Husk meg
Brukernavn
Passord

Piiroja: Fyll og slåssing ødela samholdet

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 19 nov 09, 17:44

Hvordan er fiskemulighetene i Sveits da? Får håpe det er noen bra fiskevann i nærheten, så vi slipper å se han for andre norske lag.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 19 nov 09, 17:58

Får håpe han liker innsjøer bedre enn havet :-)


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 nov 09, 19:33

Må bli ørret fiske på han da. Bare å glemme Gjedde og Torsk. Ser heller ikke for meg Piroja i vadmelsbukser og fluestang. Havner nok i VIF. Kort vei til hvaler og drømme fiskeplassene sine..


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 19 nov 09, 19:39

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Havner nok i VIF. Kort vei til hvaler og drømme fiskeplassene sine..

 

VIF har han testet før, og vært rimelig klar på at han ikke likte storbylivet.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 19 nov 09, 20:37

Fristen til Raio for å kjøpe seg fri går vel ut sånn ca 20.00 i morra. Bare å krysse fingrene for at han ikke har klart å bestemme seg enda!


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 19 nov 09, 20:50

Er det virkelig noen som tror at klubben godtar at Piiroja kjøper seg ut av kontrakten? Hallo... Han er vår beste spiller.


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 19 nov 09, 21:07

Klubben har ikke noe de skal ha sagt, dette er Raios rett etter Webster-dommen.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 19 nov 09, 21:14

Opprinnelig postet av Gardarson

Fristen til Raio for å kjøpe seg fri går vel ut sånn ca 20.00 i morra. Bare å krysse fingrene for at han ikke har klart å bestemme seg enda!

Det er vel lørdag, siden lover sier innen 15 dager etter siste obligatoriske kamp.

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 19 nov 09, 21:26

Okay, da har jeg hørt feil, trodde det var 14 dager. Da har han jo desverre enda en dag på segFrown


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 nov 09, 22:58
Endret: 19 nov 09, 23:02
Endret av: Rey

Nå må han vel bare si fra at han skal kjøpe seg fri innen de 15 dagene? Han må vel ikke gjøre det innen de 15 dagene?

Uansett håper jeg klubben har fått med seg Matuzalem dommen også som delvis opphever de værste skadevirkningene fra Websterdommen. Det holder ikke for en spiller å kun betale utestående lønn. Beløp skal også avgjøres ut i fra viktigheten og statusen i laget.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 19 nov 09, 23:34

Opprinnelig postet av Planken

Klubben har ikke noe de skal ha sagt, dette er Raios rett etter Webster-dommen.

Da tror jeg du må gjøre litt mer hjemmelekse ang. Webster-dommen. Webster-dommen har ikke skapt presedens, og det er langt langt fra sikkert at det i det hele tatt er mulig å kjøpe seg ut. Jeg lukter en rettsak i det fjerne.

Noen som vet om Raio kan spille fotball for en annen klubb så lenge en evt. rettsak går og det ikke foreligger en endelig dom?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 19 nov 09, 23:43
Endret: 19 nov 09, 23:45
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Rey

Nå må han vel bare si fra at han skal kjøpe seg fri innen de 15 dagene? Han må vel ikke gjøre det innen de 15 dagene?

Uansett håper jeg klubben har fått med seg Matuzalem dommen også som delvis opphever de værste skadevirkningene fra Websterdommen. Det holder ikke for en spiller å kun betale utestående lønn. Beløp skal også avgjøres ut i fra viktigheten og statusen i laget.

Det kommer blant annet på hvor langt tid det er igjen av kontrakten, eller som NFF sier:  "betale en kompensasjon til klubben
under hensyntaken til de ulemper oppsigelsen har forårsaket".

Konskvenser av Webster dommen har forøvrig endret FIFA sitt lovværk og i NFF sitt.

Matzualem dommen sa vel bare noe om størrelsen på summen, og ikke om han kunne kjøpes fri eller ei?

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 nov 09, 23:49

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Matzualem dommen sa vel bare noe om størrelsen på summen, og ikke om han kunne kjøpes fri eller ei?

Stemmer, den bestemmer bare størrelsen på summen. Grunnen til at jeg trakk fram Matuzalem dommen er at media har sagt at Raio kun trenger betale resterende lønn for å kjøpe seg fri og det stemmer altså ikke.Han må nok ut med mere.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 19 nov 09, 23:55

Opprinnelig postet av jag

Da tror jeg du må gjøre litt mer hjemmelekse ang. Webster-dommen. Webster-dommen har ikke skapt presedens, og det er langt langt fra sikkert at det i det hele tatt er mulig å kjøpe seg ut. Jeg lukter en rettsak i det fjerne.

 

Hva mener du? Dette er da spikret inn i FIFAs regelverk såvidt jeg har forstått, det eneste som ikke er spesifisert og som avgjøres pr. sak grunnet bl.a. Matuzalem-dommen som Rey nevnte, er summen spilleren må ut med for å bryte kontrakten.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 nov 09, 23:57

Opprinnelig postet av Planken

 Hva mener du? Dette er da spikret inn i FIFAs regelverk såvidt jeg har forstått, det eneste som ikke er spesifisert og som avgjøres pr. sak grunnet bl.a. Matuzalem-dommen som Rey nevnte, er summen spilleren må ut med for å bryte kontrakten.

Og den summen blir selvfølgelig betalt av den nye klubben..


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 20 nov 09, 00:00
Endret: 20 nov 09, 00:01
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Matzualem dommen sa vel bare noe om størrelsen på summen, og ikke om han kunne kjøpes fri eller ei?

Stemmer, den bestemmer bare størrelsen på summen. Grunnen til at jeg trakk fram Matuzalem dommen er at media har sagt at Raio kun trenger betale resterende lønn for å kjøpe seg fri og det stemmer altså ikke.Han må nok ut med mere.

Raio selv har sagt det er en "fair pris" hvis jeg ikke husker feil, formuleringen til NFF er som sagt "betale en kompensasjon til klubben under hensyntaken til de ulemper oppsigelsen har forårsaket" Hva nå enn det betyr i praksis.

Dessuten synes jeg ikke vi burde krangle med han. Tror vi har skaffet oss nok uvenner det siste året. Og med Nordlie på plass skal vi slite nok som det er med rekrutteringen.

Vi burde vise en landslagspiller som har vært lojal lenge, såpåss respekt at vi finner en løsning. Det samme mener jeg om Celso, selv om det selvfølgelig er en helt annen situasjon.

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 21 nov 09, 11:11

I følge F-B papir, foreligger det nå bud på 3 mill for Rajo.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24