Husk meg
Brukernavn
Passord

Kan dette være noe for Nordlie

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 18 nov 09, 11:19

Viking trener Uwe Rösler sier opp, og Egil Østenstad sier de skal hente en ny trener. Kan det være at de fortsatt er keene på Tom Nordlie? Nordlie selv er vel , forhåpentligvis, mest motivert for å trene ett TL lag?

I så fall kan FFK direktøren gjerne snakke om lottogevinst!

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 nov 09, 11:21

Viking henter nok inn Hareide, men det hadde vært suverent om de hadde gått for Nordlie.

Bare vi ikke evt henter inn Rösler er jeg fornøyd. Jeg synes han er en like dårlig trener som Nordlie. Jeg rangerer disse to nesten helt likt.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 18 nov 09, 11:24

Er ikke så redd for at Rösler skal komme hit. Om Nordlie slutter, får gåsehud ved tanken, så blir det nok duoen Aune/Jocke som tar over.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 nov 09, 14:14

Jeg er dessverre redd for at ingenting kommer til å skje mtp trenersituasjonen i FFK, men jeg håper at Aune blir ny hovedtrener allerede nå.

Kanskje jeg rett og slett skal begynne å be til mannen der oppe.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 18 nov 09, 14:35

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg er dessverre redd for at ingenting kommer til å skje mtp trenersituasjonen i FFK, men jeg håper at Aune blir ny hovedtrener allerede nå.

Kanskje jeg rett og slett skal begynne å be til mannen der oppe.

 

Det har vel aldri skadet noen å prøve så vidt jeg vet. Likevel tror jeg heller vi skal be til styret om å få han ut, koste hva det koste vil.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 nov 09, 14:38

Viking i dialog med Hareide

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 18 nov 09, 16:36

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg er dessverre redd for at ingenting kommer til å skje mtp trenersituasjonen i FFK, men jeg håper at Aune blir ny hovedtrener allerede nå.

Kanskje jeg rett og slett skal begynne å be til mannen der oppe.

 

Det har vel aldri skadet noen å prøve så vidt jeg vet. Likevel tror jeg heller vi skal be til styret om å få han ut, koste hva det koste vil.

Helt enig. Vi må ta den kostnaden med å fjerne TN. Det er helt sikkert god investering for klubben. Men han vet jo at ingen andre vil ha han og blir vel sittende. Jævlige greier,men sånn er det bare.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 nov 09, 16:58

Aune ! Spar oss for en mann helt uten baller. Når hans kontrakt med FFK går ut, bør den aldrig tegnes på nytt. Han har bevist at han ikke kan kontrollere a-lags spillere. Han bør snarest settes ned til juniorlaget resten av kontraktstiden


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 18 nov 09, 17:01

Opprinnelig postet av tomroar

Aune ! Spar oss for en mann helt uten baller. Når hans kontrakt med FFK går ut, bør den aldrig tegnes på nytt. Han har bevist at han ikke kan kontrollere a-lags spillere. Han bør snarest settes ned til juniorlaget resten av kontraktstiden

I år er han en udugelig assistent, mens i fjor når de vant sølv?

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 nov 09, 17:19

Opprinnelig postet av TheJester

 

I år er han en udugelig assistent, mens i fjor når de vant sølv?

Ifjor var han assistenten til Grønhagen. I år fikk han vise seg fram som konstituert hovedtrener.

Men for all del, jeg avskriver ikke Aune jeg.


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 18 nov 09, 18:13

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av TheJester

 

I år er han en udugelig assistent, mens i fjor når de vant sølv?

Ifjor var han assistenten til Grønhagen. I år fikk han vise seg fram som konstituert hovedtrener.

Men for all del, jeg avskriver ikke Aune jeg.

Jo, men jeg kommenterte det at "aune bør degraderes til juniorlaget"... :P

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 18 nov 09, 14:39
Endret: 18 nov 09, 14:40
Endret av: bateman

Aune fikk en utakknemlig jobb med å lede en skute på vei ned. Allikevel mangler han autoritet og fremsto svakt i media, især etter tap hvor jeg personlig (hvis legitimt) mener man bør kunne blåse litt ut mot spillerne. Det var for en sjelden gang harmoni mens han var trener, men ga det resultater i form av poeng? Nei. Dessverre ser jeg ikke det helt store lederpotensialet hos TFA. I tillegg gjorde han svake laguttak, og ikke minst horrible bytter i løpet av kampen.

Min drømmetrener for FFK nå er Hareide. Det hadde vært bortimot et scoop ala da vi hentet KTE til 2div og breddefotball. Men ny trener er ikke topic såfremt ikke TN sier opp eller fratrer stillingen uten kompensasjon.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 18 nov 09, 17:42

Opprinnelig postet av bateman

Allikevel mangler han autoritet og fremsto svakt i media, især etter tap hvor jeg personlig (hvis legitimt) mener man bør kunne blåse litt ut mot spillerne.

Når stod han svakt frem i media? Av alle intervjuene jeg har sett og lest fra ham så sitter jeg igjen med en følelse av at han er en person tenker før han åpner munnen. Uansett er det ganske urelevant om en trener er "mediavennlig" i den forstand om han skjeller ut spillerne sine eller ei. Rekdal gjør dette og han er en flink trener, men det er ikke den egenskapen som gjør han til en flink trener, er det?

 

Opprinnelig postet av bateman

Det var for en sjelden gang harmoni mens han var trener, men ga det resultater i form av poeng? Nei. Dessverre ser jeg ikke det helt store lederpotensialet hos TFA. I tillegg gjorde han svake laguttak, og ikke minst horrible bytter i løpet av kampen.

Så det er trenerens skyld at gutta ikke klarer å putte ballen i nota? Ja, det ville ha vært trenerens skyld om det var han som hadde trent de hele livet og lært de hvordan de skal gjøre det. Det er ikke tilfelle med Aune, da han plutselig skal ha ansvaret som hovedtrener. Man kan ikke gi spillere utrolige goalgetter egenskaper i løpet av noen få uker. Aune fikk guttene til å spille morsom fotball og de kom til mange sjanser. Den aller beste fotballen FFK har spilt i år var med han som hovedtrener. Da kan jeg ikke unngå å konkludere med at han har de helt store lederegenskapene, han får en prestasjonsgruppe til å prestere, det er vel strengt tatt hva som er jobben hans, er det ikke? Det er ikke hans jobb å score de forbanna målene. Det at han klarte å prestere dette i en gruppe med så utrolig mye kluss er imponerende og det står det stor respekt av!

Dessverre lite å gjøre med laguttaket når han har x antall spillere skadet til enhver kamp.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 nov 09, 17:49

Jo men han var vel ikke helt heldig med taktikken heller, f.eks mot Start hvor han valgte å sette in Trulsen som kantspiler istedenfor Lala. Med Aune som trener virket det som vi hadde tapt kampene før de var spilt i flere tilfeller.

Nei skulle vi vinne i lotto og miste Nordlie uten å måtte betale milionerstatninger håper jeg vi kan engasjere en bedre trener enn Aune.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 18 nov 09, 17:54

Opprinnelig postet av Erikk

Jo men han var vel ikke helt heldig med taktikken heller, f.eks mot Start hvor han valgte å sette in Trulsen som kantspiler istedenfor Lala. Med Aune som trener virket det som vi hadde tapt kampene før de var spilt i flere tilfeller.

Trulsen er da strengt tatt mer målfarlig enn Lala og det er en vurderingssak trener gjør i det øyeblikket. Se på United f.eks, de kjører inn Macheda på venstrevingen selvom han er en spiss. Er det noen som kritiserer? Nei.

Dessuten blir det bra feil å hevde at med Aune var kampene tapt før de var spilt da vi kom til ufattelig mange sjanser at det rett og slett var flaut å se gutta misbruke de gang på gang...


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 nov 09, 18:19

Aune er med i gutteklubben grei med spillerne. Det er ikke gunstig når han skal være trener og ikke kamerat. Kona til Aune er venninde med damene til spillerne, det er heller ikke gunstig... Aune kan sikkert gjøre det bra som trener, men ikke i FFK. Han må komme utenifra til en annen klubb og karieren hans ville garantert ha blomstret, men som trener i FFK, NEI!

 

Personlig håper jeg FFK snakker med spillerne. De som ikke innfinner seg med Nordlie kan fratre som spillere i FFK. Så enkelt er det. Da blir det nok en annen pip i fløyta, for det er ikke spillere som kan velge og vrake dette her. Da hadde vi fått gutta til og dra i samme rettning og kvitta oss med grinerungene...

---------------------------

Heia FFK


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 18 nov 09, 18:31

Opprinnelig postet av Lex

Personlig håper jeg FFK snakker med spillerne. De som ikke innfinner seg med Nordlie kan fratre som spillere i FFK. Så enkelt er det. Da blir det nok en annen pip i fløyta, for det er ikke spillere som kan velge og vrake dette her. Da hadde vi fått gutta til og dra i samme rettning og kvitta oss med grinerungene...

Joda det er absolutt slik man får en spillergruppe til å fungere og i arbeidslivet generelt. Blir litt skremt av tankegangen din hvis du selv er sjef med krav om at alle skal innberette seg etter deg og ikke se på kollektivets meninger. Man må kunne finne en lederstil som passer overens med klubbens verdier og de majoriten av ansatte.

Hadde det vært slik at en person ikke hadde tillitt Nordlie, eller to, eller tre, eller fire, eller fem, eller seks, eller syv, eller åtte, eller ni, eller ti, eller elleve, eller tolv, eller tretten, eller fjorten, eller femten, eller seksten..... da hadde jeg skjønt tankegangen din... 

Sagt det før, sier det igjen. Ut med Nordlie. Styret har gjort en grov feil og bør se på kostnadene for å fjerne Nordlie som sunk cost...

Nordlie passer ikke inn i noen av FFKs verdier gjennom de siste 106 årene...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 nov 09, 18:45

Det er ikke mulig å sammenlige arbedislivet med fotballspillere.

Å styre en gjeng fortballspillere er i mer i retning av å lede barn i barnehagen, der over halvparten  må holdes i øra fra sekund til sekund. Da går det ikke an å bruke normale virkemidler i styringen slik en bedriftsleder gjør med sine ansatte.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 nov 09, 18:53

Opprinnelig postet av Flisa

Hadde det vært slik at en person ikke hadde tillitt Nordlie, eller to, eller tre, eller fire, eller fem, eller seks, eller syv, eller åtte, eller ni, eller ti, eller elleve, eller tolv, eller tretten, eller fjorten, eller femten, eller seksten..... da hadde jeg skjønt tankegangen din... 

Skal disse personene bestemme ? Neidu, de har å innrette seg etter treneren, hvis ikke så kan di bare forsvinne. Sånn kosegreier under TFA kan di bare glemme. Må nok hardere lut til for at folk skal prestere.

Har nok ikke avskrevet Nordlie ennå jeg. Han får vise hva han duger til. Han har vel ikke så jævli lang kontrakt ? Og hvis han ikke gjør jobben sin, så er det vel vekk med han ?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 nov 09, 19:03

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Har nok ikke avskrevet Nordlie ennå jeg. Han får vise hva han duger til. Han har vel ikke så jævli lang kontrakt ? Og hvis han ikke gjør jobben sin, så er det vel vekk med han ?

Så jo tøffere i trynet man er, jo kulere og bedre er man? Helt håpløs rekruttskoletankegang.

Tom Nordlie har så jævli lang kontrakt jo, han har kontrakt i 2 år til!! Det er minst 2 år for mye. Hvis han ikke gjør jobben sin er det vekk med han? Feil. Han har ikke gjort jobben sin, men han får beholde jobben av en eller annen uforståelig grunn likevel. Kan ha noe med penger å gjøre men...



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f