Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva er så galt med Tom Nordlie?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 08 nov 09, 12:33

Jeg trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg er HELT ENIG med deg kanogvetalt!

Borges har vært vår svakeste spiller siden Nordlie ankom klubben. Man ser helt tydelig at han mangler spilleglede og at han ikke trives lenger. Med Tom Nordlie går dette rakt åt helvete er jeg redd. For det er flere spillere som ikke er noe spesielt fornøyd om dagen.

En spiller som Ramberg (med kontrakt også neste sesong) skal ikke uttale seg slik mot sin egen trener. Men jeg skjønner han godt. Kanskje Ramberg håper på at Nordlie får fyken? Det hadde vært fantastisk.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 12:36

Har dere tenkt på at hvis ffk skal kvitte seg med nordli og henriksen så er vi konkurs??Hvertfall ikke langt unna konkurs.

Ja greit Nordli har mye rart for seg men jeg tror fortsatt at han kan få til et bra lag med ffk bare han får ro rundt seg.

Og ikke glem at det faktisk er spillerne som har sendt oss til adecco!!Nei skal bli greit å få byttet ut noen spillere.og hel få inn noe nytt noe.Uansett måtte det skjedd uansett om vi rykket ned el ikke grunn at lønningene er for høye nå.Og ja jeg synes de skal gi pac en ny kontrakt el jobb innen økonomi i ffk.

Ps moralen til spillerne var helt på trynet før Nordli kom inn i klubben.

Under hele sesongen har det vært mast om kontrakter og mer penger bare fordi spillerne trodde de var stjerner for at de klarte sølv ifjor

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 12:38

Det jeg skal fram til er at vi alle må se framover og inse at man kan ikke sparke nordli og henriksen.Da er klubben ferdig hvis de hadde gjordt det!!!

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 08 nov 09, 12:41

Opprinnelig postet av kjellemann

Ja greit Nordli har mye rart for seg men jeg tror fortsatt at han kan få til et bra lag med ffk bare han får ro rundt seg.

Tom Nordlie får aldri noensinne ro rundt seg. Tro meg, han har allerede satt sine spor der nede. Og det kommer garantert bare til å bli verre og verre.

Jeg har vært supernegativ til Nordlie lenge før han ankom FFK, og jeg er fortsatt negativ til han. Han skal forandre seg rimelig mye før jeg forandrer mening. Det kommer garantert aldri til å skje.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 08 nov 09, 12:42

Bare sånn kort innpå, er det noen utenlandske spillere(annet enn svensker) som har vært i nærheten av å blomstre under Nordlie noen gang? Kan ikke si jeg kommer på noen sånn i farta.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 12:50

Opprinnelig postet av madserazzi

Bare sånn kort innpå, er det noen utenlandske spillere(annet enn svensker) som har vært i nærheten av å blomstre under Nordlie noen gang? Kan ikke si jeg kommer på noen sånn i farta.

Jeg synes borges har blitt dårligere under nordli men everton synes jeg har blitt litt bedre under nordli.

Men nå er ikke jeg fan av å ha så mange utenlandske spillere i en klubb.Jeg er for egen spillere ifra junior men det skjer aldrig

---------------------------

You'll Never Walk Alone


pasi

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 nov 09
Innlegg: 3

Lagt til: 08 nov 09, 16:50

At Borges har blitt svakere er fordi han er temposvak. Det blir man i større grad tatt på i 4-3-3 kontra 4-4-2. Men jeg syns ikke Borges har vært spesielt god uansett hvem han har hatt som trener i FFK. Unntatt perioden han ble brukt som spiss. Da var han god.

De spillerne du nevner kanogvetalt er spillere som stort sett har sittet på benken, også når de var skadefrie. Bortsett fra Thomassen da som ble plassert der når Wallace var tilbake. Personlig skulle jeg sett at Thomassen fikk fortsette. Han er nemlig en smartere fotballspiller enn det Wallace er. Er det noen som er villig til å betale for Wallace så er det bare å selge.

Jeg tror kanskje dere misforstår meg litt. Jeg mener nødvendigvis ikke at Nordlie var riktig løsning eller at han kommer til å være det i fremtiden. Men å legge skylden på han for at det gikk som det gikk blir veldig unyansert. Det var store problemer innad i laget lenge før han kom inn i bilde. En stor del av æren for det kan spillerne selv ta.

Spillerne har vært i FFK gjennom hele sesongen, mens Nordlie har vært her i noen få uker. Allikevel er det bortimot ingen som setter et litt kritisk lys på hva spillerne har prestert denne sesongen. Det mener jeg er skivebom. FFK's spillerstall skulle vært bedre enn kvalikk, skader eller ikke.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 08 nov 09, 17:22

Opprinnelig postet av Plankekæll

En spiller som Ramberg (med kontrakt også neste sesong) skal ikke uttale seg slik mot sin egen trener. Men jeg skjønner han godt. Kanskje Ramberg håper på at Nordlie får fyken? Det hadde vært fantastisk.

Det er jo nettopp dette Raio også er lei, at for mange prater for mye. Som Raio sier, "jeg vil ikke mene for mye, jeg er bare en spiller"

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 08 nov 09, 18:52
Endret: 08 nov 09, 19:00
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av kjellemann

Det jeg skal fram til er at vi alle må se framover og inse at man kan ikke sparke nordli og henriksen.Da er klubben ferdig hvis de hadde gjordt det!!!



Jeg er veldig spent på hvor du har fra at Nordlie er dyr å sparke. Jeg tror på at Nordlie har vært viktig å fått til en gedigen fallskjerm, men jeg kan ikke tenke meg at FFK som er i økonomisk krise har gått på denne blemma igjen... Skulle gjerne hatt det tallfestet?

Henriksen bør vi ikke sparke (jo egentlig), Nordlie derimot!

Det kan fort bli enda dyrere å beholde Nordlie...!

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 nov 09, 20:10

Opprinnelig postet av Holters

1) Jeg uenig i å vrake en spiller som Kvisvik fra benken til fordel for Valencia, som heller ikke løper, kjemper, osv, og har vært gjennomført elendig siden 2005. Kvisvik hadde kanskje klart å slå ballen til en medspiller, og det var det ingen andre som klarte i går.

Foruten det, så synes jeg ikke laguttaket var så galt, men det var grepene underveis:

2) Sarpsborg har tilnærmet TL-standard på angrepet sitt, men er svake defensivt. Et TL-lag skal klare å presse den forsvarsfireren til å gjøre feil! Hvorfor ble de ikke satt press på? Forsvaret virket utrygt selv når vi ikke presset.

I stedet var det Sarpsborg som trillet ball med FFK-spillere løpende imellom, og som panisk avklarerte lengst vekk og helst til en mostandere. Vi hadde null presisjon!

3) Askar oste nervøsitet gjennom hele kampen. Da setter du ham ikke ned som høyreback! Jeg mener seriøst at Czwartek burde ha kommet inn, og Askar burde ha fortsatt fremme. Valencia har ikke vist noe som tilsier at han ville endre dette kamputfallet. Når alle andre forsøkte å presse offensivt, så kom Valencia diltende etter.

(Det eneste Valencia har vist er at han ikke eier skrupler, som stjal parkeringsplassen til Enerly, og nektet å flytte bilen da det ble påpekt. Wink)

4) Vi trengte mål, men målscoreren (Gardar) kom for sent inn. Når han endelig kommer inn, så bytter man ut en av spillerne som kan slå innlegg, og setter snurrebass-Everton på kant i stedet. Når man først hadde satt inn Valencia, så burde han ha fortsatt, da det eneste han er god på er å slå innlegg/dødballer, og Gardar må få servert innlegg for å score.

PS! Tversoverpasningen til Barsom før 1-0 er oppsigelsesgrunn alene. Det også handlingen å ligge nede og sutre etter en kollisjon man selv skapte når det gjenstår 5 minutter av kampen og laget ditt må score.

Jeg er så enig så enig. Bare det som skjedde i siste kamp er grunn nok til å be TN ryke og reise. Det er rett og slett en katastrofe for FFK å ha den mannen som trener. Er noen som tror klubben ligger med mer eller mindre brukket rygg nå? Bare vent til TN har herjet i et år eller to, skal dere få se hva "brukket rygg" betyr....


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 nov 09, 20:13

Opprinnelig postet av math

Hehe, dette er så klassisk Fredrikstad ass. En haug med folk som er såååå flinke til å peke på alt som er galt. Men når det blir spurt etter løsninger, da kommer pratmakerne til kort ...

Bedre å ha evnen til å se og å si ifra hva som er galt enn å være helt blind...


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 nov 09, 20:26

Opprinnelig postet av alexx

Nå har pekefingeren forflyttet seg og peker nå på Nordlie!!! Den ene etter den andre setter opp punkt for punkt i etterpåklokens navn.....

Du har tydeligvis ikke fått med deg at mange av oss her inne satte "pekefingeren" på Nordlie og hans manglende evner med en gang han ble ansatt i FFK. Å snakke om etterpåklokskap da blir vel feil eller hva tror du...? Vi ser jammen ut til å få rett. Ingen bombe for meg..


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 nov 09, 20:37

Opprinnelig postet av Gardarson

Enda godt vi har mange som åpner kjeften og er etterpåkloke hver gang!

Kanskje du og et par til skulle ta seg tid til å lese tidligere innlegg i tråder om Tom Nordlie? Hva er din definisjon av "etterpåklokskap"?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 nov 09, 20:41

Opprinnelig postet av keiko99

det er ikke bare treneren, men også laget som har skylden for tapet og nedrykket.. vi hadde rykket ned med en annen  trener også. Det er så dumt og legge all skyld på Tom... vi var ikke bedre og det har vi sett i hele år Frown

Du har muligens rett i at vi hadde rykket ned med en annen trener også, men da hadde vi ihvertfall sluppet Tom Nordlie. Verdensmesteren i oppsamling av fallskjermer. Mannen må jo ha tjent mer på fallskjermer enn han har tjent på å trene fotballklubber Laughing... Hvorfor det tro?


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 08 nov 09, 20:44

Da Nordlie kom opp som alternativ så tenkte jeg vel egentlig "FAEN". Alle vet om historien hans og hvordan han er, jeg ville absolutt ikke ha han inn i min klubb. Når han da kom så prøvde jeg å forandre mening, jeg ville tenke positivt og håpet virkelig at han kunne redde klubben fra nedrykk. Men hele tiden var tanken i hodet at han ikke er rett mann for klubben.

Jeg har alltid hatt tro på Aune som trener, men ble veldig usikker på han som vikar. Jeg vet ikke hvem som er rett mann for FFK, men en ting er jeg sikker på, det er IKKE Tom Nordlie

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 08 nov 09, 21:11

hvor lang kontrakt har han. hvis det bare er ut neste år så mener jeg han kan fortsette ut kontrakten. gi han litt tid. men ikke la han hente spillere som vi ikke ser fremtid i. så ser vi åssen det går. så kan vi heller bruke tida på å finne en erstatter.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 08 nov 09, 21:14

Han har 2 år igjen.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 21:29

Nordli har tapt 500000 på at laget rykket ned.Mener han hadde bonus på den summen hvis han berget plassen.

Nei er nok spillerne som får ta på seg mest skyld her

---------------------------

You'll Never Walk Alone


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 08 nov 09, 21:35

Tom har tapt 500 000,- ja.

Hvem som har skylden og hva som bør gjøres er klubbens viktigste oppgave fremover.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 08 nov 09, 21:41

Opprinnelig postet av kjellemann

Nordli har tapt 500000 på at laget rykket ned.Mener han hadde bonus på den summen hvis han berget plassen.

Nei er nok spillerne som får ta på seg mest skyld her

 

Og gjett om det gikk i "tenker dere ikke på meg i det hele tatt??" i garderoben i pausen på fredag. En setning han brukte stadig vekk i kongsvinger. I tillegg grining og banning, og trusler om å si opp jobben. Noe som kommer til å gjenta seg hver gang han føler seg urettferdig behandlet. Håper bare han gjør alvor av det en gang.

Alle som så kampen er enige i at spillerne utpå der sviktet og presterte en elendig forestilling. Men det ser jo ikke ut til at magikeren Tom fikk til å motivere dem noe særlig til 2. omgang heller, da.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f