Husk meg
Brukernavn
Passord

Ingen tillit til Tom Nordlie

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 25 10

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 24 nov 09, 22:12

Nå som ryktene går, er det vel ikke lenge til KTE er klar for FFK igjen :)

 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 24 nov 09, 22:13

En annen ting er vel det at det er meg knekkende likegyldig hvilken trener FFK har med seg til neste års La Manga. Har opplevd og sett så mye der nede at ingenting forundrer meg lenger. Men en ny ledelse ser jeg gjerne. Har til og med spilt biljard med den tidligere treneren til LSK. Nei,han er langt fra mitt og de fleste andres førstevalg. GOD JUL.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 24 nov 09, 22:40

Opprinnelig postet av b-tribunesliter

JT er en bra mann, han vil utvikle seg under T.N.

Spillerutviklerern Tom Nordlie. Den du!

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 nov 09, 22:46

Opprinnelig postet av Lemmy

Om FFK ansetter Uwe Rösler, tror jeg jeg går og finner repet.

Hehehe, en folkerett å endre mening Lemmy Cool. Velkommen etter Laughing


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 nov 09, 22:50

Det er rart og se hvordan spillere har makt... på en vanlig arbeidsplass hadde du og dere aldrig fått igjennom noe slikt... nå har jeg ikke sagt at Tom Nordlie er ferdig, men skjer det så er dette veldig rart at dem har sånn makt

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 nov 09, 22:53

Opprinnelig postet av keiko99

Det er rart og se hvordan spillere har makt... på en vanlig arbeidsplass hadde du og dere aldrig fått igjennom noe slikt... nå har jeg ikke sagt at Tom Nordlie er ferdig, men skjer det så er dette veldig rart at dem har sånn makt

Det er ikke bare spillerne som vil ha bort Nordlie...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 nov 09, 22:55

ååå ingen spurte meg ymer Wink

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 nov 09, 23:11

Opprinnelig postet av Lemmy

Om FFK ansetter Uwe Rösler, tror jeg jeg går og finner repet.

Hehe. Jeg mener så bestemt at du har snakket varmt om Rösler opp til flere ganger. Smile

Jeg har vel alltid ment at Rösler har vært Tippeligaens mest ubrukelige trener, og med en personlighet som et gammel råtten trestokk.

Blir dette mannen for FFK håper jeg inderlig du har to stk tau liggende, for da blir jeg med. Da orker jeg ikke å leve mer tror jeg. Surprised


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 24 nov 09, 23:21

Opprinnelig postet av keiko99

Det er rart og se hvordan spillere har makt... på en vanlig arbeidsplass hadde du og dere aldrig fått igjennom noe slikt... nå har jeg ikke sagt at Tom Nordlie er ferdig, men skjer det så er dette veldig rart at dem har sånn makt

 

Faktisk så har arbeidstakere mye makt på vanlige arbeidsplasser også. Kjenner til flere eksempler hvor de ansatte har fått fjernet ledere rett og slett fordi de er udugelige. Så at fotballspillere skal ha den samme makten som deg og meg er vel ikke helt unaturlig hehe


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 nov 09, 23:34

Nordlie-tillitt i begge FFK-styrene.

Kjempeoverraskende. Men de skal fortsatt se på lønnskutt, bare ikke hos seg selv. Henriksen, Vestvik, Gjeldnes og gutta boys burde gi fra seg lønna si hvis en trener uten tillitt får fortsette.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 24 nov 09, 23:34

Jeg vet at mange vil være uenige med meg, men jeg føler en gryende irritasjon over FFK spillerne! Hva har de bydd oss på i 2009; de  var elendige og presterte svakt i trenningskampene tidlig i vinter, så kom seriespillet:svakt spill på hjemmebane, skamlig prestasjoner på bortebane. Dårlige under Grønhagen, elendige under Aune og svake under Nordlie(spillemessige)det kulminerte i nedrykk etter en skrekkopplevelse av en kamp mot Sarpsborg. Den ene spilleren etter den andre står frem med sine frustrasjoner, "for mange utlendinger og for få lokale" skriker den ene, "innkompetente ledere" roper andre. sikkert noe riktig i disse utsagna, hva vet jeg.

Det jeg derimot savner er: hva med litt selvkritikk?, hva med litt mer ydmykhet ? i forhold til egne prestasjoner. Hva med å ta litt ansvar? Når man man helt fortjent rykker ned, etter å ha spilt "skrekkfotball" en helt sessong, vært svake under tre trenere,og tapt de viktigste kampene, da nytter det ikke å skylde på andre. Det er en slik taper-mentalitet som fort kan gjøre at FFK tar en "Hamkam" neste sessong. Har ikke hørt en FFK spiller be fansen om unskyldning for deres elendige prestasjoner i 2009, har ikke heller hørt de love oss å brette armene og kjempe om opprykk i 2010, nei det eneste vi har hørt fra de er unskyldninger!

Det siste "stuntet" til spillerne føyer seg i rekken av merkelige og lite gjennomtekte aksjoner fra deres side.  jeg nevner: lønns og kontraktsforhandlinger i media, anonym støtte til Plankehaugen og deres aksjon mot Henriksen og ikke minst en ganske åpenbar motstand mot ansettelsen av Nordlie( slik holder man internt og særlig i den situasjonen FFK var i på det tidspunktet) jeg er klar over at alle spillerne ikke er innvolvert i dette så jeg skjærer ikke alle over en kam.

Jeg har fulgt med på internasjonal og norsk fotball i mange år, men dette som kommer frem om spillernes vilje til å gå ned 10% i lønn for å bli kvitt en trener har jeg aldrig hørt om!

Det skal bli interesante tilstander i norsk fotball hvis ledelsen går med på dette

ps; håper inderlig at ryktene om Bjørnebye eller Skullerud ikke stemmer. Å ansette en av disse to må jo kunne karakteriseres som en desperat handling. 

---------------------------

alexx


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 nov 09, 23:39

Hehe, må vel si at jeg har endret mening angående Rösler ja. :-)

Tidligere likte jeg arbeidet som ble gjort i Viking. Jeg trodde de hadde noe på gang, men de har stått totalt stille nå og ikke hatt den utvikligen jeg trodde de ville få.

Skal også sies at jeg vel har utviklet min fotballforståelse og syn på hvordan fotball skal spilles og en trener skal være.

Hehe, ble jo passe bra å si at jeg ville finne repet om han ble ansatt når jeg tidligere har hyllet ham. :-) Godt at det er lov å forandre mening, hvertfall! ;-)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 nov 09, 23:41

Opprinnelig postet av alexx

Masse kritikk mot spillerne.

Jeg er enig med deg at spillerne har vært på grensa til søppel i år. Men hvem i klubben har gjort jobben sin i år? Jeg tror man kan telle disse (spillere og trenere inkludert) på ei hånd.

Men nok om det. Vi trenger en harmonisk spillergruppe igjen, og en harmonisk klubb. Vi får se om FFK klarer det. Jeg tror det ikke.

Opprinnelig postet av alexx

ps; håper inderlig at ryktene om Bjørnebye eller Skullerud ikke stemmer. Å ansette en av disse to må jo kunne karakteriseres som en desperat handling. 

Ja, desperate handlinger er FFK eksperter på. Jeg husker en viss ansettelse i høst med et stk "trener", en gymlærer, en avdanka bergenser, og en stillestående svenske. I såfall vil vel heller ikke dette komme som noe sjokk hvis det skjer.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 nov 09, 23:45

Opprinnelig postet av Lemmy

Hehe, må vel si at jeg har endret mening angående Rösler ja. :-)

Tidligere likte jeg arbeidet som ble gjort i Viking. Jeg trodde de hadde noe på gang, men de har stått totalt stille nå og ikke hatt den utvikligen jeg trodde de ville få.

Skal også sies at jeg vel har utviklet min fotballforståelse og syn på hvordan fotball skal spilles og en trener skal være.

Hehe, ble jo passe bra å si at jeg ville finne repet om han ble ansatt når jeg tidligere har hyllet ham. :-) Godt at det er lov å forandre mening, hvertfall! ;-)

Godt!

Med det mannskapet Viking har hatt de to-tre siste sesongene burde medalje vært realistisk hver sesong. Rösler har på en eller annen ubegripelig måte klart å få null og niks ut av laget. Men nok om det, ble litt off-topic.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 24 nov 09, 23:57

Opprinnelig postet av Plankekæll

Nordlie-tillitt i begge FFK-styrene.

Kjempeoverraskende. Men de skal fortsatt se på lønnskutt, bare ikke hos seg selv. Henriksen, Vestvik, Gjeldnes og gutta boys burde gi fra seg lønna si hvis en trener uten tillitt får fortsette.

 

Det du skriver er helt feil. Glednes og Vestvik har ikke lønn for styrevervene. Styrene er ulønnet i FFK. Henriksen som adm.dir har selvfølgelig lønn.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 25 nov 09, 00:01

Opprinnelig postet av keiko99

Det er rart og se hvordan spillere har makt... på en vanlig arbeidsplass hadde du og dere aldrig fått igjennom noe slikt... nå har jeg ikke sagt at Tom Nordlie er ferdig, men skjer det så er dette veldig rart at dem har sånn makt

Det er ikke Sant. Hvis alle ansatte går imot en leder, som i tillegg leverer dårlige resultater er det absolutt ikke umulig at sjefen må gå... Kjenner til ett eksempel i Fredrikstad ganske nylig på dette.

 

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 nov 09, 00:04

Opprinnelig postet av Topscorer

Opprinnelig postet av Plankekæll

Nordlie-tillitt i begge FFK-styrene.

Kjempeoverraskende. Men de skal fortsatt se på lønnskutt, bare ikke hos seg selv. Henriksen, Vestvik, Gjeldnes og gutta boys burde gi fra seg lønna si hvis en trener uten tillitt får fortsette.

Det du skriver er helt feil. Glednes og Vestvik har ikke lønn for styrevervene. Styrene er ulønnet i FFK. Henriksen som adm.dir har selvfølgelig lønn.

Ja, du har rett i det. Min feil. Undecided


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 25 nov 09, 11:55

Jeg husker noen bemerkninger som Grønhagen kom med da han overtok som FFK trener vinteren 2007. Han sa at enkelte spillere i FFK ikke levde og oppførte seg slik det var påkrevd av profesjonelle idrettsutøvere. Årsaken til at jeg husker dette er att det bekreftet det mange her på forumet mente om spillerne under Eggens ledelse. Likeledes yttret Nordlie noe om at enkelte spillere på FFK trodde de var viktigere enn laget(husker ikke ordrett hva Grøngahen eller Nordlie sa, men budskapet var ikke til å ta feil av)

I den senere tid har man vært vitne til at enkeltspillere har gått ut i media og stor sett vært opptatt av å fremme egeninteresse fremfor laget, jeg nevner lønnsforhandlinger, kontraktsforhandlinger, missnøye med for lite spilletid, lekkasjer til pressen, annonym støtte til aksjon mot egen ledelse og nå sist, tilbud om å gå ned i lønn for å fjerne treneren.

Dette forteller om en ukultur som har fått lov til å gro seg fast og som vi ser utslag av. Det denne gjengen trenger nå er en trener med fast hånd som forteller spillerne at det er treneren som bestemmer. De trenger en som forteller de at spillerne er ansatt i FFK og at det er der deres lojalitet bør ligge. Videre bør denne treneren be de se seg i speilet og evaluere deres egeninnsats i sessongen 2009. De bør også begynne å spørre seg selv "hva kan jeg gjøre for FFK" og ikke bare "hva kan FFK gjøre for meg".

Mange snakker om at Nordlie ikke er rett mann for FFK, kanskje er han ikke det, hva vet jeg. Men at FFK spillerne har behov for noe av det Nordlie representerer er jeg overbevist om. Man kan gjerne sparke Nordlie, men hvis noen tror at man er kvitt alle problemene med det så kan man fort få seg en overraskelse.

---------------------------

alexx


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 25 nov 09, 12:58
Endret: 25 nov 09, 13:06
Endret av: thorsen

f-b.no: Svensken det ryktes om er Rikard Norling. Var visstnok aktuell når TN tok over også.

Faen altså.

Edit:

Opprinnelig postet av ss.no: "Arven etter Jönnson - Hvem vil vi ha hvis Janne drar?"
Først ut i vår uprioriterte presentasjon av trenerkandidater er Rikard Norling (38). Den tidligere AIK treneren har så smått begynt å signalisere at han er moden for en ny trenerjobb. Etter at han fikk sparken i AIK i 2008 har han valgt å reise på studietur til Argentina, samt jobbet som mentor for trenerne i Brommapojkarna (Europas største breddeklubb ref Wikipedia). 

Nordling er tross sin relativt unge alder en meget erfaren trener. Han startet trenerkarrierene alt som 21 åring for Brommapojkarnas juniorlag. Siden det har han vært spillerutvikler og assistenttrener for AIK under Stuart Baxter og hatt hovedtreneransvaret for bl.a. Väsby i Superettan og GIF Sundsvall i Allsvenskan. Før han i 2005 tok over hovedtreneransvaret i AIK. Da hadde klubben rykket ned i Superettan året før. Nordling tok AIK opp igjen på første forsøk, og den første sesongen tilbake i Allsvenskan ledet han klubben til sølv 1 fattig poeng bak Elfsborg. 

Rikard Nordling representerer en noe mer possesionorientert fotball enn det vi har vært vant til i Stabæk de siste årene. Han er kjent som en taktisk sterk trener som tidvis lefler med en tilnærming til et markeringsorientert forsvar.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 25 nov 09, 13:10
Endret: 25 nov 09, 13:11
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av thorsen

f-b.no: Svensken det ryktes om er Rikard Norling. Var visstnok aktuell når TN tok over også.

Faen altså.

 

Han var vel allerede aktuell når Grønhagen skulle sparkes i vinter (januar)...



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 25 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24