Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem skal ut og hvem vil vi ha inn 2010?

Flat Trådet Nøstet
Side 55 av 55 55

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 apr 10, 09:52

Opprinnelig postet av shivaaa

Noen som vet hvor mye det ble betalt for Borges før han kom? Hvor lenge tror dere han blir i FFK? Har vel egentlig ikke imponert så veldig mye med tanke på å få mye penger for han.

Kom ikke han gratis som Bosman da?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 25 apr 10, 10:02

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av shivaaa

Noen som vet hvor mye det ble betalt for Borges før han kom? Hvor lenge tror dere han blir i FFK? Har vel egentlig ikke imponert så veldig mye med tanke på å få mye penger for han.

Kom ikke han gratis som Bosman da?

Stemmer sånn delvis... FFK betalte vel en liten sum for å få han litt tidligere? I tillegg var det vel en god sign on fee som ble betalt der? Nå har ikke dette så mye å gjøre med overgangssummen, men... Ikke husker jeg talla heller


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 apr 10, 13:25

Opprinnelig postet av shivaaa

Noen som vet hvor mye det ble betalt for Borges før han kom? Hvor lenge tror dere han blir i FFK? Har vel egentlig ikke imponert så veldig mye med tanke på å få mye penger for han.

Jeg mener det var et sted mellom 1 mill og 1,5 mill. Jeg er ganske sikker på at Tor-Kristian Karlsen svarte en eller annen på Twitter på dette spørsmålet.

Det her kan kanskje Holters bekrefte eller avkrefte.

 


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 26 apr 10, 00:21

Opprinnelig postet av shivaaa

 Hvor lenge tror dere han blir i FFK? Har vel egentlig ikke imponert så veldig mye med tanke på å få mye penger for han.

Nå må Borges vise karakter, at han kan ta tak i kamper og styre midtbanen til FFK, hittils har han ikke vært i nærheten av hva vi kan forvente av han. Han virker på meg å være helt ute av form og litt umotivert, savner også at han klarer å ta tak i ballen og gjøre noe fornuftig med den, roe ned spillet vårt, alt for ofte kaster vi den ballen i angrep uten å ha folk der som kan gjøre noe med den. Vi må begynne å bygge opp angrepet gjennom midtbane og her bør Borges ha en viktig rolle, men da bør han begynne å gå i seg selv syns. Gjør han det og hever spillet sitt betraktelig, ja så er det sikkert klubber som følger med på hans utvikling og da står klare med sjekkheftet.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 26 apr 10, 08:44

Skjerpings nå da. Borges er kun 21 år og dette er hans andre sesong i FFK(og utenfor hjemlandet). Blir galt å forvente at han skal ta ansvaret. Det må hvile på eldre mer rutinerte spillere.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 26 apr 10, 10:00

Borges kommer seg! Min favoritt.

Bare at hvem skal ta ansvaret på midtbanen slik Wehrman gjorde? Ramberg har jeg ikke troa på for å si det sånn.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 apr 10, 09:20

FFK mangler en løpssterk ballvinner på midtbanen. Gashi er solgt, og Elvestad ute med skade. Sistnevnte har jeg tro på i denne rollen, men han trenger nok tid etter langt skadeavbrekk.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 apr 10, 09:27

Opprinnelig postet av kanogvetalt

FFK mangler en løpssterk ballvinner på midtbanen. Gashi er solgt, og Elvestad ute med skade. Sistnevnte har jeg tro på i denne rollen, men han trenger nok tid etter langt skadeavbrekk.

Og optimalt så er han tilbake om ca. 2 måneder, så skal han komme i form etc. Det kan jo bli interessant dette! Hva med Martinsen som har blitt nevnt smått?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 apr 10, 09:33

Har mer tro på Shabani kan bekle en defensiv midtbanerolle. Han er, etter min mening, bedre med ballen i beina. Er mer spielführer type.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 apr 10, 09:35

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har mer tro på Shabani kan bekle en defensiv midtbanerolle. Han er, etter min mening, bedre med ballen i beina. Er mer spielführer type.

Det kan jeg faktisk se for meg. Han tok jo en iskald finte mot Mjøndalen-spiller, selvom han faktisk var the last man of defence.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 28 apr 10, 11:15

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har mer tro på Shabani kan bekle en defensiv midtbanerolle. Han er, etter min mening, bedre med ballen i beina. Er mer spielführer type.

Ingen tvil om at Shabani har både bedre mottak og avleveringer enn Martinsen. Jeg tror det kunne vært interessant å se Shabani defensivt på midten om man ser på Winsnes for eksempel. Ikke akkurat en rask, duellsterk ballvinner, men han fungerte glitrende som den bakerste på midten for Godset. Likevel vil dette muligens kreve en 4-3-3 formasjon hvor jeg mener at Shabani vil trenge hurtige indreløpere ved siden av seg. En annet pluss i margen er at Shabani er en duellsterk spiller.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 apr 10, 13:14

Opprinnelig postet av Lunddesign

Ingen tvil om at Shabani har både bedre mottak og avleveringer enn Martinsen. Jeg tror det kunne vært interessant å se Shabani defensivt på midten om man ser på Winsnes for eksempel. Ikke akkurat en rask, duellsterk ballvinner, men han fungerte glitrende som den bakerste på midten for Godset. Likevel vil dette muligens kreve en 4-3-3 formasjon hvor jeg mener at Shabani vil trenge hurtige indreløpere ved siden av seg. En annet pluss i margen er at Shabani er en duellsterk spiller.

Thomassen er hardtarbeidende og grei rask. Askar er veldig rask og lett på bena. Kunne de fungert med Shabani som def. mid?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 28 apr 10, 15:34

Opprinnelig postet av Welhaven

Thomassen er hardtarbeidende og grei rask. Askar er veldig rask og lett på bena. Kunne de fungert med Shabani som def. mid?

Thomassen er vel muligens den "fødte" indreløper så jeg tror ikke det ville vært noe problem å bruke ham i en slik posisjon. Om man ser til Enga hvor Andresen nå ønsker å spille som Ajax i en 4-3-3 formasjon har de Hæstad sentralt med Singh og Fellah rundt seg til enhver tid. Jeg føler at Askar passer aller best enda litt lenger ut i banen, men vi har jo fått se skuddbenet hans ved flere anledninger og han har et utrolig bra tempo. Nå ser ikke jeg denne gutten på trening hver dag, men det er fullt mulig han ville fungert som indreløper også.

For å sette de tre overnevnte Vålerenga spillerne inn i sine respektive posisjoner så vil jeg fordele det slik. Hæstad er "krigføreren". Han går alltid foran som ett godt eksempel. Bryter ballbanen eller vinner ballen med innsats, tæl og vilje for så å spille enkelt videre. Noe av det samme som Annan bedriver i Rosenborg. Forskjellen er vel at både Singh og Fellah kan holde igjen slik at Hæstad og kan komme med i den siste tredjedelen av spillet oftere enn annen. (To mål i forrige runde burde vel si sitt om det).

 

Fellah er "den glade" spilleren. Det virker som han tenner de andre på laget ved å vise seg frem. Ved å vise ro med ballen, oversikt, gjennombruddspasninger og fine tekniske detaljer når det er rom for dette. Dette er med andre ord en veldig ballsikker gutt og du vil mest sannsynlig ikke minste ballen så lenge han har den. Dette er spilleren som kan gjøre det uventede. Dette er en spiller de andre liker å se opp til. Uheldigvis er det ingen spiller i vår stall med denne teknikken eller med den roen. Det er hvert fall ikke slik det virker nå. Borges er vel det nærmeste vi kommer, men han blir en helt annen spillertype igjen. Fellah er fotrapp og kan avansere forbi både én og to mann for å skape rom til sine medspillere.

Singh er den spilleren jeg prøver å følge aller mest med på når Vålerenga spiller. Det er noe jeg råder alle til å gjøre fordi det er ganske så fascinerende å se hva han gjør uten ballen. Han dekker store områder selv om han ikke er den raskeste ute på banen. Dette er en løpsmaskin, men likevel ikke en så stor duellspiller som Hæstad. Singh leser spillet bedre enn de aller fleste og står dermed veldig ofte på de riktige stedene. Han hindrer motspilleren i å kunne slå en pasning ved å stå i veien osv. Bortsett fra dette vil jeg si at Singh er veldig "allrounder". Han har ingen ekstreme ferdigheter, men han har virkelig ingen dårlige ferdigheter heller.

Når denne "trekanten" får holde på som de vil med spillende midtstoppere (midtstoppere som ikke bare slår langt. Midtstoppere som tør å gå opp i midtbaneleddet for å få overtall for å komme lettere igjennom motstanderens midtbaneledd.) er det ikke rart at Vålerenga presterer. Jeg sier ikke at dette er den perfekte fotballballen å spille på, men den er da ekstremt interessant og mangler få feil. Man er avhengige av offensive backer, målkåte vinger og indreløper og ikke minst en ekstremt god spiss. Per dags dato har ikke Fredrikstad muligheten til å spille på denne måten da spillermaterialet ikke tilsier det, dessverre.

Likevel går det an å tenke nytt her i byen også. Adeccoen er uansett noe helt annet enn Tippeligaen. Så lenge Asker og Thomassen klarer å yte maksimalt på midten (gå i alle dueller) og vinne omtrent hver eneste andreball kan dette muligens slå ut på en positiv måte. Nå vet jeg ikke hvor mye FFK har trent på 4-3-3 i vinter eller ikke, men jeg ser ikke for meg Tegan som enslig midtspiss. Da vil jeg mye heller ha Dino og Andersson med Valencia på hver sint kant. Dette er ingen fasit, men tanker som ramlet ned i hodet i dette øyeblikk. Ikke rart man elsker fotball når det kun er fantasien som stopper en!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 apr 10, 15:41

Sinnsykt altså - du virker til å ha bra fotballforståelse. Interessant lesing det må jeg si!

Skulle ønske jeg kunne fatte en brøkdel av dette der, men er vel derfor jeg bare er motivator og ikke trener. Haha.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!



Flat Trådet Nøstet
Side 55 av 55 55

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24