Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvorfor holder ikke bare Raymond kjeft?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 09 nov 09, 22:35

Det er helt utrolig hvor fort enkelte glemmer her på dette forumet, i fjor da vi fikk sølvmedalje var det minst like mange utlendinger på laget som nå, men hørte vi da noe fra Kvisvik og Ramberg da om denne "problematikken"?

Jeg skjønner rett og slett ikke enkeltes logikk her på dette forumet!! Ramberg, PAC,Kvisvik og Thomassen har alle spilt flesteparten av kampene i denne sessongen og hatt mer enn tid nok til å vise oss denne fantastiske "blø for drakta instillingen" og bortsett fra Thomassen som har gjort en bra sessong så har ikke de andre levert varene.

Finnes det noen spiller som har blitt slakta så til de grader som Ramberg ?(her på forumet) da må vi tilbake til Szekeres, Vebjørn Hagen eller Anders Prytz sine glansdager for å finne tilsvarende, og så å si alle her på forumet ville ikke ha han inn på laget før kampen mot Sarpsborg. Etter kampen og med fasiten i hånda, er nå plutselig Ramberg reneste frelseren som kunne gitt oss seieren!!.

Det samme med Kvisvik, fra å ha blitt stemplet nærmest som en hamburgergumlende, overvektig og lat spiller på veg ned, er ham nå opphøyd til å være en slags Jesus, Macgyver, supermann lignende skikkelse som helt sikkert ville gitt oss seieren på fredag.

Jeg har kommentert Kvisviks intervjue før, der han faktisk antyder at de lokale spillerne blør mer for drakta og har større lojalitet til FFK enn de utenlandske. Man kan da tolke det som at han  gir  de utenlandske spillerne skylden for misæren i år. Det er så til de grader lavmål at jeg fullstendig mister respekten for fyren!!

Han som sammen med Wehrman var de fremste til å drive lønnsforhandlinger gjennom avisene i fjor, han som ringte til Brann på eget initiativ for å tilby sine tjenester, han som midt i FFKs forberedelser til den viktigste kampen på mange år, heller bruker energien på å lansere en bok full av røverhistorier, få maks pressedekning, maks salg og dermed sikre pensjonen. Denne mannen har altså "balls" nok til hevde at for eksempel, Borges, Everton, Wallace og Raio ikke blør nok drakten, dette er så hinsides all fornuft at jeg bare blir flau på Kvisviks sine vegner.

Til dere som er helt enige med Kvisvik, man taper som et lag og man vinner som et lag, det er det lagspill dreier seg om, det regner jeg med at dere vet. Når vi var gode i fjor og tok sølv var det fordi, de utenlandske og det lokale spillerne gjorde sin del av jobben. Når det nå gikk som det gikk i år var det fordi man som lag i sin helhet sviktet.

---------------------------

alexx


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 09 nov 09, 22:39

Opprinnelig postet av kjellemann

Greit at han kan passe på litt hva han sier men er helt enig med kvisvik at vi har alt for mange utlandske spillere som ikke vet hva det er å blø for drakta.Stå på kvisvik,er på tide noen sier sin mening

hehe genialt at Raymond nevner "blø for drakta" når var det sist Raymond gjorde det??????? Ikke noen gang i hans siste periode i FFK. Greitt han har spilt enkelte bra kamper, men han har jo aldri giddet å yte innsats på trening. Og det er faktisk der grunnlaget for å "blø for drakta" legges. Hadde han trent bra hadde han vært en av scandinavias beste spillere, men han gidder ikke.

Så han er den siste som burde si noe om å blø for drakta, han har vel hatt mest fokus på å få mest mulig, lengst mulig.

Og hvilke utenlandske spillere er det som ikke blør for drakta? Problemet er vel heller at det er de lokale som ikke gjør det. Når var det sist Ramberg f eks satt inn en hard takling? Han ser jo ut som han er livredd for å skade seg.  Eneste lokale spilleren jeg mener blør for drakta er Czwartek. Men han har jo fått en del spilletid og.

Kan si mye rart om f eks Barsom og Everton, men innsats har de, samme har Rajio og Borges. Synes vel heller det er rart hvor lite de lokale blør for drakta.

 


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 09 nov 09, 22:42

Kanskje Raymond misforstod "blø for drakta" med "ketsjup på drakta"? 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 nov 09, 23:15

Opprinnelig postet av Gardarson

Når disse såkalte egne spillerne er ute i media å slenger både før og etter så viktige kamper, ja da er de søppel for meg og kan pelle seg langt vekk! Dessuten spiller disse to som en halvfull søplesekk også, så svaret mitt er nok JA!

Når vi snakker om søppel.....Jeg lar svaret stå uten ytterligere kommentar.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 nov 09, 23:17

Opprinnelig postet av alexx

Det er helt utrolig hvor fort enkelte glemmer her på dette forumet, i fjor da vi fikk sølvmedalje var det minst like mange utlendinger på laget som nå, men hørte vi da noe fra Kvisvik og Ramberg da om denne "problematikken"?

 

Hvor mange viktige kamper spillte vi mot Sarp08 ifjor?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 09 nov 09, 23:44

Når man først diskutere innsats, mener jeg det er skivebom i forhold til kampen mot smurfene.
Etter min mening var det ikke mangel på innsats som gjordet at vi tapte kampen.
Men blant annet feil tenningsnivå, og svak coaching før og under kamp.

Raymond er i ferd med å gå fra en morsom klovn, til en seriøs en i mine øyne...

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 nov 09, 23:55
Endret: 09 nov 09, 23:57
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Når man først diskutere innsats, mener jeg det er skivebom i forhold til kampen mot smurfene.
Etter min mening var det ikke mangel på innsats som gjordet at vi tapte kampen.
Men blant annet feil tenningsnivå, og svak coaching før og under kamp.

Raymond er i ferd med å gå fra en morsom klovn, til en seriøs en i mine øyne...

Raymond kunne kanskje bidratt til at tenningsnivået ble bedre? Han har ihvertfall ro med ballen. Det er ikke alltid målestokken på hvor godt du bidrar for laget er hvor mange kilometer du springer i løpet av en kamp. Det har vi eksempler på i årets sesong...


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 nov 09, 00:05

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Når man først diskutere innsats, mener jeg det er skivebom i forhold til kampen mot smurfene.
Etter min mening var det ikke mangel på innsats som gjordet at vi tapte kampen.
Men blant annet feil tenningsnivå, og svak coaching før og under kamp.

Raymond er i ferd med å gå fra en morsom klovn, til en seriøs en i mine øyne...

Raymond kunne kanskje bidratt til at tenningsnivået ble bedre? Han har ihvertfall ro med ballen. Det er ikke alltid målestokken på hvor godt du bidrar for laget er hvor mange kilometer du springer i løpet av en kamp. Det har vi eksempler på i årets sesong...

Det er jeg også enig i, men uttalsen om å blø for drakta mener jeg er på trynet.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 10 nov 09, 00:39
Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Det er jeg også enig i, men uttalsen om å blø for drakta mener jeg er på trynet.

Enig i det

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 10 nov 09, 09:38

Man kan lure på om det var startbonusen hans som gjorde at han ble vraket. Han har jo ellers spilt til tider strålende (tross tap), og i tospann med Thomassen har jo venstresiden vår vært et tidvis mareritt for motstanderne, og i etterpåkloksakpens ånd kan man jo si at dette er noe man skulle dyrket videre. Det er jo også lett å se hvordan Ray har påvirket og vært med på å utvikle Thomassen også. Det kan virke som om trenerteamet har feilet i å se dette.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 10 nov 09, 10:01

 

Til Ymer

Hvor mange viktige kamper spillte vi mot Sarp08 ifjor?Spurte du meg i ditt forrige innlegg

Så du mener at problematikken utlandsk spiller, lokal spiller bare er relevant de gangene vi spiller mot lokale lag som Sapsborg eller Moss?????? "I rest my case" som det heter, ytterligere kommentarer er overflødige.

---------------------------

alexx


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 nov 09, 10:12
Endret: 10 nov 09, 10:29
Endret av: Holters

Jeg synes egentlig at diskusjonen lokale versus ikke-lokale er rimelig tafatt og uinteressant, da starteleveren til Nordlie må sies å ha vært vår antatt beste basert på de siste kampene mot slutten av sesongen. Det er en selvfølge at våre antatt beste skulle starte denne kampen.

En spiller som Everton tilbakela kanskje flest meter i løpet av denne kampen. Piiroja kjempet og stod på som alltid. Og Gashi løp som jernet han også. Ingen av disse er lokale, selv om Gashi er norsk, og eksemplene er mange.

Som Alex er inne på, så har f.eks. Ramberg falt totalt igjennom de gangene han har fått sjansen, og virker rett og slett ikke å være sterk nok psykisk. Jeg ser ikke hva som tilsier at han hadde gjort noen bedre jobb enn Barsom sentralt, da han har falt igjennom ved tidligere forsøk i den rollen. Det har vi observert mange ganger.

I tillegg er det ingenting som nødvendigvis tilsier at lokale ville ha kjempet mer i denne kampen. Det var nok viktig for de utenlandske spillerne å sikre spill på øverste nivå også. I tillegg er dette med gode holdninger og innsats noe som bør kartlegges underveis i prosessen når man henter utenlandske spillere. Ingen kan påstå at en spiller som Celso Borges - som tross alt bare er 21 år - har dårlige holdninger. Holdningene hans er langt bedre enn f.eks. Raymond Kvisviks sine, og jeg sitter med inntrykk av at mange mener vi burde ha brukt flere lokale spillere fordi dette ble ytrert i media like etter kamp.

Derimot synes jeg de taktiske disposisjonene under kampens gang var på grensen til hårreisende.

Og jeg synes det er viktig å la folk få komme frem med sin versjon og sin kritikk nå - uansett om man er enige eller ei. Dette er ikke tidspunktet å tie kritikk på.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 nov 09, 10:14
Endret: 10 nov 09, 10:15
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Shadar

Man kan lure på om det var startbonusen hans som gjorde at han ble vraket. Han har jo ellers spilt til tider strålende (tross tap), og i tospann med Thomassen har jo venstresiden vår vært et tidvis mareritt for motstanderne, og i etterpåkloksakpens ånd kan man jo si at dette er noe man skulle dyrket videre. Det er jo også lett å se hvordan Ray har påvirket og vært med på å utvikle Thomassen også. Det kan virke som om trenerteamet har feilet i å se dette.

Nå skal vi vel heller ikke skyve under en stol at Kvisvik var i bedre fysisk fatning ved sesongstart enn innledningen til høstsesongen...

Men Kvisvik burde ha vært på benken på bekostning av Valencia, da Kvisvik hadde komplementert troppen bedre med andre kvaliteter enn de Valencia besitter. Askar har vært foretrukket hele sesongen fremfor Valencia, og innehar mange av de samme kvalitene som Valencia har (fart, innleggsfot, etc) og mye større løpskapasitet.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 10 nov 09, 10:26

Etter en slik møkasesong må vi la alt av kritikk komme fram, og heller vurdere det som blir sagt med samme kritiske blikk. Derfor syns jeg ikke Raymond skal holde kjeft. Når det er sagt, det Kvisvik har sagt fortjener også kritikk.

Som flere her har påpekt - flere av våre utenlandske (og norske ikke-lokale) spillere har gått i bresjen hva innsats angår. Slik sett skyter Kvisvik over mål med sin kritikk. Hvis han har konkrete sportslige argumenter får han komme med dem. For eksempel noen argumenter for hvorfor han burde ha spilt mer i høst enn han har gjort. Han har fremstått uprofesjonell utad en stund nå.Og med boklansering midt i oppladningen til kvaliken bidro han ikke akkurat til å skjerpe det sportslige fokuset.

I løpet av de årene han har spilt for oss har vi fått oppleve kællen på godt og vondt. Han har til tider spilt fantastisk, og vært en humørspreder både på og utenfor banen. Hah har også spilt elendig, og bidratt med furting i media. Raymond Kvisvik er en fargerik personlighet. Men hvordan et fotballag skal ledes, det har han ikke greie på.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 10 nov 09, 10:33

Til Holters

Ditt siste innlegg er noe av det mest fornuftige og mest  balansert jeg har lest på lenge i dette forumet. Jeg er enig diskusjonen er rent sagt patetisk, dessverre har jeg latt meg rive med for mye. Jeg vil bare ha frem mitt poeng og det er: Det gikk som det gikk i år på grunn av mange sammensatte årsaker på banen og utenfor. Men man vinner som et lag og man taper som et lag, det er rett og slett uanstendig å rette pekefingeren på en særskilt gruppe i denne saken.

---------------------------

alexx


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 10 nov 09, 20:54

Opprinnelig postet av Shadar

Man kan lure på om det var startbonusen hans som gjorde at han ble vraket. Han har jo ellers spilt til tider strålende (tross tap), og i tospann med Thomassen har jo venstresiden vår vært et tidvis mareritt for motstanderne, og i etterpåkloksakpens ånd kan man jo si at dette er noe man skulle dyrket videre. Det er jo også lett å se hvordan Ray har påvirket og vært med på å utvikle Thomassen også. Det kan virke som om trenerteamet har feilet i å se dette.

Kvisvik og Jokke spilte glimrende sammen på venstresida i starten av sesongen. Etter at Aunde tok over, blei Raymond satt over på høyresida, hvor han fungerte dårlig. Barsom og Jokke fikke heller aldri det helt store samspillet på venstresida.. Husker at jeg irriterte med grønn over dette grepet til Aune..


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 10 nov 09, 21:29

Opprinnelig postet av alexx

 

Til Ymer

Hvor mange viktige kamper spillte vi mot Sarp08 ifjor?Spurte du meg i ditt forrige innlegg

Så du mener at problematikken utlandsk spiller, lokal spiller bare er relevant de gangene vi spiller mot lokale lag som Sapsborg eller Moss?????? "I rest my case" som det heter, ytterligere kommentarer er overflødige.

Uff, dette var vanskelig for deg å forstå. Har ikke sagt noe om utenlandske spillere kontra norske jeg. Hvor har du det ifra?? Jeg mener at Raymond mëd sin ro på banen/med ballen kanskje hadde kunnet bidra til et annet og bedre tenningsnivå i  en kamp som "betydde alt". Thomassen har vært god lenge og burde kanskje også spillt... Jeg mener de to kunne gjort noe med kampbildet i denne "livsviktige" kampen. Thomassen med sin insats og etusiasme, Raymond med sin ro og overblikk. Kanskje dette hadde fått de mest stressa spillerne til å senke skuldrene? Forstår du bedre nå? Å sammenligne årets sesong med fjorårssesongen hvor alt fløt vår vei blir uansett bare tull, tøys og tull igjen. Våkn opp!


Saturnus

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 6

Lagt til: 10 nov 09, 21:40

Jeg digger Kvisvik, men tviler på om laguttaket var det avgjørende for kamputfallet. Sarpsborg var supermotivert og fikk ledelsen. Mål preger ofte kamper mye mer enn man tror. Hadde FFK tatt ledelsen og fått ro over nerver/spill kan det hende det hadde endt helt anderledes.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 nov 09, 21:41

Det går rykter om Kvisvik skal til Kvik for å være spillende trener og noe innen klubben.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 13 nov 09, 08:12

Opprinnelig postet av Patrioten

Det går rykter om Kvisvik skal til Kvik for å være spillende trener og noe innen klubben.

Døm har faktisk en del penger i Kvik, så det er ikke helt utenkelig.

Men Ray maser jo hele tia om at han har en del år igjen på toppnivå da, veit ikke om han regner 3 div som toppnivå jeg..?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24