Husk meg
Brukernavn
Passord

Kan dette være noe for Nordlie

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 18 nov 09, 21:57

Opprinnelig postet av Rune Haugen

 

Å spille bare fantastisk fotball med unge talenter ? Å ha bare folk fra distriktet hører bare 70-tallet til. Er ikke sånn nå, og kommer ikke til å bli det heller. Selvfølgelig håper jeg at unggutta kommer opp, men di må være gode nok også. Pr. dags dato ser jeg knapt noen som er kapable til å ta en plass på A-laget. Kun 1 ser jeg, som kan tas rett opp, og det er Becken. Som reserve først selvsagt. Utenom han ser jeg ingen. Jeg ser talenter rundt omkring ja, men god nok til å gå rett inn på laget ? NEI.

Hva er trenerens hovedoppgave? Det ligger vel litt i tittelen, gjør det ikke?

Har det helt godt av moten at en fotballtrener skal trene spillere til å bli bedre fotballspillere? Tom Nordlie er en høyt gasjert trener så jeg håper han, og andre trenere for den saks skyld, ser på seg selv som noe mer enn en som driller formasjon, tar ut lag og coacher fra sidelinja. Han har krevd å få totalt sportslig ansvar. Det innebærer å lage, og gjennomføre, en sportsplan for A-lag, rekrutter og junior lag samt oppfølging av trenerne. Har han skjønt det tro? Er han kompetent til det(da tenker jeg fotballfaglig, for rent sosialt er han det ikke)?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 18 nov 09, 22:03

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nordlie har vært ansatt 3 mnd. Det er selvsagt ikke tema at han skal sparkes. Nordlie hatere kom over det og håp han får suksess. Han har gjort sterke saker med addeco lag nesten hver gang han har trent lag i den divisjon.... Skulle nesten tro dere håper vi taper fordi dere ikke ville ha han fra starten av....

Nå må du gi deg. Må innrømme at jeg tok av litt da han kom. Tok på mange måter sorgen over nedrykket da så det svei ikke like mye da det var avklart. Men jeg, og andre, besinnet oss og ville ikke skape støy før serien var over. Nå er det, og miseren, et faktum. Jeg kan love at jeg skal hive bensin på bålet til han er borte. Jeg kjenner ingen som er mindre egnet til å være fotballtrener enn Tom Nordlie. Ganske enkelt fordi jeg ikke kjenner noen som har så til de grader mangelfulle sosiale ferdigheter. Og det verste er at han ikke  ser dette selv.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 18 nov 09, 22:53

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.

Amen i kjerka!

Men fortsatt mener jeg det er feil å sparke Nordlie. Wink Vi har ikke råd, han har ikke fått noen sjanse en gang og langsiktigheten i å bruke millionbeløp på sparking og ansettelse av ny trener eksisterer ikke. La Nordlie få fortsette, så kan klubben legge ned de økonomiske premissene man trenger for å drive fornuftig. Det sportslige ansvaret til Nordlie kan være et gode for klubben hvis dette blir utarbeidet fra de økonomiske forutsetningene man har. Men da må klubben styres rett, og det mener jeg det neppe kan sies å være tilfelle per nå.

Tar litt bladet fra munnen nå, for det ser jo ikke ut som om det skjer noen verdens ting til tross for en skandaløs styring av klubben.

Vi må ha et styre med en visjon og en misjon, konkrete arbeidsplaner og målsetninger, og sist men ikke minst en serie av verdier som FFK som klubb må legge til grunn for hele virksomheten. Dette har vært tatt opp før, men det har såvidt jeg vet ikke skjedd noe. Hvordan skal vi få på plass et slikt styre? Den eneste løsningen jeg ser er å legge ned en gruppe som utarbeider en plan for et "kupp" hvor et nytt styre med disse ambisjonene blir valgt inn. Her trengs det jo tonnevis av initiativ og engasjerte ildsjeler som er innstilt på å dra i samme retning. Vi har nok engasjementet på plass, spørsmålet er om initiativ og viljen til å dra i samme retning eksisterer. Hvordan er forresten reglene for å få på plass et ekstraordinært årsmøte? Det skjedde jo i forbindelse med emisjonen i januar i år... Tror nok forutsetningene for en slik 'omveltning' ligger til rette "nå", ventes det med å gjøre noe blir jo klubben fortsatt styrt på den samme måten. Og jeg tror de fleste oppegående mennesker ser at dette bærer feil vei om man skulle fortsette i samme spor. Sorry hvis jeg drar den litt langt, men ser ikke helt hvorfor det ikke gjøres noe konkret når man kommer fram til "fine tanker", samtidig som det skjer null handling.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 nov 09, 00:44

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.

Amen.!!!  Helt enig-

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 19 nov 09, 09:12

Opprinnelig postet av Supreme NTM

 

Men fortsatt mener jeg det er feil å sparke Nordlie. Wink Vi har ikke råd, han har ikke fått noen sjanse en gang og langsiktigheten i å bruke millionbeløp på sparking og ansettelse av ny trener eksisterer ikke. La Nordlie få fortsette, så kan klubben legge ned de økonomiske premissene man trenger for å drive fornuftig. Det sportslige ansvaret til Nordlie kan være et gode for klubben hvis dette blir utarbeidet fra de økonomiske forutsetningene man har. Men da må klubben styres rett, og det mener jeg det neppe kan sies å være tilfelle per nå.

Tar litt bladet fra munnen nå, for det ser jo ikke ut som om det skjer noen verdens ting til tross for en skandaløs styring av klubben.

Vi må ha et styre med en visjon og en misjon, konkrete arbeidsplaner og målsetninger, og sist men ikke minst en serie av verdier som FFK som klubb må legge til grunn for hele virksomheten. Dette har vært tatt opp før, men det har såvidt jeg vet ikke skjedd noe. Hvordan skal vi få på plass et slikt styre? Den eneste løsningen jeg ser er å legge ned en gruppe som utarbeider en plan for et "kupp" hvor et nytt styre med disse ambisjonene blir valgt inn. Her trengs det jo tonnevis av initiativ og engasjerte ildsjeler som er innstilt på å dra i samme retning. Vi har nok engasjementet på plass, spørsmålet er om initiativ og viljen til å dra i samme retning eksisterer. Hvordan er forresten reglene for å få på plass et ekstraordinært årsmøte? Det skjedde jo i forbindelse med emisjonen i januar i år... Tror nok forutsetningene for en slik 'omveltning' ligger til rette "nå", ventes det med å gjøre noe blir jo klubben fortsatt styrt på den samme måten. Og jeg tror de fleste oppegående mennesker ser at dette bærer feil vei om man skulle fortsette i samme spor. Sorry hvis jeg drar den litt langt, men ser ikke helt hvorfor det ikke gjøres noe konkret når man kommer fram til "fine tanker", samtidig som det skjer null handling.

For det første så mener jeg det på sin plass å avslutte med Nordlie så fort som mulig. Nå er vi i adecco ligaen, og det er en glimrende anledning til å bygge noe solid fra bunnen av, og å utvikle klubb, sportslig apparat og spillerestall. Nå kan man lære av feilene som har vært gjort.

Jeg tror ikke en trener, som krever full kontroll over det sportslige, er rett mann for jobben. Man bygger ikke en klubb med en urokkelig, og i denne sammenheng ufyselig, diktator på laget. Det blir dyrt å avslutte med Nordlie, men ikke dyrere enn å beholde ham. La Aune/Jocke ta over ansvaret. Det blir i liten grad noen ekstrakostnad. Det er mulig at disse hadde begrenset autoritet i spillergruppa i sommer, men nå er mange av de elste og mest uregjerlige spillerne borte. Jeg tror det er klokt av klubben å utvikle egne krefter også på trenersiden.

Når det gjelder klubbstyret så er det slik innrettet at det kun er ca halvparten av styreplassene som det er valg på hvert år. Det er altså ikke praktisk mulig å bytte ut hele styret. Carl Morten ble gjenvalgt i januar, og hans posisjon velges på nytt først i 2011.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 nov 09, 09:19

Vi hadde rykket ned uansett hvem som trenet oss... jeg syns mye av skylden legges på Tom Nordlie,

jeg vil ikke ha Aune/Jock. Aune fikk prøve seg og da så vi hvorfor han kalles assistent trener..

Jeg vil ha Tom, for vi trenger en trener som trøkker til litt og ikke trenere som lar spillere få lov til alt og ingen ting

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 19 nov 09, 09:27

Opprinnelig postet av keiko99

Vi hadde rykket ned uansett hvem som trenet oss...

Hva var da vitsen med å hente Nordlie? Det kostet flesk også.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 nov 09, 09:30

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Men fortsatt mener jeg det er feil å sparke Nordlie. Wink Vi har ikke råd,

Tom Nordlie skal ha ett år med etterlønn, dvs 2,4 millioner kroner (kaktus i posten til Gjeldnes & Co som forhandlet frem den avtalen). Det betyr at FFK kan slippe unna med å betale 2,4 millioner fremfor 4,8 til en fyr som over hodet ikke burde ha vært i klubben. Da har man 1,2 millioner som kan brukes på en annen hovedtrener de neste to årene, og fortsatt gå i null mtp. Nordlies vanvittige lønn.

Det blir feil å si at klubben ikke har råd. Problemstillingen bør være om vi har råd til å la være. Ringvirkningene og kostnadene ved å fortsette med Nordlie kan være langt større enn de 2,4 millionene FFK nå må ut med for å bli kvitt ham.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 19 nov 09, 09:56

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Men fortsatt mener jeg det er feil å sparke Nordlie. Wink Vi har ikke råd,

Tom Nordlie skal ha ett år med etterlønn, dvs 2,4 millioner kroner (kaktus i posten til Gjeldnes & Co som forhandlet frem den avtalen). Det betyr at FFK kan slippe unna med å betale 2,4 millioner fremfor 4,8 til en fyr som over hodet ikke burde ha vært i klubben. Da har man 1,2 millioner som kan brukes på en annen hovedtrener de neste to årene, og fortsatt gå i null mtp. Nordlies vanvittige lønn.

Det blir feil å si at klubben ikke har råd. Problemstillingen bør være om vi har råd til å la være. Ringvirkningene og kostnadene ved å fortsette med Nordlie kan være langt større enn de 2,4 millionene FFK nå må ut med for å bli kvitt ham.

Følger deg på den Holters, men om vi skal være helt ærlig, er det noen særlig sjanse for at Nordlie forsvinner? Kan ikke se for meg at dagens ledelse i klubben sparker han etter få måneder i jobben, tror ikke de har baller til det. Da må det i tilfelle være at spillerne gjennom sin misnøye tvinger det gjennom kanskje, enten ved at Nordlie sjøl skjønner at det er best om han gir seg eller at klubben til slutt skjønner tegninga og sier han opp(tvilsomt).

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 nov 09, 09:57

Forstår at dere synes det er feil valg. Men når feilen først er gjordt da. Er det ikke naturlig at han får en real sjanse? Det er alltid noen som ikke liker en ansettelse. Vi kan jo ikke sparke trenere hver 3 mnd alikevel. Da blir det veldig dyrt...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 19 nov 09, 10:21

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Forstår at dere synes det er feil valg. Men når feilen først er gjordt da. Er det ikke naturlig at han får en real sjanse? Det er alltid noen som ikke liker en ansettelse. Vi kan jo ikke sparke trenere hver 3 mnd alikevel. Da blir det veldig dyrt...

Hvis man gjør en feil så må man ta konsekvensene av det. Ikke stikke hodet i sanden.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 19 nov 09, 10:50

Mange fine poenger Supreme NTM!!!!

Jeg kan nesten ikke tro det, at vi fortsatt driver og diskuterer sparkingen av en trener som ledet laget i 8-9 kamper av totalt 31. Enkelte bruker fine "moteord" som "langsiktighet", "kontinuitet" og snakker om at det tar tid å bygge opp et lag. Så vil man sparke en trener som har vært her i 2.5 måned av en 2.5 års kontrakt???

Det vil i tilfelle si at FFK har hatt 4 trenere under ett år???? Det kan sies mye om akkurat det, men langsiktighet og kontinuitet er det ikke! Argumentene som brukes for sparkingen kan mildest talt sies å være "noe" underlige. At han ikke klarte å redde FFK fra nedrykk kom ikke som noe overraskelse på meg, og det burde ikke være noen overraskelse for andre som så FFK gjennom hele sessongen, laget var rett og slett ikke godt nok for Tippeligaen det endelige beviset var tapet for det 5 beste laget i Adeccoen!

I ansettelsen av Nordlie ble ledelsen i FFK beskyldt for å ikke tenke langsiktig, men det er jo det de har gjort! hvis ikke så ville de sannsynligvis bare tilbudt Nordlie et halvt års kontrakt til plassen var eventuelt sikret, slik Viking og Kongsvinger gjorde den gangen.

At Nordlie er upopulær hos spillerne er slettes intet godt argument!!! Han var vel ikke akkurat populær hos Kongsvinger heller, jeg kjenner personlig Thomas Pereira fra Viking og tro meg han var ikke populær der heller!, men resultatene taler for seg! jeg velger å se på de!!

Spør Kristoffer Hæstad og Fredrik Strømstad om deres syn på Nordlie, såvidt jeg vet har de bare positive ting å si om mannen, men det er like irrelevant for FFK som at Roger Risholt ikke er noe stor fan! Det viktigste er hva laget som Nordlie leder har prestert når sessongen 2010 er over!!!

Registrerer også at folk som tidlig i høst ville ha Aune på hodet og ræva ut og tok i mot Nordlie som vår tids "Jesus" nå plutselig vil ha Aune tilbake og kaste Nordlie!! Fotball er jammen et fasinerende spill!!

 

---------------------------

alexx


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 nov 09, 11:28

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Forstår at dere synes det er feil valg. Men når feilen først er gjordt da. Er det ikke naturlig at han får en real sjanse? Det er alltid noen som ikke liker en ansettelse. Vi kan jo ikke sparke trenere hver 3 mnd alikevel. Da blir det veldig dyrt...

Hvis man gjør en feil så må man ta konsekvensene av det. Ikke stikke hodet i sanden.

Fortsatt delte meninger om det er en feil. Svaret har vi kanskje etter neste sesong...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 nov 09, 11:57
Endret: 19 nov 09, 11:57
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av alexx

At Nordlie er upopulær hos spillerne er slettes intet godt argument!!! Han var vel ikke akkurat populær hos Kongsvinger heller, jeg kjenner personlig Thomas Pereira fra Viking og tro meg han var ikke populær der heller!, men resultatene taler for seg! jeg velger å se på de!! 

Ikke noe godt argument? Hvor mange arbeidsplasser har du vært på der din direkte overordnede er direkte upopulær? Hvis du i det hele tatt har hatt noen slike situasjoner, da er spørsmålet mitt: Hvor godt yter du i en situasjon der du har en, personlig subjektiv mening eller ikke, leder du ikke liker og kommer overens med?  Jeg har hatt min runde slike situasjoner og tro meg; ingen av bedriftene hadde et spesielt godt resultat (to ganger konkurs)...

Spesielt i en prestasjonsgruppe er det å ha respekt til, tillit til og trua på en leders evner nærmest alt...

Jeg mener at selv en som nærmest er fotballfaglig tilbakestående, men enestående evner til lagbygging, motivasjon og som inspirator vil kunne få bedre resultater enn en fotballfaglig sterk person som er mislikt...

Iallefall når vi snakker om langsiktighet.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 19 nov 09, 12:26

Opprinnelig postet av alexx

(Mange fine poenger Supreme NTM!!!!...)

 

Du prater om langsiktighet, ikke sant? Og likvel så prater du om resultater i 2010... Drit nå langt faen i resultatene om vi skal tenke langsiktig! Da skal vi bygge og resultatene av å bygge ser man ikke før om 3-5 år!


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 19 nov 09, 12:43

Til Lunddesign

Hva er poenget ditt??

---------------------------

alexx


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 19 nov 09, 13:01
Endret: 19 nov 09, 13:02
Endret av: Lunddesign

Opprinnelig postet av alexx

Til Lunddesign

Hva er poenget ditt??

 

Er du helt ærlig ikke i stand til å forstå det selv? Om du med hånden på hjertet sier nei, så skal jeg forklare det for deg, men da er det på tide å vurdere en gjenopptakelse av skolegangen.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 19 nov 09, 13:28

 

Til Lunddesign

Jeg har en mastergrad i statsvitenskap så skolegangen min er det ingenting i veien med! men la det nå ligge det er ikke det som er saken her. Du bør forøvrig lære deg litt om diskusjonskultur og ikke stemple alle som har andre synspunkter enn deg for å være uskolerte. Det er forresten litt av poenget med et diskusjonsforum, muligheten for å høre andres synspunkter om noe som opptar oss alle.

---------------------------

alexx


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 19 nov 09, 13:46

Opprinnelig postet av alexx

 

Til Lunddesign

Jeg har en mastergrad i statsvitenskap så skolegangen min er det ingenting i veien med! men la det nå ligge det er ikke det som er saken her. Du bør forøvrig lære deg litt om diskusjonskultur og ikke stemple alle som har andre synspunkter enn deg for å være uskolerte. Det er forresten litt av poenget med et diskusjonsforum, muligheten for å høre andres synspunkter om noe som opptar oss alle.

 

Først og fremst. Gratulerer. For det andre, jeg har ikke stemlpet noen for å være uskolerte av den enkle grunn å ha en annen mening enn meg. Det er tross alt en av de bra tigene med det landet her, alle kan mene hva de selv vil. Det som jeg kritiserte for var at du ikke forstod poenget mitt da er blitt forklart tydelig i denne tråden før (av andre) og i andre tråder. For det tredje, jeg er fullstendig enig i hvordan du beskriver et forum.

 

Poenget mitt er at selv om Nordlie får oss opp til Tippeligaen, hva gjør vel det når vi går i den samme fellen igjen? Kjøpe inn gammelt rusk og kjøpe oss til nedrykk. Det er ikke å tenke langsiktig er det? Dette kom frem allerede ved kjøpene av Valencia og Andersson. To totalt unødvendige spillerkjøp dog Andersson har klart å ballen i nota, men til hvilken nytte? Nedrykket ble fortsatt et faktum.

Kontrakten til Nordlie kunne vart ut 2050 for min del, det er fortsatt ikke å tenke langsiktig så lenge mannen ikke går inn for å satse ungt. Jeg vil gjerne henvise til bloggen til TKK så kan du jo få et lite innblikk i hva langsiktighet er for noe, mao mitt poeng. Sånn kunne vi hatt det i klubben om styret ikke hadde feiga ut... Det vil ta utrolig lang tid å fordøye dessverre.

http://tkkarlsen.tv2blogg.no/article1262414.ece


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 nov 09, 14:01
Endret: 19 nov 09, 14:05
Endret av: Holters

Men Alexx da... Det er heller ikke god "diskusjonskultur" (eller nettikette om du vil) å smøre på med haugevis av utrops- og spørsmålstegn. Man får ikke større gjennomslagskraft av den grunn. I stedet fremstår det man skriver snarere som tildels barnslig, skrikende og slitsomt å lese, noe som i hvert fall ikke gir meg særlig lyst til å gå inn i en dypere, sakligere diskusjon.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen:

Det bør være åpenbart at stuntet med å hente inn Tom Nordlie var ment som et krisetiltak for å redde plassen i Tippeligaen.

De som mener noe annet må gjerne gjøre det, men jeg skal like å se hva som er argumentene utover at fyren utrolig nok fikk trumfet igjennom kravet om en lengre kontrakt.

At Tom Nordlie er FFK-trener er utelukkende et resultat av panikk, der - i mine øyne - inkompetente personer følte at noe måtte gjøres - omtrent samme hva - og redningsmannen Tom Nordlie hadde klart det før, så hvorfor ikke i FFK? De så seg blinde på at noe måtte gjøres, og glemte helt å beskytte klubbens interesser.

Tankegangen om at noe måtte gjøres kan jeg forsåvidt tildels forstå og akseptere. Hovedfeilen var at man ikke evnet å forhandle frem en god kontrakt som beskyttet FFKs interesser. Det er rett og slett skandale at man klarte å gå med på alle krav Nordlie stilte. I mine øyne vitner dette om en rutinert ringrev som lurte FFKs forhandlingsmenn trill rundt. Å prestere å gi mannen tidenes høyeste trenerlønn i FFK med bonus på toppen, det hele og fulle sportslige ansvaret, og ingen nedrykksklausul, er for meg helt ubegripelig.

Kontrakten er utformet helt og holdent etter Nordlies interesser!

La oss si at FFK i stedet for eksempel tilbød Nordlie en kontrakt ut 2009-sesongen med 1,5 millioner i lønn pluss én million i bonus og automatisk forlengelse (to år) med to millioner kroner i året dersom han maktet å holde FFK i Tippeligaen...

Tror der Nordlie hadde takket nei?

Det tror ikke jeg. Mannen var desperat etter å sikre seg, da han ikke hadde jobb i Kongsvinger utover 2009 siden de ikke har råd til mannen.

Ingen kan påstå at denne ansettelsen er et resultat av langsiktig tankegang. Da er man i mine øyne sveiseblindt naive. Om dette hadde vært et resultat av langsiktig tankegang, så ville man ha gått grundigere til verks i ansettelsesprosessen og kartlagt markedet skikkelig fremfor å la Dag Solheim ta én telefon til to kandidater, få hele ansettelsen hamret igjennom på få dager, og deretter tvinge mannen til å starte umiddelbart mot hans ønske.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f