover og ffk har vell ikke så mye penger at de har råd til detta.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 05 jan 10, 10:55

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er feil det FB skriver om Terje Høili, han vil ikke kvitte seg med Tom Nordlie.

Jeg kan opplyse deg om en ting: Det er du som tar feil.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 05 jan 10, 10:59

Jeg tror Tom Freddy Aune og Even Juliussen blir trenere dersom Nordlie ryker ut...


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 05 jan 10, 11:18

Nå blir det spennende å se sirkus Nordlie i aksjon fremover...

---------------------------

Man blir ikke sint vøttø, bare veldig, veldig skuffet!


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 05 jan 10, 11:23

Opprinnelig postet av kjell-H

Det kommer til å koste FFK mye penger hvis de sparker han.Ifølge advokaten kommer han i tillegg til å

kreve oppreisning for sverting av navnet hans, i tillegg til det vanlige kravet på kompensasjon for kontraktsbrudd dersom Nordlie sparkes ut.

 

Hvem skal betale for svertingen av TN sitt navn? Media eller FFK? FFK har vel strengt talt ikke sagt ett eneste ord om TN, så hvordan han skal klare å få noe ut av det skjønner ikke jeg.

Visst han skal få noe ut av det må han vel saksøke Ramberg , Pål Andrè og diverse medier.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 05 jan 10, 11:26

Opprinnelig postet av Ymer

Jeg tror Tom Freddy Aune og Even Juliussen blir trenere dersom Nordlie ryker ut...

Er vel spillerene som avgjør det? Men det høres vel komfortabelt ut det..


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 05 jan 10, 11:30

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Ymer

Jeg tror Tom Freddy Aune og Even Juliussen blir trenere dersom Nordlie ryker ut...

Er vel spillerene som avgjør det? Men det høres vel komfortabelt ut det..

Det er bare hva jeg tror. At du tror det er spillerne som skal ansette treneren får stå for din regning. Du vet sikkert bedre enn de fleste med det nicket du har valgt Laughing


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 jan 10, 13:47

Fredrikstads nyvalgte klubbleder, Svein Johannessen vil ikke si noe om Tom Nordlies Fredrikstad-fremtid før torsdag.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/taus-om-nordlies-fremtid-3088633.html

---------------------------

You'll Never Walk Alone


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 05 jan 10, 15:32

Opprinnelig postet av kjell-H

Det kommer til å koste FFK mye penger hvis de sparker han.Ifølge advokaten kommer han i tillegg til å

kreve oppreisning for sverting av navnet hans, i tillegg til det vanlige kravet på kompensasjon for kontraktsbrudd dersom Nordlie sparkes ut.

 

Hadde han ikke forhåndsbestemt fallskjerm i kontrakten ??

 

Har Jørn Andersen jobb.    Det er jo mulig å se sørover / vestover også      Trener fra kontinentet / England ??

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Fotballfanatiker

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 okt 09
Innlegg: 4

Lagt til: 05 jan 10, 15:35

Jeg tipper Knut Torbjørn Eggen blir ny trener. Han sitter i Moss og sikler på en trenerjobb. Eggen i spann med en mer ukjent trener. Bare vi ikke henter tilbake Per Morten Haugen fra Moss...

---------------------------

Fotballfanatikeren


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 05 jan 10, 17:10

blir skuffet hvis FFK henter Eggen, mener han er for lik Nordlie. Han har heller ikke bevist at han er noen god trener. håper på en svensk trener som likner på hamren, med litt stil. Enn en trener med jogge dress som ikke kan engelsk

---------------------------

CUPVINNER 06


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 05 jan 10, 17:18

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Ymer

Jeg tror Tom Freddy Aune og Even Juliussen blir trenere dersom Nordlie ryker ut...

Er vel spillerene som avgjør det? Men det høres vel komfortabelt ut det..

Det er bare hva jeg tror. At du tror det er spillerne som skal ansette treneren får stå for din regning. Du vet sikkert bedre enn de fleste med det nicket du har valgt Laughing

De klarte jo fint selv å bestemme på egenhånd at de ikke ønsket Nordlie. De bestemte også fint på egenhånd at de ikke ønsket Grønis lengre. De er en gjeng bortskjemte drittunger som ikke orker/vil/finner seg i å bli stilt krav til. Med det samme de må svette bittelitt så er det på tide å skifte trener. Dette henger igjen fra Eggen sin tid i klubben hvor rutinerte spillere fikk gjøre som de ville og yte den intensiteten de ville. Slikt er veldig komfortabelt. Den eneste treneren de har vært fornøyd med siste årene er Tom Freddy. Da var det den samme gamle leksa igjen om at spillerne fikk gjøre som de ville uten å bli stilt krav til. Det ser ut til å være i slike situasjoner de trives best.

Hvor er vinnermentaliteten og lysten til å yte? Nå har vi bare en slik spiller igjen, Piroja. Den andre gikk nettop til sverige.

 

Ja dette er veldig forenklet, men det er pokker meg så mye rett i det også.

Godt Nytt År folkens!


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 05 jan 10, 17:19

Opprinnelig postet av Fotballfanatiker

Jeg tipper Knut Torbjørn Eggen blir ny trener. Han sitter i Moss og sikler på en trenerjobb. Eggen i spann med en mer ukjent trener. Bare vi ikke henter tilbake Per Morten Haugen fra Moss...

Skal han bli ny trener i FFK bare fordi han selv har lyst på jobben?

Folkens, glem KTE han kommer ALDRI noengang til å bli trener for FFK igjen. Da må det skje mye galt. Uansett hvor komfortabelt spillerne enn synes det ville bli.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 05 jan 10, 18:44

Opprinnelig postet av jag

Opprinnelig postet av Fotballfanatiker

Jeg tipper Knut Torbjørn Eggen blir ny trener. Han sitter i Moss og sikler på en trenerjobb. Eggen i spann med en mer ukjent trener. Bare vi ikke henter tilbake Per Morten Haugen fra Moss...

Skal han bli ny trener i FFK bare fordi han selv har lyst på jobben?

Folkens, glem KTE han kommer ALDRI noengang til å bli trener for FFK igjen. Da må det skje mye galt. Uansett hvor komfortabelt spillerne enn synes det ville bli.

Det var jo en bombastisk påstand, synes det er merkelig at du kan være så skråsikker på det. Ble han ikke kontaktet fra noen i FFK før TN ble ansatt da? Skje mye galt? Mange vil vel hevde at det er nettopp det vi har vært vitne til Smile


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 05 jan 10, 19:33

rimelig sikker på at det blir Aune som overtar, iallefall i første omgang.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 jan 10, 19:41

Jeg er rimelig sikker på at Nordlie blir i ffk.

Ifølge nrk sport så har Nordlie gått mot Henriksen for at Henriksen ga bort gashi gratis.

Stå på Nordlie.Er det noen som har baller nok til å si ifra til henriksen så er det deg Nordlie

---------------------------

You'll Never Walk Alone


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 05 jan 10, 19:46

Opprinnelig postet av thejester

rimelig sikker på at det blir Aune som overtar, iallefall i første omgang.

Det tror jeg også, men hvem vet?

Mener at det er et godt valg, ut i fra økonomisk synsvinkel (legger ikke opp til en gjentakelse av diskusjon om det er god eller dårlig økonomi å sparke Nordli, forutsetning her er at Nordli er borte). Dessuten har han vel aldri fått prøve som ordentlig sjef, kun som vikar på ubestemt tid. Tror han blir bra når han får styre helt fra starten på en sesong og legge opp slik han vil. Tror også han vil få en svært motivert spillergruppe som vil føle at de skal bevise at det var riktig å få Nordli vekk.

---------------------------

Leeds beating Manchester United will be my best moment of 2010!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 jan 10, 19:52

Jeg respekter alle sine meninger her inne.Men dere ser at Henriksen har klart å få vekk fokuset ifra seg selv over til Nordlie?

Henriksen må hvertfall vekk ifra klubben!

---------------------------

You'll Never Walk Alone


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 05 jan 10, 19:56

både henriksen og nordlie må forsvinne og ja henriksen driver nok sitt skittne spill for å bli. Men det mest prekære er å fjerne nordlie. henriksen får komme i andre rekke


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 05 jan 10, 20:02

Opprinnelig postet av kjell-H

Jeg respekter alle sine meninger her inne.Men dere ser at Henriksen har klart å få vekk fokuset ifra seg selv over til Nordlie?

Henriksen må hvertfall vekk ifra klubben!

Hadde vært ønskelig i forhold til ro i klubben, blir også en diskusjon om økonomi. Men tror kanskje opplegget rundt salg av Gashi er dråpen for en del (f.eks spillerinvest, som heldigvis klarte å få endret avtale til iallefall å ha et potensiale til gevinst).

---------------------------

Leeds beating Manchester United will be my best moment of 2010!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 05 jan 10, 20:35

Fikk denne meldingen fra en ivrig fotballtilhenger og venn av meg fra Sogndal. Tydelig at rotet i klubben vår blir lagt merke til i hele fotballnorge:

"Det er nesten utruleg til å vere sant det rotet som er i FFK f.t. Høg "baiasfaktor" i leiinga kanskje?" 



Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 jan 10, 10:43

HVIS det skulle nå bli slik at FFK finner en virkelig god trener, som da ordner opp i spillergruppen og får den styrket igjen, så tror jeg iallefall grunnsteinen vil bli utrolig sterk og urokkelig. Håper de tenker langsiktig her nå og ikke drar et stunt som Nordlie igjen, nå må løsningene bli litt mer permanente mener jeg.

---------------------------

2010: The new era begins.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 13:24

Opprinnelig postet av kjell-H

Jeg er rimelig sikker på at Nordlie blir i ffk.

Ifølge nrk sport så har Nordlie gått mot Henriksen for at Henriksen ga bort gashi gratis.

Stå på Nordlie.Er det noen som har baller nok til å si ifra til henriksen så er det deg Nordlie

Jeg er ikke så sikker som deg på at Nordlie blir i FFK.

Da er både du og NRK Sport feilinformert. Henriksen gir ikke bort noen spillere. At Nordlie går mot Henriksen er ikke så rart. Henriksen har jo bedt om lov til å fjerne Nordlie...

Henriksen kan ellers ikke gjøre noe, hverken gi bort spillere eller sparke noen i det sportslige apparatet uten styrets godkjenning. Derfor er Nordlie fortsatt ikke sparket.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f