Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem skal ut og hvem vil vi ha inn 2010?

Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 55 27

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 07 jan 10, 21:00
Endret: 07 jan 10, 21:01
Endret av: Supreme NTM

Det var Sigurdsson som var midtstopperen Hønefoss signerte. Flott, enda en klubb som skal kjøpe seg fram i norsk fotball. Akkurat det vi trenger... Håper og tror FFK har lært hvertfall.

Fint det ikke var Piroija som forsvant, selv om han sikkert forsvinner etterhvert óg. Håper så sinnsykt at vi kan få beholde ham.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 08 jan 10, 07:33

I følge informasjon jeg fikk i går skal det bare spillere ut, vi bør være forberedt på mange år ute av det gode selskap med den satsingen som vil være til året. 

Sannsynligvis flyttes fotball hegemoniet lenger øst.

Tapet over S08 i høst var nok ikke det siste

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 08 jan 10, 08:02
Opprinnelig postet av tomroar

I følge informasjon jeg fikk i går skal det bare spillere ut, vi bør være forberedt på mange år ute av det gode selskap med den satsingen som vil være til året. 

Sannsynligvis flyttes fotball hegemoniet lenger øst.

Tapet over S08 i høst var nok ikke det siste

 

Du nevner mange år ute av det gode selskap, mener du da økonomisk sett i forhold til kjøp av spillere?

---------------------------

2010: The new era begins.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 08 jan 10, 08:16

jeg mener at med den fokusen Værste vil ha fremover,vil nok det meste av midler blir brukt på å sikre deres uteståend til enhver tid.

Her er det nok klart for en lang tid i "bakgården".

Nå er nok mora over, de såkalte langsiktige investorene er vekk, den styringsformen vi nå får blir da en katastofe med en eier som kan diktere alt uten vilje til satsing. Tror det er lite vits med innsamling av til  midler FFK som klubb om vi eventuellt kan se en forskyving av midler fra FFK Sport til dekning av "Værstekostnader" om det kommer andre midler inn.

For å unngå en slik "satsing fra makthaveren, må nok Plankehaugen på banen og vurdere virkemidler, for de finns jo.

Plankehaugen bør nå våkne opp av dvalen

 

 


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 08 jan 10, 09:06
Endret: 08 jan 10, 09:22
Endret av: Magnum

Opprinnelig postet av tomroar

Plankehaugen bør nå våkne opp av dvalen

Plankehaugen bør i grunn slutte å bry seg altfor mye med ting som ikke har med supportervirksomhet å gjøre, etter min mening. Det har de vel gjort "litt" for mye allerede, og det har sjelden gått bra.

Forøvrig er jeg litt pessimistisk for de neste åra jeg også. Jeg mente det kunne være håp hvis de satte i gang å rydde (økonomi, framtidsplaner, visjoner, styrer, ledere, trenere og spillere) opp med én gang etter nedrykket, men de kasta bort sjansen. Bortsett fra litt opprydding i administrasjonen, drøyde det jo helt til jul før det ble tegn til at noe som helst konstruktivt ble gjort. Egentlig er ingenting gjort ennå nå heller, men det er forhåpentligvis i gang.

 

---------------------------

Hater hat!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 08 jan 10, 09:08

Snart har ikke Plankehaugen så mye mer misjon, om ikke noe gjøres.

Fremover bør de nok heller engasjere seg mer enn de har gjort


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 jan 10, 09:23

Vi kommer til å miste flere spillere i løpet av mnd vi er inne i. Ting tyder på at vi vil få ett meget ungt lag etterhvert. Ungguttene trenger også litt rutine rundt seg. Og en spiller som alltid gikk foran som ett godt eksempel både på og utenfor banen er Markus Ringberg. Skulle mer enn gjerne sett FFK gjorde ett fremstøt på Markus Ringberg.....


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 08 jan 10, 13:07

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Vi kommer til å miste flere spillere i løpet av mnd vi er inne i. Ting tyder på at vi vil få ett meget ungt lag etterhvert. Ungguttene trenger også litt rutine rundt seg. Og en spiller som alltid gikk foran som ett godt eksempel både på og utenfor banen er Markus Ringberg. Skulle mer enn gjerne sett FFK gjorde ett fremstøt på Markus Ringberg.....

Beste forslaget jeg har hørt på lenge! Men det er vel ikke realistisk så lenge Nordlie er FFK-trener og økonomien er så dårlig.

---------------------------

Leeds beating Manchester United will be my best moment of 2010!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 jan 10, 08:31

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Det var Sigurdsson som var midtstopperen Hønefoss signerte. Flott, enda en klubb som skal kjøpe seg fram i norsk fotball. Akkurat det vi trenger... Håper og tror FFK har lært hvertfall.

Skjønner ikke problemet når det gjelder kritikken av Hønefoss. De har ikke signert 5 rådyre spillere, men et par som - for alt det jeg vet - er finansiert eksternt.

Lag som rykker opp får det som regel litt mer romslig økonomisk hvis de har vært fornuftige tidligere, og det har vel Hønefoss vært.

Så det faktum at de legger litt penger på bordet for å kjøpe seg en solid, erfaren midtstopper og en spiss som har vist seg både å kunne score og samtidig kan være en investering, synes å være svært fornuftig.

Når det gjelder FFK er jeg er iallefall glad til så lenge vi ser ut til å klare å beholde noen spillere med erfaring (som Raio), og jeg håper vi ikke selger spillere som Wallace og Borges for glansbilder og knappenåler siden dette er spillere av et godt nivå som kan bli enten viktige eller gi mye penger seinere.

"Salget" av Gashi var i så måte et skrekkens eksempel på hvordan FFK ikke skal selge/gi bort spillere - og vi var heldige at FSI hadde både vett og baller til å gjøre noe med det... 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 09 jan 10, 09:28

Var det FFK som solgte Gashi ! eller var det  V....


erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 09 jan 10, 11:42
Endret: 09 jan 10, 11:43
Endret av: erfo

Hva med Terje Høili framover?
Nå som Værste med Brynhildsen ser ut til å ha festet et grep på klubben, har jeg på følelsen at TH stille og rolig trekker seg tilbake. Kan ikke tenke meg at han spytter penger inn i klubben med den maktkonstellasjonen som ser ut til å dannes nå.
Har TH fått nok? Noen tanker om dette?

Beklager hvis dette er litt off topic men tråden gjelder vel alle i FFK systemet?

---------------------------

erfo


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 09 jan 10, 11:58
Endret: 09 jan 10, 12:00
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av denialsander

Skjønner ikke problemet når det gjelder kritikken av Hønefoss. De har ikke signert 5 rådyre spillere, men et par som - for alt det jeg vet - er finansiert eksternt.

Lag som rykker opp får det som regel litt mer romslig økonomisk hvis de har vært fornuftige tidligere, og det har vel Hønefoss vært.

Så det faktum at de legger litt penger på bordet for å kjøpe seg en solid, erfaren midtstopper og en spiss som har vist seg både å kunne score og samtidig kan være en investering, synes å være svært fornuftig.

Når det gjelder FFK er jeg er iallefall glad til så lenge vi ser ut til å klare å beholde noen spillere med erfaring (som Raio), og jeg håper vi ikke selger spillere som Wallace og Borges for glansbilder og knappenåler siden dette er spillere av et godt nivå som kan bli enten viktige eller gi mye penger seinere.

"Salget" av Gashi var i så måte et skrekkens eksempel på hvordan FFK ikke skal selge/gi bort spillere - og vi var heldige at FSI hadde både vett og baller til å gjøre noe med det...

Hønefoss var en av klubbene som var i fare for å miste lisensen (og hadde negativ EK) de har et lite publikum og jeg vil si begrenset publikumspotensiale, og da blir det på jordet å kalle det "fornuftig". Generelt så brukes det alt for mye penger i norsk fotball, noe denne sesongen har vært et knusende bevis på. Høye lønninger på middelmådige spillere. Hvordan mener du salget av Gashi var feil? I situasjonen vi er i (både klubben og resten av markedet) er vi godt tjent på å slippe 2 millioner i lønnsutgifter i året, og er i akutt behov av kostnadskutt. Hadde likt å ha med Gashi videre, men er han ikke villig til å gå ned i lønn (uavhengig av Nordlie), med den lønna og situasjonen FFK befinner seg i, ja da kan vi gjerne bli kvitt ham.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 jan 10, 12:20

Opprinnelig postet av erfo

Hva med Terje Høili framover?
Nå som Værste med Brynhildsen ser ut til å ha festet et grep på klubben, har jeg på følelsen at TH stille og rolig trekker seg tilbake. Kan ikke tenke meg at han spytter penger inn i klubben med den maktkonstellasjonen som ser ut til å dannes nå.
Har TH fått nok? Noen tanker om dette?

Interessant problemstilling. Jeg tror nok han fortsatt vil være med i FSI, og dermed i sportsutvalget. Det som blir interessant er nok hva som blir ståa etter at Værste har gått gjennom alt med økonomien, og hva som blir resultatet av det og kursen videre. Håper TH forsatt vil bidra.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 jan 10, 14:02

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Hvordan mener du salget av Gashi var feil? I situasjonen vi er i (både klubben og resten av markedet) er vi godt tjent på å slippe 2 millioner i lønnsutgifter i året, og er i akutt behov av kostnadskutt.

FFK som klubb "fremforhandlet" (de sa vel nærmest "værsågod, her er en spiller, uten kostnad, lav videresalgsprosent, uten noen inntektsgivende klausuler") en avtale som FSI (som eide rettighetene til Gashi) nektet å akseptere.

FSI fikk inn en høyere videresalgsprosent, de fikk inn en avtale som gir penger etter et visst antall kamper, etc.

Selv om man har dårlig råd kan man ta seg tid til å prøve å gjøre en god jobb i salgsprosessen allikevel.

Selve salget i seg selv er jo fornuftig med tanke på Gashis lønn. Gashis bidrag til FFK ifjor var stort sett å springe. Noen ganger med ball.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 09 jan 10, 15:30

gashi salget var diktert av V..... 


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 09 jan 10, 20:27

Opprinnelig postet av denialsander

FFK som klubb "fremforhandlet" (de sa vel nærmest "værsågod, her er en spiller, uten kostnad, lav videresalgsprosent, uten noen inntektsgivende klausuler") en avtale som FSI (som eide rettighetene til Gashi) nektet å akseptere.

FSI fikk inn en høyere videresalgsprosent, de fikk inn en avtale som gir penger etter et visst antall kamper, etc.

Selv om man har dårlig råd kan man ta seg tid til å prøve å gjøre en god jobb i salgsprosessen allikevel.

Selve salget i seg selv er jo fornuftig med tanke på Gashis lønn. Gashis bidrag til FFK ifjor var stort sett å springe. Noen ganger med ball.

Det visste jeg ikke. Da har du selvsagt rett.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 10 jan 10, 13:41

Noen som vet når styremøtet er i dag? ..og når vi får en eventuell konklusjon på TN?


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 11 jan 10, 15:10
Endret: 11 jan 10, 15:23
Endret av: Per Egil

Spillere ut: Barsom (klubbløs) Gardar (klubbløs) Czwartek (legger opp) Everton (??) Gashi(Helsingborg) Stamatopolous (tilbake til Tromsø?)

Spillere inn: Ingen

Rykter:

Ellers ser jeg at Flittie Onstad er klubbløs, og Jona Johansen (tidligere Nordlie elev i KIL) er klubbløs..

 

MOD (Per Egil): Flyttet denne til eksisterende tråd om samme tema.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jan 10, 17:15

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Spillere ut: Barsom (klubbløs) Gardar (klubbløs) Czwartek (legger opp) Everton (??) Gashi(Helsingborg) Stamatopolous (tilbake til Tromsø?)

Spillere inn: Ingen

Rykter:

Ellers ser jeg at Flittie Onstad er klubbløs, og Jona Johansen (tidligere Nordlie elev i KIL) er klubbløs..

 

Rykter inn: Simen Rafn (18)-egen juniorstall, Jonas Becken (19)-egen juniorstall, Marius Næss Slydal (20)-egen juniorstall


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 11 jan 10, 18:44

Opprinnelig postet av Ymer

 

 

Rykter inn: Simen Rafn (18)-egen juniorstall, Jonas Becken (19)-egen juniorstall, Marius Næss Slydal (20)-egen juniorstall

Hva med  Krathe, Eyde, Holmes og Odillion (husker ikke etternavnet) ?? jeg har ikke sett de i kamp, men leser at det er talenter ?? Noen med bedre kunnskap om denne gjengen?? Er dette A lags materiale for Adecco`n ???????



Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 55 27

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24