Husk meg
Brukernavn
Passord

Sviktende endringsprosess i FFK?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 01 des 09, 20:14

Det er AS'et som ansetter og sparker spillere og trenere. Klubben "eier" ligalisensen.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 01 des 09, 21:40
Endret: 01 des 09, 21:41
Endret av: Flisa

Noen som vet hvor mange medlemmer det er i FFK?

Vanlig praksis for ekstra generalforsamling med ev. instilling om å fjerne noe eller sette mistillet er ca 1/3 av medlemmene. Kan dog stå noe annet i vedtektene til FFK. Mente det var noen som spurte her inne...

Hvis ikke kan styreleder innkalle til ekstra ordinært generalforsamling men det tviler jeg vel litt på!

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 01 des 09, 21:51
Endret: 01 des 09, 21:52
Endret av: Flisa

Hvis ikke er det bare å få med Fredrikstad Energi, Hankø Invest, Gjensidige forsikring, Bøckmann og andre små aksjonærer så har man litt makt... (> 50 % i FFK AS)

Skikkelig sansynlig...

Er egentlig altfor forbanna over nyheten som kom igår! Har iallefall meldt meg inn i FFK ens ærend for å kaste ut vår styreleder...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 02 des 09, 10:57

Opprinnelig postet av Flisa

Har iallefall meldt meg inn i FFK ens ærend for å kaste ut vår styreleder...

Det er bra. Kom opp med alternativer til nytt styre/styreleder. Det nytter ikke å hive ut noen uten å ha gode erstattere... Mitt bidrag. Jeg hart allerede vært i kontakt med valgkomiteen og Jan Rafn er foreslått.


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 02 des 09, 11:58

En bra oppsummering i Mitt FB idag http://mittfb.f-b.no/artikkel.php?aid=5791


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 02 des 09, 12:34

Jøss, er det ikke akkurat denne artikkelen denne tråden handler om da Balto? Foot in mouth


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 des 09, 00:10

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Det er AS'et som ansetter og sparker spillere og trenere. Klubben "eier" ligalisensen.

Nix. Feil. Det er klubben som har arbeidsgiveransvaret overfor spillere og trener. Slå det opp på forbundets sider hvis du ikke tror meg.

I utgangspunktet har klubben fullt eierskap over alle sportslige prosesser.

I FFK er det blitt en salig suppe, dog, så det er neiggu ikke enkelt å holde oversikt.

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 03 des 09, 01:13

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Det er AS'et som ansetter og sparker spillere og trenere. Klubben "eier" ligalisensen.

Nix. Feil. Det er klubben som har arbeidsgiveransvaret overfor spillere og trener. Slå det opp på forbundets sider hvis du ikke tror meg.

I utgangspunktet har klubben fullt eierskap over alle sportslige prosesser.

I FFK er det blitt en salig suppe, dog, så det er neiggu ikke enkelt å holde oversikt.

Tja det kan man avtale seg i mellom, når det er sagt er det klubben som i utgangspunktet eier rettigheten til spilleren også. Men vi vet alle hvordan det er i praksis.
Det jeg mener er at det er AS som betaler lønn og sånn sett har hele det økonomiske ansvaret. Noe feks Skiklubben Lyn kan være veldig glad for. Når alt kommer til alt, er det pengene som bestemmer.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 des 09, 22:48

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Tja det kan man avtale seg i mellom, når det er sagt er det klubben som i utgangspunktet eier rettigheten til spilleren også. Men vi vet alle hvordan det er i praksis.
Det jeg mener er at det er AS som betaler lønn og sånn sett har hele det økonomiske ansvaret. Noe feks Skiklubben Lyn kan være veldig glad for. Når alt kommer til alt, er det pengene som bestemmer.

FFK Sport AS kan ikke forhandle seg til rettighetene til det sportslige, det ligger i klubben. Selvfølgelig skulle det også ha vært slik at spillere og trenere ble betalt av klubb og ikke AS, sånn at det var klubben som dermed bestemte lønnsnivå osv, rekruttering, hvordan unge spillere skulle bli brukt osv osv.

Men så lenge vi har et klubbstyre som ikke er interesserte i å styre klubben, ja da blir alt skjøvet over på Sport AS, og så har man spilt fra seg ballen.

Og da kan man ikke fra klubbstyrets side komme etterpå å klage på at jobben ikke ble gjort riktig, for det er jo de facto klubbstyrets feil i første omgang!

Nei, her har klubbstyret skrevet fra seg ansvaret for det sportslige, og vi har fått et resultat deretter. Alt er egentlig bedre en det; si f.eks at man hadde behandla trenerspørsmålet på allmøter i FFK, uten demokratisk mandat (siden det er utafor årsmøtet): Jeg er helt sikker på at trenerspørsmålet hadde blitt håndtert MYE bedre av nettopp allmøtene enn det har blitt behandla av Sport AS-styret. For der hadde det selvfølgelig kommet opp betenkeligheter med å ansette en trener som ikke har spillerenes tillit, man hadde tenkt framtid, rekruttering. Man hadde tenkt på klubbens beste, og hadde således kanskje endt opp med nedrykk, men hallo; vi har jo faktisk rykka ned uansett, så rent sportslig kunne det faktisk ikke vært værre. Men vi hadde sittet på en levelig trenerkontrakt og en motivert spillergjeng......


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 des 09, 17:33

Opprinnelig postet av Asgeir

  Nei, her har klubbstyret skrevet fra seg ansvaret for det sportslige, og vi har fått et resultat deretter. Alt er egentlig bedre en det; si f.eks at man hadde behandla trenerspørsmålet på allmøter i FFK, uten demokratisk mandat (siden det er utafor årsmøtet): Jeg er helt sikker på at trenerspørsmålet hadde blitt håndtert MYE bedre av nettopp allmøtene enn det har blitt behandla av Sport AS-styret. For der hadde det selvfølgelig kommet opp betenkeligheter med å ansette en trener som ikke har spillerenes tillit, man hadde tenkt framtid, rekruttering. Man hadde tenkt på klubbens beste, og hadde således kanskje endt opp med nedrykk, men hallo; vi har jo faktisk rykka ned uansett, så rent sportslig kunne det faktisk ikke vært værre. Men vi hadde sittet på en levelig trenerkontrakt og en motivert spillergjeng......

Nå er det først og fremst noen medlemmer av klubbstyret som har kjørt Nordlie-racet...og som ikke hadde baller til å snu når de hadde sjansen og alle signaler gikk på å sende Nordlie på dør. Viktig å redde eget ansikt vettu, og drite i hva som er best for klubben.
Styret fikk også gode råd fra Sportslig utvalg (vi vet jo hvem som sitter der) uten at det hjalp en dritt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 18 des 09, 19:46

Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg har forresten forsøkt å bli medlem i FFK ved å fylle ut websida på fredrikstadfk.no, men uten hell! Websida funker tilsynelatende ikke... Får ikke feilmelding, men får heller ingen positiv tilbakemelding på at jeg er registrert på noen som helst måte.

Noen som vet hvordan man enklest blir medlem i FFK? Dette blir høyaktuelt framover, så her gjelder det å være på banen. :-)

For dem som har planer om å melde seg inn i klubben, så ser det ut til at det nå virker igjen (via linken på toppen av fredrikstadfk.no)

Jeg meldte meg inn for et par dager siden og fikk autoresponsmail med cc til et par av folka i klubben. Tidligere, når Planken har prøvd har det ikke gått ut autoresponsmail, så da ser det jo bra ut. Venter nå på faktura.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 18 des 09, 19:59

 

Bare gjeld og tull, legg ned hele dritten. Få opp ett nytt AS og la klubben leve på den måten det er ment!!

Arvid Vestvik begynner å nærme seg komiske Ali i troverdighet og burde bli sendt på hue og ræva ut fra klubblokalen på liklinje som Sam Hammam ble i sin tid, da han var styreleder og eier i Wimbeldon. Har mann utspilt sin rolle så er man ferdig. Man kødder ikke med FFK sjela så til de grader som det blir gjort nå.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f