Husk meg
Brukernavn
Passord

Kan dette være noe for Nordlie

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 nov 09, 19:17

Når folk er villige til å gi Aune en mulighet til, ja da bør de faen meg gi nordlie en mulighet også. Han har vært her i 2 mnd og skuta var langt under vann da han kom. Han advarte på pressekonf. at det kom til og bli tøffe tak for og holde oss i aliteserien. Fra og med nå skal han bygge opp og Nordlie vil vise seg fra en annen side. Gi nå mannen litt space da. Kapp hue av ham til sommeren om vi ligger dårlig ann, noe jeg ikke tror vi gjør om Nordlie er med.

---------------------------

Heia FFK


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 18 nov 09, 19:25
Endret: 18 nov 09, 19:30
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Lex

Når folk er villige til å gi Aune en mulighet til, ja da bør de faen meg gi nordlie en mulighet også. Han har vært her i 2 mnd og skuta var langt under vann da han kom. Han advarte på pressekonf. at det kom til og bli tøffe tak for og holde oss i aliteserien. Fra og med nå skal han bygge opp og Nordlie vil vise seg fra en annen side. Gi nå mannen litt space da. Kapp hue av ham til sommeren om vi ligger dårlig ann, noe jeg ikke tror vi gjør om Nordlie er med.

Å beholde Nordlie er ikke snakk om sportslige resultater. Selv om Nordlie som uttalt tidligere etter min mening er håpløs når det kommer til kamptaktiske ferdigheter. Det er ingen tvil om at Nordlie vil klare å få FFK kanskje rett opp igjen...

Men til hvilken kostnad?

Hint: Ødelagt spillergruppe, enda dårligere talentsatsing, dårlig spotslig ledelse uten sportslig direktør, dårlige investeringer og kjøp, og enda større fraksjoner innad...? Er jo ikke akkurat noe jeg bare finner opp. Mannen har jo prøvd et x antall ganger før...

Svar meg på en ting Lex, passer Nordlie til de verdier FFK bør stå for?

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 nov 09, 19:30

Nordlie har vært ansatt 3 mnd. Det er selvsagt ikke tema at han skal sparkes. Nordlie hatere kom over det og håp han får suksess. Han har gjort sterke saker med addeco lag nesten hver gang han har trent lag i den divisjon.... Skulle nesten tro dere håper vi taper fordi dere ikke ville ha han fra starten av....


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 18 nov 09, 19:31

Opprinnelig postet av Plankekæll

Så jo tøffere i trynet man er, jo kulere og bedre er man? Helt håpløs rekruttskoletankegang.

Tom Nordlie har så jævli lang kontrakt jo, han har kontrakt i 2 år til!! Det er minst 2 år for mye. Hvis han ikke gjør jobben sin er det vekk med han? Feil. Han har ikke gjort jobben sin, men han får beholde jobben av en eller annen uforståelig grunn likevel. Kan ha noe med penger å gjøre men...

Så jo mer kompis og poppis man er blant spillere desto bedre er man? Håpløs syklubbtankegang. Du kan jo gjerne nevne i fleng trenere som har lykkes fordi de har vært så forbanna populære blant spillerne. Treneren skal ikke være populær, spillerne skal ha tro på ham og det de gjør, da lykkes man. Derfor er det også et faresignal at spillerne har så liten tillit, men med historikken til denne spillergruppa så heller jeg mot at det er hos spillerne problemet ligger. Tom Nordlie har hatt et par måneder i jobben, tatt 1,5 poeng per kamp, hvordan i granskauen kan du si at han ikke har gjort jobben? Grønhagen gjorde ikke jobben, Nordlie har ikke hatt sjans enda. Han er ansvarlig for tapet mot Sarp, men jeg tror scenariet hadde vært ganske likt uansett trener når man får det absolutte marerittet det er å møte erkerivalen som har alt å vinne, du har alt å tape - i én kamp. Folk snakker om langsiktighet og om å sparke Nordlie. Hallo? Fyren har vært her i et par måneder, og å bruke millionbeløp på å bli kvitt han og bruke enda mer penger fra en tom klubbkasse til ny trener er ikke akkurat det jeg ville kalt langsiktig...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 nov 09, 19:32

Opprinnelig postet av Plankekæll

Så jo tøffere i trynet man er, jo kulere og bedre er man? Helt håpløs rekruttskoletankegang.

Forstår ikke hva du mener, bortsett ifra at jeg har sett at du vil presse ungutta frem. Og der er jeg uenig med deg. Få frem 1-2 stk., ja. Hvis di er gode nok kommer di sikkert opp også. Jeg kan stille deg spørsmålet ? Hvem er gode nok ? Eneste jeg ser er Becken. Muligens Slydal, men jeg tror ikke han tar nivået heller. Skulle vi pressa frem enda fler fra unggutta går det lukt ned i 2. Såpass har jeg sett av di. Går vi ned til 2. , så kommer vi ikke opp mens jeg lever, dessverre. Og da er min interesse gått ut på dato.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 nov 09, 19:35

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nordlie har vært ansatt 3 mnd. Det er selvsagt ikke tema at han skal sparkes. Nordlie hatere kom over det og håp han får suksess. Han har gjort sterke saker med addeco lag nesten hver gang han har trent lag i den divisjon.... Skulle nesten tro dere håper vi taper fordi dere ikke ville ha han fra starten av....

Det virker nesten sånn. Bedre at han får oss opp, og han går kontrakttiden ut, og så begynne å satse på ungdommen ( hvis disse finnes ).


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 18 nov 09, 19:40
Endret: 18 nov 09, 19:42
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Bedre at han får oss opp, og han går kontrakttiden ut, og så begynne å satse på ungdommen ( hvis disse finnes ).



Så var det dette med kortsiktig tankegang da... Som egentlig fikk oss i denne situasjon fra begynnelsen av... Er det ikke i 1. divisjon vi nå skal rydde opp hele klubben og bygge opp en sportslig grunnmur slik at vi ikke går rett ned igjen? Innføre gode verdier, og gjennstå som en aristokrat med lokale krefter?

Du har ikke lyst å se på en klubb som spiller fantastisk fotball med unge talenter, enn å gå opp og så ned igjen grunnet samme feil som i tidligere? Jeg ønsker gjerne en klubb som i løpet av de 5 neste årene er en topp 4 klubb, og et nytt styre som ikke klarer å tenke lenger enn 1 mnd fram.

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 18 nov 09, 19:43

Jeg tror vi tenker veldig likt Flisa. Alt du skriver kunne jeg nesten skrevet selv. Forskjellen er at du skriver mye bedre enn meg. Smile

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 nov 09, 19:46
Endret: 18 nov 09, 19:47
Endret av: Rune Haugen

Opprinnelig postet av Flisa


Så var det dette med kortsiktig tankegang da... Som egentlig fikk oss i denne situasjon fra begynnelsen av... Er det ikke i 1. divisjon vi nå skal rydde opp hele klubben og bygge opp en sportslig grunnmur slik at vi ikke går rett ned igjen? Innføre gode verdier, og gjennstå som en aristokrat med lokale krefter?

Du har ikke lyst å se på en klubb som spiller fantastisk fotball med unge talenter, enn å gå opp og så ned igjen grunnet samme feil som i tidligere?

Å spille bare fantastisk fotball med unge talenter ? Å ha bare folk fra distriktet hører bare 70-tallet til. Er ikke sånn nå, og kommer ikke til å bli det heller. Selvfølgelig håper jeg at unggutta kommer opp, men di må være gode nok også. Pr. dags dato ser jeg knapt noen som er kapable til å ta en plass på A-laget. Kun 1 ser jeg, som kan tas rett opp, og det er Becken. Som reserve først selvsagt. Utenom han ser jeg ingen. Jeg ser talenter rundt omkring ja, men god nok til å gå rett inn på laget ? NEI.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 nov 09, 19:48

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Forstår ikke hva du mener, bortsett ifra at jeg har sett at du vil presse ungutta frem. Og der er jeg uenig med deg. Få frem 1-2 stk., ja. Hvis di er gode nok kommer di sikkert opp også. Jeg kan stille deg spørsmålet ? Hvem er gode nok ? Eneste jeg ser er Becken. Muligens Slydal, men jeg tror ikke han tar nivået heller. Skulle vi pressa frem enda fler fra unggutta går det lukt ned i 2. Såpass har jeg sett av di. Går vi ned til 2. , så kommer vi ikke opp mens jeg lever, dessverre. Og da er min interesse gått ut på dato.

Det er vel ikke snakk om å presse fram ungdommen Haugen? Det er snakk om å ta de beste opp i a-stallen, la dem trene fast med a-laget og kanskje få noen innhopp på slutten av kampene. Du tror da vel ikke at de som er 17 - 18 år utvikler seg ved bare å spille og trene på juniorlaget? Eller være "markører" (kjegler) på a-lagstreningene når det trenes formasjon? Dessuten så er det så og si slutt på mulighetene til de som har passert junioralder om de ikke får sjansen til å prøve et høyere nivå i FFK. Hva skjer da? Jo, de forsvinner til klubber som er villige til å satse på dem. Skal vi da kjøpe dem tilbake for store penger når/om de blir gode nok? Hva slags talentsatsing er det?

Sorry, litt off topic....


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 nov 09, 19:49

Opprinnelig postet av Flisa


Jeg ønsker gjerne en klubb som i løpet av de 5 neste årene er en topp 4 klubb, og et nytt styre som ikke klarer å tenke lenger enn 1 mnd fram.

Jeg ser dessverre ikke scenarioet foran meg Flisa. Hadde det blitt sånn som du beskriver så hadde jeg hengt meg på, men jeg har ingen tro på det.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 nov 09, 19:51

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Forstår ikke hva du mener, bortsett ifra at jeg har sett at du vil presse ungutta frem. Og der er jeg uenig med deg. Få frem 1-2 stk., ja. Hvis di er gode nok kommer di sikkert opp også. Jeg kan stille deg spørsmålet ? Hvem er gode nok ? Eneste jeg ser er Becken. Muligens Slydal, men jeg tror ikke han tar nivået heller. Skulle vi pressa frem enda fler fra unggutta går det lukt ned i 2. Såpass har jeg sett av di. Går vi ned til 2. , så kommer vi ikke opp mens jeg lever, dessverre. Og da er min interesse gått ut på dato.

Det er vel ikke snakk om å presse fram ungdommen Haugen? Det er snakk om å ta de beste opp i a-stallen, la dem trene fast med a-laget og kanskje få noen innhopp på slutten av kampene. Du tror da vel ikke at de som er 17 - 18 år utvikler seg ved bare å spille og trene på juniorlaget? Eller være "markører" (kjegler) på a-lagstreningene når det trenes formasjon? Dessuten så er det så og si slutt på mulighetene til de som har passert junioralder om de ikke får sjansen til å prøve et høyere nivå i FFK. Hva skjer da? Jo, de forsvinner til klubber som er villige til å satse på dem. Skal vi da kjøpe dem tilbake for store penger når/om de blir gode nok? Hva slags talentsatsing er det?

Sorry, litt off topic....

Ja, men hadde det ikke vært greit å vente og se hvem som kommer med i A troppen? Nordlie har faktisk ikke tatt ut en A tropp ennå i FFK. Eller hadde dere ventet at han skulle heve innpå det som var av ungutter i den situasjon vi var i når han kom?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 nov 09, 19:53

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg ser talenter rundt omkring ja, men god nok til å gå rett inn på laget ? NEI.

Uff da, det er snakk om UTVIKLING Haugen. Da må de beste talentene få kjenne på nivået, først ved å trene med de beste. Senere gjerne noen innhopp på slutten av kamper hvor vi har kontroll. Det er ikke snakk om å "gå rett inn på laget"! Hva er alternativet til klubben?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 18 nov 09, 19:55

Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 18 nov 09, 20:07

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.



Takk

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 nov 09, 20:08

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ja, men hadde det ikke vært greit å vente og se hvem som kommer med i A troppen? Nordlie har faktisk ikke tatt ut en A tropp ennå i FFK. Eller hadde dere ventet at han skulle heve innpå det som var av ungutter i den situasjon vi var i når han kom?

Har ikke sagt noe om hva Nordlie vil gjøre jeg (ihvertfall ikke i de siste 2 innleggene mine Cool ). Jeg svarte på innlegget til Rune Haugen. Vi finner tidsnok ut hva Nordlie finner på. Jeg håper han ser verdien i å utvikle talenter og ikke bare tenker 2 år (= kontrakt-tiden hans)fram i tiden. Da vil vi slite etterhvert...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 nov 09, 20:18
Endret: 18 nov 09, 20:24
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ja, men hadde det ikke vært greit å vente og se hvem som kommer med i A troppen? Nordlie har faktisk ikke tatt ut en A tropp ennå i FFK. Eller hadde dere ventet at han skulle heve innpå det som var av ungutter i den situasjon vi var i når han kom?

Har ikke sagt noe om hva Nordlie vil gjøre jeg (ihvertfall ikke i de siste 2 innleggene mine Cool ). Jeg svarte på innlegget til Rune Haugen. Vi finner tidsnok ut hva Nordlie finner på. Jeg håper han ser verdien i å utvikle talenter og ikke bare tenker 2 år (= kontrakt-tiden hans)fram i tiden. Da vil vi slite etterhvert...

Håper det selv jeg. Forskjellen er bare at jeg er villig til å gi han en sjanse først. Det synes jeg enhver trener eller spiller som blir hentet inn skal få..... Jeg hadde ikke vært for en ansettelse av Aune, men jeg hadde heller ikke skrevet en haug med disse tråder før han hadde så vidt kommet igang heller..


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 18 nov 09, 21:16

Opprinnelig postet av Rune Haugen

 

Å spille bare fantastisk fotball med unge talenter ? Å ha bare folk fra distriktet hører bare 70-tallet til. Er ikke sånn nå, og kommer ikke til å bli det heller. Selvfølgelig håper jeg at unggutta kommer opp, men di må være gode nok også. Pr. dags dato ser jeg knapt noen som er kapable til å ta en plass på A-laget. Kun 1 ser jeg, som kan tas rett opp, og det er Becken. Som reserve først selvsagt. Utenom han ser jeg ingen. Jeg ser talenter rundt omkring ja, men god nok til å gå rett inn på laget ? NEI.

Hallelulja.., har også sett juniorlaget endel de siste åra og mener det ikke finnes mange A-lagspotensielle der. Muligens J. Becken som du nevner, og Dardan Mehmeti (som nå  er i Kvik), og Simen Rafn (på sikt)....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 18 nov 09, 21:50

Opprinnelig postet av Lex

 De som ikke innfinner seg med Nordlie kan fratre som spillere i FFK. Så enkelt er det.

Da er jeg redd det blir glissent

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 18 nov 09, 21:51

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.

Amen i kjerka!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24