Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem skal ut og hvem vil vi ha inn 2010?

Flat Trådet Nøstet
Side 22 av 55 22

Larifari

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 08
Innlegg: 74

Lagt til: 11 des 09, 18:24

Opprinnelig postet av Holters

Rikard Norling hadde blitt FFK-trener dersom styrene hadde hatt baller og vett nok til å gjøre det eneste riktige: Å sparke Tom Nordlie.

Dessverre er klubben infisert av folk som er mer opptatt av å redde sitt eget ansikt fremfor å tenke på klubbens beste, og verken evner eller tør å innrømme feil.

Og ja, ansettelsen av Tom Nordlie var en eneste stor feil.

 

Mitt inntrykk er at ffk er i dype økonomiske problemer. Jeg ser dermed ikke hvordan det kan være til klubbens beste å sparke Tom Nordlie og ansette en ny trener.

Slik jeg ser det ville det vært å fortsette i det samme gamle uansvarlige sporet mot konkurs og medfølgende nedrykk ut av hele seriesystemet. 

Er det ingen andre her som gjør den koblingen? Det er vel denne uansvarlige pengebruken vi må til livs for å få en frisk og sunn fotballklubb igjen!?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 des 09, 18:33

Opprinnelig postet av Larifari


Mitt inntrykk er at ffk er i dype økonomiske problemer. Jeg ser dermed ikke hvordan det kan være til klubbens beste å sparke Tom Nordlie og ansette en ny trener.

Slik jeg ser det ville det vært å fortsette i det samme gamle uansvarlige sporet mot konkurs og medfølgende nedrykk ut av hele seriesystemet. 

Er det ingen andre her som gjør den koblingen? Det er vel denne uansvarlige pengebruken vi må til livs for å få en frisk og sunn fotballklubb igjen!?

Regnestykket ved å sparke Nordlie har blitt presentert her på forumet før, så jeg gidder ikke ta det igjen, men kan si såpass: Økonomisk ville vi spart penger på å sparke Nordlie og "Gymlæreren" selv med etterlønn til Nordlie i ett år som han har kontrakt på. Norling som var aktuell kostet under halvparten av det Nordlie koster. I tillegg så er Norling en mann som bygger klubb og lag, i sterk kontrast til Nordlie som har vist gang på gang at klubber han forlater ligger mer eller mindre i ruiner både sportslig og økonomisk....


Larifari

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 08
Innlegg: 74

Lagt til: 11 des 09, 19:07

Vel, greit at man sparer på sikt, men nå er det vel slik at det vil føre til økte utgifter neste år. Noe ffk ikke har råd til slik jeg har forstått det. Det hjelper ikke å spare om to år dersom det fører til at vi går konkurs neste år. For å avgjøre om Nordlie skulle gå eller ikke må man ha inngående innsikt i ffks økonomi, noe jeg ikke har, men regner med at de som har gjort avgjørelsen har.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 des 09, 19:25

Forstår jeg dette rett:

Nordlie har 2 års kontrakt pluss inneværende måned?

Han har i kontrakten at han skal ha lønn for 1 år hvis han får foten?

Ergo sparer vi ett års lønn minus kostnad til ny trener hvis vi sparker han nå?

Stemmer dette?

 


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 11 des 09, 19:29

Opprinnelig postet av Larifari

Vel, greit at man sparer på sikt, men nå er det vel slik at det vil føre til økte utgifter neste år. Noe ffk ikke har råd til slik jeg har forstått det. Det hjelper ikke å spare om to år dersom det fører til at vi går konkurs neste år. For å avgjøre om Nordlie skulle gå eller ikke må man ha inngående innsikt i ffks økonomi, noe jeg ikke har, men regner med at de som har gjort avgjørelsen har.

Klubbens økonomi hadde ingen betydning for avgjørelsen om Nordlie skulle sparkes eller ikke. Spillerne var jo til og med villige til å gå ned 10% i lønn for å få Nordlie fjernet.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 des 09, 21:00

Opprinnelig postet av Erikk

Forstår jeg dette rett:

Nordlie har 2 års kontrakt pluss inneværende måned?

Han har i kontrakten at han skal ha lønn for 1 år hvis han får foten?

Ergo sparer vi ett års lønn minus kostnad til ny trener hvis vi sparker han nå?

Stemmer dette?

Ja, pluss at vi sparer utgiftene til "Gymlæreren" på godt over millionen over 2 år, og det er ren netto, for det er ingen utenom Nordlie som forstår hva han gjør i FFK.. Med andre ord: Å sparke Nordlie er god økonomi både på kort og lang sikt.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 des 09, 21:06

Opprinnelig postet av Gonzales

Klubbens økonomi hadde ingen betydning for avgjørelsen om Nordlie skulle sparkes eller ikke. Spillerne var jo til og med villige til å gå ned 10% i lønn for å få Nordlie fjernet.

Riktig, det var noen i styrene som absolutt måtte redde ansikt. Folk som tenker på eget ego og ikke på klubben. Folk som ikke er istand til å innse egne feil og derfor gjør en ny feil for å redde ansikt. Folk som burde vært sparket ut av alt som har med styring av FFK å gjøre.
Det ble gitt signaler om at Nordlie burde fjernes også fra andre organer innen FFK (ikke bare spillerne) uten at de ble hørt..


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 11 des 09, 23:51

Nordlie må ut, driter i om han sender oss rett tilbake til tippeligaen. Han må ut, han ødelegger harmonien i klubben!

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 12 des 09, 11:55

Spørs om vi har råd til å kjøpe noe spillere nå.

FFK-direktør, Runar W. Henriksen, innrømmer likevel at klubbens likvide situasjon fortsatt er kritisk, men at resultatprognosen ser bedre ut enn forventet.
Selskapet styrer nemlig mot et årsresultat på minus 18–20 millioner kroner.
Prognosen på et tidligere tidspunkt viste enda mørkere tall, men kvalifiseringskampen mot Sarpsborg og salget av Dominic Adiyiah har reddet noe av resultatet.
Bekymringsfullt er også klubbens likvide situasjon.
– For tiden lever vi et tomrom. Inntektene sluttet å komme inn etter Sarpsborg08-kampen, sier Runar W. Henriksen.
– Men det blir bedre i tiden som kommer. I dag (fredag) starter sesongkortsalget og over jul får vi resten av oppgjøret for Dominic Adiyiah, fortsetter FFK-direktøren.

http://www.f-b.no/article/20091212/FFK/712129995/1252

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 des 09, 12:04

Opprinnelig postet av kjell-H

Spørs om vi har råd til å kjøpe noe spillere nå.

FFK-direktør, Runar W. Henriksen, innrømmer likevel at klubbens likvide situasjon fortsatt er kritisk, men at resultatprognosen ser bedre ut enn forventet.
Selskapet styrer nemlig mot et årsresultat på minus 18–20 millioner kroner.
Prognosen på et tidligere tidspunkt viste enda mørkere tall, men kvalifiseringskampen mot Sarpsborg og salget av Dominic Adiyiah har reddet noe av resultatet.
Bekymringsfullt er også klubbens likvide situasjon.
– For tiden lever vi et tomrom. Inntektene sluttet å komme inn etter Sarpsborg08-kampen, sier Runar W. Henriksen.
– Men det blir bedre i tiden som kommer. I dag (fredag) starter sesongkortsalget og over jul får vi resten av oppgjøret for Dominic Adiyiah, fortsetter FFK-direktøren.

http://www.f-b.no/article/20091212/FFK/712129995/1252

Vi trenger ikke kjøpe spillere. Stallen er mer enn bra nok for opprykk. Pluss at et par tre juniorer får kontrakt. Problemet er å beholde de spillerne vi har. Mange vil jo bort p.g.a. TN...


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 12 des 09, 12:15

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av kjell-H

Spørs om vi har råd til å kjøpe noe spillere nå.

FFK-direktør, Runar W. Henriksen, innrømmer likevel at klubbens likvide situasjon fortsatt er kritisk, men at resultatprognosen ser bedre ut enn forventet.
Selskapet styrer nemlig mot et årsresultat på minus 18–20 millioner kroner.
Prognosen på et tidligere tidspunkt viste enda mørkere tall, men kvalifiseringskampen mot Sarpsborg og salget av Dominic Adiyiah har reddet noe av resultatet.
Bekymringsfullt er også klubbens likvide situasjon.
– For tiden lever vi et tomrom. Inntektene sluttet å komme inn etter Sarpsborg08-kampen, sier Runar W. Henriksen.
– Men det blir bedre i tiden som kommer. I dag (fredag) starter sesongkortsalget og over jul får vi resten av oppgjøret for Dominic Adiyiah, fortsetter FFK-direktøren.

http://www.f-b.no/article/20091212/FFK/712129995/1252

Vi trenger ikke kjøpe spillere. Stallen er mer enn bra nok for opprykk. Pluss at et par tre juniorer får kontrakt. Problemet er å beholde de spillerne vi har. Mange vil jo bort p.g.a. TN...

Jepp sant nok,men de trenger vell litt lommerusk for å få kjøpt everton?

---------------------------

You'll Never Walk Alone


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 12 des 09, 12:36

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Gonzales

Klubbens økonomi hadde ingen betydning for avgjørelsen om Nordlie skulle sparkes eller ikke. Spillerne var jo til og med villige til å gå ned 10% i lønn for å få Nordlie fjernet.

Riktig, det var noen i styrene som absolutt måtte redde ansikt. Folk som tenker på eget ego og ikke på klubben. Folk som ikke er istand til å innse egne feil og derfor gjør en ny feil for å redde ansikt. Folk som burde vært sparket ut av alt som har med styring av FFK å gjøre.
Det ble gitt signaler om at Nordlie burde fjernes også fra andre organer innen FFK (ikke bare spillerne) uten at de ble hørt..

Har lest en eller annen artikkel (kan ha vært i demokraten?)om at bl.a. terje høili var liten lysten på å fjernen TN siden det var han som gikk inn med midler til å skaffe han. Man køddet vistnok ikke med sine rike onkler sto det å lese.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 des 09, 13:24

Opprinnelig postet av stjernengutt

Har lest en eller annen artikkel (kan ha vært i demokraten?)om at bl.a. terje høili var liten lysten på å fjernen TN siden det var han som gikk inn med midler til å skaffe han. Man køddet vistnok ikke med sine rike onkler sto det å lese.

Det stemmer ikke...


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 12 des 09, 13:43

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av stjernengutt

Har lest en eller annen artikkel (kan ha vært i demokraten?)om at bl.a. terje høili var liten lysten på å fjernen TN siden det var han som gikk inn med midler til å skaffe han. Man køddet vistnok ikke med sine rike onkler sto det å lese.

Det stemmer ikke...

Ingen fler som har lest den artikkelen? Kan ha vært demokraten papir, men husker ikke sikkert.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 des 09, 14:30

Opprinnelig postet av stjernengutt

Ingen fler som har lest den artikkelen? Kan ha vært demokraten papir, men husker ikke sikkert.

Har ikke lest den, men spiller ingen rolle. Det er ikke alt  som står i avisa som er sant (langt ifra).


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 12 des 09, 19:43

Dette er litt flaut, men kan vi ikke samle inn penger ved bøssebæring, selge lodd osv

for og bli kvitt Norlie?

Det blir kansje maks 200 på ver som går på stadion neste år og dem merker du knapt med tanke på att billetene har blitt en del billigere.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 des 09, 20:12

Opprinnelig postet av Martin

Dette er litt flaut, men kan vi ikke samle inn penger ved bøssebæring, selge lodd osv

for og bli kvitt Norlie?

Det blir kansje maks 200 på ver som går på stadion neste år og dem merker du knapt med tanke på att billetene har blitt en del billigere.

Hvis du klarer å samle inn hva Nordlie tjener på en uke, skal du få en pokal av meg....


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 12 des 09, 20:53

Da må jeg nok vinne i lottto tror jeg :)

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 des 09, 12:43

Jeg var i nærheten i går, hadde 6+1, en til så hadde Nordlie vært historie i FFKSealed


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 des 09, 17:09

tror nok dere skal drømme om at lotto hjelper andre en Runar Henriksen Frown

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D



Flat Trådet Nøstet
Side 22 av 55 22

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f