Husk meg
Brukernavn
Passord

Kan dette være noe for Nordlie

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 nov 09, 12:44

Opprinnelig postet av alexx

Kan du navngi disse agentene for oss? At Andersson ikke er en atraktiv spiller er nytt for mange her på dette forumet og at han kommer inn under kategorien "sånne vi uansett ikke vil ha" er intet mindre enn oppsiktsvekkende. Hvis jeg ikke husker helt feil så var det reneste "halleluja" stemning her på dette forumet etter det kjøpet og da han skåra i debutkampen tok det helt av.

Husker jeg ikke helt feil så klarte Nordlie og LSK å kapre både Brenne og Bjørkøy fra oss, på det tidspunktet var de tett opp til landslaget eller i landslaget med andre ord atraktive spillere. At de ikke slo til i LSK er en annen historie.

Som du selv peker på, det finnes alltid unntak, det finnes spillere som helt sikkert vil la seg skremme av Nordlies rykte, men jeg tror at; får de et kontraksforslag som er bra både økonomisk og sportslig og samtidig som de vet at Nordlie ønsker de til klubben fordi han vil satse på dem så tror jeg de vil takke ja.

Det største hinderet for FFK i jakten på atraktive spillere blir etter min mening, det faktum at vi spiller i Adeccoen og ikke i Tippeligaen, det vil alltid være en ulempe for oss at vi ikke spiller på høyeste nivå i jakten på spillere som vil utvikle seg og som er atraktive.

Forøvrig er jeg helt enig med deg når det gjelder Valencia, en spiller som har null verdi for oss både sportslig og økonomisk(salgspotensiale) 

Skal ikke ta noen diskusjon om kvalitetene til hverken Andersson (som forøvrig er Marianne og Terje Høili sin eiendom) eller Valencia. Problemet til begge er uansett at de ikke er framtida for noe lag, og de ble hentet for å bidra til å redde plassen vår i TL, akkurat som Nordlie. Hjalp ikke... Fler kjøp i kategori "godt voksne" spillere med lønnskrav som ikke står i stil med prestasjonene vil over tid gjøre klubben fattig, både på talenter og penger...

Siden du nevner Bjørkøy og Brenne; tror du de er glade for at de gikk til en "Nordlistyrt" klubb? Og tror du det som skjedde med dem gjør at Nordlie ble mer attraktiv for andre på samme nivå? Jeg tror nei, jo flere flopper jo mindre attraktivt blir det å la seg herje med av Nordlie. Fotballspillere følger også med på det som rører seg. Fotball er et svært lite og gjennomsiktig miljø. . De to er et utmerket eksempel på at Nordlie bør løses fra kontrakten sin, jo før jo bedre. At ikke Bjørkøy og Brenne slo til under Nordlie er ikke "en annen historie" som du skriver. Det er historien om Tom Nordlie og det er vel snart på tide at noen ser hva mannen har gjort opp gjennom åra?? Hvor mange sjanser skal folk få, og i hvor mange klubber?

At vi spiller i Adeccoligaen gjør det selvfølgelig ikke mer attraktivt å spille for FFK. Sammen med det faktum at Nordlie er trener... At FFK ikke akkurat er noen økonomisk stormakt hjelper heller ikke.

Navn på folk som forteller meg ting er ikke alltid tilgjengelig for "almenheten" dessverre, men ta en ringerunde selv å se hvor mange agenter som har spillere som vil til FFK/Nordlie...


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 20 nov 09, 12:59

Du sier "Jeg har ikke kompetanse til å vurdere Nordlie rent fotballfaglig" det er fair nok og ærlig av deg og det gjelder sannsynligvis de aller fleste av oss på dette forumet. Men spørsmålet er; er det noen her på forumet som har hatt Nordlie som trener og som dermed kjenner til hans evner som leder og motivator? Eller kommer mye av "kunnskapen"om Nordlie fra rykter, avisopplag, diverse obskure kilder m.m.

Nå har jeg skrevet enda et innlegg om Nordlie og jeg som lovte meg selv at nok er nokWink

---------------------------

alexx


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5514

Lagt til: 20 nov 09, 13:26

Opprinnelig postet av alexx

 Eller kommer mye av "kunnskapen"om Nordlie fra rykter, avisopplag, diverse obskure kilder m.m.

Er nok mer presist enn som så, desverre. Har opplevd han på trening en gang, og fått referater som har bekreftet at dette er vanlig standard fra noen som har sett treningene oftere enn meg.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 nov 09, 13:55

Opprinnelig postet av Ymer


Navn på folk som forteller meg ting er ikke alltid tilgjengelig for "almenheten" dessverre, men ta en ringerunde selv å se hvor mange agenter som har spillere som vil til FFK/Nordlie...

Du er ute på tynn is, så lenge du ikke legger frem noe selv. Lite troverdig med andre ord. Vi må altså ringe selv, for no tøv.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 nov 09, 14:18

Opprinnelig postet av alexx

Du sier "Jeg har ikke kompetanse til å vurdere Nordlie rent fotballfaglig" det er fair nok og ærlig av deg og det gjelder sannsynligvis de aller fleste av oss på dette forumet. Men spørsmålet er; er det noen her på forumet som har hatt Nordlie som trener og som dermed kjenner til hans evner som leder og motivator? Eller kommer mye av "kunnskapen"om Nordlie fra rykter, avisopplag, diverse obskure kilder m.m.

Nå har jeg skrevet enda et innlegg om Nordlie og jeg som lovte meg selv at nok er nokWink

Les litt historie om Nordlie fra de siste 10 åra. Fakta er vanskelig å komme utenom. Det er ikke vanskeligere enn det.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 nov 09, 18:58

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Du er ute på tynn is, så lenge du ikke legger frem noe selv. Lite troverdig med andre ord. Vi må altså ringe selv, for no tøv.

Tynn is? Hva skulle jeg legge fram? Du skal vel ha link, navn og telefon-nummer du Haugen? Om alle kilder skulle oppgis så ble det snaut med nyheter. Hva du velger å tro interesserer meg lengst ned i ryggen... Om jeg velger å fortelle det jeg får høre så gjør jeg det. Så får alle ta det for det de syns det er....


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 nov 09, 19:12
Endret: 20 nov 09, 19:13
Endret av: Rune Haugen

Opprinnelig postet av Ymer

 Så får alle ta det for det de syns det er....

Den er grei. Jeg velger å ikke tro på det før det er mer kjøtt på beinet ;)

Agentene du snakker om altså.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 20 nov 09, 20:29

[quote=Ymer]

Opprinnelig postet av alexx

 

Husker jeg ikke helt feil så klarte Nordlie og LSK å kapre både Brenne og Bjørkøy fra oss, på det tidspunktet var de tett opp til landslaget eller i landslaget med andre ord atraktive spillere. At de ikke slo til i LSK er en annen historie.

.

 

Mener å huske at under et intervjuv med Brenne etter siste kampen han spillte for oss, fikk han spøsrmålet om hvorfor han valgte å gå til lsk og ikke fortsette her. Han svarte da "har du hørt om Tom Nordlie? Jeg vil veldig gjerne spille for han" eller noe sånt.

Lurer på hva han har å si om den uttalelsen nå, dersom det faktisk var grunnen til at han gikk til lsk.

 

Kan hende at det til tider har vært attraktivt å spille for Nordlie, men som det blir nevnt her, forballspillere følger med, og jeg tror ikke at det er så mange som faktisk ønsker det nå.

 

Mulig å hente Brenne tilbake?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 nov 09, 20:55

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Ymer

 Så får alle ta det for det de syns det er....

Den er grei. Jeg velger å ikke tro på det før det er mer kjøtt på beinet ;)

Agentene du snakker om altså.

Det er helt greit for meg det Haugen Laughing


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 21 nov 09, 01:22

Opprinnelig postet av madserazzi

Mener å huske at under et intervjuv med Brenne etter siste kampen han spillte for oss, fikk han spøsrmålet om hvorfor han valgte å gå til lsk og ikke fortsette her. Han svarte da "har du hørt om Tom Nordlie? Jeg vil veldig gjerne spille for han" eller noe sånt.

Lurer på hva han har å si om den uttalelsen nå, dersom det faktisk var grunnen til at han gikk til lsk.

Kan hende at det til tider har vært attraktivt å spille for Nordlie, men som det blir nevnt her, forballspillere følger med, og jeg tror ikke at det er så mange som faktisk ønsker det nå.

Simen ønsket å spille for Nordlie ja. Men jeg vet også at han var sjeleglad for å kunne komme seg til en annen klubb også, mye pga Nordlie og hans stil. Jeg er glad han nå gjør suksess, men jeg skulle ønske det var i FFK og ikke i Odd "Fair Play" Grenland.

Opprinnelig postet av madserazzi

Mulig å hente Brenne tilbake?

Hva tror du? Høres det sannsynlig og realistisk ut?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 nov 09, 08:27
Endret: 21 nov 09, 08:28
Endret av: Bedreviteren

Det var mulig å hente Brenne ifjor(og Brenne ville veldig), men karlsen ville desverre ikke..



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f