Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie fortjener støtte.

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 13 8

oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 06 jan 10, 18:17

Det må da være helt greit å ha en god advokat. Skurrer ikke i det hele tatt.

Men nå har tråden kommet til et punkt der advokater skal trekkes inn, så jeg avslutter med å fortsatt si at Nordlie har min fulle støtte som trener for FFK.

---------------------------

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 18:20

Opprinnelig postet av oasis

Det må da være helt greit å ha en god advokat. Skurrer ikke i det hele tatt.

Mot seg selv? Han og klubben er jo ett...


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 06 jan 10, 18:25

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av oasis

Det må da være helt greit å ha en god advokat. Skurrer ikke i det hele tatt.

Mot seg selv? Han og klubben er jo ett...

Det er ganske vanlig for en arbeidstaker og skaffe seg en advokat når man skal løse et problem på arbeidsplassen.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jan 10, 18:50
Endret: 06 jan 10, 18:51
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Lunddesign

Mot seg selv? Han og klubben er jo ett...

Han er én del av klubben. Akkurat som et håndknippe andre personer utgjør en stor del av maktforholdet i klubben. At han som person er en skyteskive, og blir motarbeidet og forsøkt skviset ut er ganske tydelig for omverdenen. At han da skaffer seg en advokat til hjelp er ikke akkurat en bombe. Men hos mange er jo Nordlie på linje med Lommemannen, så han burde vel egentlig ikke ha rett til å kjøpe juridiske tjenester...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 06 jan 10, 18:54

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Lunddesign

Mot seg selv? Han og klubben er jo ett...

Han er én del av klubben. Akkurat som et håndknippe andre personer utgjør en stor del av maktforholdet i klubben. At han som person er en skyteskive, og blir motarbeidet og forsøkt skviset ut er ganske tydelig for omverdenen. At han da skaffer seg en advokat til hjelp er ikke akkurat en bombe. Men hos mange er jo Nordlie på linje med Lommemannen, så han burde vel egentlig ikke ha rett til å kjøpe juridiske tjenester...

HeheSmile

---------------------------

You'll Never Walk Alone


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 06 jan 10, 19:01

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Lunddesign

Mot seg selv? Han og klubben er jo ett...

Han er én del av klubben. Akkurat som et håndknippe andre personer utgjør en stor del av maktforholdet i klubben. At han som person er en skyteskive, og blir motarbeidet og forsøkt skviset ut er ganske tydelig for omverdenen. At han da skaffer seg en advokat til hjelp er ikke akkurat en bombe. Men hos mange er jo Nordlie på linje med Lommemannen, så han burde vel egentlig ikke ha rett til å kjøpe juridiske tjenester...

Å trekke inn alvorlig kriminalitet mot barn inn i sammenligningen får stå for din regning. Det går faktisk an å mene at FFK er best tjent uten Nordli ( vi er mange som har ment det fra dag en) uten kriminalisere ting. Og vi er engie i at det ikke bare er Nordlis feil.

---------------------------

Leeds beating Manchester United will be my best moment of 2010!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jan 10, 19:22

Opprinnelig postet av freud

Å trekke inn alvorlig kriminalitet mot barn inn i sammenligningen får stå for din regning. Det går faktisk an å mene at FFK er best tjent uten Nordli ( vi er mange som har ment det fra dag en) uten kriminalisere ting. Og vi er engie i at det ikke bare er Nordlis feil.

Du får sette den på usmakelighetsregninga mi da. Jeg mener hvertfall at man synker ganske lavt når man hinter til at Nordlie er en tulling fordi han skaffer seg advokat i situasjonen er i. Hvem som helst hadde skaffet seg advokat om man hadde vært i Nordlies sko.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 20:04

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Lunddesign

Mot seg selv? Han og klubben er jo ett...

Han er én del av klubben. Akkurat som et håndknippe andre personer utgjør en stor del av maktforholdet i klubben. At han som person er en skyteskive, og blir motarbeidet og forsøkt skviset ut er ganske tydelig for omverdenen. At han da skaffer seg en advokat til hjelp er ikke akkurat en bombe. Men hos mange er jo Nordlie på linje med Lommemannen, så han burde vel egentlig ikke ha rett til å kjøpe juridiske tjenester...

Du leste og forstod sikkert det jeg skrev. Det var et svar på at noen her sa at Nordlie og FFK var synonymt. Følg så tankegangen med advokaten som skal passe på Nordlie/FFK  Laughing.

P.S. Ønsker meg en "smily" som sier "SPØK" her inne. Humoren min blir ikke alltid forstått Frown


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jan 10, 20:53

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Han er én del av klubben. Akkurat som et håndknippe andre personer utgjør en stor del av maktforholdet i klubben. At han som person er en skyteskive, og blir motarbeidet og forsøkt skviset ut er ganske tydelig for omverdenen. At han da skaffer seg en advokat til hjelp er ikke akkurat en bombe. Men hos mange er jo Nordlie på linje med Lommemannen, så han burde vel egentlig ikke ha rett til å kjøpe juridiske tjenester...

Du leste og forstod sikkert det jeg skrev. Det var et svar på at noen her sa at Nordlie og FFK var synonymt. Følg så tankegangen med advokaten som skal passe på Nordlie/FFK  Laughing.

P.S. Ønsker meg en "smily" som sier "SPØK" her inne. Humoren min blir ikke alltid forstått Frown

Jeg skjønte selvsagt spøken. Det var egentlig ikke det innlegget jeg siktet mot. Heller dette:

 

Opprinnelig postet av Ymer

Det blir feil på grunn av at det er Nordlie MOT Fredrikstad Fotballklubb. Det er ikke mulig å støtte begge. Blir som å holde med både VIF og FFK når de spiller mot hverandre.... Du ser kanskje logikken, eller?

Nordlie er en del av FFK men blir motarbeidet og har enormt vanskelige arbeidsforhold. FFK har ikke sparket Nordlie, og advokat Elden har sagt fra at hvis så skulle bli tilfelle, så vil ikke det skje uten kamp. Ikke snakk om noen krig foreløpig med andre ord, og det er fullt mulig å støtte både Nordlie og FFK. Det går forøvrig også an å være uenig med klubben selv om man støtter den...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 21:03

Opprinnelig postet av Supreme NTM

 Nordlie er en del av FFK men blir motarbeidet og har enormt vanskelige arbeidsforhold. FFK har ikke sparket Nordlie, og advokat Elden har sagt fra at hvis så skulle bli tilfelle, så vil ikke det skje uten kamp. Ikke snakk om noen krig foreløpig med andre ord, og det er fullt mulig å støtte både Nordlie og FFK. Det går forøvrig også an å være uenig med klubben selv om man støtter den...

FFK har såvidt jeg vet ikke sagt noe galt om Tom Nordlie. De har faktisk så langt sagt at han har styrenes fulle tillitt. At spillerne og en mengde supportere deimot har sagt at de vil ha bort Nordlie er noe helt annet. Elden skal få store problemer om han legger til grunn uttalelser fra andre ansatte i FFK når han skal "ta" klubben. At Henriksen, som er konstituert sportsdirektør, ønsker mandat fra styret for å gå i avskjedsforhandlinger med Nordlie er langt fra advokatmat. Det er å gjøre en jobb.
Når det gjelder Nordlies sjikane, mobbing og rasehets av spillere så er det langt alvorligere. Om det er noen som har vurdert å anmelde Nordlie for dette, ja da trenger han advokat. Ikke for å unngå sparken eller å miste fallskjermen sin (den forsvinner uansett), men for å unngå straff fra rettssystemet.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 21:34

Mye vil nok komme fram i slutten av uka når dem endelig får sparket ham. Da kan ihvertfall alle parter komme til ordet og fortelle sine versjoner. Sålangt så har vel heller ingen i klubben sagt at Nordlie har drevet med sjikane, mobbing og rasehets, ganske sterke anklagelser. Dårlig lederstil, kjefte spillere gode osv ja, men ikke dette hvis en skal forholde seg til som faktisk blir sagt offentlig fra FFK hold...


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 06 jan 10, 21:37

Tviler på at FFK sparker han.

Tror svein har satt seg ned med Nordlig og spillerne og laget en plan åssen du skal ha ting og hva som blir godtatt og ikke godtatt.

Men det finner vi ut imorgen

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 06 jan 10, 21:40

Paradoksalt nok er det ikke Nordlies oppførsel som kommer til å få ham oppsagt - Det er lønna hans som kommer til å gjøre det.

Når kassa er tom, og kreditorene skraper på døra, ja, da kan vi ikke ha ansatte på den lønna vi her snakker om. Det gjelder nok alle impliserte parter, men de to høyest lønna personene i systemet er tross alt Nordlie og Henriksen.

Og da burde det være helt selvsagt at man begynner med nettopp de to stillingene for å se hvor det kan spares kroner. Man må tross alt begynne i den feteste enden for å kunne spare mye uten at det går ut over essensielle oppgaver. 

I Adecco-ligaen har vi ikke råd til å ha trener og dirk på konsernsjeflønn. Jeg skulle gjerne ha sett det annerledes - ingenting er bedre enn å tilby gode lønnsforhold for å få de dyktige folka, problemet er at det er umulig i adecco, og kanskje reelt og objektivt sett heller ikke mulig i tippeligaen over tid.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 21:40

Opprinnelig postet av kjell-H

Tviler på at FFK sparker han.

Tror svein har satt seg ned med Nordlig og spillerne og laget en plan åssen du skal ha ting og hva som blir godtatt og ikke godtatt.

Men det finner vi ut imorgen

Er det noe som er sikkert Kjell h, så er det at Nordlie ikke leder FFK i årets første seriekamp. Dessuten så har ting gått så langt, at nå er det heller ingen annen utvei uansett...


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 06 jan 10, 22:13

Opprinnelig postet av Ymer

FFK har såvidt jeg vet ikke sagt noe galt om Tom Nordlie. De har faktisk så langt sagt at han har styrenes fulle tillitt. At spillerne og en mengde supportere deimot har sagt at de vil ha bort Nordlie er noe helt annet. Elden skal få store problemer om han legger til grunn uttalelser fra andre ansatte i FFK når han skal "ta" klubben. At Henriksen, som er konstituert sportsdirektør, ønsker mandat fra styret for å gå i avskjedsforhandlinger med Nordlie er langt fra advokatmat. Det er å gjøre en jobb.
Når det gjelder Nordlies sjikane, mobbing og rasehets av spillere så er det langt alvorligere. Om det er noen som har vurdert å anmelde Nordlie for dette, ja da trenger han advokat. Ikke for å unngå sparken eller å miste fallskjermen sin (den forsvinner uansett), men for å unngå straff fra rettssystemet.

Hvor kommer disse syke påstandene om rasediskriminering, sjikane, mobbing +++ fra? En fjær som har blitt til 5 høns? Har du selv hørt denne rasediskrimineringen du snakker om? Ganske drøy påstand som du bør ha bevis for!

Ellers er det jo ikke så vanskelig å sparke en som allerede ligger nede. Hvem er denne såkalte fucking monkey? Everton er det ikke, han elsker jo Nordlie. Borges trur jeg ikke noe på. Lalawele har han vel nesten ikke sett...

Min påstand er at de jævla overbetalte spillerne i FFK er MYE mer hårsåre fordi det er personen Nordlie og ikke en annen trener som kommer med diverse "krasse" kommentarer. De fleste av spillerne hadde på forhånd bestemt seg for at de IKKE ville har Nordlie og nekter å gi seg på dette. 

Er det en mann som kan få den tynne spillertroppen vi snart sitter igjen med opp i TL, så trur jeg det er Nordlie. De beste spillerne virker det jo som vi mister, med eller uten Nordlie...


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 06 jan 10, 22:25

Om nordlie har sagt foucking monky eller ikke vet jeg ikke, men om han har sagt det så gjør det ikke han til en rassist fordet. Hva man sier gjør ingen til rassist det er vel mer noe man sier i stuasjonen uten å tenke seg over. Var sikkert i mangel på bedre banne ord på engelsk


Så å kalde Nordlie rassist synes jeg blir alt for drøyt, men uansett så tror jeg ikke nordlie er den rette mannen for FFK sin fremtid. Jeg gir ikke han skylden for noe av det som er galt i FFK jeg mener bare ikke at nordlie er den rette mannen for å bygge et fremtidig lag for FFK. Mye av at jeg mener han er svak taktisk. Ja han har klokketro på sin stil og kan den godt men når noen gjør et motrekk er han sjakk matt med en gang. Hans lederstil avskyr jeg også på det sterkeste samt at han er dårlig på å involvere de unge. I dagens situasjon trenger FFK en trener som kan hente ut det beste av de unge ved å gi de selvtilitt.

På toppen av det hele så har jo heller aldri nordlie stått ut en kontrakt og han sliter enormt på omgivelsene så like greit å kvitte seg med han nå.

---------------------------

It's only one united. Leeds United


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 22:27

Opprinnelig postet av Gardarson

 

Er det en mann som kan få den tynne spillertroppen vi snart sitter igjen med opp i TL, så trur jeg det er Nordlie. De beste spillerne virker det jo som vi mister, med eller uten Nordlie...

Bare for å ha en ting klart. Vi har ingen spillerstall å stille med om Nordlie fortsetter. Spillerne har ikke lyst til å spille fotball under Nordlie. Spillergleden er borte og unge gutter vurderer å legge opp etter hetsing av Nordlie. Hvordan skal han da ta oss opp til Tippeligaen?


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 jan 10, 00:06

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av kjell-H

Tviler på at FFK sparker han.

Tror svein har satt seg ned med Nordlig og spillerne og laget en plan åssen du skal ha ting og hva som blir godtatt og ikke godtatt.

Men det finner vi ut imorgen

Er det noe som er sikkert Kjell h, så er det at Nordlie ikke leder FFK i årets første seriekamp. Dessuten så har ting gått så langt, at nå er det heller ingen annen utvei uansett...

Hehe.De sparker han ikke.Jeg bare har en sterk følese at styre vil prøve å snakke med spillerne og trenere og få en løsning.Men er bare noe jeg tror så vi får se hva som skjer imorgen.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 07 jan 10, 09:58

- Fikk bakoversveis av den økonomiske tilstanden

Trenerspørsmålet avklares på styremøte søndag 

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=593084

 


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 07 jan 10, 10:39

Jaha. Da blir det fortsatt resirkulering av de samme argumentene her på forumet minst fram til søndag. Og tre kvart år etterpå, hvis det følger TKK-eksempelet.

---------------------------

Hater hat!



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 13 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3