Husk meg
Brukernavn
Passord

Ingen tillit til Tom Nordlie

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 25 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 nov 09, 13:01

Opprinnelig postet av RuneT

Dette overrasket meg også. At spillergruppa ikke har tillit til Tom, setter alt i et nytt lys.

Jeg er mest overasket over at noen er overasket over dette.

Når Nordlie kom til klubben hadde han med seg en historikk i bagasjen som var udelt negativ. Dette visste selvfølgelig også spillergruppa.

At noen i det hele tatt har vært positive til at han ble engasjert som trener er utrolig. Han mangler alle de egenskaper som skal til for å fremstå som en god leder og motivator, han er også en elendig kommunikator. Når situasjonen var som den var, så var vel han den minst egnede personen jeg kam komme på til å redde skuta.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 10 nov 09, 13:02

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Aune er en hyggelig fyr, men kommer aldri til å bli en topp trener, han har rett og slett ikke de ferdighetene som skal til for å bli en dyktig trener. Aune er der han er mer fordi han aldri kutta ut fotball. Har ett navn pga tilstedeværelsen, men ingen kompetanse.

Vet du dette sikkert?

Det er vel kanskje et av de mest sjanseløse innleggene jeg har lest på laaaang tid her inne! Jeg har selv hatt han som trener/lærer, og kjenner andre yngre spillere som har hatt han som trener og lærer. De skryter masse av hans kompetanse og ferdigheter, og av personen Tom-Freddy. Jeg har som sagt selv hatt han som trener og lærer og har bare godord å komme med. Jeg kjenner også godt en trener på kretslagsnivå fra den blå byen (jeg vil ikke ut med navn her inne) som også skryter masse av Tom-Freddy. Aune er det største trenertalentet i Østfold i følge han og andre, og på samlinger er det Aune de andre gode trenerne strekker seg etter.

Så du mener vi skal sløse bort et slikt talent?

Fordi han tok få poeng med laget etter at Grönis forsvant? Er det grunnlaget?

En annen ting er at Aune er flink med talenter og passer ypperlig inn i en langtidstenkende trenerjobb. Nå må vi i Fredrikstad akseptere at det kan ta 2-3 sesonger å få laget på bena igjen, for med det kaoset som er i klubben nå om dagen rykker vi ikke opp.

 

Helt enig!

Som jeg sa over er han en ressurs vi absolutt ikke må sparke og heller bearbeide og utvikle på lik linje med våre spillere...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 nov 09, 13:07

Ikke basert på annet en obervasjoner og på kjennskap gjennom andre med trenerbakgrund.

Men hvorfor trener han da ikke andre lag en å være assisten i FFK da? Om så stemmer burde han jo trene ett 2 eller 1 divisjonslag istede en å ha vært assistent i 4 år.


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 10 nov 09, 13:08

Jeg synes dette var et fantastisk eksempel på bedritent lederskap på Henriksen. Å ikke snakke med spillerene sine før en treneransettelse kan føre til stor misnøye og sinne innad i troppen. Bare se hva som skjer nå! Ikke en kjeft vil ha Nordlie, og det koster sikkert 2,5 mill å fjerne han, 2,5 mill å gjerne Henriksen.

 

S å min konklusjon er at både Henriksen og Nordlie er usparkelige, og at spillere forlater klubben, grunnet misnøye.

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 nov 09, 13:10

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Ikke basert på annet en obervasjoner og på kjennskap gjennom andre med trenerbakgrund.

Men hvorfor trener han da ikke andre lag en å være assisten i FFK da? Om så stemmer burde han jo trene ett 2 eller 1 divisjonslag istede en å ha vært assistent i 4 år.

Det er ikke slik at noen er født tippeliga trener. Man lærer og utvikler seg til å bli det, akkurat som spillere. Om FFK velger modellen med en sportslig leder som har et overordnet ansvar, så tror jeg at Aune, og ikke minst Jocke, kan fylle trener rollen med glans. Dette vil også klubben kunne ha råd til mens det betaler for å bli kvitt Nordlie.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 nov 09, 13:12

Opprinnelig postet av Gressvikslampen

 

S å min konklusjon er at både Henriksen og Nordlie er usparkelige, og at spillere forlater klubben, grunnet misnøye.

Hvis Nordlie blir så vil det ikke være lett å hente spillere til klubben i fremtiden. Spesielt unge norske talenter. Dette må være pri en å ta tak i.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 nov 09, 13:16

Da bør han jo ha ambisjoner om noe annet enn å være assisten så lenge som han har vært nå, fremfor å vente på toppjobben i FFK. Kanskje greit å utvikle seg selv med ett hovedttrener ansvar. Som feks for juniorene. Du blir ingen god hovedttrener av å være assistent i den delen av karrieren han er nå.

Vel en av de jeg har snakket med har spesielt god kunnskap. mtp utdanning, bakgrund og kompetanse. Og vel alle mennesker tar feil, jeg og var av positiv oppfatning av Aune som evt hovedttrener. Men om han viser i f.eks andre klubber over tid at han er dyktig, da kan jeg vel sikkert forandre min holdning til han som hovedttrener.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 10 nov 09, 13:20

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Ikke basert på annet en obervasjoner og på kjennskap gjennom andre med trenerbakgrund.

Men hvorfor trener han da ikke andre lag en å være assisten i FFK da? Om så stemmer burde han jo trene ett 2 eller 1 divisjonslag istede en å ha vært assistent i 4 år.

Det er mange veier til Rom vettu.

Hvorfor trener ikke Ola By Rise en toppklubb istedet for å være assistent i RBK eller på landslaget? Han fikk prøve seg i en sesong og vant ligaen. Uansett, det kan godt hende Tom Freddy ønsker å være i FFK, lære mer der, for så å overta etterhvert. Han er også en ung mann på 39 som har over 20 år igjen som topptrener hvis alt går hans vei.

Ja, det er observasjoner og prat med andre trenere.

Hva er dine observasjoner? Dårlige resultater med et skakkjørt mentalt lag?

 


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 10 nov 09, 13:26

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

 Som feks for juniorene. .

Nå er det jo en grunn til at Aune fikk assistentjobben nettopp pga den gode jobben han gjorde med juniorene...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 10 nov 09, 13:27

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Da bør han jo ha ambisjoner om noe annet enn å være assisten så lenge som han har vært nå, fremfor å vente på toppjobben i FFK. Kanskje greit å utvikle seg selv med ett hovedttrener ansvar. Som feks for juniorene.

Han har trent juniorene med gode resultater. Men vi har allerede Even Juliussen i den jobben. Han er muligens et ennå større trenertalent. Vi har faktisk to fullgode hovedtreneremner i Aune og Juliussen, vi trenger ingen Nordlie.

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Om han viser i f.eks andre klubber over tid at han er dyktig, da kan jeg vel sikkert forandre min holdning til han som hovedttrener.

Han trente Lisleby en sesong før han vendte tilbake som assistent i FFK. Lisleby gjorde det meget bra, og de brukte masse gode unggutter. Og ja, jeg vet at Lisleby verken spilte i Adecco- eller Tippeligaen. Men jobben han gjorde var uansett strålende.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 nov 09, 13:29

Nei, mer enn som så. Det handler vel først og fremst og se hvordan hans evner, og kunnskap som leder og motivator. Til tider virker han som om han har lite autoritet og at han er ukomfotabel i rollen av å lede ett lag. Som spillerutvikler og som coach mot enkeltutøvere er han sikkert dyktig på flere områder. Men jeg må jo stiller spørsmål til hans ferdigheter når han ikke står på for at FFK f.eks skal ha flere lokale innslag på banen i årets viktigste kamp mot erkefienden! For meg virker han mer sm en kompis på feltet når gutta leker seg, virker ikke som han klarer å få alle til å lytte når han skal formiddle. Så vi er nok uenige der.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 10 nov 09, 13:39

Opprinnelig postet av kanogvetalt
At noen i det hele tatt har vært positive til at han ble engasjert som trener er utrolig. Han mangler alle de egenskaper som skal til for å fremstå som en god leder og motivator, han er også en elendig kommunikator. Når situasjonen var som den var, så var vel han den minst egnede personen jeg kam komme på til å redde skuta.

Vel, han har jo til tider vist at han absolutt ikke mangler dette.  Gjorde god jobb med Sandefjord i 2 eller 3 sesonger, Start ihvertfall en sesong, reddet Viking fra nedrykk nettopp som motivator og har gjort underverker med Kongsvinger.  Men så igjen feiler han helt fullstendig.   Nordli klarte ikke å redde FFK, men FFK tok allikevel flere poeng etter han kom enn før.  Kanskje klarte han å redde FFK fra direkte nedrykk.

Men når det er sagt, med bakgrunn i det som har fremkommet både mht hans ansettelse og spillernes manglende tillitt så har FFK nå et gigantisk problem.  Vel 2, det andre er Henriksen som er upopulær i flere leire og det kan ikke en toppleder leve med i et ikkekommunistisk land/firma.

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 nov 09, 13:53

Opprinnelig postet av DeKjök

Vel, han har jo til tider vist at han absolutt ikke mangler dette.  Gjorde god jobb med Sandefjord i 2 eller 3 sesonger, Start ihvertfall en sesong, reddet Viking fra nedrykk nettopp som motivator og har gjort underverker med Kongsvinger.  Men så igjen feiler han helt fullstendig.   Nordli klarte ikke å redde FFK, men FFK tok allikevel flere poeng etter han kom enn før.  Kanskje klarte han å redde FFK fra direkte nedrykk.

Men når det er sagt, med bakgrunn i det som har fremkommet både mht hans ansettelse og spillernes manglende tillitt så har FFK nå et gigantisk problem.  Vel 2, det andre er Henriksen som er upopulær i flere leire og det kan ikke en toppleder leve med i et ikkekommunistisk land/firma.

 

I Sandefjord hadde han en sportslig suksess. Samtidig ble de spillerne som ikke var klare førstevalg satt til forefallende arbeid som å male hytta hans. Skapte ikke akkurat god stemning. Laget falt etterhvert fra hverandre.

I Start var han en konstant belastning på omgivelsen. Spillerne opplevde suksess i to sesonger, og da finner du deg i mye. De kjente nok heller ikke så mye til historien i Sandefjord.

Viking reddet plassen på målforskjell ved å slå Brann 6-0 i siste serierunde. Brann var mestere helgen før, og stilte med redusert mannskap. Han fikk ikke gjort så mye galt i Viking, selv om historien da hadde blitt en belastning.

I LSK og VIF ble han betegnet som et vandrende minefelt. Det murret også på Kongsvinger.

Når han kom hit hdee han med seg denne historien. Det mest oppsiktsvekkende ar at han tydeligvis ikke har lært en dritt. Det kan se ut som at han oppfatter at hans svakheter faktisk er hans styrker. Han er selvhøytidelig og eier ikke ydmykhet overfor egne svakheter. Dessuten er han fullstendig blottet for folkeskikk. Høres dette ut som en du ville hatt som sjef?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 nov 09, 14:00

Forskjellige meninger..

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2753385.ece


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 10 nov 09, 14:01

Virker som Nordli har veldig tillit.Og det synes jeg er braLaughing

Den mannen kan få oss opp igjen.Gi han en sjangs.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2753385.ece

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 10 nov 09, 14:14

Opprinnelig postet av Liraren

Er helt enig, igjen har Henriksen skutt gullfuglen å ansatt en trener ingen ville ha.

Så vidt jeg har fått med meg var det ikke Henriksen som ordnet Nordlie, men Dag Solheim. Mulig jeg tar feil her, men mener det var slik det var. Skal noen skytes så bør ihvertfall rett mann skytes.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 nov 09, 14:15
Endret: 10 nov 09, 14:16
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av kjell-H

Virker som Nordli har veldig tillit.Og det synes jeg er braLaughing

Den mannen kan få oss opp igjen.Gi han en sjangs.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2753385.ece

Anders Skjedingstad maler ett glansbilde som ikke er forenelig med virkeligheten. Det er klart media ønsker at Tom Nordlie skal ha jobb. Da har de jo noe å skrive om.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 10 nov 09, 14:17

Dag Solheim har vel ikke noen fullmakt til å ansette verken Nordlie eller Tjernås?

Greit at han muligens anbefalte eller foreslo disse, men det er en annen som faktisk tar avgjørelsen om å ansette disse.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 10 nov 09, 14:18

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av kjell-H

Virker som Nordli har veldig tillit.Og det synes jeg er braLaughing

Den mannen kan få oss opp igjen.Gi han en sjangs.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2753385.ece

Anders Skjedingstad maler ett glansbilde som ikke er forenelig med virkeligheten. Det er klart media ønsker at Tom Nordlie skal ha jobb. Da har de jo noe å skrive om.

Etter hva jeg forstod på denne så var det PAC og ramberg som mente at vi skulle beholde nordli men?

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 nov 09, 14:18

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Liraren

Er helt enig, igjen har Henriksen skutt gullfuglen å ansatt en trener ingen ville ha.

Så vidt jeg har fått med meg var det ikke Henriksen som ordnet Nordlie, men Dag Solheim. Mulig jeg tar feil her, men mener det var slik det var. Skal noen skytes så bør ihvertfall rett mann skytes.

Du har ett poeng, men Solheim har ikke mandat til å ansette noen trener.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 25 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f