Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie fortjener støtte.

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 13 9

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 10, 10:46

Opprinnelig postet av Magnum

Jaha. Da blir det fortsatt resirkulering av de samme argumentene her på forumet minst fram til søndag. Og tre kvart år etterpå, hvis det følger TKK-eksempelet.

 Laughing


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 10 jan 10, 22:13

Nå må folk forstå at Tom bare gjør den jobben han er satt til, og det er å trene Fredrikstad. Så kan man snakke on treningsmetoder og oppførsel, dette måtte Henriksen visst om før ansettelsen. Min personlige mening er at det var nettopp denne type trener spillerne trengte i den situasjonen klubben var i. Dessverre mente ikke spillerne det. Spillerne er ansatt i Fredrikstad, og har etter min mening bare å gjøre det deres trener sier. Hvis ikke får de finne seg en annen arbeidsplass! Sutrekopper!! De er vel ikke vant til å bli snakket til av AG, TFA eller JJ for den saks skyld!

SKAL NOEN FJERNES FRA FFK BØR DET VÆRE HENRIKSEN OG DE SPILLERNE SOM IKKE ER VILLIGE TIL Å STILLE OPP FOR KLUBBEN. LA TOM N VÆRE!!

Lykke til Tom. Ønsker deg og de spillerne som er tøffe nok til å være med lykke til i 2010!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 10 jan 10, 22:27
Endret: 10 jan 10, 22:30
Endret av: Plankekæll

Nok en tråd om Tom Nordlie? 

Dårlig fantasi kaller jeg dette. Akkurat dette er diskutert opp og i mente i minst tre andre tråder.


PS:

Ikke kom og si til meg hva jeg skal gjøre eller ikke gjøre. Jeg støtter akkurat hvem jeg vil, uansett hva du måtte mene.


Edit: Jeg så ikke at innlegget ble flyttet over i en eksisterende tråd før jeg postet mitt svar. 


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 10 jan 10, 23:52

Opprinnelig postet av Bærra

Nå må folk forstå at Tom bare gjør den jobben han er satt til, og det er å trene Fredrikstad. Så kan man snakke on treningsmetoder og oppførsel, dette måtte Henriksen visst om før ansettelsen. Min personlige mening er at det var nettopp denne type trener spillerne trengte i den situasjonen klubben var i. Dessverre mente ikke spillerne det. Spillerne er ansatt i Fredrikstad, og har etter min mening bare å gjøre det deres trener sier. Hvis ikke får de finne seg en annen arbeidsplass! Sutrekopper!! De er vel ikke vant til å bli snakket til av AG, TFA eller JJ for den saks skyld!

SKAL NOEN FJERNES FRA FFK BØR DET VÆRE HENRIKSEN OG DE SPILLERNE SOM IKKE ER VILLIGE TIL Å STILLE OPP FOR KLUBBEN. LA TOM N VÆRE!!

Lykke til Tom. Ønsker deg og de spillerne som er tøffe nok til å være med lykke til i 2010!!

Helt enig der

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 jan 10, 09:02

Opprinnelig postet av Bærra

Nå må folk forstå at Tom bare gjør den jobben han er satt til, og det er å trene Fredrikstad. Så kan man snakke on treningsmetoder og oppførsel, dette måtte Henriksen visst om før ansettelsen. Min personlige mening er at det var nettopp denne type trener spillerne trengte i den situasjonen klubben var i. Dessverre mente ikke spillerne det. Spillerne er ansatt i Fredrikstad, og har etter min mening bare å gjøre det deres trener sier. Hvis ikke får de finne seg en annen arbeidsplass! Sutrekopper!! De er vel ikke vant til å bli snakket til av AG, TFA eller JJ for den saks skyld!

SKAL NOEN FJERNES FRA FFK BØR DET VÆRE HENRIKSEN OG DE SPILLERNE SOM IKKE ER VILLIGE TIL Å STILLE OPP FOR KLUBBEN. LA TOM N VÆRE!!

Lykke til Tom. Ønsker deg og de spillerne som er tøffe nok til å være med lykke til i 2010!!

Det var ikke Henriksen som ansatte Tom Nordlie. Selv om TN har en svak historikk som trener så må det kunne forventes at han klarer å oppføre seg som folk. Med fasit i hånd viser det seg at skeptikerne hatt rett. TN er så feil mann for FFK som det er mulig å bli.

Som du sier så vil nok spillerne finne seg en annen klubb om TN blir i FFK. Med TN som trener kan det bli vrient å stille fullt lag. Du får nok god plass på tribunen også.

Finner det oppsiktsvekkende at noen støtter Nordlie nå, da hans eneste agenda er å dra mest mulig penger ut av klubben. Slik som han fremstod i media i går, med litt skjør mental helse, så er det ikke lenge til vi har en langtidssykemeldt trener igjen. Da blir det enda vanskeligere å bli kvitt ham.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 11 jan 10, 10:04

Skulle ikke Nordlies fremtid avgjøres i går? Hva skjer?

---------------------------

We'll be back!!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 11 jan 10, 10:55

http://f-b.no/article/20100110/FFK/100119991/1220/NYHET

Min teori er at den er avgjort og at de ikke ønsker å gå ut med noen konklusjon før avtalen er ferdigforhandlet med TN.

Håper iallefall.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 11 jan 10, 15:13

Opprinnelig postet av Bærra

Nå må folk forstå at Tom bare gjør den jobben han er satt til, og det er å trene Fredrikstad. Så kan man snakke on treningsmetoder og oppførsel, dette måtte Henriksen visst om før ansettelsen. Min personlige mening er at det var nettopp denne type trener spillerne trengte i den situasjonen klubben var i. Dessverre mente ikke spillerne det. Spillerne er ansatt i Fredrikstad, og har etter min mening bare å gjøre det deres trener sier. Hvis ikke får de finne seg en annen arbeidsplass! Sutrekopper!! De er vel ikke vant til å bli snakket til av AG, TFA eller JJ for den saks skyld!

SKAL NOEN FJERNES FRA FFK BØR DET VÆRE HENRIKSEN OG DE SPILLERNE SOM IKKE ER VILLIGE TIL Å STILLE OPP FOR KLUBBEN. LA TOM N VÆRE!!

Lykke til Tom. Ønsker deg og de spillerne som er tøffe nok til å være med lykke til i 2010!!

KUNNE IKKE SAGT DET BEDRE SELV......

---------------------------

You`ll never walk alone...


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 11 jan 10, 20:01

Opprinnelig postet av Bærra

Nå må folk forstå at Tom bare gjør den jobben han er satt til, og det er å trene Fredrikstad. Så kan man snakke on treningsmetoder og oppførsel, dette måtte Henriksen visst om før ansettelsen. Min personlige mening er at det var nettopp denne type trener spillerne trengte i den situasjonen klubben var i. Dessverre mente ikke spillerne det. Spillerne er ansatt i Fredrikstad, og har etter min mening bare å gjøre det deres trener sier. Hvis ikke får de finne seg en annen arbeidsplass! Sutrekopper!! De er vel ikke vant til å bli snakket til av AG, TFA eller JJ for den saks skyld!

SKAL NOEN FJERNES FRA FFK BØR DET VÆRE HENRIKSEN OG DE SPILLERNE SOM IKKE ER VILLIGE TIL Å STILLE OPP FOR KLUBBEN. LA TOM N VÆRE!!

Lykke til Tom. Ønsker deg og de spillerne som er tøffe nok til å være med lykke til i 2010!!

AMEN. Gud så deilig å se at noen er i stand til å tenke selv.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jan 10, 21:21

Opprinnelig postet av jag

AMEN. Gud så deilig å se at noen er i stand til å tenke selv.

Det har vel kanskje noe med at de tenker som deg? Vi som mener noe annet tenker selvfølgelig ikke...


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 11 jan 10, 21:39

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av jag

AMEN. Gud så deilig å se at noen er i stand til å tenke selv.

Det har vel kanskje noe med at de tenker som deg? Vi som mener noe annet tenker selvfølgelig ikke...

Den der var ventet og min kommentar var helt tilsiktet. Selvfølgelig har man rett til å mene som man vil. Problemet er bare de man treffer i det daglige og som mener det samme som andre enn meg. Når man da begynner å stille spørsmål ved hvorfor de mener dette, så vet de ofte ikke, eller de har noen merkelige grunnet som lett lar seg knuse med LITT argumentering.

Men det er nok av de som har gode argumenter, men de skal jeg holde utenom.

 

Problemet er folk som mener at TN må bort fordi det er populært å mene det. Jeg prøver bare å dra igang en debatt om dette er riktig, og om ikke ting har gått litt ut av proporsjoner.

Jeg håper jeg med dette har klart å starte en slik debatt/bevisstgjøring.

 

 

Forøvrig står jeg på det jeg har sagt i det siste. TN kommer ikke til å forsvinne fra FFK. Iallefall ikke første halvdel av 2010.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 jan 10, 21:40

Opprinnelig postet av Ymer

Det har vel kanskje noe med at de tenker som deg? Vi som mener noe annet tenker selvfølgelig ikke...

 

Du må huske at i norge er det farlig å tenke selv. Staten skal stå for all tankegang til nød andre som er godkjent av staten Tongue out

---------------------------

It's only one united. Leeds United


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 11 jan 10, 21:42

Opprinnelig postet av mysthical

Du må huske at i norge er det farlig å tenke selv. Staten skal stå for all tankegang til nød andre som er godkjent av staten Tongue out

Har du en mening som omhandler FFK eller i dette tilfellet TN? Viss ikke så kan du publisere dine politiske meninger i den åpne tråden!

 


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 11 jan 10, 22:06

Opprinnelig postet av jag

Problemet er folk som mener at TN må bort fordi det er populært å mene det. Jeg prøver bare å dra igang en debatt om dette er riktig, og om ikke ting har gått litt ut av proporsjoner.

Jeg håper jeg med dette har klart å starte en slik debatt/bevisstgjøring.

 

 

Ja! Der klarte du å starte en debatt, gett!

Husk på at det var veldig mange her som var svært skeptiske til TN før han ble ansatt. Jeg var faktisk imponert i timene før han var klar, hvor mye folk på dette forumet visste. Og etterhvert er det flere som har innsett feilen det var å ansette mannen. Dette er folk som er i stand til å tenke selv. Det er også mange som er i stand til å argumentere veldig godt for Pro-Nordlie-fraksjonen, og disse gjør debattene svært interessante og lærerike å følge. Folk som har meninger både for og mot, uten å kunne argumentere godt for det, finnes det også. Ikke bare blant motstanderne.

Men flott at du driver bevisstgjøring...

---------------------------

-Steh auf!-


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 11 jan 10, 22:09

Opprinnelig postet av Acromion

Men flott at du driver bevisstgjøring...

Takk...


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jan 10, 23:03

Opprinnelig postet av jag

Den der var ventet og min kommentar var helt tilsiktet. Selvfølgelig har man rett til å mene som man vil. Problemet er bare de man treffer i det daglige og som mener det samme som andre enn meg. Når man da begynner å stille spørsmål ved hvorfor de mener dette, så vet de ofte ikke, eller de har noen merkelige grunnet som lett lar seg knuse med LITT argumentering.

Men det er nok av de som har gode argumenter, men de skal jeg holde utenom.

 Problemet er folk som mener at TN må bort fordi det er populært å mene det. Jeg prøver bare å dra igang en debatt om dette er riktig, og om ikke ting har gått litt ut av proporsjoner.

Jeg håper jeg med dette har klart å starte en slik debatt/bevisstgjøring.

Forøvrig står jeg på det jeg har sagt i det siste. TN kommer ikke til å forsvinne fra FFK. Iallefall ikke første halvdel av 2010.

Jeg har ikke noe problem med at det er delte meninger om Tom Nordlie.
For egen del så har jeg prøvd å forklare hvorfor jeg ikke vil ha ham i FFK. Faktisk var jeg imot før han ble ansatt, men jeg trodde allikevel, som de fleste, at han ville klare å redde klubben fra nedrykk. Da kunne ansettelsen til en viss grad forsvares for resten av sesongen. Nå klarte han ikke jobben og i forsøket så "ertet" han på seg spillergruppa og mesteparten av de andre ansatte i klubben. Vi sitter nå igjen med en trener som koster mer enn de fleste trenere i TL, problemet er at vi er i Adeccoligaen og ikke har penger. At Nordlie i tillegg med sin trenerstil/lederstil har rasert og fått sparken i klubb etter klubb i norsk toppfotball burde være kjent for de fleste. At han er sterk rent fotballfaglig er nok riktig, men det hjelper ikke. Han har så mange negative sider at jeg mener vi er best tjent med å være uten.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 12 jan 10, 00:20

Opprinnelig postet av jag

 

Den der var ventet og min kommentar var helt tilsiktet. Selvfølgelig har man rett til å mene som man vil. Problemet er bare de man treffer i det daglige og som mener det samme som andre enn meg. Når man da begynner å stille spørsmål ved hvorfor de mener dette, så vet de ofte ikke, eller de har noen merkelige grunnet som lett lar seg knuse med LITT argumentering.

Men det er nok av de som har gode argumenter, men de skal jeg holde utenom.

 

Problemet er folk som mener at TN må bort fordi det er populært å mene det. Jeg prøver bare å dra igang en debatt om dette er riktig, og om ikke ting har gått litt ut av proporsjoner.

Jeg håper jeg med dette har klart å starte en slik debatt/bevisstgjøring.

 

 

Forøvrig står jeg på det jeg har sagt i det siste. TN kommer ikke til å forsvinne fra FFK. Iallefall ikke første halvdel av 2010.


Skjønner dette slik at de du vil til livs er de som slenger seg på en sak med en mening, uten helt å sette seg inn i saken. Kan ikke tolke ditt innspill på annen måte enn at du mener flesteparten av de som er i nevnte kategori, er imot Tom som FFK trener.

Jeg er av stikk motsatt oppfatning, nemlig at de som gir sin støtte til Tom på samme måte som du, er de som ikke har satt seg inn i sakens kjerne, men bare slenger seg på en bølge. Særlig nå etter idrettsgalla tullet, fordi det synes riktig at Tom nå fortjener støtte. Jeg mener 100% at Tom ikke har noen som helst skyld i nedrykket. Som noen har nevnt tidligere er hans eneste feil i denne saken egentlig at han takket ja til jobben i et meget betent vepsebol, og det skal han på ingen måte lastes eller klandres for.


Når det er sagt, er jeg og 100% mot at han skal være FFK trener videre. Han kan sikkert være rett man for andre klubber, men ikke FFK. Vi skal spille fotball, ikke kølke fotball. De som ansatte han gjorde vel det de kunne av feil i den prosessen, og det vil klubben måtte betale dyrt for i mange år framover. Enten økonomisk fordi man velger å sparke han, eller sportslig(på sikt, ikke umiddebart) og økonomisk fordi man velger å la han fortsette. Jeg mener han bør fjernes så fort som mulig, så får vi heller ta et par år ekstra i adecco'n.

Kællen kan sette seg i respekt og kjefte på spillerne så de løper mer. Det er noe alle kan se. Kællen kan ikke bygge og sette sammen et lag med langstiktig slagkraftig planlegging. Det er noe alle kan se av hans CV og resultater, hvis man gidder å sjekke.

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 12 jan 10, 08:50

Det er vanskelig å lære en gammel hund osv.., men er det ingen sannsynlighet for at Nordlie kan ta en selvgranskelse og faktisk komme ut en dag som en bedre mann? Jeg sitter og leker litt med tanken da, om en Nordlie som tar litt grep om seg selv og samler spillergruppa, istedenfor å splitte den.

Han må vel skjønne at alt dette rabalderet går ut over hans fremtidige jobbsituasjon også, i alle klubber som driver med fotball?

Mannen er jo ikke gammel ,og han har jo flere år foran seg i treneryrket og det var vel en tid han faktisk tilførte norsk fotball noe om jeg ikke tar feil?

Vil jo få Nordlie til helvete ut, men samtidig litt trist om han ikke lærer noe her.

---------------------------

2010: The new era begins.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 jan 10, 11:14

Sitat fra "Utspillet" på sportssiden til Jærbladet 13.01.10:

"...og Viking kommer på 5. plass. Vi slipper heldigvis å se Tom Nordlie der, men må nok slite med han på Bryne stadion. Tom Nordlie har tjent store penger på å skjelle ut sine spillere de siste årene, for deretter å få sparken. Når noen tar igjen, syter Nordlie, og prøver å gjøre seg selv til en "utskjelt stakkar". Jeg tror ikke Nordlie får den store sympatien rundt om, til det har han vært for grov selv."

 


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 13 jan 10, 12:17


Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 13 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24