Husk meg
Brukernavn
Passord

Kan dette være noe for Nordlie

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 18 nov 09, 11:19

Viking trener Uwe Rösler sier opp, og Egil Østenstad sier de skal hente en ny trener. Kan det være at de fortsatt er keene på Tom Nordlie? Nordlie selv er vel , forhåpentligvis, mest motivert for å trene ett TL lag?

I så fall kan FFK direktøren gjerne snakke om lottogevinst!

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 nov 09, 11:21

Viking henter nok inn Hareide, men det hadde vært suverent om de hadde gått for Nordlie.

Bare vi ikke evt henter inn Rösler er jeg fornøyd. Jeg synes han er en like dårlig trener som Nordlie. Jeg rangerer disse to nesten helt likt.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 18 nov 09, 11:24

Er ikke så redd for at Rösler skal komme hit. Om Nordlie slutter, får gåsehud ved tanken, så blir det nok duoen Aune/Jocke som tar over.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 nov 09, 14:14

Jeg er dessverre redd for at ingenting kommer til å skje mtp trenersituasjonen i FFK, men jeg håper at Aune blir ny hovedtrener allerede nå.

Kanskje jeg rett og slett skal begynne å be til mannen der oppe.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 18 nov 09, 14:35

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg er dessverre redd for at ingenting kommer til å skje mtp trenersituasjonen i FFK, men jeg håper at Aune blir ny hovedtrener allerede nå.

Kanskje jeg rett og slett skal begynne å be til mannen der oppe.

 

Det har vel aldri skadet noen å prøve så vidt jeg vet. Likevel tror jeg heller vi skal be til styret om å få han ut, koste hva det koste vil.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 nov 09, 14:38

Viking i dialog med Hareide

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 18 nov 09, 14:39
Endret: 18 nov 09, 14:40
Endret av: bateman

Aune fikk en utakknemlig jobb med å lede en skute på vei ned. Allikevel mangler han autoritet og fremsto svakt i media, især etter tap hvor jeg personlig (hvis legitimt) mener man bør kunne blåse litt ut mot spillerne. Det var for en sjelden gang harmoni mens han var trener, men ga det resultater i form av poeng? Nei. Dessverre ser jeg ikke det helt store lederpotensialet hos TFA. I tillegg gjorde han svake laguttak, og ikke minst horrible bytter i løpet av kampen.

Min drømmetrener for FFK nå er Hareide. Det hadde vært bortimot et scoop ala da vi hentet KTE til 2div og breddefotball. Men ny trener er ikke topic såfremt ikke TN sier opp eller fratrer stillingen uten kompensasjon.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 18 nov 09, 16:36

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg er dessverre redd for at ingenting kommer til å skje mtp trenersituasjonen i FFK, men jeg håper at Aune blir ny hovedtrener allerede nå.

Kanskje jeg rett og slett skal begynne å be til mannen der oppe.

 

Det har vel aldri skadet noen å prøve så vidt jeg vet. Likevel tror jeg heller vi skal be til styret om å få han ut, koste hva det koste vil.

Helt enig. Vi må ta den kostnaden med å fjerne TN. Det er helt sikkert god investering for klubben. Men han vet jo at ingen andre vil ha han og blir vel sittende. Jævlige greier,men sånn er det bare.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 nov 09, 16:58

Aune ! Spar oss for en mann helt uten baller. Når hans kontrakt med FFK går ut, bør den aldrig tegnes på nytt. Han har bevist at han ikke kan kontrollere a-lags spillere. Han bør snarest settes ned til juniorlaget resten av kontraktstiden


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 18 nov 09, 17:01

Opprinnelig postet av tomroar

Aune ! Spar oss for en mann helt uten baller. Når hans kontrakt med FFK går ut, bør den aldrig tegnes på nytt. Han har bevist at han ikke kan kontrollere a-lags spillere. Han bør snarest settes ned til juniorlaget resten av kontraktstiden

I år er han en udugelig assistent, mens i fjor når de vant sølv?

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 nov 09, 17:19

Opprinnelig postet av TheJester

 

I år er han en udugelig assistent, mens i fjor når de vant sølv?

Ifjor var han assistenten til Grønhagen. I år fikk han vise seg fram som konstituert hovedtrener.

Men for all del, jeg avskriver ikke Aune jeg.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 18 nov 09, 17:42

Opprinnelig postet av bateman

Allikevel mangler han autoritet og fremsto svakt i media, især etter tap hvor jeg personlig (hvis legitimt) mener man bør kunne blåse litt ut mot spillerne.

Når stod han svakt frem i media? Av alle intervjuene jeg har sett og lest fra ham så sitter jeg igjen med en følelse av at han er en person tenker før han åpner munnen. Uansett er det ganske urelevant om en trener er "mediavennlig" i den forstand om han skjeller ut spillerne sine eller ei. Rekdal gjør dette og han er en flink trener, men det er ikke den egenskapen som gjør han til en flink trener, er det?

 

Opprinnelig postet av bateman

Det var for en sjelden gang harmoni mens han var trener, men ga det resultater i form av poeng? Nei. Dessverre ser jeg ikke det helt store lederpotensialet hos TFA. I tillegg gjorde han svake laguttak, og ikke minst horrible bytter i løpet av kampen.

Så det er trenerens skyld at gutta ikke klarer å putte ballen i nota? Ja, det ville ha vært trenerens skyld om det var han som hadde trent de hele livet og lært de hvordan de skal gjøre det. Det er ikke tilfelle med Aune, da han plutselig skal ha ansvaret som hovedtrener. Man kan ikke gi spillere utrolige goalgetter egenskaper i løpet av noen få uker. Aune fikk guttene til å spille morsom fotball og de kom til mange sjanser. Den aller beste fotballen FFK har spilt i år var med han som hovedtrener. Da kan jeg ikke unngå å konkludere med at han har de helt store lederegenskapene, han får en prestasjonsgruppe til å prestere, det er vel strengt tatt hva som er jobben hans, er det ikke? Det er ikke hans jobb å score de forbanna målene. Det at han klarte å prestere dette i en gruppe med så utrolig mye kluss er imponerende og det står det stor respekt av!

Dessverre lite å gjøre med laguttaket når han har x antall spillere skadet til enhver kamp.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 nov 09, 17:49

Jo men han var vel ikke helt heldig med taktikken heller, f.eks mot Start hvor han valgte å sette in Trulsen som kantspiler istedenfor Lala. Med Aune som trener virket det som vi hadde tapt kampene før de var spilt i flere tilfeller.

Nei skulle vi vinne i lotto og miste Nordlie uten å måtte betale milionerstatninger håper jeg vi kan engasjere en bedre trener enn Aune.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 18 nov 09, 17:54

Opprinnelig postet av Erikk

Jo men han var vel ikke helt heldig med taktikken heller, f.eks mot Start hvor han valgte å sette in Trulsen som kantspiler istedenfor Lala. Med Aune som trener virket det som vi hadde tapt kampene før de var spilt i flere tilfeller.

Trulsen er da strengt tatt mer målfarlig enn Lala og det er en vurderingssak trener gjør i det øyeblikket. Se på United f.eks, de kjører inn Macheda på venstrevingen selvom han er en spiss. Er det noen som kritiserer? Nei.

Dessuten blir det bra feil å hevde at med Aune var kampene tapt før de var spilt da vi kom til ufattelig mange sjanser at det rett og slett var flaut å se gutta misbruke de gang på gang...


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 18 nov 09, 18:13

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av TheJester

 

I år er han en udugelig assistent, mens i fjor når de vant sølv?

Ifjor var han assistenten til Grønhagen. I år fikk han vise seg fram som konstituert hovedtrener.

Men for all del, jeg avskriver ikke Aune jeg.

Jo, men jeg kommenterte det at "aune bør degraderes til juniorlaget"... :P

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 nov 09, 18:19

Aune er med i gutteklubben grei med spillerne. Det er ikke gunstig når han skal være trener og ikke kamerat. Kona til Aune er venninde med damene til spillerne, det er heller ikke gunstig... Aune kan sikkert gjøre det bra som trener, men ikke i FFK. Han må komme utenifra til en annen klubb og karieren hans ville garantert ha blomstret, men som trener i FFK, NEI!

 

Personlig håper jeg FFK snakker med spillerne. De som ikke innfinner seg med Nordlie kan fratre som spillere i FFK. Så enkelt er det. Da blir det nok en annen pip i fløyta, for det er ikke spillere som kan velge og vrake dette her. Da hadde vi fått gutta til og dra i samme rettning og kvitta oss med grinerungene...

---------------------------

Heia FFK


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 18 nov 09, 18:31

Opprinnelig postet av Lex

Personlig håper jeg FFK snakker med spillerne. De som ikke innfinner seg med Nordlie kan fratre som spillere i FFK. Så enkelt er det. Da blir det nok en annen pip i fløyta, for det er ikke spillere som kan velge og vrake dette her. Da hadde vi fått gutta til og dra i samme rettning og kvitta oss med grinerungene...

Joda det er absolutt slik man får en spillergruppe til å fungere og i arbeidslivet generelt. Blir litt skremt av tankegangen din hvis du selv er sjef med krav om at alle skal innberette seg etter deg og ikke se på kollektivets meninger. Man må kunne finne en lederstil som passer overens med klubbens verdier og de majoriten av ansatte.

Hadde det vært slik at en person ikke hadde tillitt Nordlie, eller to, eller tre, eller fire, eller fem, eller seks, eller syv, eller åtte, eller ni, eller ti, eller elleve, eller tolv, eller tretten, eller fjorten, eller femten, eller seksten..... da hadde jeg skjønt tankegangen din... 

Sagt det før, sier det igjen. Ut med Nordlie. Styret har gjort en grov feil og bør se på kostnadene for å fjerne Nordlie som sunk cost...

Nordlie passer ikke inn i noen av FFKs verdier gjennom de siste 106 årene...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 nov 09, 18:45

Det er ikke mulig å sammenlige arbedislivet med fotballspillere.

Å styre en gjeng fortballspillere er i mer i retning av å lede barn i barnehagen, der over halvparten  må holdes i øra fra sekund til sekund. Da går det ikke an å bruke normale virkemidler i styringen slik en bedriftsleder gjør med sine ansatte.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 nov 09, 18:53

Opprinnelig postet av Flisa

Hadde det vært slik at en person ikke hadde tillitt Nordlie, eller to, eller tre, eller fire, eller fem, eller seks, eller syv, eller åtte, eller ni, eller ti, eller elleve, eller tolv, eller tretten, eller fjorten, eller femten, eller seksten..... da hadde jeg skjønt tankegangen din... 

Skal disse personene bestemme ? Neidu, de har å innrette seg etter treneren, hvis ikke så kan di bare forsvinne. Sånn kosegreier under TFA kan di bare glemme. Må nok hardere lut til for at folk skal prestere.

Har nok ikke avskrevet Nordlie ennå jeg. Han får vise hva han duger til. Han har vel ikke så jævli lang kontrakt ? Og hvis han ikke gjør jobben sin, så er det vel vekk med han ?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 nov 09, 19:03

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Har nok ikke avskrevet Nordlie ennå jeg. Han får vise hva han duger til. Han har vel ikke så jævli lang kontrakt ? Og hvis han ikke gjør jobben sin, så er det vel vekk med han ?

Så jo tøffere i trynet man er, jo kulere og bedre er man? Helt håpløs rekruttskoletankegang.

Tom Nordlie har så jævli lang kontrakt jo, han har kontrakt i 2 år til!! Det er minst 2 år for mye. Hvis han ikke gjør jobben sin er det vekk med han? Feil. Han har ikke gjort jobben sin, men han får beholde jobben av en eller annen uforståelig grunn likevel. Kan ha noe med penger å gjøre men...


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 nov 09, 19:17

Når folk er villige til å gi Aune en mulighet til, ja da bør de faen meg gi nordlie en mulighet også. Han har vært her i 2 mnd og skuta var langt under vann da han kom. Han advarte på pressekonf. at det kom til og bli tøffe tak for og holde oss i aliteserien. Fra og med nå skal han bygge opp og Nordlie vil vise seg fra en annen side. Gi nå mannen litt space da. Kapp hue av ham til sommeren om vi ligger dårlig ann, noe jeg ikke tror vi gjør om Nordlie er med.

---------------------------

Heia FFK


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 18 nov 09, 19:25
Endret: 18 nov 09, 19:30
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Lex

Når folk er villige til å gi Aune en mulighet til, ja da bør de faen meg gi nordlie en mulighet også. Han har vært her i 2 mnd og skuta var langt under vann da han kom. Han advarte på pressekonf. at det kom til og bli tøffe tak for og holde oss i aliteserien. Fra og med nå skal han bygge opp og Nordlie vil vise seg fra en annen side. Gi nå mannen litt space da. Kapp hue av ham til sommeren om vi ligger dårlig ann, noe jeg ikke tror vi gjør om Nordlie er med.

Å beholde Nordlie er ikke snakk om sportslige resultater. Selv om Nordlie som uttalt tidligere etter min mening er håpløs når det kommer til kamptaktiske ferdigheter. Det er ingen tvil om at Nordlie vil klare å få FFK kanskje rett opp igjen...

Men til hvilken kostnad?

Hint: Ødelagt spillergruppe, enda dårligere talentsatsing, dårlig spotslig ledelse uten sportslig direktør, dårlige investeringer og kjøp, og enda større fraksjoner innad...? Er jo ikke akkurat noe jeg bare finner opp. Mannen har jo prøvd et x antall ganger før...

Svar meg på en ting Lex, passer Nordlie til de verdier FFK bør stå for?

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 nov 09, 19:30

Nordlie har vært ansatt 3 mnd. Det er selvsagt ikke tema at han skal sparkes. Nordlie hatere kom over det og håp han får suksess. Han har gjort sterke saker med addeco lag nesten hver gang han har trent lag i den divisjon.... Skulle nesten tro dere håper vi taper fordi dere ikke ville ha han fra starten av....


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 18 nov 09, 19:31

Opprinnelig postet av Plankekæll

Så jo tøffere i trynet man er, jo kulere og bedre er man? Helt håpløs rekruttskoletankegang.

Tom Nordlie har så jævli lang kontrakt jo, han har kontrakt i 2 år til!! Det er minst 2 år for mye. Hvis han ikke gjør jobben sin er det vekk med han? Feil. Han har ikke gjort jobben sin, men han får beholde jobben av en eller annen uforståelig grunn likevel. Kan ha noe med penger å gjøre men...

Så jo mer kompis og poppis man er blant spillere desto bedre er man? Håpløs syklubbtankegang. Du kan jo gjerne nevne i fleng trenere som har lykkes fordi de har vært så forbanna populære blant spillerne. Treneren skal ikke være populær, spillerne skal ha tro på ham og det de gjør, da lykkes man. Derfor er det også et faresignal at spillerne har så liten tillit, men med historikken til denne spillergruppa så heller jeg mot at det er hos spillerne problemet ligger. Tom Nordlie har hatt et par måneder i jobben, tatt 1,5 poeng per kamp, hvordan i granskauen kan du si at han ikke har gjort jobben? Grønhagen gjorde ikke jobben, Nordlie har ikke hatt sjans enda. Han er ansvarlig for tapet mot Sarp, men jeg tror scenariet hadde vært ganske likt uansett trener når man får det absolutte marerittet det er å møte erkerivalen som har alt å vinne, du har alt å tape - i én kamp. Folk snakker om langsiktighet og om å sparke Nordlie. Hallo? Fyren har vært her i et par måneder, og å bruke millionbeløp på å bli kvitt han og bruke enda mer penger fra en tom klubbkasse til ny trener er ikke akkurat det jeg ville kalt langsiktig...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 nov 09, 19:32

Opprinnelig postet av Plankekæll

Så jo tøffere i trynet man er, jo kulere og bedre er man? Helt håpløs rekruttskoletankegang.

Forstår ikke hva du mener, bortsett ifra at jeg har sett at du vil presse ungutta frem. Og der er jeg uenig med deg. Få frem 1-2 stk., ja. Hvis di er gode nok kommer di sikkert opp også. Jeg kan stille deg spørsmålet ? Hvem er gode nok ? Eneste jeg ser er Becken. Muligens Slydal, men jeg tror ikke han tar nivået heller. Skulle vi pressa frem enda fler fra unggutta går det lukt ned i 2. Såpass har jeg sett av di. Går vi ned til 2. , så kommer vi ikke opp mens jeg lever, dessverre. Og da er min interesse gått ut på dato.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 nov 09, 19:35

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nordlie har vært ansatt 3 mnd. Det er selvsagt ikke tema at han skal sparkes. Nordlie hatere kom over det og håp han får suksess. Han har gjort sterke saker med addeco lag nesten hver gang han har trent lag i den divisjon.... Skulle nesten tro dere håper vi taper fordi dere ikke ville ha han fra starten av....

Det virker nesten sånn. Bedre at han får oss opp, og han går kontrakttiden ut, og så begynne å satse på ungdommen ( hvis disse finnes ).


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 18 nov 09, 19:40
Endret: 18 nov 09, 19:42
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Bedre at han får oss opp, og han går kontrakttiden ut, og så begynne å satse på ungdommen ( hvis disse finnes ).



Så var det dette med kortsiktig tankegang da... Som egentlig fikk oss i denne situasjon fra begynnelsen av... Er det ikke i 1. divisjon vi nå skal rydde opp hele klubben og bygge opp en sportslig grunnmur slik at vi ikke går rett ned igjen? Innføre gode verdier, og gjennstå som en aristokrat med lokale krefter?

Du har ikke lyst å se på en klubb som spiller fantastisk fotball med unge talenter, enn å gå opp og så ned igjen grunnet samme feil som i tidligere? Jeg ønsker gjerne en klubb som i løpet av de 5 neste årene er en topp 4 klubb, og et nytt styre som ikke klarer å tenke lenger enn 1 mnd fram.

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 nov 09, 19:43

Jeg tror vi tenker veldig likt Flisa. Alt du skriver kunne jeg nesten skrevet selv. Forskjellen er at du skriver mye bedre enn meg. Smile

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 nov 09, 19:46
Endret: 18 nov 09, 19:47
Endret av: Rune Haugen

Opprinnelig postet av Flisa


Så var det dette med kortsiktig tankegang da... Som egentlig fikk oss i denne situasjon fra begynnelsen av... Er det ikke i 1. divisjon vi nå skal rydde opp hele klubben og bygge opp en sportslig grunnmur slik at vi ikke går rett ned igjen? Innføre gode verdier, og gjennstå som en aristokrat med lokale krefter?

Du har ikke lyst å se på en klubb som spiller fantastisk fotball med unge talenter, enn å gå opp og så ned igjen grunnet samme feil som i tidligere?

Å spille bare fantastisk fotball med unge talenter ? Å ha bare folk fra distriktet hører bare 70-tallet til. Er ikke sånn nå, og kommer ikke til å bli det heller. Selvfølgelig håper jeg at unggutta kommer opp, men di må være gode nok også. Pr. dags dato ser jeg knapt noen som er kapable til å ta en plass på A-laget. Kun 1 ser jeg, som kan tas rett opp, og det er Becken. Som reserve først selvsagt. Utenom han ser jeg ingen. Jeg ser talenter rundt omkring ja, men god nok til å gå rett inn på laget ? NEI.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 nov 09, 19:48

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Forstår ikke hva du mener, bortsett ifra at jeg har sett at du vil presse ungutta frem. Og der er jeg uenig med deg. Få frem 1-2 stk., ja. Hvis di er gode nok kommer di sikkert opp også. Jeg kan stille deg spørsmålet ? Hvem er gode nok ? Eneste jeg ser er Becken. Muligens Slydal, men jeg tror ikke han tar nivået heller. Skulle vi pressa frem enda fler fra unggutta går det lukt ned i 2. Såpass har jeg sett av di. Går vi ned til 2. , så kommer vi ikke opp mens jeg lever, dessverre. Og da er min interesse gått ut på dato.

Det er vel ikke snakk om å presse fram ungdommen Haugen? Det er snakk om å ta de beste opp i a-stallen, la dem trene fast med a-laget og kanskje få noen innhopp på slutten av kampene. Du tror da vel ikke at de som er 17 - 18 år utvikler seg ved bare å spille og trene på juniorlaget? Eller være "markører" (kjegler) på a-lagstreningene når det trenes formasjon? Dessuten så er det så og si slutt på mulighetene til de som har passert junioralder om de ikke får sjansen til å prøve et høyere nivå i FFK. Hva skjer da? Jo, de forsvinner til klubber som er villige til å satse på dem. Skal vi da kjøpe dem tilbake for store penger når/om de blir gode nok? Hva slags talentsatsing er det?

Sorry, litt off topic....


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 nov 09, 19:49

Opprinnelig postet av Flisa


Jeg ønsker gjerne en klubb som i løpet av de 5 neste årene er en topp 4 klubb, og et nytt styre som ikke klarer å tenke lenger enn 1 mnd fram.

Jeg ser dessverre ikke scenarioet foran meg Flisa. Hadde det blitt sånn som du beskriver så hadde jeg hengt meg på, men jeg har ingen tro på det.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 nov 09, 19:51

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Forstår ikke hva du mener, bortsett ifra at jeg har sett at du vil presse ungutta frem. Og der er jeg uenig med deg. Få frem 1-2 stk., ja. Hvis di er gode nok kommer di sikkert opp også. Jeg kan stille deg spørsmålet ? Hvem er gode nok ? Eneste jeg ser er Becken. Muligens Slydal, men jeg tror ikke han tar nivået heller. Skulle vi pressa frem enda fler fra unggutta går det lukt ned i 2. Såpass har jeg sett av di. Går vi ned til 2. , så kommer vi ikke opp mens jeg lever, dessverre. Og da er min interesse gått ut på dato.

Det er vel ikke snakk om å presse fram ungdommen Haugen? Det er snakk om å ta de beste opp i a-stallen, la dem trene fast med a-laget og kanskje få noen innhopp på slutten av kampene. Du tror da vel ikke at de som er 17 - 18 år utvikler seg ved bare å spille og trene på juniorlaget? Eller være "markører" (kjegler) på a-lagstreningene når det trenes formasjon? Dessuten så er det så og si slutt på mulighetene til de som har passert junioralder om de ikke får sjansen til å prøve et høyere nivå i FFK. Hva skjer da? Jo, de forsvinner til klubber som er villige til å satse på dem. Skal vi da kjøpe dem tilbake for store penger når/om de blir gode nok? Hva slags talentsatsing er det?

Sorry, litt off topic....

Ja, men hadde det ikke vært greit å vente og se hvem som kommer med i A troppen? Nordlie har faktisk ikke tatt ut en A tropp ennå i FFK. Eller hadde dere ventet at han skulle heve innpå det som var av ungutter i den situasjon vi var i når han kom?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 nov 09, 19:53

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg ser talenter rundt omkring ja, men god nok til å gå rett inn på laget ? NEI.

Uff da, det er snakk om UTVIKLING Haugen. Da må de beste talentene få kjenne på nivået, først ved å trene med de beste. Senere gjerne noen innhopp på slutten av kamper hvor vi har kontroll. Det er ikke snakk om å "gå rett inn på laget"! Hva er alternativet til klubben?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 18 nov 09, 19:55

Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 18 nov 09, 20:07

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.



Takk

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 nov 09, 20:08

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ja, men hadde det ikke vært greit å vente og se hvem som kommer med i A troppen? Nordlie har faktisk ikke tatt ut en A tropp ennå i FFK. Eller hadde dere ventet at han skulle heve innpå det som var av ungutter i den situasjon vi var i når han kom?

Har ikke sagt noe om hva Nordlie vil gjøre jeg (ihvertfall ikke i de siste 2 innleggene mine Cool ). Jeg svarte på innlegget til Rune Haugen. Vi finner tidsnok ut hva Nordlie finner på. Jeg håper han ser verdien i å utvikle talenter og ikke bare tenker 2 år (= kontrakt-tiden hans)fram i tiden. Da vil vi slite etterhvert...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 nov 09, 20:18
Endret: 18 nov 09, 20:24
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ja, men hadde det ikke vært greit å vente og se hvem som kommer med i A troppen? Nordlie har faktisk ikke tatt ut en A tropp ennå i FFK. Eller hadde dere ventet at han skulle heve innpå det som var av ungutter i den situasjon vi var i når han kom?

Har ikke sagt noe om hva Nordlie vil gjøre jeg (ihvertfall ikke i de siste 2 innleggene mine Cool ). Jeg svarte på innlegget til Rune Haugen. Vi finner tidsnok ut hva Nordlie finner på. Jeg håper han ser verdien i å utvikle talenter og ikke bare tenker 2 år (= kontrakt-tiden hans)fram i tiden. Da vil vi slite etterhvert...

Håper det selv jeg. Forskjellen er bare at jeg er villig til å gi han en sjanse først. Det synes jeg enhver trener eller spiller som blir hentet inn skal få..... Jeg hadde ikke vært for en ansettelse av Aune, men jeg hadde heller ikke skrevet en haug med disse tråder før han hadde så vidt kommet igang heller..


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 18 nov 09, 21:16

Opprinnelig postet av Rune Haugen

 

Å spille bare fantastisk fotball med unge talenter ? Å ha bare folk fra distriktet hører bare 70-tallet til. Er ikke sånn nå, og kommer ikke til å bli det heller. Selvfølgelig håper jeg at unggutta kommer opp, men di må være gode nok også. Pr. dags dato ser jeg knapt noen som er kapable til å ta en plass på A-laget. Kun 1 ser jeg, som kan tas rett opp, og det er Becken. Som reserve først selvsagt. Utenom han ser jeg ingen. Jeg ser talenter rundt omkring ja, men god nok til å gå rett inn på laget ? NEI.

Hallelulja.., har også sett juniorlaget endel de siste åra og mener det ikke finnes mange A-lagspotensielle der. Muligens J. Becken som du nevner, og Dardan Mehmeti (som nå  er i Kvik), og Simen Rafn (på sikt)....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 18 nov 09, 21:50

Opprinnelig postet av Lex

 De som ikke innfinner seg med Nordlie kan fratre som spillere i FFK. Så enkelt er det.

Da er jeg redd det blir glissent

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 nov 09, 21:51

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.

Amen i kjerka!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 18 nov 09, 21:57

Opprinnelig postet av Rune Haugen

 

Å spille bare fantastisk fotball med unge talenter ? Å ha bare folk fra distriktet hører bare 70-tallet til. Er ikke sånn nå, og kommer ikke til å bli det heller. Selvfølgelig håper jeg at unggutta kommer opp, men di må være gode nok også. Pr. dags dato ser jeg knapt noen som er kapable til å ta en plass på A-laget. Kun 1 ser jeg, som kan tas rett opp, og det er Becken. Som reserve først selvsagt. Utenom han ser jeg ingen. Jeg ser talenter rundt omkring ja, men god nok til å gå rett inn på laget ? NEI.

Hva er trenerens hovedoppgave? Det ligger vel litt i tittelen, gjør det ikke?

Har det helt godt av moten at en fotballtrener skal trene spillere til å bli bedre fotballspillere? Tom Nordlie er en høyt gasjert trener så jeg håper han, og andre trenere for den saks skyld, ser på seg selv som noe mer enn en som driller formasjon, tar ut lag og coacher fra sidelinja. Han har krevd å få totalt sportslig ansvar. Det innebærer å lage, og gjennomføre, en sportsplan for A-lag, rekrutter og junior lag samt oppfølging av trenerne. Har han skjønt det tro? Er han kompetent til det(da tenker jeg fotballfaglig, for rent sosialt er han det ikke)?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 18 nov 09, 22:03

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nordlie har vært ansatt 3 mnd. Det er selvsagt ikke tema at han skal sparkes. Nordlie hatere kom over det og håp han får suksess. Han har gjort sterke saker med addeco lag nesten hver gang han har trent lag i den divisjon.... Skulle nesten tro dere håper vi taper fordi dere ikke ville ha han fra starten av....

Nå må du gi deg. Må innrømme at jeg tok av litt da han kom. Tok på mange måter sorgen over nedrykket da så det svei ikke like mye da det var avklart. Men jeg, og andre, besinnet oss og ville ikke skape støy før serien var over. Nå er det, og miseren, et faktum. Jeg kan love at jeg skal hive bensin på bålet til han er borte. Jeg kjenner ingen som er mindre egnet til å være fotballtrener enn Tom Nordlie. Ganske enkelt fordi jeg ikke kjenner noen som har så til de grader mangelfulle sosiale ferdigheter. Og det verste er at han ikke  ser dette selv.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 18 nov 09, 22:53

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.

Amen i kjerka!

Men fortsatt mener jeg det er feil å sparke Nordlie. Wink Vi har ikke råd, han har ikke fått noen sjanse en gang og langsiktigheten i å bruke millionbeløp på sparking og ansettelse av ny trener eksisterer ikke. La Nordlie få fortsette, så kan klubben legge ned de økonomiske premissene man trenger for å drive fornuftig. Det sportslige ansvaret til Nordlie kan være et gode for klubben hvis dette blir utarbeidet fra de økonomiske forutsetningene man har. Men da må klubben styres rett, og det mener jeg det neppe kan sies å være tilfelle per nå.

Tar litt bladet fra munnen nå, for det ser jo ikke ut som om det skjer noen verdens ting til tross for en skandaløs styring av klubben.

Vi må ha et styre med en visjon og en misjon, konkrete arbeidsplaner og målsetninger, og sist men ikke minst en serie av verdier som FFK som klubb må legge til grunn for hele virksomheten. Dette har vært tatt opp før, men det har såvidt jeg vet ikke skjedd noe. Hvordan skal vi få på plass et slikt styre? Den eneste løsningen jeg ser er å legge ned en gruppe som utarbeider en plan for et "kupp" hvor et nytt styre med disse ambisjonene blir valgt inn. Her trengs det jo tonnevis av initiativ og engasjerte ildsjeler som er innstilt på å dra i samme retning. Vi har nok engasjementet på plass, spørsmålet er om initiativ og viljen til å dra i samme retning eksisterer. Hvordan er forresten reglene for å få på plass et ekstraordinært årsmøte? Det skjedde jo i forbindelse med emisjonen i januar i år... Tror nok forutsetningene for en slik 'omveltning' ligger til rette "nå", ventes det med å gjøre noe blir jo klubben fortsatt styrt på den samme måten. Og jeg tror de fleste oppegående mennesker ser at dette bærer feil vei om man skulle fortsette i samme spor. Sorry hvis jeg drar den litt langt, men ser ikke helt hvorfor det ikke gjøres noe konkret når man kommer fram til "fine tanker", samtidig som det skjer null handling.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 nov 09, 00:44

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.

Amen.!!!  Helt enig-

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 19 nov 09, 09:12

Opprinnelig postet av Supreme NTM

 

Men fortsatt mener jeg det er feil å sparke Nordlie. Wink Vi har ikke råd, han har ikke fått noen sjanse en gang og langsiktigheten i å bruke millionbeløp på sparking og ansettelse av ny trener eksisterer ikke. La Nordlie få fortsette, så kan klubben legge ned de økonomiske premissene man trenger for å drive fornuftig. Det sportslige ansvaret til Nordlie kan være et gode for klubben hvis dette blir utarbeidet fra de økonomiske forutsetningene man har. Men da må klubben styres rett, og det mener jeg det neppe kan sies å være tilfelle per nå.

Tar litt bladet fra munnen nå, for det ser jo ikke ut som om det skjer noen verdens ting til tross for en skandaløs styring av klubben.

Vi må ha et styre med en visjon og en misjon, konkrete arbeidsplaner og målsetninger, og sist men ikke minst en serie av verdier som FFK som klubb må legge til grunn for hele virksomheten. Dette har vært tatt opp før, men det har såvidt jeg vet ikke skjedd noe. Hvordan skal vi få på plass et slikt styre? Den eneste løsningen jeg ser er å legge ned en gruppe som utarbeider en plan for et "kupp" hvor et nytt styre med disse ambisjonene blir valgt inn. Her trengs det jo tonnevis av initiativ og engasjerte ildsjeler som er innstilt på å dra i samme retning. Vi har nok engasjementet på plass, spørsmålet er om initiativ og viljen til å dra i samme retning eksisterer. Hvordan er forresten reglene for å få på plass et ekstraordinært årsmøte? Det skjedde jo i forbindelse med emisjonen i januar i år... Tror nok forutsetningene for en slik 'omveltning' ligger til rette "nå", ventes det med å gjøre noe blir jo klubben fortsatt styrt på den samme måten. Og jeg tror de fleste oppegående mennesker ser at dette bærer feil vei om man skulle fortsette i samme spor. Sorry hvis jeg drar den litt langt, men ser ikke helt hvorfor det ikke gjøres noe konkret når man kommer fram til "fine tanker", samtidig som det skjer null handling.

For det første så mener jeg det på sin plass å avslutte med Nordlie så fort som mulig. Nå er vi i adecco ligaen, og det er en glimrende anledning til å bygge noe solid fra bunnen av, og å utvikle klubb, sportslig apparat og spillerestall. Nå kan man lære av feilene som har vært gjort.

Jeg tror ikke en trener, som krever full kontroll over det sportslige, er rett mann for jobben. Man bygger ikke en klubb med en urokkelig, og i denne sammenheng ufyselig, diktator på laget. Det blir dyrt å avslutte med Nordlie, men ikke dyrere enn å beholde ham. La Aune/Jocke ta over ansvaret. Det blir i liten grad noen ekstrakostnad. Det er mulig at disse hadde begrenset autoritet i spillergruppa i sommer, men nå er mange av de elste og mest uregjerlige spillerne borte. Jeg tror det er klokt av klubben å utvikle egne krefter også på trenersiden.

Når det gjelder klubbstyret så er det slik innrettet at det kun er ca halvparten av styreplassene som det er valg på hvert år. Det er altså ikke praktisk mulig å bytte ut hele styret. Carl Morten ble gjenvalgt i januar, og hans posisjon velges på nytt først i 2011.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 nov 09, 09:19

Vi hadde rykket ned uansett hvem som trenet oss... jeg syns mye av skylden legges på Tom Nordlie,

jeg vil ikke ha Aune/Jock. Aune fikk prøve seg og da så vi hvorfor han kalles assistent trener..

Jeg vil ha Tom, for vi trenger en trener som trøkker til litt og ikke trenere som lar spillere få lov til alt og ingen ting

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 19 nov 09, 09:27

Opprinnelig postet av keiko99

Vi hadde rykket ned uansett hvem som trenet oss...

Hva var da vitsen med å hente Nordlie? Det kostet flesk også.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 nov 09, 09:30

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Men fortsatt mener jeg det er feil å sparke Nordlie. Wink Vi har ikke råd,

Tom Nordlie skal ha ett år med etterlønn, dvs 2,4 millioner kroner (kaktus i posten til Gjeldnes & Co som forhandlet frem den avtalen). Det betyr at FFK kan slippe unna med å betale 2,4 millioner fremfor 4,8 til en fyr som over hodet ikke burde ha vært i klubben. Da har man 1,2 millioner som kan brukes på en annen hovedtrener de neste to årene, og fortsatt gå i null mtp. Nordlies vanvittige lønn.

Det blir feil å si at klubben ikke har råd. Problemstillingen bør være om vi har råd til å la være. Ringvirkningene og kostnadene ved å fortsette med Nordlie kan være langt større enn de 2,4 millionene FFK nå må ut med for å bli kvitt ham.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 19 nov 09, 09:56

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Men fortsatt mener jeg det er feil å sparke Nordlie. Wink Vi har ikke råd,

Tom Nordlie skal ha ett år med etterlønn, dvs 2,4 millioner kroner (kaktus i posten til Gjeldnes & Co som forhandlet frem den avtalen). Det betyr at FFK kan slippe unna med å betale 2,4 millioner fremfor 4,8 til en fyr som over hodet ikke burde ha vært i klubben. Da har man 1,2 millioner som kan brukes på en annen hovedtrener de neste to årene, og fortsatt gå i null mtp. Nordlies vanvittige lønn.

Det blir feil å si at klubben ikke har råd. Problemstillingen bør være om vi har råd til å la være. Ringvirkningene og kostnadene ved å fortsette med Nordlie kan være langt større enn de 2,4 millionene FFK nå må ut med for å bli kvitt ham.

Følger deg på den Holters, men om vi skal være helt ærlig, er det noen særlig sjanse for at Nordlie forsvinner? Kan ikke se for meg at dagens ledelse i klubben sparker han etter få måneder i jobben, tror ikke de har baller til det. Da må det i tilfelle være at spillerne gjennom sin misnøye tvinger det gjennom kanskje, enten ved at Nordlie sjøl skjønner at det er best om han gir seg eller at klubben til slutt skjønner tegninga og sier han opp(tvilsomt).

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 nov 09, 09:57

Forstår at dere synes det er feil valg. Men når feilen først er gjordt da. Er det ikke naturlig at han får en real sjanse? Det er alltid noen som ikke liker en ansettelse. Vi kan jo ikke sparke trenere hver 3 mnd alikevel. Da blir det veldig dyrt...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 19 nov 09, 10:21

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Forstår at dere synes det er feil valg. Men når feilen først er gjordt da. Er det ikke naturlig at han får en real sjanse? Det er alltid noen som ikke liker en ansettelse. Vi kan jo ikke sparke trenere hver 3 mnd alikevel. Da blir det veldig dyrt...

Hvis man gjør en feil så må man ta konsekvensene av det. Ikke stikke hodet i sanden.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 19 nov 09, 10:50

Mange fine poenger Supreme NTM!!!!

Jeg kan nesten ikke tro det, at vi fortsatt driver og diskuterer sparkingen av en trener som ledet laget i 8-9 kamper av totalt 31. Enkelte bruker fine "moteord" som "langsiktighet", "kontinuitet" og snakker om at det tar tid å bygge opp et lag. Så vil man sparke en trener som har vært her i 2.5 måned av en 2.5 års kontrakt???

Det vil i tilfelle si at FFK har hatt 4 trenere under ett år???? Det kan sies mye om akkurat det, men langsiktighet og kontinuitet er det ikke! Argumentene som brukes for sparkingen kan mildest talt sies å være "noe" underlige. At han ikke klarte å redde FFK fra nedrykk kom ikke som noe overraskelse på meg, og det burde ikke være noen overraskelse for andre som så FFK gjennom hele sessongen, laget var rett og slett ikke godt nok for Tippeligaen det endelige beviset var tapet for det 5 beste laget i Adeccoen!

I ansettelsen av Nordlie ble ledelsen i FFK beskyldt for å ikke tenke langsiktig, men det er jo det de har gjort! hvis ikke så ville de sannsynligvis bare tilbudt Nordlie et halvt års kontrakt til plassen var eventuelt sikret, slik Viking og Kongsvinger gjorde den gangen.

At Nordlie er upopulær hos spillerne er slettes intet godt argument!!! Han var vel ikke akkurat populær hos Kongsvinger heller, jeg kjenner personlig Thomas Pereira fra Viking og tro meg han var ikke populær der heller!, men resultatene taler for seg! jeg velger å se på de!!

Spør Kristoffer Hæstad og Fredrik Strømstad om deres syn på Nordlie, såvidt jeg vet har de bare positive ting å si om mannen, men det er like irrelevant for FFK som at Roger Risholt ikke er noe stor fan! Det viktigste er hva laget som Nordlie leder har prestert når sessongen 2010 er over!!!

Registrerer også at folk som tidlig i høst ville ha Aune på hodet og ræva ut og tok i mot Nordlie som vår tids "Jesus" nå plutselig vil ha Aune tilbake og kaste Nordlie!! Fotball er jammen et fasinerende spill!!

 

---------------------------

alexx


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 nov 09, 11:28

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Forstår at dere synes det er feil valg. Men når feilen først er gjordt da. Er det ikke naturlig at han får en real sjanse? Det er alltid noen som ikke liker en ansettelse. Vi kan jo ikke sparke trenere hver 3 mnd alikevel. Da blir det veldig dyrt...

Hvis man gjør en feil så må man ta konsekvensene av det. Ikke stikke hodet i sanden.

Fortsatt delte meninger om det er en feil. Svaret har vi kanskje etter neste sesong...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 nov 09, 11:57
Endret: 19 nov 09, 11:57
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av alexx

At Nordlie er upopulær hos spillerne er slettes intet godt argument!!! Han var vel ikke akkurat populær hos Kongsvinger heller, jeg kjenner personlig Thomas Pereira fra Viking og tro meg han var ikke populær der heller!, men resultatene taler for seg! jeg velger å se på de!! 

Ikke noe godt argument? Hvor mange arbeidsplasser har du vært på der din direkte overordnede er direkte upopulær? Hvis du i det hele tatt har hatt noen slike situasjoner, da er spørsmålet mitt: Hvor godt yter du i en situasjon der du har en, personlig subjektiv mening eller ikke, leder du ikke liker og kommer overens med?  Jeg har hatt min runde slike situasjoner og tro meg; ingen av bedriftene hadde et spesielt godt resultat (to ganger konkurs)...

Spesielt i en prestasjonsgruppe er det å ha respekt til, tillit til og trua på en leders evner nærmest alt...

Jeg mener at selv en som nærmest er fotballfaglig tilbakestående, men enestående evner til lagbygging, motivasjon og som inspirator vil kunne få bedre resultater enn en fotballfaglig sterk person som er mislikt...

Iallefall når vi snakker om langsiktighet.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 19 nov 09, 12:26

Opprinnelig postet av alexx

(Mange fine poenger Supreme NTM!!!!...)

 

Du prater om langsiktighet, ikke sant? Og likvel så prater du om resultater i 2010... Drit nå langt faen i resultatene om vi skal tenke langsiktig! Da skal vi bygge og resultatene av å bygge ser man ikke før om 3-5 år!


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 19 nov 09, 12:43

Til Lunddesign

Hva er poenget ditt??

---------------------------

alexx


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 19 nov 09, 13:01
Endret: 19 nov 09, 13:02
Endret av: Lunddesign

Opprinnelig postet av alexx

Til Lunddesign

Hva er poenget ditt??

 

Er du helt ærlig ikke i stand til å forstå det selv? Om du med hånden på hjertet sier nei, så skal jeg forklare det for deg, men da er det på tide å vurdere en gjenopptakelse av skolegangen.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 19 nov 09, 13:28

 

Til Lunddesign

Jeg har en mastergrad i statsvitenskap så skolegangen min er det ingenting i veien med! men la det nå ligge det er ikke det som er saken her. Du bør forøvrig lære deg litt om diskusjonskultur og ikke stemple alle som har andre synspunkter enn deg for å være uskolerte. Det er forresten litt av poenget med et diskusjonsforum, muligheten for å høre andres synspunkter om noe som opptar oss alle.

---------------------------

alexx


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 19 nov 09, 13:46

Opprinnelig postet av alexx

 

Til Lunddesign

Jeg har en mastergrad i statsvitenskap så skolegangen min er det ingenting i veien med! men la det nå ligge det er ikke det som er saken her. Du bør forøvrig lære deg litt om diskusjonskultur og ikke stemple alle som har andre synspunkter enn deg for å være uskolerte. Det er forresten litt av poenget med et diskusjonsforum, muligheten for å høre andres synspunkter om noe som opptar oss alle.

 

Først og fremst. Gratulerer. For det andre, jeg har ikke stemlpet noen for å være uskolerte av den enkle grunn å ha en annen mening enn meg. Det er tross alt en av de bra tigene med det landet her, alle kan mene hva de selv vil. Det som jeg kritiserte for var at du ikke forstod poenget mitt da er blitt forklart tydelig i denne tråden før (av andre) og i andre tråder. For det tredje, jeg er fullstendig enig i hvordan du beskriver et forum.

 

Poenget mitt er at selv om Nordlie får oss opp til Tippeligaen, hva gjør vel det når vi går i den samme fellen igjen? Kjøpe inn gammelt rusk og kjøpe oss til nedrykk. Det er ikke å tenke langsiktig er det? Dette kom frem allerede ved kjøpene av Valencia og Andersson. To totalt unødvendige spillerkjøp dog Andersson har klart å ballen i nota, men til hvilken nytte? Nedrykket ble fortsatt et faktum.

Kontrakten til Nordlie kunne vart ut 2050 for min del, det er fortsatt ikke å tenke langsiktig så lenge mannen ikke går inn for å satse ungt. Jeg vil gjerne henvise til bloggen til TKK så kan du jo få et lite innblikk i hva langsiktighet er for noe, mao mitt poeng. Sånn kunne vi hatt det i klubben om styret ikke hadde feiga ut... Det vil ta utrolig lang tid å fordøye dessverre.

http://tkkarlsen.tv2blogg.no/article1262414.ece


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 nov 09, 14:01
Endret: 19 nov 09, 14:05
Endret av: Holters

Men Alexx da... Det er heller ikke god "diskusjonskultur" (eller nettikette om du vil) å smøre på med haugevis av utrops- og spørsmålstegn. Man får ikke større gjennomslagskraft av den grunn. I stedet fremstår det man skriver snarere som tildels barnslig, skrikende og slitsomt å lese, noe som i hvert fall ikke gir meg særlig lyst til å gå inn i en dypere, sakligere diskusjon.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen:

Det bør være åpenbart at stuntet med å hente inn Tom Nordlie var ment som et krisetiltak for å redde plassen i Tippeligaen.

De som mener noe annet må gjerne gjøre det, men jeg skal like å se hva som er argumentene utover at fyren utrolig nok fikk trumfet igjennom kravet om en lengre kontrakt.

At Tom Nordlie er FFK-trener er utelukkende et resultat av panikk, der - i mine øyne - inkompetente personer følte at noe måtte gjøres - omtrent samme hva - og redningsmannen Tom Nordlie hadde klart det før, så hvorfor ikke i FFK? De så seg blinde på at noe måtte gjøres, og glemte helt å beskytte klubbens interesser.

Tankegangen om at noe måtte gjøres kan jeg forsåvidt tildels forstå og akseptere. Hovedfeilen var at man ikke evnet å forhandle frem en god kontrakt som beskyttet FFKs interesser. Det er rett og slett skandale at man klarte å gå med på alle krav Nordlie stilte. I mine øyne vitner dette om en rutinert ringrev som lurte FFKs forhandlingsmenn trill rundt. Å prestere å gi mannen tidenes høyeste trenerlønn i FFK med bonus på toppen, det hele og fulle sportslige ansvaret, og ingen nedrykksklausul, er for meg helt ubegripelig.

Kontrakten er utformet helt og holdent etter Nordlies interesser!

La oss si at FFK i stedet for eksempel tilbød Nordlie en kontrakt ut 2009-sesongen med 1,5 millioner i lønn pluss én million i bonus og automatisk forlengelse (to år) med to millioner kroner i året dersom han maktet å holde FFK i Tippeligaen...

Tror der Nordlie hadde takket nei?

Det tror ikke jeg. Mannen var desperat etter å sikre seg, da han ikke hadde jobb i Kongsvinger utover 2009 siden de ikke har råd til mannen.

Ingen kan påstå at denne ansettelsen er et resultat av langsiktig tankegang. Da er man i mine øyne sveiseblindt naive. Om dette hadde vært et resultat av langsiktig tankegang, så ville man ha gått grundigere til verks i ansettelsesprosessen og kartlagt markedet skikkelig fremfor å la Dag Solheim ta én telefon til to kandidater, få hele ansettelsen hamret igjennom på få dager, og deretter tvinge mannen til å starte umiddelbart mot hans ønske.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 19 nov 09, 14:28

Opprinnelig postet av Holters

Ingen kan påstå at denne ansettelsen er et resultat av langsiktig tankegang. Da er man i mine øyne sveiseblindt naive. Om dette hadde vært et resultat av langsiktig tankegang, så ville man ha gått grundigere til verks i ansettelsesprosessen og kartlagt markedet skikkelig fremfor å la Dag Solheim ta én telefon til to kandidater, få hele ansettelsen hamret igjennom på få dager, og deretter tvinge mannen til å starte umiddelbart mot hans ønske.

Det er ingen som har påstått at ansettelsen av Nordlie var et resultat av langsiktig tankegang. Så langt derifra, hvor har du egentlig det fra? Det var kortsiktig tankegang til de grader, og det virker som om Nordlie fullt ut bestemte vilkårene for kontrakten. Ingen tvil om det. Men nå har det seg sånn at Nordlie faktisk har uttalt et ønske om å bli en mer langsiktig løsning, og det er rimelig naturlig siden hans anseelse som noe annet enn en kortsiktig løsning begynner å bli rimelig tynnslitt.

Men nå er det nå en gang slik at vi sitter på en hovedtrener som har kontrakt for to nye år, som ifølge deg vil koste 2,4 millioner å sparke, og som må erstattes med en som er kapabel til belastningene det er å være FFK-trener OG besitter faglige ressurser til å gjøre FFK til et topplag igjen. Hvor mye vil dette koste? Hvilke løsninger er det du ser for deg? Hareide? Skullerud? Faktum er at løsningene er få og det vil bli veldig kostbart hvis man da ikke skal ta en "Rosenborg" å ansette assistent-treneren da. Hvor ligger pengene til en slik trener, og hva kan FFK lokke med hvis man bruker en allerede rævkjørt økonomi på sparking og ansettelse av ny trener. Spennende talenter og en skandaleforfulgt spillergruppe i oppløsning? Det er lett å si spark-spark, men da må det foreligge realistiske løsninger. Og det finnes det ikke per i dag. FFK har gjort sitt valg tidligere i høst (dessverre), nå må man ta konsekvensen av dette og gjøre det beste ut av det. Vi har en trener som ganske grunnløst får skylden for nedrykket samtidig som mannen har vært i jobben i tre måneder. FFK har ikke råd til å sparke ham fordi realistiske erstattere sannsynligvis vil være minst like kostbare. Det er ikke snakk om noen "sunk cost". Mannen må erstattes likefullt.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 19 nov 09, 15:08
Endret: 19 nov 09, 15:35
Endret av: Lars 29

Supreme NTM

 Vi har en trener som ganske grunnløst får skylden for nedrykket samtidig som mannen har vært i jobben i tre måneder.

Lars 29. Er totalt uenig. Nordlies mangelfulle og tildels kritikkverdige coaching i Sarpsborg kampen førte faktisk til at FFK rykket ned, det kommer man ikke utenom. Vi kom til kvalik og misslyktes mot et på papiret betraktelig dårligere lag. Han førte oss en plass ned på tabellen, det er fakta selv om han var hentet inn for en vanvittig lønn for å redde klubben fra nedrykk.

Hva Nordlie tenker før og under kamp mot Sarpsborg er for meg ganske utrolig. Man bytter ikke inn den eneste som klarer å slå ordentlige innlegg ( Valencia ) for så å bytte han ut igjen og heller kjøre Opphaug og Piroja frem. Dette gjør han istedet for å bytte inn en midtbanespiller/spiss etc som ni av ti ganger oftere scorer mål enn en midtstopper.. Er også sterkt kritisk til at RK ikke engang fikk bli med i troppen, tror en RK med sin fotballforståelse og pasningsfot kunne blitt en joker i en slik kamp. Dette var ikke bare en vanlig fotballkamp men også en kamp med mye historie og følelser. Ville også brukt en H.E Ramberg, Pål Andre og Thomassen i denne kampen.Er også sterkt kritisk til at Nordlie for enhver pris skal spille 4-3-3 enda FFK ikke har spillere til en slik formasjon. Å endre spillestil så sent i sesongen er aldri heldig og etter min mening dårlig dømmekraft. De som er så for Nordlie, ta dere en tur på trening og opplev hvordan han behandler mennesker. Hva prøver han å være. En psykopatisk versjon av A.Ferguson? En sjekk med hans tidligere arbeidsgivere gir ikke akkurat en god CV. Unntaket er kanskje Viking og Kongsvinger. Men mannen har vært en belastning i alle klubbene han har vært hvor han pga sin væremåte blir uønsket. Det er fakta og han lærer tydligvis aldri.

Mange her inne er så kritiske til Ramberg. Vil bare minne om at han kanskje var FFK,s beste spiller i vårsesongen. RK spilte også hele kamper og var fit. Men alt som har skjedd i løpet av året preget dem på lik linje som de andre.

Hva har Borges prestert i høst utenom kremscoringen mot Lyn? Gashi? Til og med Piroja, vår jevneste spiller har vært under pari.

FFK  må rydde opp i alle rekkene også på trenersiden. Slutt å snakk om Aune. Han har ingen kvaliteter og ferdigheter som kan gjøre FFK til et topplag. Somsagt hent KTE snarest. En A.Sandstø er også en trener som har fått til mye med små ressurser. Man trenger en samlende trener.

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 nov 09, 15:34

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Hvor mye vil dette koste? Hvilke løsninger er det du ser for deg? Hareide? Skullerud? (...) FFK har ikke råd til å sparke ham fordi realistiske erstattere sannsynligvis vil være minst like kostbare. Det er ikke snakk om noen "sunk cost". Mannen må erstattes likefullt.

Jeg hadde faktisk et tankeeksperiment på det der forleden, og jeg hadde store problemer med å finne en norsk trener jeg ønsker til klubben. Hareide er den eneste norske treneren jeg anser som interessant, men det kan så være. Det går an å se litt lenger enn til resirkuleringsgruppen av norske mediatrenere, f.eks. til Sverige eller Danmark. Nei, vi har ikke mulighet til å hente en Jönsson eller Hamren, men vi har mulighet til å hente en Jönsson før han ble Stabæktrener... Det er slike kandidater FFK må kartlegge, finne og investere i.

Selvsagt finnes det realistiske alternativer til Nordlie. Jeg velger å tro at det er mulig å finne trenere som koster langt mindre enn Nordlie i drift, er minst på høyde rent fotballfaglig, men som enkelt overgår ham som people's person.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 19 nov 09, 15:36

Opprinnelig postet av Lars 29

Løsningen trenger hverken å være dyr eller vanskelig. FFK vend dere mot Moss og hent KTE tilbake til FFK. KTE vil få tilbake glød hos endel spillere, hos supportere og føre til mer ro i administrasjonen. Han er dessuten en relativ billig løsning. KTE har meg bekjent aldri tjent over 900 000 kr som trener i FFK.

Det er jo ingen dum idé med tanke på profilbygging og kontinuitet. Spørsmålet er om KTE er interessert og hvilke planer han eventuelt skulle ha med FFK, og selvfølgelig til hvilken kostnad. Skal man gå for en slik løsning må planen allerede foreligge, og et slikt identitetsrammeverk som Asgeir har foreslått i en annen tråd må ligge til grunn for arbeidet for KTE. For øyeblikket eksisterer det ikke, og man gjør seg da en bjørnetjeneste ved å tro at man løser alle problemer ved å sparke treneren og ansette en ny. Så enkelt er det nok dessverre ikke.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 19 nov 09, 16:11

At min tegnsetting ikke er etter en norsklærers drøm har jeg ingen problemer med å skjønne. vil bare ha sagt at det du kaller barnslig, skrikende og slitsomt, kan for andre fremstå som et forsøk på å gjøre språket mer levende og ikke så stivt. Det er tross alt ikke et notat til et stortingsinnlegg som jeg skrev. Men dette er ikke noe diskusjon om tegnsetting, eller en språkdebatt, så skal vi la det ligge og heller konsentrere oss om det saklige?

Du argumenterer godt, men like lite som jeg eller noen annen på dette forumetm,deltok du i de direkte forhandligene med Nordlie. Hva som ble sagt, tilbudt og avslått kjenner vel i sannhetens navn ingen av oss. Så å tegne opp "kontraktsforslag" i etterhånd blir bare spekulasjoner. Jeg gir deg rett i at Nordlie er en rutinert ringrev som har vært i samme situasjon før og med tanke på FFKs situasjon så hadde han gode kort på hånda. Men det blir i mine øyne helt feil å hevde at å ansette en så annerkjent trener som Nordlie er panikkhandling. Mannen har ledet 6-7 tippeligaklubber er det da fordi alle de klubbene har hatt panikk eller er det fordi han tross alt er dyktig? 

Du nevner FFKs interesser, i den situasjonen FFK var i så var vel overlevelse i Tippeligaen den viktigste. At du mener ledelsen ikke beskyttet klubbens interesser for stå for din regning, men det er en ganske sterk påstand, hvis de ikke beskyttet klubbens sine interesser og de representerte klubben tross alt, var det da sine egne interesser de beskyttet da? Nordlie tok  seg av sine egne interesser.

Gått grundig til verks? vet du helt sikkert at de ikke gjorde det? Kan jo være slik at de har hatt en del trenere i sikte men landet på Norlie på grunn av hans "trackrecord"

At det nå etter 9 seriekamper virker som et feilgrep kan vi alle se, men løsningen nå kort tid før vintertrenningen starter er ikke å sparke treneren, det er etter min mening ikke forsvarlig verken økonomisk eller sportslig. Vi må samle oss om en kurs spillere, ledere og fansen så får tiden vise om dette var en feilgrep

---------------------------

alexx


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 19 nov 09, 16:18

Jeg har stor sans for KTE selv, men jeg er redd han står for samme tankegang som Nordlie når det gjelder makt.
At de begge ønsker en trenerstyrt klubb, dvs uten en sportslig direktør.
Det mener jeg fører til kortsiktighet.

Støttet Holters fullt ut på at man bør lete etter trenertalenter fra våre naboland, eller eventuelt fra Adecco.

 

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 19 nov 09, 16:36

Opprinnelig postet av alexx

At det nå etter 9 seriekamper virker som et feilgrep kan vi alle se, men løsningen nå kort tid før vintertrenningen starter er ikke å sparke treneren, det er etter min mening ikke forsvarlig verken økonomisk eller sportslig. Vi må samle oss om en kurs spillere, ledere og fansen så får tiden vise om dette var en feilgrep

Når er det da tid for å evaluere om man skal bytte trener? Nå står man foran en oppkjøring, men "ny" spillerstall. Tiden er nå, så definitivt.

Nordlie har det hele og fulle sportslige ansvaret. Hvem skal fortelle ham hvilken kurs klubben skal ta? Det er jo han som bestemmer det. Er det fornuftig på kort eller lang sikt?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 nov 09, 16:39
Endret: 19 nov 09, 16:46
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av alexx

Hva som ble sagt, tilbudt og avslått kjenner vel i sannhetens navn ingen av oss. Så å tegne opp "kontraktsforslag" i etterhånd blir bare spekulasjoner.

I så fall burde de valgt å la være å ansette ham fremfor å gå med på motpartens stive krav. Det var ikke et være eller ikke være, og vi rykket tross alt ned med Nordie også. Ingen vet om vi hadde klart oss om han ikke kom på plass. Det er faktisk en mulighet, selv om det blir rent hypotetisk...

Opprinnelig postet av alexx

Du nevner FFKs interesser, i den situasjonen FFK var i så var vel overlevelse i Tippeligaen den viktigste. At du mener ledelsen ikke beskyttet klubbens interesser for stå for din regning, men det er en ganske sterk påstand, hvis de ikke beskyttet klubbens sine interesser og de representerte klubben tross alt, var det da sine egne interesser de beskyttet da? Nordlie tok  seg av sine egne interesser.

I det kortsiktige perspektiv, så var det å redde klubbens eksistens i Tippeligaen deres mål, og som nevnt har jeg forståelse og aksept for at de sikkert følte at de måtte gjøre noe. Derimot tror jeg de så seg så blinde på dette var løsningen at de ikke tenkte på at det motsatte utfallet var like reelt, og således "glemte" å beskytte klubbens interesser. Resultatet er at vi sitter igjen med en hovedtrener med tidenes lønn, sportslig eneersker, samarbeidsproblemer og spillermisnøye, samt agenter som sier at spillere i deres stall ikke går til FFK så lenge Nordlie er trener...

Tror du at de tenkte på disse tingene?

Jeg sitter med en magefølelse av at det ikke akkurat var mye bakgrunnssjekking av Nordlie utover det de tidligere har lest i media om redningsaksjoner, men det blir bare spekulasjoner.

Opprinnelig postet av alexx

Gått grundig til verks? vet du helt sikkert at de ikke gjorde det? Kan jo være slik at de har hatt en del trenere i sikte men landet på Norlie på grunn av hans "trackrecord"

Om så er tilfelle, så er det for meg bare et bevis på at de som tok avgjørelsen ikke er kompetente nok, da Nordlies track record består av splittelse, spillermisnøye, slitasje på omgivelsene og samarbeidsproblemer over tid. Ja, du kommer til å trekke opp et par gode sesonger her og der, og det har jeg hørt før, men gjennomgangsmelodien er ikke god når du snakker med folk som har fått føle Nordlie på kroppen.

Jeg har tidligere sagt at Nordlie som redningsmann kunne ha vært en perfekt og forståelig løsning, da han har noen gode prestasjoner på den fronten, men å gi ham en 2,5 årskontrakt mente og mener jeg er galskap. Det ser vi dessverre allerede indikasjoner på. Som nyheten her på ffksupporter.net sa, så har to spillere tillit til Nordlie, og dette har bare blitt bekreftet ettertrykkelig av flere kilder i etterkant. At spillerne ikke tør å stå for det offentlig får så bare være.

Og ja; jeg vet at dette ikke var noen grundig prosess. En prosess som er over i løpet av noen få dager er ikke grundig når en skal besette en så viktig stilling og funksjon som det å være hovedtrener innebærer.

Om du velger å tro noe annet, så er det helt og holdent opp til deg!!!!!!!!!!

(Wink)

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 nov 09, 16:57
Endret: 19 nov 09, 16:59
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av alexx

Mange fine poenger Supreme NTM!!!!

Jeg kan nesten ikke tro det, at vi fortsatt driver og diskuterer sparkingen av en trener som ledet laget i 8-9 kamper av totalt 31. Enkelte bruker fine "moteord" som "langsiktighet", "kontinuitet" og snakker om at det tar tid å bygge opp et lag. Så vil man sparke en trener som har vært her i 2.5 måned av en 2.5 års kontrakt???

Det vil i tilfelle si at FFK har hatt 4 trenere under ett år???? Det kan sies mye om akkurat det, men langsiktighet og kontinuitet er det ikke! Argumentene som brukes for sparkingen kan mildest talt sies å være "noe" underlige. At han ikke klarte å redde FFK fra nedrykk kom ikke som noe overraskelse på meg, og det burde ikke være noen overraskelse for andre som så FFK gjennom hele sessongen, laget var rett og slett ikke godt nok for Tippeligaen det endelige beviset var tapet for det 5 beste laget i Adeccoen!

I ansettelsen av Nordlie ble ledelsen i FFK beskyldt for å ikke tenke langsiktig, men det er jo det de har gjort! hvis ikke så ville de sannsynligvis bare tilbudt Nordlie et halvt års kontrakt til plassen var eventuelt sikret, slik Viking og Kongsvinger gjorde den gangen.

At Nordlie er upopulær hos spillerne er slettes intet godt argument!!! Han var vel ikke akkurat populær hos Kongsvinger heller, jeg kjenner personlig Thomas Pereira fra Viking og tro meg han var ikke populær der heller!, men resultatene taler for seg! jeg velger å se på de!!

Spør Kristoffer Hæstad og Fredrik Strømstad om deres syn på Nordlie, såvidt jeg vet har de bare positive ting å si om mannen, men det er like irrelevant for FFK som at Roger Risholt ikke er noe stor fan! Det viktigste er hva laget som Nordlie leder har prestert når sessongen 2010 er over!!!

Registrerer også at folk som tidlig i høst ville ha Aune på hodet og ræva ut og tok i mot Nordlie som vår tids "Jesus" nå plutselig vil ha Aune tilbake og kaste Nordlie!! Fotball er jammen et fasinerende spill!!

Det å gi Nordlie 2,5 års kontrakt var et særdeles lite gjennomtenkt drag, og var nok mer et tegn på full panikk i FFK-ledelsen. Nordlie skulle redde klubben fra nedrykk, og den eneste måten å få ham til å komme var å gi ham en lengere kontrakt. Han ville ikke komme bare for å prøve å redde klubben i 2-3 måneder. Derfor 2,5 års kontrakt. Nå greide han ikke å redde oss fra nedrykk, og det er fair enough, men hva skal vi da med mannen?

Å argumentere med at han er for dyr å sparke blir jo helt feil. Det blir nok dyrere å beholde ham, både økonomisk og for klubben ellers. Det var en feil å ansette Nordlie på 2,5 års kontrakt. Hvorfor skal vi gjøre en feil til ved å beholde ham? Det er dårlig stil å rette opp en feil ved å begå en til...

Å dra fram 2-3 spillere av et par tre hundre som har blitt trent av Nordlie på toppnivå for å fremheve blir vel litt snaut? Du har vel fått med deg hvilke klubber Nordlie har trent? Nevner noen for sikkerhets skyld.: Vålerenga, Odd, Sandefjord, Start, Lillestrøm, alle klubber som etterhvert fjernet Nordlie p.g.a. hans mer eller mindre manglende resultater og en personlighet som sliter ut alle rundt ham. Han trente også Viking en kort tid og reddet jo det laget fra nedrykk. Jeg tror Viking skal være veldig glade for at han tok bonusen sin og forsvant (nå var vel ikke Røssler noen kanonerstatning men...)  Hva er det som gjør at du tror han skal være annerledes i FFK enn i de andre klubbene han har trent?
Faktum er at vi sliter med å få spillere til klubben sålenge Nordlie er her... Hvorfor tror du det er slik? For at Strømstad og Hæstad syns han er en kjernekar?? Trukke det.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 nov 09, 17:02

Opprinnelig postet av Holters

Selvsagt finnes det realistiske alternativer til Nordlie. Jeg velger å tro at det er mulig å finne trenere som koster langt mindre enn Nordlie i drift, er minst på høyde rent fotballfaglig, men som enkelt overgår ham som people's person.

Ja, Sandefjord f.eks. ser ut til å ha funnet en bra trener.. Molde likeså...Hvorfor ikke vi?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 nov 09, 17:05

Opprinnelig postet av Holters

 Og ja; jeg vet at dette ikke var noen grundig prosess. En prosess som er over i løpet av noen få dager er ikke grundig når en skal besette en så viktig stilling og funksjon som det å være hovedtrener innebærer.

Om du velger å tro noe annet, så er det helt og holdent opp til deg!!!!!!!!!!

Grundig panikk; Ja. Grundig jobb; Nei.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 19 nov 09, 17:09

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Holters

Selvsagt finnes det realistiske alternativer til Nordlie. Jeg velger å tro at det er mulig å finne trenere som koster langt mindre enn Nordlie i drift, er minst på høyde rent fotballfaglig, men som enkelt overgår ham som people's person.

Ja, Sandefjord f.eks. ser ut til å ha funnet en bra trener.. Molde likeså...Hvorfor ikke vi?

Det er nok av trenere hvis man bare får øynene opp fra navlen.

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 nov 09, 17:12

Opprinnelig postet av Ymer

Faktum er at vi sliter med å få spillere til klubben sålenge Nordlie er her... Hvorfor tror du det er slik?

Hva får deg til å si dette ? Er  ikke på denne tiden vi har fått inn nye spillere under di andre trenerne vi har hatt heller vel ?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 nov 09, 17:35

Jeg er enig med dem som sier at det var feil å ansette Nordlie på langtidskontrakt. Imidelrtid her jeg av den oppfatning at det blir feil å gi han skylden for nedrykket. Spillet ble bedre og spillerne løp mer og vi vant flere kamper, men desverre ikke nok til å unngå kvallik. Når det gjelder laguttaket mot Sarp synes jeg det blir rart at vi roper på Kvisvik og Ramberg som desverre ikke har vist noe på lenge. La gå at han ikke skulle satt inn Valencia når Marthinsen ble skadd, men bortsett fra det var jeg enig i vurderingene hans.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 nov 09, 22:58

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Ymer

Faktum er at vi sliter med å få spillere til klubben sålenge Nordlie er her... Hvorfor tror du det er slik?

Hva får deg til å si dette ? Er  ikke på denne tiden vi har fått inn nye spillere under di andre trenerne vi har hatt heller vel ?

Det Ymer mente å si er vel heller at vi kommer til å få problemer med å få spillere til klubben. Tror ikke han mente akkurat her og nå i midten av november.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 nov 09, 23:07

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg er enig med dem som sier at det var feil å ansette Nordlie på langtidskontrakt. Imidelrtid her jeg av den oppfatning at det blir feil å gi han skylden for nedrykket.

Der er vi helt enige. Langtidskontrakt var fullstendig galskap. Men som nevnt før her var det ikke pga Nordlie at vi rykket ned. Det hadde vi mest sannsynlig gjort med feks Aune også.

Opprinnelig postet av Erikk

Spillet ble bedre og spillerne løp mer og vi vant flere kamper, men desverre ikke nok til å unngå kvallik.

Veldig uenig. Spillerne løp nok mer og kjempet bedre. Men vi hadde ikke noe eget spill i det hele tatt. Det hele toppet seg egentlig mot Molde og Sarpsborg da vi slo fler langballer enn i glansdagene på landslaget med Egil Olsen. Mot Sarpsborg sto vi og pumpet baller mot Berge og Heieren Hansen, som de enkelt og greit headet langt bort fra farlig område.

Opprinnelig postet av Erikk

Når det gjelder laguttaket mot Sarp synes jeg det blir rart at vi roper på Kvisvik og Ramberg som desverre ikke har vist noe på lenge. La gå at han ikke skulle satt inn Valencia når Marthinsen ble skadd, men bortsett fra det var jeg enig i vurderingene hans.

Laguttaket var helt greit. Vi stilte med det beste laget på papiret som vi kunne stille med. Det eneste jeg reagerer på er at ikke Kvisvik var på benken. Jeg ville muligens også hatt han med fra start. Men akkurat der er jeg usikker. Jeg mener også at Czwartek burde kommet inn da Martinsen ble skadd. Å sette Askar ned som back der var ikke bra synes jeg, han var tydelig preget av stundens alvor, pluss at han hadde pådratt seg et særdeles klønete gult kort. Back + gult kort er en dårlig kombinasjon.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 nov 09, 01:22

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Ymer

Faktum er at vi sliter med å få spillere til klubben sålenge Nordlie er her... Hvorfor tror du det er slik?

Hva får deg til å si dette ? Er  ikke på denne tiden vi har fått inn nye spillere under di andre trenerne vi har hatt heller vel ?

Det Ymer mente å si er vel heller at vi kommer til å få problemer med å få spillere til klubben. Tror ikke han mente akkurat her og nå i midten av november.

og så ? han sier FAKTUM at vi kommer til å slite med å få spillere til klubben p.g.a  Nordlie ? Stiller meg fortsatt tvilende til dette utsagnet. ??? Spillere kommer nok til klubben. Hvilke ? Ja, det får vi se når den tiden kommer. At han kommer til å satse på ungdommen er et annet spørsmål.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 nov 09, 09:25

Opprinnelig postet av Rune Haugen

og så ? han sier FAKTUM at vi kommer til å slite med å få spillere til klubben p.g.a  Nordlie ? Stiller meg fortsatt tvilende til dette utsagnet. ??? Spillere kommer nok til klubben. Hvilke ? Ja, det får vi se når den tiden kommer. At han kommer til å satse på ungdommen er et annet spørsmål.

Jeg skal korrigere meg selv litt og forklare litt nærmere hva jeg mente.

Det vil vise seg at vi får problemer med å hente atraktive spillere sålenge TN er trener. Det er flere agenter som har sagt at det ikke er aktuellt for noen av "deres" spillere å trene under Nordlie. Selvfølgelig er det noen som vil komme, Nordlie har jo faktisk noen som syns han er en bra trener. Jeg er bare redd at det er sånne vi uansett ikke vil ha. Spillere som er etablerte og som var på topp for noen år siden. Høy pris, høy lønn og ingen videresalgspotensiale. Vi har allerede sett det i form av Andersson og Valencia.
Det vil vise seg at unge spillere som vil utvikle seg ikke vil nærme seg Tom Nordlie. Jeg håper bare ikke effekten slår ut på de vi allerede har; Askar, Borges, Thomassen og noen til, slik at de forsvinner.
Da vil Nordlie koste mye mer enn det vi ser på lønnsslippen hans.
Begrens tapet! La Nordlie få sluttpakka si jo før jo bedre... 


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 20 nov 09, 11:34

Kan du navngi disse agentene for oss? At Andersson ikke er en atraktiv spiller er nytt for mange her på dette forumet og at han kommer inn under kategorien "sånne vi uansett ikke vil ha" er intet mindre enn oppsiktsvekkende. Hvis jeg ikke husker helt feil så var det reneste "halleluja" stemning her på dette forumet etter det kjøpet og da han skåra i debutkampen tok det helt av.

Husker jeg ikke helt feil så klarte Nordlie og LSK å kapre både Brenne og Bjørkøy fra oss, på det tidspunktet var de tett opp til landslaget eller i landslaget med andre ord atraktive spillere. At de ikke slo til i LSK er en annen historie.

Som du selv peker på, det finnes alltid unntak, det finnes spillere som helt sikkert vil la seg skremme av Nordlies rykte, men jeg tror at; får de et kontraksforslag som er bra både økonomisk og sportslig og samtidig som de vet at Nordlie ønsker de til klubben fordi han vil satse på dem så tror jeg de vil takke ja.

Det største hinderet for FFK i jakten på atraktive spillere blir etter min mening, det faktum at vi spiller i Adeccoen og ikke i Tippeligaen, det vil alltid være en ulempe for oss at vi ikke spiller på høyeste nivå i jakten på spillere som vil utvikle seg og som er atraktive.

Forøvrig er jeg helt enig med deg når det gjelder Valencia, en spiller som har null verdi for oss både sportslig og økonomisk(salgspotensiale) 

---------------------------

alexx


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 20 nov 09, 12:31

Opprinnelig postet av alexx

Som du selv peker på, det finnes alltid unntak, det finnes spillere som helt sikkert vil la seg skremme av Nordlies rykte, men jeg tror at; får de et kontraksforslag som er bra både økonomisk og sportslig og samtidig som de vet at Nordlie ønsker de til klubben fordi han vil satse på dem så tror jeg de vil takke ja.

For det første har ikke klubben råd til å komme med tilbud ser er bra økonomisk. Og det sportslige er vel heller ikke så mye å skryte av nå? Alle har vel fått med seg at Nordlie har en lederstil som svært få, om noen, er komfortabel med. De gangene han har hatt suksess har spillerne levd med han så lenge det har gått bra. Nå har han etablert en historikk med at det ikke går bra og det bygger ikke akkurat tillit.

Jeg har ikke kompetanse til å vurdere Nordlie rent fotballfaglig, men som leder og motivator er han fullstendig ubrukelig. Tror du spillerne er motivert til å yte max for en som de oppfatter som en dust?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 nov 09, 12:44

Opprinnelig postet av alexx

Kan du navngi disse agentene for oss? At Andersson ikke er en atraktiv spiller er nytt for mange her på dette forumet og at han kommer inn under kategorien "sånne vi uansett ikke vil ha" er intet mindre enn oppsiktsvekkende. Hvis jeg ikke husker helt feil så var det reneste "halleluja" stemning her på dette forumet etter det kjøpet og da han skåra i debutkampen tok det helt av.

Husker jeg ikke helt feil så klarte Nordlie og LSK å kapre både Brenne og Bjørkøy fra oss, på det tidspunktet var de tett opp til landslaget eller i landslaget med andre ord atraktive spillere. At de ikke slo til i LSK er en annen historie.

Som du selv peker på, det finnes alltid unntak, det finnes spillere som helt sikkert vil la seg skremme av Nordlies rykte, men jeg tror at; får de et kontraksforslag som er bra både økonomisk og sportslig og samtidig som de vet at Nordlie ønsker de til klubben fordi han vil satse på dem så tror jeg de vil takke ja.

Det største hinderet for FFK i jakten på atraktive spillere blir etter min mening, det faktum at vi spiller i Adeccoen og ikke i Tippeligaen, det vil alltid være en ulempe for oss at vi ikke spiller på høyeste nivå i jakten på spillere som vil utvikle seg og som er atraktive.

Forøvrig er jeg helt enig med deg når det gjelder Valencia, en spiller som har null verdi for oss både sportslig og økonomisk(salgspotensiale) 

Skal ikke ta noen diskusjon om kvalitetene til hverken Andersson (som forøvrig er Marianne og Terje Høili sin eiendom) eller Valencia. Problemet til begge er uansett at de ikke er framtida for noe lag, og de ble hentet for å bidra til å redde plassen vår i TL, akkurat som Nordlie. Hjalp ikke... Fler kjøp i kategori "godt voksne" spillere med lønnskrav som ikke står i stil med prestasjonene vil over tid gjøre klubben fattig, både på talenter og penger...

Siden du nevner Bjørkøy og Brenne; tror du de er glade for at de gikk til en "Nordlistyrt" klubb? Og tror du det som skjedde med dem gjør at Nordlie ble mer attraktiv for andre på samme nivå? Jeg tror nei, jo flere flopper jo mindre attraktivt blir det å la seg herje med av Nordlie. Fotballspillere følger også med på det som rører seg. Fotball er et svært lite og gjennomsiktig miljø. . De to er et utmerket eksempel på at Nordlie bør løses fra kontrakten sin, jo før jo bedre. At ikke Bjørkøy og Brenne slo til under Nordlie er ikke "en annen historie" som du skriver. Det er historien om Tom Nordlie og det er vel snart på tide at noen ser hva mannen har gjort opp gjennom åra?? Hvor mange sjanser skal folk få, og i hvor mange klubber?

At vi spiller i Adeccoligaen gjør det selvfølgelig ikke mer attraktivt å spille for FFK. Sammen med det faktum at Nordlie er trener... At FFK ikke akkurat er noen økonomisk stormakt hjelper heller ikke.

Navn på folk som forteller meg ting er ikke alltid tilgjengelig for "almenheten" dessverre, men ta en ringerunde selv å se hvor mange agenter som har spillere som vil til FFK/Nordlie...


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 20 nov 09, 12:59

Du sier "Jeg har ikke kompetanse til å vurdere Nordlie rent fotballfaglig" det er fair nok og ærlig av deg og det gjelder sannsynligvis de aller fleste av oss på dette forumet. Men spørsmålet er; er det noen her på forumet som har hatt Nordlie som trener og som dermed kjenner til hans evner som leder og motivator? Eller kommer mye av "kunnskapen"om Nordlie fra rykter, avisopplag, diverse obskure kilder m.m.

Nå har jeg skrevet enda et innlegg om Nordlie og jeg som lovte meg selv at nok er nokWink

---------------------------

alexx


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 20 nov 09, 13:26

Opprinnelig postet av alexx

 Eller kommer mye av "kunnskapen"om Nordlie fra rykter, avisopplag, diverse obskure kilder m.m.

Er nok mer presist enn som så, desverre. Har opplevd han på trening en gang, og fått referater som har bekreftet at dette er vanlig standard fra noen som har sett treningene oftere enn meg.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 nov 09, 13:55

Opprinnelig postet av Ymer


Navn på folk som forteller meg ting er ikke alltid tilgjengelig for "almenheten" dessverre, men ta en ringerunde selv å se hvor mange agenter som har spillere som vil til FFK/Nordlie...

Du er ute på tynn is, så lenge du ikke legger frem noe selv. Lite troverdig med andre ord. Vi må altså ringe selv, for no tøv.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 nov 09, 14:18

Opprinnelig postet av alexx

Du sier "Jeg har ikke kompetanse til å vurdere Nordlie rent fotballfaglig" det er fair nok og ærlig av deg og det gjelder sannsynligvis de aller fleste av oss på dette forumet. Men spørsmålet er; er det noen her på forumet som har hatt Nordlie som trener og som dermed kjenner til hans evner som leder og motivator? Eller kommer mye av "kunnskapen"om Nordlie fra rykter, avisopplag, diverse obskure kilder m.m.

Nå har jeg skrevet enda et innlegg om Nordlie og jeg som lovte meg selv at nok er nokWink

Les litt historie om Nordlie fra de siste 10 åra. Fakta er vanskelig å komme utenom. Det er ikke vanskeligere enn det.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 nov 09, 18:58

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Du er ute på tynn is, så lenge du ikke legger frem noe selv. Lite troverdig med andre ord. Vi må altså ringe selv, for no tøv.

Tynn is? Hva skulle jeg legge fram? Du skal vel ha link, navn og telefon-nummer du Haugen? Om alle kilder skulle oppgis så ble det snaut med nyheter. Hva du velger å tro interesserer meg lengst ned i ryggen... Om jeg velger å fortelle det jeg får høre så gjør jeg det. Så får alle ta det for det de syns det er....


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 nov 09, 19:12
Endret: 20 nov 09, 19:13
Endret av: Rune Haugen

Opprinnelig postet av Ymer

 Så får alle ta det for det de syns det er....

Den er grei. Jeg velger å ikke tro på det før det er mer kjøtt på beinet ;)

Agentene du snakker om altså.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 20 nov 09, 20:29

[quote=Ymer]

Opprinnelig postet av alexx

 

Husker jeg ikke helt feil så klarte Nordlie og LSK å kapre både Brenne og Bjørkøy fra oss, på det tidspunktet var de tett opp til landslaget eller i landslaget med andre ord atraktive spillere. At de ikke slo til i LSK er en annen historie.

.

 

Mener å huske at under et intervjuv med Brenne etter siste kampen han spillte for oss, fikk han spøsrmålet om hvorfor han valgte å gå til lsk og ikke fortsette her. Han svarte da "har du hørt om Tom Nordlie? Jeg vil veldig gjerne spille for han" eller noe sånt.

Lurer på hva han har å si om den uttalelsen nå, dersom det faktisk var grunnen til at han gikk til lsk.

 

Kan hende at det til tider har vært attraktivt å spille for Nordlie, men som det blir nevnt her, forballspillere følger med, og jeg tror ikke at det er så mange som faktisk ønsker det nå.

 

Mulig å hente Brenne tilbake?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 nov 09, 20:55

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Ymer

 Så får alle ta det for det de syns det er....

Den er grei. Jeg velger å ikke tro på det før det er mer kjøtt på beinet ;)

Agentene du snakker om altså.

Det er helt greit for meg det Haugen Laughing


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 21 nov 09, 01:22

Opprinnelig postet av madserazzi

Mener å huske at under et intervjuv med Brenne etter siste kampen han spillte for oss, fikk han spøsrmålet om hvorfor han valgte å gå til lsk og ikke fortsette her. Han svarte da "har du hørt om Tom Nordlie? Jeg vil veldig gjerne spille for han" eller noe sånt.

Lurer på hva han har å si om den uttalelsen nå, dersom det faktisk var grunnen til at han gikk til lsk.

Kan hende at det til tider har vært attraktivt å spille for Nordlie, men som det blir nevnt her, forballspillere følger med, og jeg tror ikke at det er så mange som faktisk ønsker det nå.

Simen ønsket å spille for Nordlie ja. Men jeg vet også at han var sjeleglad for å kunne komme seg til en annen klubb også, mye pga Nordlie og hans stil. Jeg er glad han nå gjør suksess, men jeg skulle ønske det var i FFK og ikke i Odd "Fair Play" Grenland.

Opprinnelig postet av madserazzi

Mulig å hente Brenne tilbake?

Hva tror du? Høres det sannsynlig og realistisk ut?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 nov 09, 08:27
Endret: 21 nov 09, 08:28
Endret av: Bedreviteren

Det var mulig å hente Brenne ifjor(og Brenne ville veldig), men karlsen ville desverre ikke..



Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f