Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem skal ut og hvem vil vi ha inn 2010?

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 55 7

guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 13 nov 09, 15:06

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Barsom er i Halmstad om dagen og trener..

Håper han får kontrakt, så lenge han forsvinner laaaaaaaaangt fra Fredrikstad så er alt OK ;)

---------------------------

Hvordan er det mulig å r*vkjøre en klubb så hardt i løpet av ett år, Henriksen?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 13 nov 09, 15:37

Opprinnelig postet av ffkmufc

Helt enig med Plankekæll her. Vi har nok rutinerte spillere i troppen. Det vi trenger er å få fram juniorene våre. De er gode nok, men de må går sjansen til å vise seg fram.

Trur vi kan gå en lys framtid i møte hvis vi klarer å ta tak i ungdomsarbeidet vårt..

Jeg mener vi har nok juniorer å jobbe med, og at de nye bør være i begynnelsen av 20 åra. Som regel mener jeg nær sagt alle spillere vi henter bør være under 25, så sant vi ikke snakker om spesielle forhold.

Men på spissplassen, har vi absolutt ikke rutine nok, hvis Everton, Gardar og Tegan forsvinner.
Å satste på Trulsen alene, mener jeg er selvmord. Fordi han ikke har levert på dette nivået, kun i 2 divisjon, og det er ikke selvsagt at han vil ta adecco nivået som er nesten like fysisk som TL.

Noen som vet når i dag vi kan forvente å vite hvem av bosmangutta som får kontrakt?
Regner med at lønnen er vesentlig lavere, slik at de må få tid til å vurdere eventuelle tilbud..

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 14 nov 09, 21:02
Endret: 14 nov 09, 21:04
Endret av: kjell-H

Da er det klart.Wass,Gardar,kvisvik,Barsom er ferdige i ffk.

Raio vurderer å kjøpe seg fri ifra kontrakten.

http://www.f-b.no/article/20091114/FFK/983064082/1252

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 nov 09, 10:42

Det var vel som forventet, all den tid vi rykket ned. Håper PAC tar en sesong til. Så får vi heller ta det som en bonus om Raio velger å bli, jeg skjønner det om han vil gå til en klubb på øverste nivå. Håper bare at det ikke blir til en klubb som vi vil kjempe mot om å unngå nedrykk i 2011 om vi går rett opp igjen. AaFK var jo visstnok interesserte. Går han til en norsk klubb håper jeg heller det blir f. eks. Brann (som har slitt på stopperplass i år og sikkert hadde hatt nytte av Raios tjenester). Håper helst han går til Sverige.

Spørsmålet er nå - hvilke av disse gutta kan vi erstatte med egne yngre spillere? Barsom sin plass på laget tar Thomassen (eller Ramberg får mer spilletid igjen), den er grei. Wass og Gardar har jo knapt spilt i år, så der er det ikke snakk om å erstatte noen. Kvisvik er vel egentlg allerede erstattet (av Andersson).

Om Raio går, lukter det vel mer spilletid for Agim Shabani, om han holder seg skadefri.

Konklusjonen blir vel at vi ikke trenger å dra på handletur for å erstatte de som drar nå. Om vi eventuelt ender med å selge/miste flere (Éverton står vel først i køen mtp prislappen vi må ut med for å beholde ham) så må vi handle.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 15 nov 09, 11:32

Av de som ikke fikk fornyet tillit vil jeg savne Barsom fordi han jobbet og ga allt for laget (på slutten av sesongen) Skal vi ha noe som helst håp om å kjempe blandt de 5 beste neste år trenger vi spillere som gir alt og jeg ser ikke hvem av våre spillere som kan erstatte Barson som bakerst på midtbanene i Nordlies system.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 15 nov 09, 11:47
Endret: 15 nov 09, 11:53
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Erikk

Av de som ikke fikk fornyet tillit vil jeg savne Barsom fordi han jobbet og ga allt for laget (på slutten av sesongen) Skal vi ha noe som helst håp om å kjempe blandt de 5 beste neste år trenger vi spillere som gir alt og jeg ser ikke hvem av våre spillere som kan erstatte Barson som bakerst på midtbanene i Nordlies system.

Gashi?

Stamatopolus = Staw
Gardar = Everton / Tegstrøm / Trulsen
Wass = PAC / Shabani / Jokke
Barsom = Gashi / Elvestad
Kvisvik = Anderson / Valencia / Askar

Som jeg sa i andre tråden håper jeg dette blir oppstillinga:

Staw

PAC - Vidar - Oppgaug - Shabani

Gashi

Askar - Joachim

Everton

Anderson - Trulsen / Borges

Føler faktisk ikke at vi har mistet så veldig mye. Barsom, Kvisvik, og Gardar er gode spillere men etter hva som har kommet frem er det vell greit om vi kvitter oss med Gardar. Og Barsom med tanke på hans forbanna usportslighet. Kvisvik er desverre synd, men helt ok erstattere.

Stamatopolus skjønner jeg ikke at vi henta en gang så er helt ok. Og Wass viste jo takter i Lyn så dette hadde vært spennende. Men hvis vi kvitter oss med han må det vell bety at PAC har tenkt et år til?

 

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 15 nov 09, 11:56

Gashi blir mer som en motor framover på banen som vi også er avehengige av. Om han vil fungere som en 1. forsvarer vet jeg ikke og kan heller ikke huske vi har prøvd det. Et annet forslag er Elvestad som jeg håper virkelig at kommer tilbake helt skadefri og blir en stor suksess men det er vel ikke helt realistisk på et lag som vil oppleve et enormt forventningspress.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 15 nov 09, 11:59

Vedr laget ditt Flisa hadde det vært spennende hvis du lot Thommassen bytte plass med Gashi, en løsning jeg gjerne ville sett ble prøvd ut som en mulig løsning.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 nov 09, 12:14
Endret: 15 nov 09, 12:16
Endret av: Costanza

Staw

Ophaug - Martinsen - Shabani - Thomassen

Askar - Ramberg - Gashi

Valencia - Person X - Andersson

Person X skulle veldig gjerne vært Gardar Johannsson. Han ville vært et bortimot perfekt valg som midtspiss i 1. divisjon. Nå må vi ut og finne en lignende type. Selv om Gardar muligens krever høy lønn, kan det fort bli enda dyrere å både kjøpe og lønne en spiller av tilsvarende kvaliteter som vi vet er kapabel til å score minst 10-15 mål i 1. div.

Jeg har ikke regnet med at spillere som Everton, Piiroja, Wallace og Borges blir med videre. Czwartek kan gå inn på høyreback hvis han fortsetter, og Ophaug skyver da unge Shabani ut av laget (dessverre). Ophaug blir nemlig kaptein på dette laget. Martinsen må være med fordi Shabani/Ophaug blir altfor tregt sammen.

Og selv om spillerinvest foreløpig holder igjen, regner jeg med at vi får se 2-3 nye ansikter i klubben - i tillegg til de som hentes opp fra junioravdelingen - når serien sparkes igang. Her bør man fortrinnsvis se etter undervurderte spillere med potensial i norsk 1. og 2. div uten veldig stiv prislapp. Forhåpentligvis kan vi tjene noen kroner på salg av Wallace og Borges, og vi kan starte på nytt med en fornuftig økonomisk linje uten impulskjøp og kortsiktig tankegang (som har preget oss i all min levetid). Men dette er endringer som også forutsetter mindre makt til treneren, og da sitter vi igjen med vårt udiskutabelt største problem; Tom Nordlie på toårskontrakt...


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 15 nov 09, 12:20

Mener du med dette at Ramberg skal ha jobben Barsom har hatt på slutten av sesongen? Hvis du mener det er jeg uening pga Rambergs svake duellspill.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 nov 09, 12:24

Opprinnelig postet av Erikk

Mener du med dette at Ramberg skal ha jobben Barsom har hatt på slutten av sesongen? Hvis du mener det er jeg uening pga Rambergs svake duellspill.

Egentlig mener jeg vel at det er én av posisjonene vi må forsterke i. Vi har ingen spillere i dagens stall som kan bekle den posisjonen. Enig i at Ramberg mangler duellkraft, men han har det beste fotballhodet av midtbanespillerne våre. Derfor falt valget på han, hvis vi skal spille etter den formasjonen. Vi savner definitivt en type som Christian Berg/Kasey Wehrman/Abgar Barsom i dagens tropp.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 15 nov 09, 12:29
Endret: 15 nov 09, 12:30
Endret av: Erikk

Dermed så deler du min konklusjon om at Barsom vil bli savnet (eller er jeg for rask nå?) Hva tror du om å prøve ut Thommassen i den possisjonen? Min teori er at vi kan beholde Wallace neste år også slik at venstre back er besatt.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 15 nov 09, 12:33
Endret: 15 nov 09, 12:34
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Erikk

Dermed så deler du min konklusjon om at Barsom vil bli savnet (eller er jeg for rask nå?) Hva tror du om å prøve ut Thommassen i den possisjonen? Min teori er at vi kan beholde Wallace neste år også slik at venstre back er besatt.

Jeg er enig i at dette kan være en løsning.

Men hvor skal vi skaffe 2 - 3 erstatninger når vi ikke har penger til kjøp - sign on fee - eller lønn...  Og hvis du sier ikke altfor stiv prislapp fra 1 eller 2 divisjon mener jeg vi heller kan gå med de spillerne vi har. Hvis vi kjøper inn enda fler middelmådige spillere (les feks Valencia mot Askar) som setter ut spillere som Shabani, Elvestad, Askar, Trulsen, Thommassen og ev. Staw kan du ikke regne med at deres tålmodighet er til stede lenger...

Vi har rett og slett ikke økonomi til å ha dobbeldekning på alle plassene...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 15 nov 09, 12:44

Jeg er enig med deg jeg. Nedenfor ser du mine ord i saken

-Barsom vil bli savnet

-Gashi trenger vi som motor i laget og dermed ikke som anker

-Ramberg er for duellsvak til å spille anker

-Det hadde vært spennede å se hvordan Thommassen ville klart seg som anker

Grunnen til at jeg tror vi får beholde Wallace er fordi prisen markedet er villige til å betale for han nå trolig vil være lavere enn hva spillerinvest forventer siden han har hatt en sesong preget av skader og nedrykk. Hvis han er skadefri neste sesong vil han forhåpenteligvis spille på en måte som gjør han mer interessant for andre kulbber.

Jeg har ikke skrevet at vi bør kjøpe nye spillere og er enig vedr dårlig økonmi og dobbeldekning.


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 15 nov 09, 12:49

Wallace har vel sagt at han vil være med ned.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 15 nov 09, 12:59

Angående hvem som blir med ned elller ei, sier jo Joacim Jonsson, at ingen spillere har noen klausul i konktrakten anngående nedrykk.
Eneste spillere som da er i faresonen, er de som går under webster regelene

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 nov 09, 13:28
Endret: 15 nov 09, 13:29
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av Flisa

Men hvor skal vi skaffe 2 - 3 erstatninger når vi ikke har penger til kjøp - sign on fee - eller lønn...  Og hvis du sier ikke altfor stiv prislapp fra 1 eller 2 divisjon mener jeg vi heller kan gå med de spillerne vi har. Hvis vi kjøper inn enda fler middelmådige spillere (les feks Valencia mot Askar) som setter ut spillere som Shabani, Elvestad, Askar, Trulsen, Thommassen og ev. Staw kan du ikke regne med at deres tålmodighet er til stede lenger...

Vi har rett og slett ikke økonomi til å ha dobbeldekning på alle plassene...

Jeg tar høyde for at Piiroja kjøper seg ut. Everton forsvinner, og Bosman-spillerne (kanskje foruten Czwartek) gjør det samme. Kenny reiser hjem. Wass har allerede reist. Og for å få økonomien på rett kjøl mener jeg FFK bør aktivt gå inn for å selge Borges og Wallace i vintervinduet, eller i hvert fall til neste sommer. Først og fremst av økonomiske hensyn, men også fordi de neppe ønsker å spille i norsk 1. divisjon og vil ha motivasjon deretter. Da står vi ikke igjen med så mange flere enn 13-14 a-lagsspillere. Så kan vi kanskje ta opp 1-2 juniorer (hvem?). Likevel vi ha inn nytt blod for i det hele tatt å kunne eksistere som klubb. Husk at vi skal drifte to seniorlag pluss juniorlag. Vi bør ha en tropp på ca 18 mann + keepere. Og det finnes flere potensielle røverkjøp uten stiv prislapp fra norsk 1. og 2. divisjon. Det viser historien, og det er på det markedet FFK kanskje gjør smartest å operere i nå. De siste årene er det mange eksempler på "ukjente" spillere som er blitt løftet opp til Tippeligaen fra 2. divisjon og 1. divisjon, og blitt suksesshistorier. Vi må bare finne de rette typene til rett pris! I tillegg må vi være jævlig gode på spillerutvikling! Og så kan vi gjerne sende Joacim Jonsson ut på speidertur for å finne noe godt og billig utenlandsk krydder!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 nov 09, 13:40
Endret: 15 nov 09, 13:42
Endret av: Bedreviteren

Tror overhodet ikke ankerollen på midten vil passe Thommassen i det hele tatt. V back, v ving og venstre indreløper ja. Mener klokskap, lederegenskaper og pasningsikkerhet er dem tre viktigste egenskapene i den rollen. Mest mulig duellsterk, ja så klart, men ikke det mest avgjørende. Rekdal, Solbakken og Skammelsrud har vel gått i bresjen for den rollen i Norge og jeg vil ikke si duellspillet er deres fortrinn....


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 nov 09, 13:51

Hvorfor snakker alle om denne ankerrollen på midtbanen?

De fire-fem siste kampene under Nordlie spilte vi 4-2-3-1, altså uten anker. Derimot var Barsom og Gashi på linje, med Borges som offensiv midtbanespiller. Vi har nok spilt denne formasjonen nettopp fordi vi ikke har noen utpreget ryddegutt på midtbanen. Vi har det heller ikke nå siden Elvestad er ute i flere måneder fremover.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 nov 09, 14:00

Er mulig formasjonen sier noe annet, men Barsom utførte en ankerolle i praksis. Akkurat som rollen til Andersson sa noe annet fungerte han som ren venstre ving i ett 433 system..



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 55 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24