Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva er så galt med Tom Nordlie?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 07 nov 09, 01:06
Endret: 07 nov 09, 01:08
Endret av: Kilden

Hva er så galt med Tom Nordlie?

Etter jeg har lest flere poster her, ser jeg en trend angående å være negativ til Tom Nordlie.

Jeg følger selv med FFK, men dessverre må det være noe jeg ikke har fått med meg, for jeg har ingenting mot Tom Nordlies jobb i FFK.

En ting er at vi har rykket ned, men er dette Tom Nordlies feil?

FFK under Tom Nordlie har tatt 1,5 poeng i snitt, dette ville tilsvart 45 poeng totalt i løpet av en serie, noe som hadde gitt oss en 5.plass.

 

Fint om noen kan forklare meg hva som er galt med Tom Nordlie?

Med det hadde også vært fint om det kom noen støtte erklæringer også, eller er jeg alene?

 

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 01:12

Støtter deg på den.

Tror Nordli bygger et bra lag i ffk jeg.Få ut spillere som ikke jobber bra nok og inn med folk som faktisk vil spille fotball

---------------------------

You'll Never Walk Alone


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 07 nov 09, 01:14

Kanskje det bare er meg, men jeg synes faktisk at FFK var bedre under Aune. Synes vi spilte flere gode kamper, f.eks mot Brann borte, den kunne vi like gjerne vunnet. Motstanden vi møtte under Nordlie var heller ikke den sterkeste. Men som Nordlie selv sier, han "kan ikke spille for de".

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no


Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 07 nov 09, 01:26

Opprinnelig postet av TheJester

Kanskje det bare er meg, men jeg synes faktisk at FFK var bedre under Aune. Motstanden vi møtte under Nordlie var heller ikke den sterkeste.

Tja... Under Aune tok vi 0.95 poeng i snitt.

Og du sier at vi ikke hadde god motstand under Tom?

Under Tom møtte vi lag som: Molde, Stabæk og Odd (lag som tok 2, 3 og 4 plassen) + At vi møtte et Strømsgodse lag som gjempet mot nedrykk.

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 07 nov 09, 01:52

Tom Nordlie kan absolutt ikke få skylda for nedrykket. Til det har han vært her altfor liten tid, og roten til alle probleme stikker myyye dypere enn hva en trener, i det hele tatt en enkelt person, kan rydde opp i på et par måneder. Folk her som mener Nordlie har noe av skylda for nedrykket, er relativt naive...

 

Men måten Tom Nordlie trener lag på er et stort problem. Flere av spillerne har uttalt (ikke til media, enda) at å spille fotball ikke er moro lenger. Riktig. Ikke moro lenger! Selvfølgelig skal spillerne være profesjonelle og gjøre jobben sin, men samtidig er det å være en fotballspiller noe helt annet enn å være regnskapsfører. Selvtillit og trygghet betyr ekstremt mye, og når man ikke trives med å spille fotball lenger, fungerer det svært sjeldent.

 

FFK trenger en trener som vet hvor grensen går, og en trener som gjør noe annet enn å kun gi spillerne skyllebøtter uansett hva de gjør. Den personen er ikke Tom Nordlie.

 

Flere her begynner å savne tiden med Eggen, og det sier mye om tilstandene rundt FFK for tiden. Heller ikke jeg hadde protestert om Eggen junior trampet inn i lokalene som hovedtrener igjen, selv om jeg tviler på at dette er mannen som kan bringe FFK tilbake i toppen av norsk fotball - og da mener jeg ikke bare Tippeligaspill...

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 07 nov 09, 01:59

Opprinnelig postet av Truger

 

Flere her begynner å savne tiden med Eggen, og det sier mye om tilstandene rundt FFK for tiden. Heller ikke jeg hadde protestert om Eggen junior trampet inn i lokalene som hovedtrener igjen, selv om jeg tviler på at dette er mannen som kan bringe FFK tilbake i toppen av norsk fotball - og da mener jeg ikke bare Tippeligaspill...

 

Savner en tiden med Eggen eller savner en gode gamla dager - da vi var ned og jobbet oss oppover og ikke oppe og måtte kjempe for å være der. Livet er lysere i motgangCool

 

 

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 02:04

Støtter Trugers innlegg.

Men er ikke enig i at Eggen jr hadde vært riktig mann for FFK. Men kunne jeg fått valget mellom Eggen og Nordlie hadde valget vært fryktelig enkelt.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 07 nov 09, 02:34

Opprinnelig postet av Plankekæll

Støtter Trugers innlegg.

Men er ikke enig i at Eggen jr hadde vært riktig mann for FFK. Men kunne jeg fått valget mellom Eggen og Nordlie hadde valget vært fryktelig enkelt.

Tolket jeg Trugers rett så syns heller ikke han at Eggen Jr er rett man for FFK. Bekymrer meg litt de derre ryktene om Nordlie altså, hvis det er som folk sier så kan vi ikke ha han som trener, det vil være dømt til å gå galt. Hvis det er som folk sier og det er hva ståa har vært i Nordlies tidligere klubber også, så forklarer jo det en hel del om hvorfor hans trenerkarriere har blitt som den er. Han er jo så opptatt av den pedagogiske biten av trenerjerningen, kanskje er han den som aller mest hadde trengt pedagogisk veiledning og kanskje fra en annen enn gymlærer Arne. Håper ikke det er som folk sier, men magefølelsen sier meg at folket har rett.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 02:45

Folket (meg selv inkludert) har dessverre rett Snæbbus. Jeg har overvært, og kjenner andre som har overvært treninger og diverse. Vår trener kan dessverre ikke fortsette i FFK. Hvorfor skulle han plutselig forandre personlighet?

Han er både morsom og interessant å høre på i rolige former. Han har også tydeligvis masse kunnskap. Men så fort motgangen kommer forvandles han til et troll uten hemninger.

Forresten, jeg misforsto Trugers siste avsnitt ang Knut T. Eggen. Sånn går det når man skumleser istedet for å lese.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 03:27

- Historieløst av Tom Nordlie.

Hans Erik Ramberg er ikke så veldig imponert.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 07 nov 09, 03:43

Opprinnelig postet av Plankekæll

- Historieløst av Tom Nordlie.

Hans Erik Ramberg er ikke så veldig imponert.

Neppe Kvisvik heller, eller PAC for den saks skyld. Men skal vi bli kvitt Nordlie så må han nesten si opp sjøl, vi har jo ikke råd til den fallskjermen han sitter med? Blir spennende å se hva som kommer fram de neste ukene, sitter med en følelse av at det er mye som skal fram i lyset nå.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 03:45

Jeg gleder meg. Det er jo snart jul, og jeg er glad i gaver.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 nov 09, 08:03

Det Nordlie gjorde i går var skandale!

Har forsvart Nordlie lenge, og har trudd at han har vært riktig mann for FFK. Har sansen for han i media og han har en tydelig filosofi som han følger..

MEN: I går pissa han på oss som heier på FFK. Nordlie har ikke peiling på kampledelse.

- Når han først skulle sette innpå Gardar, så bytter han ut den eneste spilleren vi har som kan slå innlegg.

- At Kvisa ikke var på benken en gang, var skandale..

- Lokale og norske spillere blei ikke brukt i en så viktig kamp.

- Byttene kom aldri..

- På slutten kjører vi Ophaug og Rajo som spisser, hvordan skal vi score da??

- Thomassen som har prestert i hele år, må sitte på benken hele kampen er en skandale!

 

Nei, det er på ingen måte Nordlie sin skyld at vi rykker ned, vi var dårligere før i sesongen, men igår PISSA han på oss!!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 07 nov 09, 10:14

Følelsen jeg sitter med akkurat nå er ubeskrivelig vond. Fredrikstad Fotballklubb betyr dessverre alt for mye for meg, slik at jeg nærmest sitter med en følelse som om noen nær meg har dødd og er på vei til å bli begravet. Den følelsen kan faktisk bli nærmere enn det noen her inne tror.

Fredrikstad Fotballklubbs økonomiske situasjon er faktisk så alvorlig at klubben per dags dato ikke oppfyller NFF,s krav til lisens. Det er mange lik i skapet som nå vil komme frem i den nærmeste tiden. Dersom ikke Høili eller spillerinvest spytter inn mye penger så er klubben alvorlig ute å kjøre.

Adeccoliga betyr mindre tv inntekter og lavere tilskuertall.

Det betyr at klubben må skjære ned betydelig på kostnader som administrasjon, spillere og støtteapparat. Klubben må også få ned kostnaden for å spille på Værste.

Dessverre så har klubben satt seg i en veldig vanskelig situasjon spesielt i henhold til lønn og etterlønn til T.Nordlie og R.Henriksen. I tillegg så ble det i siste liten hentet inn to dyre spillere i M.Andersson og A.Valencia med millionlønn enda klubben er teknisk konkurs. Høili betaler for spillerne men klubben sitter igjen med et stort lønnsproblem.

Hvordan er det mulig at klubben har kunnet råtnet slik på rot som den har gjort siden sølvmedaljene siden ifjor?

Har kun en mening jeg mener om det, inkompetent og dårlig ledelse over tid. Hvordan R.Henriksen med sine klønete håndteringer har blitt en leder er for meg en gåte. Han bør ihvertfall snarest ta et kurs i personalhåndtering. Det takler han ikke. Det arbeidsmiljøet han har skapt på Værste er under enhver kritikk.

R.Henriksen skal ikke få all skyld. Styret i Fredrikstad Fotballklubb. Hvilken kriterier legger man til grunn når det ansettes en leder i FFK? Vestvik virker ikke akkurat kompetent i sin væremåte han heller. Mitt endelige spørsmål blir da. Finnes det ikke flere kompetente ledere som ønsker å jobbe i Fredrikstad Fotballklubb? Finnes det ikke nok kompetente folk i Østfold så får man heller lete eksternt. Norge er større enn Fredrikstad. Og kompetente ledere finnes, ihvertfall som vil jobbe med en slik lønn.

Ser at T.Nordlie slår seg til brystet med et snitt på 1,5 mot 0,9 med Aune og mener at det ikke er hans feil at FFK rykker ned. Til det vil jeg si. Han hadde århundres mulighet til å holde FFK  i toppserien, men han maktet det ikke når det gjaldt. FFK mot Sarpsborg burde vært David mot Goliat. Utgangspunktet i FFK var bedre enn i Viking. Er faktisk helt enig med Ramberg når han sier det han gjør. At lokale spillere ikke får spille en slik kamp er historieløst. Og FFK hadde definitivt trengt roen til R.Kvisvik i en kamp som denne med sine pasninger. At han ikke engang er med i en 18 mannstropp er for meg helt skammelig. Greit nok R.Kvisvik er en klovn i media og har gjort og gjør mye rart men han har kvaliteter til å være med i en 18 mannstropp. Kunne vært helt avgjørende i en slik kamp. Jeg mener fortsatt at T.Nordlie var og er feil mann for FFK. Han sliter mer på omgivelsene enn han beriker dem over tid. Det å kjefte på spillere fungerer en stund men ikke i lengden. At han blir hentet til FFK med den spillergruppen vi har er for meg en gåte. At han i tillegg sverger til 4-3-3 med den spillergruppen vi har er også for meg en gåte. Det å gjøre om et spillersystem med kort tid igjen av en sesong er som regel ikke heldig. At en med en så lang trenerkarriere ikke ser det er også for meg en gåte.

Så til spillergruppen. De har underprestert noe veldig i år. De har latt dere påvirke av omgivelsene i for stor grad. Og det er viktig at en spillergruppe ikke får for stor makt. Når det er sagt så er det mange kloke fotballhoder der man kan lytte til. Både Ramberg, Pål og Kvisvik har kloke fotballhoder. Ingen tvil om at klubben hadde mye flyt ifjor og trodde kanskje at de var bedre enn de var. Men samtidig at den spillergruppen klarer å rykke ned er helt utrolig. At en så lojal spiler som Pål Andre uttaler seg som han gjør bør lyttes til. Han er ikke en spiller som uttaler seg i tide og i utide.

Hva vil nå skje? Regner med at Everton, Barsom, Gardar, Kvisvik, Pål, Andersson,Wallace, Raio, Borges, Stamatopoulos forsvinner. På grunn av lønn, at man ikke ønsker å spille i 1 divisjon eller at man ikke får ny kontrakt. Jeg mener at ihvertfall Pål kunne vært en nyttig spiller i førstedivissjon. Faktisk også en trent Kvisvik. Men har insett at det ikke vil skje med Nordlie som trener. Utfordringen til FFK er at mister vi for mange så vil man ikke rykke opp igjen. Er faktisk endel gode lag i Adeccoligaen. Tror vi finner både Sarpsborg og Moss i Adecco neste år, da jeg tror Kongsvinger blir for sterke. Og det kan bety problemer for FFK i disse kampene. Det har historien bevist. Er oppriktig bekymret for fremtiden til klubben i mitt hjerte. Mye må skje fort, og de valgene som gjøres nå vil være essensielt for klubbens videre drift og fremtid. Det at man rykker ned er ikke det jeg bekymrer meg mest for, men heller den vanskjøtsel og kreftsvultsen som har vokst seg stor i FFK systemet over tid. Dersom FFK skal tilbake til Eliteserien må mye skje eller så kan vi fort ende opp som Ham Kam.

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 10:53

Hva er så galt med Tom Nordlie?

Enkelt og greit: Kampledelse og laguttak...

Har opprette tråden manglende og dårlige bytter tidligere og kunne sikkert å laget en helt ny tråd fra gårsdagen...

Og NÅR har vi skort de siste ti minuttene med Piroja og Opphaug på topp? Hva med å sende Gashi og Barsom på topp som faktisk er vant til å stå forann mål... Herregud...

(men for all del, spilllegruppa med flere landslagsspillere kan umulig få godkjent for kampen i går...)

Er forøvrig dritt lei av alle bortforklaringene til Nordlie. Ser du Aune og Grønhagens første 8 runder + 1 runde cupen har de faktisk 1,55 i snitt... Men er ikke de som er poenget. Nordlie har hele tiden hatt forklaringer og prøvd å uskyldiggjøre det å rykke ned. En ting er sikkert, vi ansatte Nordlie for å klare oss. Han har ikke gjort det han ble ansatt for!

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 nov 09, 11:01

Opprinnelig postet av Flisa





Er forøvrig dritt lei av alle bortforklaringene til Nordlie. Ser du Aune og Grønhagens første 8 runder + 1 runde cupen har de faktisk 1,55 i snitt... 

Snedig måte å regne på. Også tar vi med 1 runde av cupen!!!


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 07 nov 09, 11:06

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Flisa





Er forøvrig dritt lei av alle bortforklaringene til Nordlie. Ser du Aune og Grønhagens første 8 runder + 1 runde cupen har de faktisk 1,55 i snitt... 

Snedig måte å regne på. Også tar vi med 1 runde av cupen!!!

En annen måte å regne på er at Nordli tok oss fra 13. til 14. plass! Kvisvik har et poeng!

---------------------------

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 11:17
Endret: 07 nov 09, 11:17
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Flisa





Er forøvrig dritt lei av alle bortforklaringene til Nordlie. Ser du Aune og Grønhagens første 8 runder + 1 runde cupen har de faktisk 1,55 i snitt... 

Snedig måte å regne på. Også tar vi med 1 runde av cupen!!!

Var jo litt for å sette det på spissen... Man må jo ta med samme antall kamper uansett...

Men si det slik da, regner du S08 som en tre poengers kamp, har Nordlie 1,33 i snitt, mens G/A hadde 1,375 de første 8...

Poenget er at det helt tåpelig å slå seg på brystet og si se hva jeg har fått til når han ikke har gjort det han ble ansatt for...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 nov 09, 11:18

Opprinnelig postet av freud

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Flisa





Er forøvrig dritt lei av alle bortforklaringene til Nordlie. Ser du Aune og Grønhagens første 8 runder + 1 runde cupen har de faktisk 1,55 i snitt... 

Snedig måte å regne på. Også tar vi med 1 runde av cupen!!!

En annen måte å regne på er at Nordli tok oss fra 13. til 14. plass! Kvisvik har et poeng!

Ja og Hareide utrettet ikke en dritt i Ørgryte. Lå på nedrykk og havnet på nedrykk.

Formtabellen i Vg på mandag over siste 6 kamper viser FFK på en 4 plass. Dog synes jeg Nordlie gjorde mange feil igår. Men når folk plutselig mener Kvisvik, Ramberg og chwartek burde startet blir det idiotisk. Tviler på om det var noen i det hele tatt som hadde dem i sin forhåpentligvise lag før kampstart. Men å være etterpåklok er vi verdensmestere i...


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 11:20

Det blir for dumt å skylde på kun nordli. Alle man får ta skylda for dette

Det som har skjedd har skjedd.Man får bare se framover nå og håpe på det beste

---------------------------

You'll Never Walk Alone


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 nov 09, 11:33

Opprinnelig postet av kjellemann

Det blir for dumt å skylde på kun nordli. Alle man får ta skylda for dette

Det som har skjedd har skjedd.Man får bare se framover nå og håpe på det beste

Støtter deg... idiotisk og lang ut mot trener osv.. Vi var ikke noe bedre og vi har oss selv og takke..

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 11:35

Opprinnelig postet av keiko99

Opprinnelig postet av kjellemann

Det blir for dumt å skylde på kun nordli. Alle man får ta skylda for dette

Det som har skjedd har skjedd.Man får bare se framover nå og håpe på det beste

Støtter deg... idiotisk og lang ut mot trener osv.. Vi var ikke noe bedre og vi har oss selv og takke..



Sant nok.. Egentlig bør vi heller lange ut mot han som har ansatt han...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 07 nov 09, 11:35

Nordlie har ikke skylden i dette.

---------------------------

Heia FFK


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 07 nov 09, 11:44

Her er det vel en hel organiasjon som har feilet.

Nå må klubben/organisasjonen gjennomføre tidenes oppvask og opprydning for vi kan ikke være bekjent av så mye rot og intriger som det har vært i år.  Når jeg tenker etter, er det jo ikke bare i år det har vært mye intriger.  Det har jo fulgt med klubben så lenge jeg kan huske.  Det virker som det er èn klubb i Norge, hvor det er mulig å bryte ned alt på èn sesong, og det er FFK.  Hvor vanskelig er det å enes om en strategi som for håpentligvis er til klubbens beste?  Hvor vanskelig er det å trekke i samme retning?  Nå må noen være kyniske, sterke og tøffe nok til å ta de vanskelige avgjørelsene fremfor å skue alt og alle med hårene.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 12:05

Og til dere alle som mener at nordli er idiot for at han ikke brukte thommasen så var han faktsk skadet!!

Nordli har sansen for thommasen virker det som.

Jeg tror hvis det blir littt mer ro rundt klubben og henriksen skjerper seg så kan nordli klare å bygge et bra lag i vinter.Han tok over et veldig synkende skip da!!La han få en sjangse til å få det skipe til å flyte igjen.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 nov 09, 12:05

At vi havnet i denne kval kampen er selvsagt ikke Tom sin skyld. Vi havnet der vi gjorde pga elendig ledelse samt spillergruppen.

Men selvom Tom ikke er årsaken til at vi havnet i kval kampen så mener jeg fortsatt at han ikke er rett mann for FFK. Når du hører spillerne klager på at de ikke har rette tenningsnivå før denne kampen så er det kun Tom sin skyld. Før en slik kamp har han to jobber, komponere det beste laget og få opp motivasjonen. Når man ikke klarer det før en slik kamp klarer man det aldri.

Og jeg støtter også de som savnet mer av det lokale innslaget i denne kampen. Det er jo de lokale spillerne som har fått inn med morsmelka dette "hatet" i slike kamper er det ikke alltid ferdighetene som teller mest men hvem som vil mest. Og jeg tror mange av de lokale spillerne vil mer i slike kamper og det burde også Tom ha skjønt.

Neste grunn for å fjern Tom er jo at han historisk aldri har klart å bygge opp et lag, det har endt i sparken og en spillergruppe med brukken rygg. Tom er vel heller ikke den som er flinkest til å satse på ungdommen i de klubbene han har vært i.

Siste grunnen til å fjerne han er jo rett og slett at spillergruppen ikke ville ha han. Å ansette en som de som skal prestere ikke vil ha synes jeg er ganske merkelig.

 

Det er helt tragisk det som har skjedd med FFK nå, men får vel heller prøve å se lyst på det selv om det er tungt å vanskelig. Vi har nå en unik mulighet til å bygge opp klubben på nytt. Få en klubb med sunn økonomi riktig spillertyper og riktige folk i ledelsen. Får nå håpe at de som ikke har hjerte for klubben nå forsvinner uansett om det er snakk om kioskselgere eller folk i styre. Uansett hvilken stilling de har håper jeg de som ikke brenner for klubben forsvinner. Vi trenger nå flere som brenner for klubben.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 12:10

Opprinnelig postet av Lex

Nordlie har ikke skylden i dette.

Nordlie har ikke skylden, men han har ikke gjort det noe bedre heller.

Samtlige som trodde det var en god idé å ansette Nordlie på langtidskontrakt bør ta sin hatt og gå. Makan til hårreisende avgjørelse skal man lete lenge etter, men det føyer seg bare inn i rekken av udugelige avgjørelser som har blitt tatt. Bra forslag, Dag Solheim!

Hvordan er det i det hele tatt mulig å gi mannen den høyeste trenerlønnen FFK noensinne har gitt en trener til tross for klubbens økonomiske problemer? I tillegg fikk ham med seg "en mentor og motivator" som også fikk god lønn (7-8-900.000) til tross for at hans kompetanse hovedsaklig består av å jogge rundt med spillerne og få de til å ta noen armhevinger som oppvarming.

I tillegg bestod Grönhagens "sluttpakke" av at han fikk lønn ut hele neste år!! Det er bra forhandlingsevner det. Klubben sitter altså på hovedtrenerlønnskostander på rundt fire millioner til året. Genialt!

Misnøyen vil garantert bare vokse, og det er faktisk billigere å bytte ut nok en hovedtrener fremfor å erstatte alle som har ytrert misnøye med Nordlie. I går var fyren mer opptatt av å kjefte på fjerdedommeren - slik at han fikk advarsel om at han åpnet kjeften en gang til, så ble det tribunen - i stedet for å fokusere på egne spilleres ræva prestasjoner. At Thomassen, høstsesongens formspiller, ikke engang var på banen i går er uforståelig. At Valencia, som maksimalt har hatt én god omgang siden han kom, ble kastet innpå et bekymringsverdig. Han må være den dårligste spilleren jeg har sett i FFK siden Prytz. Trøya hans var blendahvit da han forlot banen i går!!

Hvordan noen i det hele tatt kan mene at Nordlie skal fortsette når han ble hentet inn som redningsmann (innse det, det er det han ble, panikkinnhentet i siste liten), og feiler så til de grader til tross for enorme millioninvesteringer i spillestallen, det er for meg helt uforståelig!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 07 nov 09, 12:10

Det vil alltid være uenighet i en spillergruppe om valg av spillere, spillestil etc. Nettopp derfor er det viktig med en sterk trener som kan slå igjennom å ta avgjørelser (også upopulære). Aune var for snill med gruppa, og det ble for mye nesten. Hvis folk vil se hvordan det kan gå med alle-skal-være-venner-linja kan de bare se på Kamma. Det gikk bare enda mer åt skogen etter at Skogen (hehe) tok over for tydelige Erlandsen (har dog ingenting til overs for hans spillestil dog). Under Aune tapte vi i år poeng HJEMME mot Sandefjord, Glimt og nesten Lyn. Jeg sier ikke mer. Nordlie forsøkte å snu ei skute på full fart ned, men greide det bare nesten. Tradisjonen tro bidro jo heller ikke en turbulenskåt Fredrikstad klubb og by til å skape ro rundt laget i en viktig fase heller ...

---------------------------

math


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 12:14

Opprinnelig postet av math

Det vil alltid være uenighet i en spillergruppe om valg av spillere, spillestil etc. Nettopp derfor er det viktig med en sterk trener som kan slå igjennom å ta avgjørelser (også upopulære). Aune var for snill med gruppa, og det ble for mye nesten. Hvis folk vil se hvordan det kan gå med alle-skal-være-venner-linja kan de bare se på Kamma. Det gikk bare enda mer åt skogen etter at Skogen (hehe) tok over for tydelige Erlandsen (har dog ingenting til overs for hans spillestil dog). Under Aune tapte vi i år poeng HJEMME mot Sandefjord, Glimt og nesten Lyn. Jeg sier ikke mer. Nordlie forsøkte å snu ei skute på full fart ned, men greide det bare nesten. Tradisjonen tro bidro jo heller ikke en turbulenskåt Fredrikstad klubb og by til å skape ro rundt laget i en viktig fase heller ...

Enig med deg der

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 12:21
Endret: 07 nov 09, 12:25
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av kjellemann

Og til dere alle som mener at nordli er idiot for at han ikke brukte thommasen så var han faktsk skadet!!

Nordli har sansen for thommasen virker det som.

Kjempesansen!

Nordlie har skjelt ham ut etter noter ved flere anledninger, den ene gangen endte det nesten i slosskamp (15. oktober). Det som utløste det hele var at Thomassen slo en feilpasning. Det fikk Nordlie til å eksplodere og kalle Thomassen for det ene og det andre der han stod 20 cm fra ansiktet til Thomassen. Lasse Trulsen var omtrent på vei inn på banen for "å ta Tom", men ble stoppet av Jocke.

Folk som så denne treningen har uttalt at det er noe av det verste de har sett. Flere var direkte sjokkert over oppførselen til Tom Nordlie, og folk har sagt at det vil være umulig å fortsette med Tom til neste år. Øyvind Karlsen gikk til Henriksen, og dagen etter måtte Nordlie inn på teppet.

Det er mange spillere som nekter å fortsette med Tom Nordlie. Unggutta (f.eks. Trulsen og Elvestad) ønsker seg også vekk. Erik Bråthen har ringt hjem gråtende til sin far etter en trening (flere har overhørt dette).

Og alt dette hendte før nedrykket!!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 12:24

Opprinnelig postet av math

Hvis folk vil se hvordan det kan gå med alle-skal-være-venner-linja kan de bare se på Kamma.

... eller Stabæk? Og Rosenborg?

Begge har trenere som benytter "positive reinforcement" fremfor frykt og skriking.

Stjerneeksempelet er vel treningen til Stabæk som ble filmet, der Jönsson konstant gav positive tilbakemeldinger da spillerne gjorde noe bra fremfor å skrike og smelle når de gjorde noe dårlig.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 07 nov 09, 12:24

Så om jeg forstår mange her rett, så skulle vi starta med Ramberg, Pål og Raymond igår?! Historieløst? Vi skal da for faen starte med de 11 beste spillerne! Raymond som bare er tett i kjeften skulle selvfølgelig ikke inn på noe lag igår! Dere sier det jo sjøl, vi trengte spillere som KJEMPET! Den spilleren som jobber minst er jo nettopp Raymond! 

Pål sine dager som TL spiller er talte og han hadde heller ikke noe på laget å gjøre igår!

Ramberg: Trenger vel ikke si noe mer! Hadde han startet kampen igår, DA hadde det blitt ramaskrik da!

JA, Nordlie har spilt oss ned fra 13 til 14 plass, men ser vi på laget som gikk forbi oss, godset, så hadde de enklere kamper igjen enn oss. Gjelder å se litt bak resultatene også.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 12:26

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kjellemann

Og til dere alle som mener at nordli er idiot for at han ikke brukte thommasen så var han faktsk skadet!!

Nordli har sansen for thommasen virker det som.

Kjempesansen!

Nordlie har skjelt ham ut etter noter ved flere anledninger, den ene gangen endte det nesten i slosskamp (15. oktober). Det som utløste det hele var at Thomassen slo en feilpasning. Det fikk Nordlie til å eksplodere og kalle Thomassen for det ene og det andre de han stod 20 cm fra ansiktet til Thomassen. Lasse Trulsen var omtrent på vei inn på banen for "å ta Tom", men ble stoppet av Jocke.

Folk som så denne treningen har uttalt at det er noe av det verste de har sett. Flere var direkte sjokkert over oppførselen til Tom Nordlie, og folk har sagt at det vil være umulig å fortsette med Tom til neste år. Øyvind Karlsen gikk til Henriksen, og dagen etter måtte Nordlie inn på teppet.

Det er mange spillere som nekter å fortsette med Tom Nordlie. Unggutta (f.eks. Trulsen og Elvestad) ønsker seg også vekk. Erik Bråthen har ringt hjem gråtende til sin far etter en trening (flere har overhørt dette).

Og alt dette hendte før nedrykket!!

Godt mulig dette er sant som du sier men de er voksne og må tåle å få kjeft synes jeg.Men greit det er min mening.Alle har lov til å ha sin mening.Men hvem andre mener du at vi skal ha som trener som faktisk er villig til å trene oss??

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 nov 09, 12:29

Hadde du likt å fått kjeft på jobben din for ting du ikke får til, kjellemann? La oss si at du jobber i kassa på en butikk. Ville du da likt å bli overhøvlet og ydmyket foran alle de andre ansatte av sjefen din om du trykket inn noe feil på kassaapparatet?

Tror du det skaper et godt læringsmiljø om spillerne blir hudflettet av Nordlie? Tror du spillerne får selvtillit, tør å prøve og feile - eller tror du de kvier seg for å prøve på ting på trening?

Raio Piiroja, en av de aller "tøffeste" i FFK, misliker Nordlies stil. Men han er kanskje pingle, han også?


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 12:31

Opprinnelig postet av Lemmy

Hadde du likt å fått kjeft på jobben din for ting du ikke får til, kjellemann? La oss si at du jobber i kassa på en butikk. Ville du da likt å bli overhøvlet og ydmyket foran alle de andre ansatte av sjefen din om du trykket inn noe feil på kassaapparatet?

Tror du det skaper et godt læringsmiljø om spillerne blir hudflettet av Nordlie? Tror du spillerne får selvtillit, tør å prøve og feile - eller tror du de kvier seg for å prøve på ting på trening?

Raio Piiroja, en av de aller "tøffeste" i FFK, misliker Nordlies stil. Men han er kanskje pingle, han også?

Du er lur.Så du har aldrig fått kjeft på jobben hvis du har gjordt noe galt?

Raio gir ikke nordli skylden.Les selv her

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=587707

---------------------------

You'll Never Walk Alone


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 nov 09, 12:37
Endret: 07 nov 09, 12:38
Endret av: FFK1903

 

Opprinnelig postet av kjellemann
Du er lur.Så du har aldrig fått kjeft på jobben hvis du har gjordt noe galt?

For filleting? En feilpasning på trening er faktisk en filleting, og som sikkert skjer ofte. Hadde en arbeidsleder oppført seg slik hadde han fått de ansatte motsatt og blitt avsatt rimelig kjapt.

At Nordlie ikke har skylden i nedrykket alene, er vel det vel ingen som bestrider?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 nov 09, 12:38

Jeg går på skole... Men kan ta et eksempel derfra også. Om jeg hadde gjort en matteoppgave feil, hvordan tror du jeg ville respondert på

a) overhøvling og kjeft foran de andre elevene

b) forklaring på hvordan jeg skal gjøre det riktig og ros om jeg får til oppgaven også

?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 12:40
Endret: 07 nov 09, 12:40
Endret av: Holters

1) Jeg uenig i å vrake en spiller som Kvisvik fra benken til fordel for Valencia, som heller ikke løper, kjemper, osv, og har vært gjennomført elendig siden 2005. Kvisvik hadde kanskje klart å slå ballen til en medspiller, og det var det ingen andre som klarte i går.

Foruten det, så synes jeg ikke laguttaket var så galt, men det var grepene underveis:

2) Sarpsborg har tilnærmet TL-standard på angrepet sitt, men er svake defensivt. Et TL-lag skal klare å presse den forsvarsfireren til å gjøre feil! Hvorfor ble de ikke satt press på? Forsvaret virket utrygt selv når vi ikke presset.

I stedet var det Sarpsborg som trillet ball med FFK-spillere løpende imellom, og som panisk avklarerte lengst vekk og helst til en mostandere. Vi hadde null presisjon!

3) Askar oste nervøsitet gjennom hele kampen. Da setter du ham ikke ned som høyreback! Jeg mener seriøst at Czwartek burde ha kommet inn, og Askar burde ha fortsatt fremme. Valencia har ikke vist noe som tilsier at han ville endre dette kamputfallet. Når alle andre forsøkte å presse offensivt, så kom Valencia diltende etter.

(Det eneste Valencia har vist er at han ikke eier skrupler, som stjal parkeringsplassen til Enerly, og nektet å flytte bilen da det ble påpekt. Wink)

4) Vi trengte mål, men målscoreren (Gardar) kom for sent inn. Når han endelig kommer inn, så bytter man ut en av spillerne som kan slå innlegg, og setter snurrebass-Everton på kant i stedet. Når man først hadde satt inn Valencia, så burde han ha fortsatt, da det eneste han er god på er å slå innlegg/dødballer, og Gardar må få servert innlegg for å score.

PS! Tversoverpasningen til Barsom før 1-0 er oppsigelsesgrunn alene. Det også handlingen å ligge nede og sutre etter en kollisjon man selv skapte når det gjenstår 5 minutter av kampen og laget ditt må score.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 12:40

Opprinnelig postet av FFK1903

 

Opprinnelig postet av kjellemann
Du er lur.Så du har aldrig fått kjeft på jobben hvis du har gjordt noe galt?

For filleting? En feilpasning på trening er faktisk en filleting, og som sikkert skjer ofte. Hadde en arbeidsleder oppført seg slik hadde han fått de ansatte motsatt og blitt avsatt rimelig kjapt.

At Nordlie ikke har skylden i nedrykket alene, er vel det vel ingen som bestrider?

Jo greit jeg er jo enig med dere der.Men hvem skal lixom trene ffk mener dere?

Jeg synes vi skal gi nordli sjangs til å få oss opp igjen.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 12:53

Jeg synes Nordlie ikke bør få flere sjanser, og ei heller burde fått (men det er noe annet).

Nordlie bryr seg svært lite om FFK, noe annet kan man ikke si. Å sitte å høre på en som snakker for FFK når man har vært innom et titals klubber og sagt akkurat det samme funker ikke...

Nordlie passer ikke inn i FFKs verdier gjennom tidende, som en sympatisk arristokrat som spiller god fotball men som ikke har de beste spillerne å rutte med. Fantastiske supportere, gode rammer rundt kampene, og en spillegruppe som trives...

Hvis alt som Holters og andre sier om ting som har utskalert seg mener jeg vi må stoppe nå... Før det er altfor sent...

Går det dårlig neste år er Nordlie vekk og i en annen klubb fortere enn vi aner... Bare se hva han gjorde med Kongsvinger, og det var en klubb som det gikk bra med...

Ikke passer FFK inn i Nordlies system heller...

Skullerud! Stig Inge Bjørnebye! Henning Berg! KTE? Aune!?

Vi trenger en trener som tenker langsiktig, en som bruker spillere selv om det ikke gir avkatning nå. Husker spesielt en kommentar fra vår Tyske trenervenn fra Fredrikstad. "Jeg kan ikke tenke på langsiktighet, og bruk av unge spillere. Min oppgave er å vinne i dag, og sikre min egen jobb"...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 07 nov 09, 13:17
Endret: 07 nov 09, 13:32
Endret av: math

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av math

Hvis folk vil se hvordan det kan gå med alle-skal-være-venner-linja kan de bare se på Kamma.

... eller Stabæk? Og Rosenborg?

Begge har trenere som benytter "positive reinforcement" fremfor frykt og skriking.

Stjerneeksempelet er vel treningen til Stabæk som ble filmet, der Jönsson konstant gav positive tilbakemeldinger da spillerne gjorde noe bra fremfor å skrike og smelle når de gjorde noe dårlig.

Hehe, det der er ganske tullete argumenter. Helt håpløst å trekke fram de to ENESTE virkelige topptrenerne i Norge på klubbnivå. De opererer på et helt annet nivå, og trenere i den klassen er langt unna hva FFK kan ha forhåpninger om. Javel, så ble Jönsson filmet i godt humør på en trening, men hvis du tror han er "snill pappa" med spillerne konstant så tar du grundig feil. ALLE topptrenere stiller knallharde krav til sine spillere, selv om de kanskje fremstår noe annerledes utad.

Ellers så lovte vel ikke Nordlie noen silkehansker i det hele tatt da han ble ansatt. Kun fokus på sesongavslutninga. Hvis det ikke blir annerledes i en mer "normal" treninghverdag. kan jeg kanskje være enig med deg. Unggutter som knekker under press er dessuten kanskje ikke av det rette kaliberet? Vet i allefall at en fyr som Hæstad fint takla Nordlies metoder da han var i Start. Forøvrig la jeg merke til at Nordlie skrøt av både Askar og Thomassen i forbindelse med kamp kun kort tid etter at bl.a Demokraten kom med den "Å Tom Nordlie er så fæl"-saken sin. Kunne jeg så ideelt sett ønsket meg en annen trener enn Nordlie i FFK? Ja, men en slik trener er per dato verken tilgjengelig eller mulig for FFK å skaffe per dato.

 

---------------------------

math


sissi

Knøttespiller
Ble medlem: 08 jun 04
Innlegg: 63

Lagt til: 07 nov 09, 13:31
Endret: 07 nov 09, 13:45
Endret av: sissi

Nordlie IKKE rett mann!!!

Hvordan iallverden kan noen her si at Nordlie har sansen for Thomasen. Da hadde han eventuellt  spilt igår. Og NEI NEI NEI,,,Thomassen var ikke skadet slik at han ikke kunne spilt kamp igår.

Det er er en STOR feil trenerteamet gjorde igår. Og dette gjorde at vi tapte kampen mot Sarp. Vi manglet gutter som spilte med hjerte utenpå drakta.

De som ALLE normale fotballkjennere skjønner MÅ være med i et slikt derby er: Ramberg, Cwartek, Thomassen og Kvisvik. Med disse på banen igår hadde ting gått så mye bedre. Sier ikke nå at dette er bedre spillere over en sesong, MEN i en slik kamp som igår ville de vært bedre.

Rett og slett katastrofe! Og rett og slett mangel på fotballfaglig kampetanse!

Må også få undre på hvorfor Nordlie setter inn Valencia for så å bytte ham ut igjen. Han var blant de bedre når han kom inn. OG han har de innleggsferdighetene som trengtes i en slik kamp. Går jo virkelig ikke ann å kunne gjøre en SÅ stor taktisk feil som tippeliga/adecco trener!

Og hva med treningene etter Nordlies annkomst. Sett ca 60% av treningene. Så og si kun taktikk. Hva med skuddtrening, avslutninger generellt. Dette var jo noe som fellte oss igår også. Og gi meg den psykologen som sier at å kjefte huden full på spillere er oppbyggende psykologi. Spesiellt ut mot de unge som Thomassen Elvestad med flere. Nok et katastrofe punkt.

Til slutt: Nordlie har ikke fått noen bedre resultater enn det Aune ville fått på disse kampene, d.v.s FFK hadde 99% uansett havnet på kvalikplass. (om ikke bedre) Så og si INGEN spillere ville ha ham hit, og så og si INGEN spillere vil ha ham her nå. ( JA , dette VET jeg) Han har en av fotballnorges beste trenerlønning. Han tok med seg to spillere som kostet dyrt. (Anderson har scoret noen viktige mål, så er klar over det) Han ble lite likt i Kongsvinger, og Kongsvinger rykker nå muligens opp med en trener på under 30 år! Og NEI , det har ikke Nordlie noe fortjenste for. (snakket med flere kif spillere)

SÅ, hvis noen her inne kan fortelle meg hvorfor Nordlie er rett mann for FFK. Vil jeg gjerne høre det.

Med vennlig hilsen Kråkerøy kar

---------------------------

den vitende


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 07 nov 09, 13:47

Hehe, dette er så klassisk Fredrikstad ass. En haug med folk som er såååå flinke til å peke på alt som er galt. Men når det blir spurt etter løsninger, da kommer pratmakerne til kort ...

---------------------------

math


Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04
Innlegg: 141

Lagt til: 07 nov 09, 13:56

Tom  kan dra til h makan til idiot!! Ikke en lokal gutt på banen,er dem lokale guttane som skjønner hvor viktig det er.

Når han ikke får gutta til å jobbe 100% har han eller ikke noe å gjøre her som trener!


sissi

Knøttespiller
Ble medlem: 08 jun 04
Innlegg: 63

Lagt til: 07 nov 09, 14:04
Endret: 07 nov 09, 14:06
Endret av: sissi

Til Math: Dette ble skrevet her så fort det ble mistenake om Nordlie som trener. Men NÅ kan man jo selvfølgelig legge litt mer tyngde bak ordene, siden man fikk RETT !!

Få bort de såkalte økonomene ( de klerer jo ikke styre økonomien likevel, og fotball KAN de jo ikke) fra de fleste ledervervene. Og få inn fotballfaglig kompetanse MED en LITEN blanding av gode økonomer.

Å rykke ned med et slikt lag som FFK er, spiller for spiller. Kan ikke sies på noen annen måte enn katastrofe

JA, spillerene må ta sin del av kaka. Men spillerer og trenere som kommer og går kan ikke de rå over. Og det er jo blant annet dette som har gjort sesongen til det den har blitt året 2009.

Og når det kommer til løsninger har jeg flere ideer Math. :)

Til Bever: Kunne ikke vært mer enig!

---------------------------

den vitende


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 14:08

Opprinnelig postet av math

Hehe, det der er ganske tullete argumenter. Helt håpløst å trekke fram de to ENESTE virkelige topptrenerne i Norge på klubbnivå. De opererer på et helt annet nivå, og trenere i den klassen er langt unna hva FFK kan ha forhåpninger om.  

Hvorfor?

Hva var Jönsson før Stabæk?

Hvorfor kan ikke FFK finne en trener som benytte de samme virkemidlene fremfor Nordlies varianter?

Problemet er jo at FFK ikke har brukt tid på å verken definere hva klubben skal stå for, hvilken trenertype man ønsker, eller kartlagt trenermarkedet. Nordlie ble forslått, kontaktet og ansatt i en fei. Man tok én telefon ("man" som i Dag Solheim) til Jørn Andersen, og deretter én telefon til Nordlie. Det fantes ingen form for systematisk kartleggingprosess for å finne rett kandidat for jobben. Det er vanvittig amatørmessig.

PS! Om du tror det er likehetstegn mellom å stille krav til spillerne og det å kjefte og smelle for å få noen til å prestere, så tar du grundig feil. Selvsagt setter Jönsson og Hamren krav til både spillere og omgivelsene, men de gjør det ved hjelp av helt andre virkemidler enn Nordlie.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


sissi

Knøttespiller
Ble medlem: 08 jun 04
Innlegg: 63

Lagt til: 07 nov 09, 14:14

 

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av math

Hehe, det der er ganske tullete argumenter. Helt håpløst å trekke fram de to ENESTE virkelige topptrenerne i Norge på klubbnivå. De opererer på et helt annet nivå, og trenere i den klassen er langt unna hva FFK kan ha forhåpninger om.  

Hvorfor?

Hva var Jönsson før Stabæk?

Hvorfor kan ikke FFK finne en trener som benytte de samme virkemidlene fremfor Nordlies varianter?

Problemet er jo at FFK ikke har brukt tid på å verken definere hva klubben skal stå for, hvilken trenertype man ønsker, eller kartlagt trenermarkedet. Nordlie ble forslått, kontaktet og ansatt i en fei. Man tok én telefon ("man" som i Dag Solheim) til Jørn Andersen, og deretter én telefon til Nordlie. Det fantes ingen form for systematisk kartleggingprosess for å finne rett kandidat for jobben. Det er vanvittig amatørmessig.

PS! Om du tror det er likehetstegn mellom å stille krav til spillerne og det å kjefte og smelle for å få noen til å prestere, så tar du grundig feil. Selvsagt setter Jönsson og Hamren krav til både spillere og omgivelsene, men de gjør det ved hjelp av helt andre virkemidler enn Nordlie.

 

Applauderer !!!!! ENIG ENIG!

---------------------------

den vitende


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 07 nov 09, 14:14

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av math

Hehe, det der er ganske tullete argumenter. Helt håpløst å trekke fram de to ENESTE virkelige topptrenerne i Norge på klubbnivå. De opererer på et helt annet nivå, og trenere i den klassen er langt unna hva FFK kan ha forhåpninger om.  

Hvorfor?

Hva var Jönsson før Stabæk?

Hvorfor kan ikke FFK finne en trener som benytte de samme virkemidlene fremfor Nordlies varianter?

Problemet er jo at FFK ikke har brukt tid på å verken definere hva klubben skal stå for, hvilken trenertype man ønsker, eller kartlagt trenermarkedet. Nordlie ble forslått, kontaktet og ansatt i en fei. Man tok én telefon ("man" som i Dag Solheim) til Jørn Andersen, og deretter én telefon til Nordlie. Det fantes ingen form for systematisk kartleggingprosess for å finne rett kandidat for jobben. Det er vanvittig amatørmessig.

PS! Om du tror det er likehetstegn mellom å stille krav til spillerne og det å kjefte og smelle for å få noen til å prestere, så tar du grundig feil. Selvsagt setter Jönsson og Hamren krav til både spillere og omgivelsene, men de gjør det ved hjelp av helt andre virkemidler enn Nordlie.

Når det gjelder definisjon er jeg helt enig. Det er der utgangspunktet til mye av problemene ligger. Som sagt, en fotball-hverdag bestående av bare kjeft og smell kan man ikke leve med. Men vil du hevde at det er slik Nordlie også opererer utenfor "unntakstilstandens" sfære?

Jönsson var vel i Japan, en liga som på alle måter er mye mer profesjonelt organisert en stusselige Tippeligaen.

 

---------------------------

math


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 07 nov 09, 14:33

Opprinnelig postet av sissi

Til Math: Dette ble skrevet her så fort det ble mistenake om Nordlie som trener. Men NÅ kan man jo selvfølgelig legge litt mer tyngde bak ordene, siden man fikk RETT !!

Få bort de såkalte økonomene ( de klerer jo ikke styre økonomien likevel, og fotball KAN de jo ikke) fra de fleste ledervervene. Og få inn fotballfaglig kompetanse MED en LITEN blanding av gode økonomer.

Å rykke ned med et slikt lag som FFK er, spiller for spiller. Kan ikke sies på noen annen måte enn katastrofe

JA, spillerene må ta sin del av kaka. Men spillerer og trenere som kommer og går kan ikke de rå over. Og det er jo blant annet dette som har gjort sesongen til det den har blitt året 2009.

Og når det kommer til løsninger har jeg flere ideer Math. :)

Til Bever: Kunne ikke vært mer enig!

 

Da synes jeg du skal begynne med å liste opp en del av dem. De realistiske vel og merke ...

---------------------------

math


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 14:44

Løsning 1 er ut med henriksen og gi pål andre czwartek jobben hans.Han kan økonomi og fotball.perfekt mener jeg:)

 

---------------------------

You'll Never Walk Alone


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 07 nov 09, 14:48

Opprinnelig postet av kjellemann

Løsning 1 er ut med henriksen og gi pål andre czwartek jobben hans.Han kan økonomi og fotball.perfekt mener jeg:)

 

Støttes. Og når det gjelder det å bli kvitt Henriksen og/eller Nordlie. Noen som vet hvor mye det vil koste? Og ikke kom med det det vanlige "vet men kan ikke si"-pisset.

---------------------------

math


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 nov 09, 14:49

Jeg synes det er rart at en mann som Nordlie, som er så kunnskapsrik når det gjelder motivasjon, velger å spille på frykt og kjeft. Det virker som om han tar alt han har lært og driter på det. Jeg tror han har et sinneproblem og at han må få luftet ut en gang i blant. Ikke bra..

Er det ikke det assistenten hans skal hjelpe ham med, å si i fra til han hvis han går over streken? Jeg begynner å lure på om ikke det er Nordlie som er assistenten til "assistenten"..

Det står klart for meg at "assistenten" ikke gjør en god nok jobb med å gjøre Nordlie best. Mitt forslag er derfor å sparke denne mannen og ansette en ny assistent Wink.

Forslag anyone? Snåsamannen?

Eventuelt så kan vi be Tjernås ha videoanalyse av Nordlie istedet for kamper!


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 14:54

Tjernås er vell den som bør gå etter henriksen:)

Ubrukelig og botkasta penger de har brukt på de to.hehe

---------------------------

You'll Never Walk Alone


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 07 nov 09, 14:56

Opprinnelig postet av Kilden

Under Tom møtte vi lag som: Molde, Stabæk og Odd (lag som tok 2, 3 og 4 plassen) + At vi møtte et Strømsgodse lag som gjempet mot nedrykk.



Ja, og vi tapte mot 3 av de 4 lagene du nevner...

Vi slo et Enga i motgang, blant annet ved hjelp av 3 mål som Perkins burde tatt.
Vi slo et Lyn-lag som ikke trenger nærmere beskrivelse.
Vi slo et svakt Lillestrøm hjemme.
Og vi slo en av medaljekandidatene (Odd) 3-0 hjemme i en kamp vi hadde ok kontroll, men som kunne endt totalt annereldes om Odd hadde scoret på de 2 store sjansene de hadde i første omgang.

Mot Stabæk, Godset, og Tromsø var vi ikke i nærheten.
Mot Molde fortjente vi kanskje bedre...
Og vi tapte mot Sarpsborg - 5.beste laget i Adecco -  i den viktigste kampen på lenge.

Under Nordlie løftet vi oss fra direkte nedrykk til kvalikk. Synes det er mer smertefullt å ryke for Sarpsborg i kvalikk, enn det hadde vært å rykket direkte ned.

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 07 nov 09, 15:04

Opprinnelig postet av kjellemann

Løsning 1 er ut med henriksen og gi pål andre czwartek jobben hans.Han kan økonomi og fotball.perfekt mener jeg:)

 

Dette blir jo totalt usakelig.  Greit at Pål Andre er en fin type og at han er økonomi-utdannet, men det er stor forskjell på å jobbe i en bank i den stillingen Pål Andre har hatt i Handelsbanken og det å være leder av et selskap som omsetter for titalls av millioner.  Selvom man er økonom betyr ikke det at man har evner eller bakgrunn til å inneha hvilken som helst jobb innenfor økonomifaget for den saks skyld.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 07 nov 09, 15:08

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av math

Hehe, det der er ganske tullete argumenter. Helt håpløst å trekke fram de to ENESTE virkelige topptrenerne i Norge på klubbnivå. De opererer på et helt annet nivå, og trenere i den klassen er langt unna hva FFK kan ha forhåpninger om.  

Hvorfor?

Hva var Jönsson før Stabæk?

Hvorfor kan ikke FFK finne en trener som benytte de samme virkemidlene fremfor Nordlies varianter?

Problemet er jo at FFK ikke har brukt tid på å verken definere hva klubben skal stå for, hvilken trenertype man ønsker, eller kartlagt trenermarkedet. Nordlie ble forslått, kontaktet og ansatt i en fei. Man tok én telefon ("man" som i Dag Solheim) til Jørn Andersen, og deretter én telefon til Nordlie. Det fantes ingen form for systematisk kartleggingprosess for å finne rett kandidat for jobben. Det er vanvittig amatørmessig.

PS! Om du tror det er likehetstegn mellom å stille krav til spillerne og det å kjefte og smelle for å få noen til å prestere, så tar du grundig feil. Selvsagt setter Jönsson og Hamren krav til både spillere og omgivelsene, men de gjør det ved hjelp av helt andre virkemidler enn Nordlie.

Godt sagt!


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 07 nov 09, 15:23
Endret: 07 nov 09, 15:23
Endret av: A.Hegerfors

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Selvom man er økonom betyr ikke det at man har evner eller bakgrunn til å inneha hvilken som helst jobb innenfor økonomifaget for den saks skyld.



Kan jeg få lov til å bruke det sitatet om Henriksen?

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 07 nov 09, 15:29

Opprinnelig postet av A.Hegerfors

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Selvom man er økonom betyr ikke det at man har evner eller bakgrunn til å inneha hvilken som helst jobb innenfor økonomifaget for den saks skyld.



Kan jeg få lov til å bruke det sitatet om Henriksen?

Det kan du gjerne.

Bare for å understreke:  Jeg er ikke videre imponert over Henriksen, men jeg mener det blir tulliball å ansette en annen som ikke har noe å vise til annet enn på fotballbanen.  Men for all del, jeg har stor respekt for Pål Andre.  Han er en svært oppvakt kar, men den neste adm. dir. i FFK er han ikke.


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 07 nov 09, 15:32

Helt enig, Jens Henrik!

Men det som skal sies om Pål Andre, er at når HAN først uttaler seg som han gjør nå, så bør det ringe noen bjeller en del steder. Han er vel hverken kjent for å uttale seg i store ord i tide og utide, ei heller være spesielt dum.

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 07 nov 09, 15:33

Opprinnelig postet av A.Hegerfors

Helt enig, Jens Henrik!

Men det som skal sies om Pål Andre, er at når HAN først uttaler seg som han gjør nå, så bør det ringe noen bjeller en del steder. Han er vel hverken kjent for å uttale seg i store ord i tide og utide, ei heller være spesielt dum.

Er så enig så enig.  Varselslampene bør blinke!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 07 nov 09, 15:34

Opprinnelig postet av Holters

1) Jeg uenig i å vrake en spiller som Kvisvik fra benken til fordel for Valencia, som heller ikke løper, kjemper, osv, og har vært gjennomført elendig siden 2005. Kvisvik hadde kanskje klart å slå ballen til en medspiller, og det var det ingen andre som klarte i går.

Foruten det, så synes jeg ikke laguttaket var så galt, men det var grepene underveis:

2) Sarpsborg har tilnærmet TL-standard på angrepet sitt, men er svake defensivt. Et TL-lag skal klare å presse den forsvarsfireren til å gjøre feil! Hvorfor ble de ikke satt press på? Forsvaret virket utrygt selv når vi ikke presset.

I stedet var det Sarpsborg som trillet ball med FFK-spillere løpende imellom, og som panisk avklarerte lengst vekk og helst til en mostandere. Vi hadde null presisjon!

3) Askar oste nervøsitet gjennom hele kampen. Da setter du ham ikke ned som høyreback! Jeg mener seriøst at Czwartek burde ha kommet inn, og Askar burde ha fortsatt fremme. Valencia har ikke vist noe som tilsier at han ville endre dette kamputfallet. Når alle andre forsøkte å presse offensivt, så kom Valencia diltende etter.

(Det eneste Valencia har vist er at han ikke eier skrupler, som stjal parkeringsplassen til Enerly, og nektet å flytte bilen da det ble påpekt. Wink)

4) Vi trengte mål, men målscoreren (Gardar) kom for sent inn. Når han endelig kommer inn, så bytter man ut en av spillerne som kan slå innlegg, og setter snurrebass-Everton på kant i stedet. Når man først hadde satt inn Valencia, så burde han ha fortsatt, da det eneste han er god på er å slå innlegg/dødballer, og Gardar må få servert innlegg for å score.

PS! Tversoverpasningen til Barsom før 1-0 er oppsigelsesgrunn alene. Det også handlingen å ligge nede og sutre etter en kollisjon man selv skapte når det gjenstår 5 minutter av kampen og laget ditt må score.

Du oppsumerer det viktigste her Holters. At han i en så viktig kamp ikke engang tar med kvisvik i en 18 manns tropp er for meg helt utrolig og vitner om dårlig lederskap. Kvisvik er jo nettopp en slik spiller som med sin ro og presise pasninger kunne åpnet opp det usikre sarpsborg forsvaret. Uansett om Kvisvik til tider burde opptrådt mer profesjonelt både i media og på trening så forsvarer han en plass i en 18 manns tropp.

Helt enig i at Pål burde spilt bak og Askar fremme. Askar virket veldig preget av stundens alvor. Synes også at Ramberg burde blitt byttet inn for Gashi, hva gjorde Gashi for noe bra på banen unntatt stolpeskuddet? Av en eller annen grunn så skal alle kritisere Ramberg her inne. Hvis man ser på vårsesongen frem til sommeren så var Ramberg en av de om ikke vår beste spiller. Ramberg er en klok mann å ha i slike kamper med sin rutine. 

At Nordlie bytter inn Valencia for så å ta han ut igjen, vitner for meg av dårlig ledelse. Kjøre Ophaug og Piroja frem fremfor å ta ut en forsvarsspiller og beholdt Valencia på banen er fryktelig dårlig kampledelse. Det eneste valencia kan når ikke Kvisvik er på banen er jo å slå innlegg.

M.Andersson kan være en potensiell matchvinner, men mener faktisk at man burde byttet inn J.Thomassen når man så kampforløpet, både fordi jeg føler han ofrer seg mer for laget, samt at han med sin fart kunne kommet mer til sin rett i en slik kamp.

Når det gjelder Barsom så er det en bra man å ha i krigen, men han blir dessverre så overtent at han er en potensiell  "selvmordsbomber" på banen. Plutselig uten forvarsel så smeller det, og det smeller skikkelig. Synes Abgar til tider virker nesten i ubalanse og både spiller stygt og filmer i overkant mye. Merkelig når han er verdens hyggeligste utenfor. Abbe blir ikke noe tap for FFK dessverre.  

Jeg er i likhet med deg Holters oppriktig bekymret for å ha T.Nordlie som trener i FFK. Han står så langt unna de kvaliteter og motivasjonsegenskaper jeg ser i hos en trener. Det å spille på frykt fungerer en liten stund før hverdagen innhenter en. Er ikke uten grunn at ting har gått som det har gått med T.Nordlie. At klubber gir den mannen en slik lønn og etterlønn gang på gang er for meg en gåte. At FFK i sin pressede situasjon ikke så på en A.Sandstø, M I Mjelde, eller KTE som en lang eller kortsiktig løsning overrasker meg. Istedet så prøvde de å redde restene med å hente inn Norges mest omdiskuterte trener.

Virker til og med som om man var overrasket over spillernes reaksjon. Og når man har en spillergruppe som er vant til å spille et system. er det da smart å endre spillersystem til 4-3-3 to måneder før slutt når man ikke har slike spillertyper i laget? Er mer enn kritisk til T.Nordlie og til hans disposisjoner. At han nå prøver seg på at snittet er bedre enn tidligere er for meg kun ansvarsfraskrivelse. Jeg mener helt klart at en mer motiverende trener kunne reddet denne sesongen fra nedrykk. er jeg faktisk ganske sikker på. Nordlies behandling av spillerne under og etter trening er under enhver kritikk, man skulle tro at han hadde lært litt av gamle feil, men selvkritikk ligger ikke for den mannen akkurat som U.Røsler.

FFK er klubben i mitt hjerte og det smerter meg veldig å se at dårlig ledelse har ført klubben dit den er nå. All positivitet fra Eggen tiden, cup gullet og sølvet fra i fjor er som blåst bort, kastet på havet. Klubben er ikke lenger åpen som Eggen ønsket det. Istedet er det så mye intriger og bråk at klubben råtner på rot. Det smerter meg virkelig.Ryddes det ikke opp kan FFK ende opp som Ham Kam, og nei, jeg spøker ikke.....

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 07 nov 09, 16:52

En svakhet Nordlie har, er at han er 4-3-3 nazi. 
Man skal være rimelig langsiktig og ha meget god økonomi for å kunne ha en stall som kan spille det, til enhver tid.
Og når man "arver" 98% av spillerne fra forrige trener og system, blir det en lang og kostbar snuoperasjon.
Som Stordalen fikk med beskjed av faren sine en gang han klaget på jordbæra han skulle selge på torget, " du får selge de bæra du har, fordi det er de du har" 

Ett annet problem er at han virker å ha meget lav takhøyde for hva som passer i hans "hjem"
Som andre har påpekt, var det en generaltabbe og ikke bruke Kvisvik i går. Det samme mener jeg om å ikke benytte Ramberg, han har riktignok variert i år. Men i går ville han antageligvis gjort en mye mye bedre jobb en Barsom.

Men la oss ikke glemme, at når resultatene er dårlig, elsker mange mennesker å drive med pekeleken for å fordele skyld...

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 07 nov 09, 17:49

Sier meg enig mye av det over på siden her.Norlie virker som en belært og overveid kar i intervjuer, men kampen igår var en gedigen bom.

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 07 nov 09, 18:48

Sessongen er over og det endte på en katasstrofal måte for FFK. Da gjenstår det bare i god tradisjonell måte: å fordele skyld!! I tur og orden har nå, Runar Henriksen,, spillerne,administrasjonen, styret, gymlæren til Nordlie, analysesjefen, det medisinske apparatet og materialforvalteren fått passet sitt påskrevet fortjent eller ikke fortjent. Nå har pekefingeren forflyttet seg og peker nå på Nordlie!!! Den ene etter den andre setter opp punkt for punkt i etterpåklokens navn mer eller mindre geniale,(tror man!!!)løsninger på hva som burde vært gjort eller ikke gjort. Mye virker sånn i ettertid svært fornuftig, mens mye også virker rett og slett stupid!!! Noe av det mest stupide jeg har hørt på lenge er at hadde Nordlie satset på flere lokale spillere til denne kampen så ville resultatet blitt et annet!!!! Det er da jeg må se på kalenderen for å se om det er første april!! Snakker man om de samme spillerne(Ramberg, Kvisvik, Thommasen og PAC)som alle har spilt flesteparten av seriekampene og ikke på noen måte har gjort seg spesielt bemerket? Snakker man om den samme Ramberg her som stor sett alle på forumet ikke ville ha inn på laget før kampen?  Alle snakker om at de ville blødd mer for drakt  fordi de er lokale!! Thommasen er fra Sarpsborg, det  samme er  kvisvik, Pac er fra Askim. Kvisvik som etter min mening ikke har blødd noe særlig for drakta i hele sessongen, ringte og tilbydde sine tjenester til Brann i fjor, så her snakker vi om en som blør og løper mer for FFK enn for eksempel Everton. Man henger seg opp i forhold som ikke har noe med realitetene å gjøre, Sarpsborg vant i går fordi; de spilte med skuldrene nede, de spilte klokt, var rolige turte å spille ballen til hverandre og var iskalde i de avgjørende situasjonene. I motsetning til mange så syns jeg FFK spillerne hadde stor innsats og mye kjemping, det ble kanskje litt vel mye kjemping og følelser i stedenfor, ro og kaldbloddighet. Hvis Nordlie skal kritiseres for noe så mener jeg han bidrog til stress med sin evinelige skriking på dommere, medspillere og motspillere. Jeg skjønner at mange er fruestrerte, forbanna og skuffa,det er jeg også tru meg, men i jakten på syndebukker, prøv å holde dere unna billige og lettvinte forklaringer.

---------------------------

alexx


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 18:58

Et lite tips alexx. Prøv et par-tre avsnitt, så er det litt lettere å lese.

Uansett, jeg tror mye har blitt sagt, kanskje også det meste. Men jeg synes folk her inne har klart å være brukbart saklige uansett hvem man støtter eller ikke støtter.

Vi har faktisk rykket ned, da er det naturlig å lete etter syndebukker. Bare så "synd" at FFK har gjort det så enkelt for oss å finne disse folka.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 07 nov 09, 20:26

Et godt tips Plankekæll! Skal prøve å følge det.

Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg det har vært mange velfunderte og gode årsaksforklaringer, så jeg kjærer overhodet ikke alle over en kam. Jeg måtte bare gi uttryk for hva jeg mener om den "myten om de lokale spillerne" og deres fantastiske  "blø for drakta"  instlling.

Jeg ser at til og med spillerne(Ramberg og PAC) har liret av seg noe sånt som at de syns det er rart at lokale spillere ikke får sjansen i en slik kamp!!! Mener de da at ikke-lokale spillere har dårligere instilling enn de lokale? eller er det slik at de såkalte lokale tar frem det lille ekstra i en slik kamp? hvorfor tar de ikke frem det lille ekstra i hver kamp så hadde vi ikke havnet i den situasjonen vi er i nå? FFK tapte mot det 5 beste laget i Addecco ligaen og det finnes mange forklaringer på det, men å begynne å fantasere om at det hadde gått annerledes med flere lokale spillere på laget er rett og slett skivebom.

Nei det er ikke noe tvil om at det kommende året blir trist for oss FFK fansen når vi nå er ute av det gode selskap. Men skal vi komme raskt tilbake så er hele klubben nødt til å foreta en slags "sjelegranskning", snu hver sten, stille kritiske spørsmål og tåle tøffe tilbakemeldinger.

---------------------------

alexx


kimito

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 04
Innlegg: 11

Lagt til: 07 nov 09, 20:42

Interssant spørsmål i denne tråden. Hvor gammel er denne Thomassen? Han som fortjente å bli offentlig utskjelt på treningsfeltet? Unge spillere som ringer hjem og gråter og når de ikke takler verbal septikk, havner de på benken for evig og alltid, mens eldre ufarlig lojale og halvgode spillere tralter ute på gresset. Dersom dere misforstår malplassert hersketeknikk med å stille krav har dere et problem.

Det er også underlig hvordan denne fantastiske motivatoren snubler hver gang han havner i viktige kamper (vi vant riktignok cupfinalen, men ikke gjennom godt spill i finalen, men takket være Occean og at vi møtte Haugesund). Tro om ikke begrepet one-trick-pony passer utmerket. En venn av meg med utrolig dårlig smak (holder med Vålerenga) sa det fra starten av når Nordlie var trener for oss. Én spillestil, uavhengig av spillermaterialet. Etter hvert har jeg også forstått at han har én motivasjonsmetode; kjefting, kreving og store ord. Alt er intenst med Nordlie, og det virker trolig bra på en traurig høstdag hjemme mot Sandefjord. I kamper med mye på spill derimot bllir det fullstendig malplasser. Presset ligger der allerede og Nordlie blåser på bålet:

1. Start klarte ikke å avgjøre serien når det gjaldt som mest.

2. Alle kvalifiseringer går til helvete.

3. Lillestrøm spilte elendig i cupfinalen.

I slike kamper er det bedre å la spillerne få slippe skulderne. Jeg kan trekke en liten analogi til mine egne studenter. I timen sist fikk jeg litt dårlig samvittighet da jeg prøvde å skremme dem opp til litt innsats. Problemet er at spesielt én av studentene allerede har skuldrene opp over ørene. Hun protesterte da også på min fremstilling. Jeg er fortsatt av den oppfatning at de fleste av dem trenger et lite spark bak, men ikke henne. Der må jeg heller jobbe for at hun skal fortsette å jobbe, men med en mer avslappet holdning til det, for stressnivået hennes er ikke konstruktivt.

Poenget er: Finaler og kvalifiseringskamper bringer sitt eget alvor. For å sette det på spissen, tror jeg motivasjonstalen foran kampen mot Sarpsborg 08 burde ha vært noe slikt: Dere er et Tippeligalag som tok sølv i fjor. Sarpsborg 08 er i Adeccoen. Dere er bedre. Gå ut og kos dere. Spill fotball uten å bli stresset dersom Sarpsborg presser dere. De kommer til å gjøre det. De er tente, men dere er bedre. Forsvaret deres er dårlig, så hvis de scorer, så kan vi score to. Ha det gøy utpå der og spill fotball. Jeg tror neppe den var sånn.

Det virker til og med som om motstanden har kommet umiddelbart denne gangen. Ser ut til at det er nok spillere som kjenner til mannen, slik at det ikke er like lett å styre inntrykket av seg selv gjennom media og utnytte unge menneskers usikkerhet. Det er litt av en suppe dere har rotet dere opp i. I tillegg til å bli oppfattet som en usympatisk klubb har dere ledere, spillere og alt som trekker i forskjellige retninger. Splitt-og-hersk-metoden er ment for motstanderne, ikke innad i egen organisasjon og overfor egne spillere.

Håper dere får ordnet opp og at det er en triveligere klubb vi møter ved neste korsvei. Som sist: Lykke til!

PS! Ja, det er litt merkelig at jeg engasjerer meg såpass i denne saken. Har hengt meg litt opp i kasuset Tom Nordlie. Regner med at det er en slags erstatning for en såpeopera eller reality-tv.

---------------------------

Det er de gule som spiller spillet (HMK Haakon 1953).


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 07 nov 09, 20:54

Enda godt vi har mange som åpner kjeften og er etterpåkloke hver gang! Skulle likt å hørt hva dere sa om Ramberg hadde startet kampen og Raymond hadde kommet inn i 2 omgang igår og gått av banen som vanlig med blendahvit drakt! Da hadde det vært katastrofe også! Bare så jævlig enkelt å si det når man ikke må ta ansvar for noe.

En eller annen sa at Kvisvik kunne åpnet et nervøst sarpeforsvar! Jeg synes da forsvaret vårt var MYE mer nervøst en forsvaret deres. Det de klarte som ikke vi klarte, var å være oppi ballfører med en gang. Da er ikke Raymond brukandes i det hele tatt, han trenger tid!

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 21:05

Etterpåklokskap, ja... Etterpåklokskap som ble påpekt før, under og etter at Nordlie ble ansatt...

Kommer man med velargumentert og berettiget kritikk før en hendelse, så får man kjeft for å være pessimist eller f.eks ikke gi treneren en sjanse. Kritiserer man underveis, så er man en ryktespreder og ikke med på å dra i samme retning. Åpner man kjeften når det viser seg at ting går til helvete, så er det i etterpåklokskapens ånd...

Når skal man egentlig få komme med kritikk her inne?

Det er jo feil tidspunkt uansett okke som!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 08 nov 09, 02:03

Ingen tvil om at klubben har et gigantisk problem. Dersom noen amatører i ledelsen hadde unngått å ansette Tom Nordlie hadde alt sett mye lysere ut, selv om vi kanskje hadde rykka ned uansett. Nå er vi stuck med Nordlie som er alt for dyr i drift, ikke vil satse på unge talenter og henter inn spillere som er over the hill og enda dyrere i drift. I tillegg bruker han visstnok denne avskyelige hersketeknikken sin med å skjelle ut og skremme spillerne. Trodde det var dette gymlærer Hansen skulle prøve å kontrollere, men det ser ut til at Nordlie har et grunnløst behov for en ekstrem utblåsning i ny og ne. Lærer han aldri? Skulle tro Tom Nordlie visste bedre når han gang på gang sier at "det handler om pedagogikk". Så hvor ligger pedagogikken i å skremme spillerne? Det kan virke som om det var nettopp dette som holdt igjen laget på fredag. De turte ikke slippe seg løs og spille god fotball, kanskje ble frykten for å gjøre feil for stor?

Til slutt vil jeg legge til et sitat fra Nordlie etter fadesen mot 08, han kan faktisk være ganske morsom i blant:

Jeg har problemer med å svare på hvor tungt det er, beklager. Hva skal jeg svare på det? Skal jeg veie det? Det er jævlig tungt. Hvor tungt jævlig tungt er, vet jeg ikke. Bortsett fra at jeg er jævlig tung.

Tom Nordlie


pasi

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 nov 09
Innlegg: 3

Lagt til: 08 nov 09, 08:51

Jeg må si meg enig med Alexx. Helt utrolig hvordan enkelte her inne kritiserer alt og alle.

Ikke misforstå, jeg er enig i mye av det som blir sagt, men det gjelder ting som burde vært tatt tak i for lenge siden. Å kritisere Nordlie for kampen på fredag blir feil. Det er nemlig ingenting som tilsa, før kampen startet, at laguttaket var feil på noen som helst måte. Det var særdeles få som var uenige. Men nå i etterkant, når resultatet ble som det ble, så kommer alle frem med øksa. Prøv å se litt større på ting a!

Så nå i etterkant ville alle ha hatt "lokale" spillere fra start. For de ville blødd for drakta, og tatt FFK opp på et høyere nivå. Dette er altså de samme spillerene som omtrent har blitt kjeppjaget av supporterne tidligere i sesongen, som nå hadde vært redningen. Kvisvik, som ikke har hatt grønske på drakta tidligere, ville nå kunne gitt bort drakta til Selbak når han var ferdig. Vær så snill!

Nordlie tok ut de 11 beste spillerne til kamp. Det er ikke mer enn rett og rimelig. De 11 løp og la ned en god innsats. Det er ikke der problemet lå. Problemet var at alle som en virkelig ville vinne denne kampen. Det gjorde at alle skulle bidra litt ekstra, noe som førte til at det ble litt for mange driblinger og litt for lite balltempo. Det førte også til at vi ikke sto samlet nok, og ble tatt i ubalanse hver gang Sarp vant ballen. Det var jo forøvrig på den måten sarp scoret sine to mål. Allikevel skapte vi nok sjanser til å vinne kampen. At spillerne, som scoret 5 mot Lyn, ikke fikk ballen i mål denne kvelden kan ikke Nordlie lastes for.

Jeg for min del skulle gjerne sett Thomassen fra start. Dette er fordi at jeg mener han er en bedre spiller enn Wallace og har ingenting med at han er lokal å gjøre.

Jeg tror FFK kunne startet med hvem som helst denne kvelden. De ville ikke vunnet uansett, sålenge de ikke klarte å opptre som et lag. Sånt skjer noen ganger i slike kamper, alle vil men får ikke til.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 nov 09, 09:49

Opprinnelig postet av Kilden

Hva er så galt med Tom Nordlie?

Man henter en trener som har spisskompetanse på å tape kvalik kamper. Dette er andre gangen han taper en kvalik med ett TL lag, og den rekorden vil nok stå lenge.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 nov 09, 09:53

det er ikke bare treneren, men også laget som har skylden for tapet og nedrykket.. vi hadde rykket ned med en annen  trener også. Det er så dumt og legge all skyld på Tom... vi var ikke bedre og det har vi sett i hele år Frown

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 nov 09, 10:04

Opprinnelig postet av keiko99

det er ikke bare treneren, men også laget som har skylden for tapet og nedrykket.. vi hadde rykket ned med en annen  trener også. Det er så dumt og legge all skyld på Tom... vi var ikke bedre og det har vi sett i hele år Frown

Dette er jeg uenig med deg i.

Når hele laget kollapser så er det en mann som har ansvaret for det. Det er han som skal motivere, komponere det beste laget, bestemme taktikk/strategi og som har betalt for å ha fotball kompetanse.

Grønhagen og Aune slet med at mange nøkkelspillere var skadet. Når Nordlie tok over var de fleste tilbake, samt at man forsterket med Valencia og Andersson. Nordlie hadde helt andre rammebetingelser enn sine forgjengere.

Buksevann, og ett tupp i ræva som avskjed over kommunegrensen burde minst være på sin plass.

Hvis man skal legge skyld på noen andre enn Tom, så må det være de som var så hjernedøde å ansette ham.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 08 nov 09, 10:08

Nå har ikke jeg lest alt som str under denne tråden, så sikkert noe som går igjen.

Hva er galt med Tom Nordlie? Hvor skal man begynne....                      

Jeg led meg gjennom kampen på fredag og begynner der. De taktiske vurderingene va elendige og byttene dårlige. Mannen skal på død og liv spille 4-3-3 og det med et mannskap som tydeligvis ikke passer. Vi trengte et mål på slutten for å få ekstraomganger, ikke ta ut mannen som slår inn bra passninger. Jeg er rett og slett kjempe skuffa over at vi har rykka ned. Jeg sa på forhånd at om vi taper for Sarpsborg fortjener vi ikke være i tippeligan, og det gjør vi tydeligvis ikke.

Hva jeg vil skal gjøres med Tom N? Jeg var begynt å bli positiv, men jeg er ikke det nå. Jeg driter i om han har fått for få kamper til å fikse dette, han bortforklarer seg og skylder på alle andre. Kampen mot Særp skulle vinnes og burde vinnes, da kan ha ikke begynne å prate om de andre kampene.

Jeg ville ikke ha han før han starta, ikke da han starta, så var jeg litt positiv, men jeg mener han ikke er rett mann for klubben. Jeg vil ha han bort.

Hjerte er rødhvitt, jeg vil ha spillere og trenere med samme instilling.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 08 nov 09, 10:44

VI HAR RYKKET NED, BLITT YDMYKET AV SARP, OG HAR ØKONOMISKE PROBLEMER I GIGANTKLASSEN.

Jeg føler at litt kritikk er helt på sin plass, og om noen føler for å kritisere at jeg kommer med kritikk, ja da er kritikken mot dere at dere ikke er kritiske nok.

 

Jeg bruker masse tid og penger på å følge FFK, og forbeholder meg til helvette retten til å være kritisk i en sådan situasjon.

 

Klubben har rett og slett dreti på draget over lang tid, og alt kuliminerte på fredag med ydmykelse. OG NEI, TOM NORLIE ER IKKE RETT MANN  FOR FFK, OG KOMMER ALDRI TIL Å BLI DET HELLER! Husker at det var snakk om han før Grønis ble ansatt, og jeg var da som nå livredd for at det skulle bli Tom.

Kampen på fredag:  PAC er bedre defansivt på back enn Askar, Kvisvik er av en høyere klasse enn Valencia (og har en tendens til å være best på hjemmebane), RAmberg hadde vært bedre enn både Gashi og Barsom, han er og soleklart best på hjemmebane. Det viser seg gang på gang at Norlie ikke har peiling på hva som skal til når det gjelder avgjørende enkeltkamper. Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg hadde forventninger før kapen til at disse ville spille, kanskje med Ray på benken. Det går da faen ikke an å påstå at vi antaglig heller ikke ville vunnet med Ramberg, Thommassen, Kvisvik og PAC på banen. De holder alle et mye høyere nivå enn 5 plass i Adecco'n. Det er jeg usikker på om Valencia, Opphaug, Andersson, Kenny etc gjør.

Forlanger at det nå blir en opprydning i styre/administrasjon, og viktige posisjoner MÅ ASAP besettes av folk som  innbitt vil gjøre en jobb for FFK, og ikke for egen personlig vinnings del.

Er nå livredd for at "Norlie effekten" kommer til å slå ut på følgende måte, at gode lokale unge gutter blir en saga blott på FFK, og at det kommer til å være et konstant mediahysteri rundt han og klubben(sogar kanskje litt mindre så lenge vi er i adecco)
Er Norlie motivert for å gjøre en best mulig jobb for klubben? Er han villig til å gå ned i lønn(gjelder henriksen og) siden vi rykket ned og kommer til å få enda større økonomiske problemer?

Begynner å lure på om FFK kan sammenlignes litt med Newcastle, som og i utallige år har hadd uduglig ledelse og eierskap som sin største akilleshel.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 08 nov 09, 11:26

Jeg vil si det sånn at, klubben rykket ned og ikke laget alene.
Det var mange av oss som ble skeptiske over hva vi så allerede i vinter, og det er verdt å merke seg at Raio sa at laget hadde disiplinære problemer som startet da.
Det interessante, som må komme frem i den interne evalureringen er hvorfor?

Nordlie er ikke noen mirakelmann, og han har kanskje bevist at han ikke er noen mester i sørge for at spillerne har riktig spenningsnivå i når man har kniven på strupen.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


pasi

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 nov 09
Innlegg: 3

Lagt til: 08 nov 09, 11:34

 

kanogvetalt skrev:

Dette er jeg uenig med deg i.

Når hele laget kollapser så er det en mann som har ansvaret for det. Det er han som skal motivere, komponere det beste laget, bestemme taktikk/strategi og som har betalt for å ha fotball kompetanse.

Grønhagen og Aune slet med at mange nøkkelspillere var skadet. Når Nordlie tok over var de fleste tilbake, samt at man forsterket med Valencia og Andersson. Nordlie hadde helt andre rammebetingelser enn sine forgjengere.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det der er ingenting annet enn ansvarsfraskrivelse av spillerne som har spilt langt under pari i hele år. Når Aune var trener hørte jeg at det eneste som manglet var en trener som viste hvem som var sjef og som kjørte spillerne hardt på treningsfeltet. Inn kom Nordlie. Spillet ble noe bedre men langt i fra nok.

Problemene i FFK er mye mer komplekse enn at man nå kan sitte å peke ut en å gi skylden på. A-laget, eller det vil si deler av a-laget, har hatt problemer med å innfinne seg i at treneren er sjefen. I tillegg har de vært i avisen i tide og utide for å spre eder og galle.

Det gleder meg at flere av spillerne nå må finne seg annet å gjøre. De har skapt flere problemer enn folk vet. At de ikke skal være med å ta ansvar for resultatene er ikke annet enn latterlig.

Og det der med rammebetingelser. FFK har hatt skader, men ikke verre enn at man burde tatt flere poeng. Aune og Grønhagen hadde hele vinteren for å sette laget på. Nordlie har kun vært trener noen uker i den mest kritiske fasen. En vanskelig jobb som han ikke har mestret godt nok ettersom laget rykket ned. Men det virker på folk som om man hadde holdt plassen hvis enhver annen hadde fått prøvd seg. Sånn er ikke realitetene.

La nå klubben få ro til å omorganisere seg. Så får vi se hva som skjer.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 nov 09, 11:48

Jeg sliter med å forstå at dette er Nordlies feil, hvis vi ser på sesongen hadde vi en periode under Aune hvor vi ikke var i nærheten av poeng og ble latterligjort i kampene. Når Nordlie kom inn lå laget nede og vi fikk 4 seiere og 4 tap noe som var bedre enn hva vi hadde før han kom. Missforstå meg rett når jeg sier at jeg ikke var glad når Nordlie ble ansatt men bude vi ikke prøve å støtte han nå som han er her?

Videre var jeg før kampen enig med han i laguttaket også vedr Kvisvik. Når det gjaldt skaden til Vidar mente jeg at Pål Andre burde kommet inn istdenfor Alex.

I FFK har vi enorme problemer og jeg tror ikke disse blir mindre av å kjøpe Nordlie ut av kontrakten nå. Når det gjelder de som ansatte han burde de vært rullet i tjære og fjær av denne pluss mange flere grunner


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 nov 09, 12:28

Opprinnelig postet av pasi

 

Det der er ingenting annet enn ansvarsfraskrivelse av spillerne som har spilt langt under pari i hele år.

Du kan da ikke underslå at skader før, og gjennom hele for sesongen, har gjort utslag da laget aldri kunne mønstre noe som kunne ligne en førsteelver før Nordlie ble ansatt som trener. Spillere som Wallace, Gardar, Ophaug, PAC, Thomassen var viktige sist sesong. Det har det vært skader på mange av de nest beste også. Dessuten henter han relativt kostbare forsterkninger.

Dessuten har Nordlie en overbevisende statistikk på sin side når det gjelder å tape kvalik kamper. Det er ikke for ingen ting at han er "god" på å få laget sitt til å svikte når det gjelder som mest.

Vi så i flere kamper at FFK startet kampene bra, og at motstanderens trener tok grep halveis i førsteomgang for så å snu kampen. Nordlie blir satt sjakk matt fordi en ikke evner å gjøre mottrekk

En ting er svake evner som trener, motivator, taktiker og sosiale ferdigheter som en kråkebolle. Engelsk kunnskapene hans er neppe prestasjonsfremmende for de ikke norsk språklige spillerne. Se hvilken utvikling Borges har hatt under Nordlie.

Den eneste måten å redusere skadene ytterligere er å bli kvitt Nordlie så fort som mulig. Forberedelsene til neste sesong starter nå. Det haster å få avklart dette.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 08 nov 09, 12:33

Jeg trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg er HELT ENIG med deg kanogvetalt!

Borges har vært vår svakeste spiller siden Nordlie ankom klubben. Man ser helt tydelig at han mangler spilleglede og at han ikke trives lenger. Med Tom Nordlie går dette rakt åt helvete er jeg redd. For det er flere spillere som ikke er noe spesielt fornøyd om dagen.

En spiller som Ramberg (med kontrakt også neste sesong) skal ikke uttale seg slik mot sin egen trener. Men jeg skjønner han godt. Kanskje Ramberg håper på at Nordlie får fyken? Det hadde vært fantastisk.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 12:36

Har dere tenkt på at hvis ffk skal kvitte seg med nordli og henriksen så er vi konkurs??Hvertfall ikke langt unna konkurs.

Ja greit Nordli har mye rart for seg men jeg tror fortsatt at han kan få til et bra lag med ffk bare han får ro rundt seg.

Og ikke glem at det faktisk er spillerne som har sendt oss til adecco!!Nei skal bli greit å få byttet ut noen spillere.og hel få inn noe nytt noe.Uansett måtte det skjedd uansett om vi rykket ned el ikke grunn at lønningene er for høye nå.Og ja jeg synes de skal gi pac en ny kontrakt el jobb innen økonomi i ffk.

Ps moralen til spillerne var helt på trynet før Nordli kom inn i klubben.

Under hele sesongen har det vært mast om kontrakter og mer penger bare fordi spillerne trodde de var stjerner for at de klarte sølv ifjor

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 12:38

Det jeg skal fram til er at vi alle må se framover og inse at man kan ikke sparke nordli og henriksen.Da er klubben ferdig hvis de hadde gjordt det!!!

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 08 nov 09, 12:41

Opprinnelig postet av kjellemann

Ja greit Nordli har mye rart for seg men jeg tror fortsatt at han kan få til et bra lag med ffk bare han får ro rundt seg.

Tom Nordlie får aldri noensinne ro rundt seg. Tro meg, han har allerede satt sine spor der nede. Og det kommer garantert bare til å bli verre og verre.

Jeg har vært supernegativ til Nordlie lenge før han ankom FFK, og jeg er fortsatt negativ til han. Han skal forandre seg rimelig mye før jeg forandrer mening. Det kommer garantert aldri til å skje.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 08 nov 09, 12:42

Bare sånn kort innpå, er det noen utenlandske spillere(annet enn svensker) som har vært i nærheten av å blomstre under Nordlie noen gang? Kan ikke si jeg kommer på noen sånn i farta.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 12:50

Opprinnelig postet av madserazzi

Bare sånn kort innpå, er det noen utenlandske spillere(annet enn svensker) som har vært i nærheten av å blomstre under Nordlie noen gang? Kan ikke si jeg kommer på noen sånn i farta.

Jeg synes borges har blitt dårligere under nordli men everton synes jeg har blitt litt bedre under nordli.

Men nå er ikke jeg fan av å ha så mange utenlandske spillere i en klubb.Jeg er for egen spillere ifra junior men det skjer aldrig

---------------------------

You'll Never Walk Alone


pasi

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 nov 09
Innlegg: 3

Lagt til: 08 nov 09, 16:50

At Borges har blitt svakere er fordi han er temposvak. Det blir man i større grad tatt på i 4-3-3 kontra 4-4-2. Men jeg syns ikke Borges har vært spesielt god uansett hvem han har hatt som trener i FFK. Unntatt perioden han ble brukt som spiss. Da var han god.

De spillerne du nevner kanogvetalt er spillere som stort sett har sittet på benken, også når de var skadefrie. Bortsett fra Thomassen da som ble plassert der når Wallace var tilbake. Personlig skulle jeg sett at Thomassen fikk fortsette. Han er nemlig en smartere fotballspiller enn det Wallace er. Er det noen som er villig til å betale for Wallace så er det bare å selge.

Jeg tror kanskje dere misforstår meg litt. Jeg mener nødvendigvis ikke at Nordlie var riktig løsning eller at han kommer til å være det i fremtiden. Men å legge skylden på han for at det gikk som det gikk blir veldig unyansert. Det var store problemer innad i laget lenge før han kom inn i bilde. En stor del av æren for det kan spillerne selv ta.

Spillerne har vært i FFK gjennom hele sesongen, mens Nordlie har vært her i noen få uker. Allikevel er det bortimot ingen som setter et litt kritisk lys på hva spillerne har prestert denne sesongen. Det mener jeg er skivebom. FFK's spillerstall skulle vært bedre enn kvalikk, skader eller ikke.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 08 nov 09, 17:22

Opprinnelig postet av Plankekæll

En spiller som Ramberg (med kontrakt også neste sesong) skal ikke uttale seg slik mot sin egen trener. Men jeg skjønner han godt. Kanskje Ramberg håper på at Nordlie får fyken? Det hadde vært fantastisk.

Det er jo nettopp dette Raio også er lei, at for mange prater for mye. Som Raio sier, "jeg vil ikke mene for mye, jeg er bare en spiller"

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 08 nov 09, 18:52
Endret: 08 nov 09, 19:00
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av kjellemann

Det jeg skal fram til er at vi alle må se framover og inse at man kan ikke sparke nordli og henriksen.Da er klubben ferdig hvis de hadde gjordt det!!!



Jeg er veldig spent på hvor du har fra at Nordlie er dyr å sparke. Jeg tror på at Nordlie har vært viktig å fått til en gedigen fallskjerm, men jeg kan ikke tenke meg at FFK som er i økonomisk krise har gått på denne blemma igjen... Skulle gjerne hatt det tallfestet?

Henriksen bør vi ikke sparke (jo egentlig), Nordlie derimot!

Det kan fort bli enda dyrere å beholde Nordlie...!

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 nov 09, 20:10

Opprinnelig postet av Holters

1) Jeg uenig i å vrake en spiller som Kvisvik fra benken til fordel for Valencia, som heller ikke løper, kjemper, osv, og har vært gjennomført elendig siden 2005. Kvisvik hadde kanskje klart å slå ballen til en medspiller, og det var det ingen andre som klarte i går.

Foruten det, så synes jeg ikke laguttaket var så galt, men det var grepene underveis:

2) Sarpsborg har tilnærmet TL-standard på angrepet sitt, men er svake defensivt. Et TL-lag skal klare å presse den forsvarsfireren til å gjøre feil! Hvorfor ble de ikke satt press på? Forsvaret virket utrygt selv når vi ikke presset.

I stedet var det Sarpsborg som trillet ball med FFK-spillere løpende imellom, og som panisk avklarerte lengst vekk og helst til en mostandere. Vi hadde null presisjon!

3) Askar oste nervøsitet gjennom hele kampen. Da setter du ham ikke ned som høyreback! Jeg mener seriøst at Czwartek burde ha kommet inn, og Askar burde ha fortsatt fremme. Valencia har ikke vist noe som tilsier at han ville endre dette kamputfallet. Når alle andre forsøkte å presse offensivt, så kom Valencia diltende etter.

(Det eneste Valencia har vist er at han ikke eier skrupler, som stjal parkeringsplassen til Enerly, og nektet å flytte bilen da det ble påpekt. Wink)

4) Vi trengte mål, men målscoreren (Gardar) kom for sent inn. Når han endelig kommer inn, så bytter man ut en av spillerne som kan slå innlegg, og setter snurrebass-Everton på kant i stedet. Når man først hadde satt inn Valencia, så burde han ha fortsatt, da det eneste han er god på er å slå innlegg/dødballer, og Gardar må få servert innlegg for å score.

PS! Tversoverpasningen til Barsom før 1-0 er oppsigelsesgrunn alene. Det også handlingen å ligge nede og sutre etter en kollisjon man selv skapte når det gjenstår 5 minutter av kampen og laget ditt må score.

Jeg er så enig så enig. Bare det som skjedde i siste kamp er grunn nok til å be TN ryke og reise. Det er rett og slett en katastrofe for FFK å ha den mannen som trener. Er noen som tror klubben ligger med mer eller mindre brukket rygg nå? Bare vent til TN har herjet i et år eller to, skal dere få se hva "brukket rygg" betyr....


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 nov 09, 20:13

Opprinnelig postet av math

Hehe, dette er så klassisk Fredrikstad ass. En haug med folk som er såååå flinke til å peke på alt som er galt. Men når det blir spurt etter løsninger, da kommer pratmakerne til kort ...

Bedre å ha evnen til å se og å si ifra hva som er galt enn å være helt blind...


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 nov 09, 20:26

Opprinnelig postet av alexx

Nå har pekefingeren forflyttet seg og peker nå på Nordlie!!! Den ene etter den andre setter opp punkt for punkt i etterpåklokens navn.....

Du har tydeligvis ikke fått med deg at mange av oss her inne satte "pekefingeren" på Nordlie og hans manglende evner med en gang han ble ansatt i FFK. Å snakke om etterpåklokskap da blir vel feil eller hva tror du...? Vi ser jammen ut til å få rett. Ingen bombe for meg..


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 nov 09, 20:37

Opprinnelig postet av Gardarson

Enda godt vi har mange som åpner kjeften og er etterpåkloke hver gang!

Kanskje du og et par til skulle ta seg tid til å lese tidligere innlegg i tråder om Tom Nordlie? Hva er din definisjon av "etterpåklokskap"?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 nov 09, 20:41

Opprinnelig postet av keiko99

det er ikke bare treneren, men også laget som har skylden for tapet og nedrykket.. vi hadde rykket ned med en annen  trener også. Det er så dumt og legge all skyld på Tom... vi var ikke bedre og det har vi sett i hele år Frown

Du har muligens rett i at vi hadde rykket ned med en annen trener også, men da hadde vi ihvertfall sluppet Tom Nordlie. Verdensmesteren i oppsamling av fallskjermer. Mannen må jo ha tjent mer på fallskjermer enn han har tjent på å trene fotballklubber Laughing... Hvorfor det tro?


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 08 nov 09, 20:44

Da Nordlie kom opp som alternativ så tenkte jeg vel egentlig "FAEN". Alle vet om historien hans og hvordan han er, jeg ville absolutt ikke ha han inn i min klubb. Når han da kom så prøvde jeg å forandre mening, jeg ville tenke positivt og håpet virkelig at han kunne redde klubben fra nedrykk. Men hele tiden var tanken i hodet at han ikke er rett mann for klubben.

Jeg har alltid hatt tro på Aune som trener, men ble veldig usikker på han som vikar. Jeg vet ikke hvem som er rett mann for FFK, men en ting er jeg sikker på, det er IKKE Tom Nordlie

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 08 nov 09, 21:11

hvor lang kontrakt har han. hvis det bare er ut neste år så mener jeg han kan fortsette ut kontrakten. gi han litt tid. men ikke la han hente spillere som vi ikke ser fremtid i. så ser vi åssen det går. så kan vi heller bruke tida på å finne en erstatter.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 08 nov 09, 21:14

Han har 2 år igjen.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 21:29

Nordli har tapt 500000 på at laget rykket ned.Mener han hadde bonus på den summen hvis han berget plassen.

Nei er nok spillerne som får ta på seg mest skyld her

---------------------------

You'll Never Walk Alone


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 08 nov 09, 21:35

Tom har tapt 500 000,- ja.

Hvem som har skylden og hva som bør gjøres er klubbens viktigste oppgave fremover.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 08 nov 09, 21:41

Opprinnelig postet av kjellemann

Nordli har tapt 500000 på at laget rykket ned.Mener han hadde bonus på den summen hvis han berget plassen.

Nei er nok spillerne som får ta på seg mest skyld her

 

Og gjett om det gikk i "tenker dere ikke på meg i det hele tatt??" i garderoben i pausen på fredag. En setning han brukte stadig vekk i kongsvinger. I tillegg grining og banning, og trusler om å si opp jobben. Noe som kommer til å gjenta seg hver gang han føler seg urettferdig behandlet. Håper bare han gjør alvor av det en gang.

Alle som så kampen er enige i at spillerne utpå der sviktet og presterte en elendig forestilling. Men det ser jo ikke ut til at magikeren Tom fikk til å motivere dem noe særlig til 2. omgang heller, da.

 


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 21:52

Opprinnelig postet av Acromion

Opprinnelig postet av kjellemann

Nordli har tapt 500000 på at laget rykket ned.Mener han hadde bonus på den summen hvis han berget plassen.

Nei er nok spillerne som får ta på seg mest skyld her

 

Og gjett om det gikk i "tenker dere ikke på meg i det hele tatt??" i garderoben i pausen på fredag. En setning han brukte stadig vekk i kongsvinger. I tillegg grining og banning, og trusler om å si opp jobben. Noe som kommer til å gjenta seg hver gang han føler seg urettferdig behandlet. Håper bare han gjør alvor av det en gang.

Alle som så kampen er enige i at spillerne utpå der sviktet og presterte en elendig forestilling. Men det ser jo ikke ut til at magikeren Tom fikk til å motivere dem noe særlig til 2. omgang heller, da.

 

På 1 sesong har 3 trenere forsøkt å motivere spillerne til å gjøre det bra!Så nei jeg mener at spillerne bør ta seg selv i nakken og begynne å jobbe bedre en det de har gjordt denne sesongen.Vært ille hele sesongen.Så nei jeg synes ikke at nordli skal få skylden for dette.Dette laget var vell nesten klar for adecco i hodet dems før Nordli tok over.Men vi får se framover og jeg tror at nordli kan få det til med ffk når han får en lang periode i vinter å bygge et lag vi har råd til å ha og som jobber for drakta si

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 08 nov 09, 22:03
Endret: 08 nov 09, 22:07
Endret av: Acromion

Har lyst til å si "told you so!" alt nå, men det ville vel vært litt vel drøyt. Får vel vente til han forsvinner. Laughing

Så det vil si at jeg er helt uenig med deg. Tom kommer ikke til å lykkes hos oss heller. Alt nå er egne spillere lei av ham, og han har fått et omdømme blant andre spillere som gjør at de ikke vil spille for ham, og dermed har vi et begrenset utvalg av spillere vi kan hente.

Men jeg håper inderlig at jeg tar feil, og at utviklingen tar en helt annen retning denne gangen enn i hans 28 ex-klubber... Laughing

Og når vi er inne på dette med tidligere trenere... Jeg mener å huske at vi gjorde det en del bedre i 2008. Hva som skjedde der i januar/februar, som det snakkes om, vet jeg ikke,. Men så lenge Grönis var med på begynnelsen av sesongen, hang vi da ganske godt med?


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 22:11

Ja greit vi gjordte det bedre i 2008.Men vi kan ikke se bakover men må se framover.Uansett ffk har ikke råd til å sparke verken Nordli el Henriksen.Derfor satser jeg på at nordli kan få til noe med ffk.Hjelper ikke at vi klager så mye som vi bare orker.Ting er som det er.Vi får hel vente og se hvem som går og hvem som blir kjøpt til klubben.Når er overgangs vinduet åpen i norge igjen?1 januar?

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 08 nov 09, 22:17
Endret: 08 nov 09, 22:22
Endret av: Acromion

Der har du helt rett, og det er det som gjør det ekstra surt for oss som tilhører de to gamlingene på balkongen i muppet show (som vi har blitt omtalt som), som ropte varsku før Nordlie ble ansatt. Vi er jo stuck med ham til han ikke gidder mer. Så støtter deg også på det at vi må ta det som det kommer, og akseptere at det har blitt som det har blitt.

Ja, overgangsvinduet åpner vel i begynnelsen av januar? Er dog litt usikker på hva som er realistisk å ønske seg til FFK nå, jeg altså. Kenneth Kvalheim? (ajaj, dette skal vel i en annen tråd.)


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 22:30

Jeg respekterer alles folk`s sine syn på Nordli.

For min del så kan godt FFk  kjøpe en ukjent spiller ifra 2 divisjon så lenge den spilleren jobber og blør for drakta siSmile

Husker når vi var i 2divisjon så hadde vi spillere som virkelig jobbet for klubben sin.Husker lars petter hansen.trondsen og dadason.Da var det skikkelig morsomt å se de spille.De jobbet med hele sitt hjerte for klubben.

Og nei jeg vil ikke ha oss til 2divisjon.hehe.men vil ha spillere som virkelig jobber.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 08 nov 09, 22:45

Til Ymer

Jo takk du, jeg har fått med meg at svært mange var skeptiske til Nordlie på forhånd og det er de i sin fulle rett til, men se litt på realitetene, FFK har vært et bunnlag i hele år, under Grønhagen, under Aune og under Nordlie, Nordlie overtok da det var 7-8 kamper, de andre to trenerne har da hatt ansvaret for laget i 22-23 serieomganger , syns du da det er rimmelig å legge all skyld på Nordlie?? Syns du det er noe fornuft i henge seg opp i at han vistnok ikke brukte mange nok lokale spillere noe som enkelte her i forumet mente ville gitt garantert seier mot Sarpsborg. Dette til tross for at de aller fleste her på forumet mente på forhånd at det laget Nordlie tok ut var det beste laget.

Nordlies manglende evner?? Nordlie har opp gjennom åra bygd seg opp som en redningsmann for klubber som sliter, jeg kan nevne at han tok opp Odd fra 1 Adeccoen til å bli et stabilt Tippeligalag, det samme med Sandefjord, Start og han reddet faktisk Kongsvinger og Viking. Han har også hatt sine fiaskoer som Vif og delvis Lillestrøem. Han har vært i mange klubber og er en kontroversiell person, men ærlig talt tror du så mange klubber hadde hyret Nordlie hvis han var så udugelig som det kan fremstå på dette forumet?? Jeg mener ingen klubb i Tippeligaen kaster en trenerjobb etter deg, hvis du ikke har noe å fare med, det har Nordlie bevist før at han har, du trenger ikke å elske mannen, men gi ham såpass kredit.

Hva er det du mener du har fått på rett??at FFK rykka ned? Trenger ikke å være "Snåsamannen" for å ha tippet riktig på det, laget har vært ett bunnlag i hele år og at de til slutt rykka ned kom heller ikke som noe overraskelse på meg. Hvis du mener at du har rett i forhold til at Nordlie ikke er rett trener for FFK så bør du kanskje vente med å triumfere til etter sessongen 2010 er over, da har Nordle hatt ansvaret lenge nok til at vi fansen da kan evaluere hans jobb, det er litt vel forhastet etter 8-9 kamper.

Ymer, jeg er like skuffa, forbanna og trist som deg fordi FFK rykka ned, FFK betyr veldig mye for meg, det må du tro meg på, og jeg blir mer og mer foruroliget over det som kommer frem av Nordlies sine metoder og hans lederstil, men inntil mannen har fått en fair sjans til å lykkes så vil jeg være forsiktig med å skrike "korfest,korfest".

---------------------------

alexx


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 08 nov 09, 23:56

Nå skal ikke jeg si at Nordlie er den riktige, men han kjefter jo ikke hele tiden, han bruker også mye positivt. Uansett morsomt at du nevner f eks Rosenborg som eksempel.

Hvem trener har vært tidenes mest suksessfulle i Norge?

Nils Gunnar Eggen !

Kanskje du skal se på ett par gamle opptak fra trening og kamp fra den tiden. Var ikke sjeldent han skjelte ut spillerene etter noter, de bjeffet tilbake og alt var glemt etterpå. Det kalles takhøyde og temperatur.

Temperatur er noe laget har manglet, det er jo null glød i øya på de. Ser ut og er en bunch med overbetalte slappfisker, med furtelepper og "det var ikke min skyld" attityd.

Når vi først er inne på trenere med suksess

Sir Ferguson - fremstår som rolig sympatisk og koselig fyr??

Morinhuo - kosegutt det gitt

Arsene W. - bare blid og hyggelig hele tiden;)

Svennis - rene moder Theresa

 

Men det er klart, Jan Jønnson  har hatt suksess han, men det er jo ikke bare en trenertype som har det. En annen trener med relativ suksess i Norge er jo Rekdal, er han bare hyggelig med spillerene? Men har vunnet både serie og Cup.

Så at gutta må tåle å få og gi kjeft, med den lønna de har så skal jeg nok klare å få litt kjeft;) Dør ikke av det eller?

Men igjen, stakkars, stakkars sarte sjeler, blir jo redde og engstelige de da. 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 08 nov 09, 23:57

Opprinnelig postet av Acromion

Opprinnelig postet av kjellemann

Nordli har tapt 500000 på at laget rykket ned.Mener han hadde bonus på den summen hvis han berget plassen.

Nei er nok spillerne som får ta på seg mest skyld her

 

Og gjett om det gikk i "tenker dere ikke på meg i det hele tatt??" i garderoben i pausen på fredag. En setning han brukte stadig vekk i kongsvinger. I tillegg grining og banning, og trusler om å si opp jobben. Noe som kommer til å gjenta seg hver gang han føler seg urettferdig behandlet. Håper bare han gjør alvor av det en gang.

Alle som så kampen er enige i at spillerne utpå der sviktet og presterte en elendig forestilling. Men det ser jo ikke ut til at magikeren Tom fikk til å motivere dem noe særlig til 2. omgang heller, da.

 

 

Jeg må selv innrømme at jeg har litt sansen for Nordlie, men synes han gjorde en del rare ting på fredagens kamp + før kampstart. Synes også Nordlie gjør noe merkelige grep under hver kamp og bytter alt for seint ut i kampen. På Fredag virket det som om INGEN av spillerne hadde fått for seg at nå ER det kniven på strupen for oss, vi må vinne, og dermed ble totalt tatt på senga av gode Sarpsborg 08 spillere.

Så må jeg si, nå er vi i Adeccoen, og jeg synes vi skal gi Tom Nordlie tiden for å få oss opp igjen, vet at mange er skeptiske til mannen og jeg forstår den, men nå er han ansatt som trenern våres og skal gjøre en jobb, og da må vi supportere i stedet for å slenge dritt om mannen her på forumet, stå BAK laget og støtte dem på veien opp igjen.. Hvis ikke blir ting gjort fra verre til værst og skitkastingen fortsetter og det vil også prege laget..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 nov 09, 00:06

Eggens metoder handler om tydlighet, ikk utskjelling.. Jeg synes d skal lese litt om Eggen og se hva andre sier om han før du sammenligner han med Nordlie.

 

 


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 09 nov 09, 01:05

Har du seriøst overvært en kamp eller trening med gamle Rosenborg? Det har jeg, ja han er tydelig, men fy-f  og han kunne å skjelle ut og. 

Det er jo nettopp det det handler om, gi kjeft når det trengs og ros når det trengs. Men hører gjerne synspunkter angående de andre "kose-trenerene" jeg listet opp og.

Jeg vet ingenting om Nordlie som trener, og dere vet fint lite om det også. Jeg velger å ikke kritisere før jeg VET, det gjør dere og. Dere må huske at kritikk ofte kommer fra skjulte agendaer, og agendaen til en del av kritikerene er ikke alltid så skjulte heller.

At avdanka fotballspillere syter om "mista spillegleden" det tar jeg med stoisk ro.

 


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 09 nov 09, 01:54

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 09 nov 09, 08:00

Opprinnelig postet av becks723

http://www.glomdalen.no/kil/article4559265.ece

   Det var ikke alle som var enig i den artikkelen. http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1913


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 09 nov 09, 08:45

Jeg fatter ikke at noen av forumets medlemmer kan ha noe som helst godt å si om Tom Nordlie nå. En ting var de som ble blindet av et håp når han kom. Jeg kan forstå at man er i " de må da bli bra" modus.

Fyren er rett og slett fotballfaglig, som leder/motivator og sosialt evneveik.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 nov 09, 09:01
Endret: 09 nov 09, 10:07
Endret av: kjellemann

FFK er en sløsetragedie.Kvisvik går hardt ut mot FFK!

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2752032.ece

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 09 nov 09, 09:09

Helt enig med Kvisvik i det han sier. Opprydning nå

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 nov 09, 09:41

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Jeg vet ingenting om Nordlie som trener, og dere vet fint lite om det også. Jeg velger å ikke kritisere før jeg VET, det gjør dere og. Dere må huske at kritikk ofte kommer fra skjulte agendaer, og agendaen til en del av kritikerene er ikke alltid så skjulte heller.

Du vet det samme som alle andre om Nordlie, ihverfall om du har fulgt med på fotball de siste 10-15 åra;
- mannen blir fjernet i klubb etter klubb, og de klubbene han forlater ligger ofte igjen med brukket rygg og x antall millioner fattigere. Som jeg skrev tidligere: Mannen tjener vel mer på å samle fallskjermer enn på å trene lag

-Han tar for mye plass i en organisajon og sliter ut omgivelsene. Derfor presterer lag han trener ofte ikke over tid, bare i korte perioder før de som skal prestere er dritt lei.. Han fjernes da p.g.a manglende resultater og vanskelig personlighet.

-Han har et ganske ensporet syn på hvordan fotball skal spilles uansett spillermatriell. 

-Han er kjent for å være dårlig på talentarbeid. Det i seg selv er jo en katastrofe for FFKs talentarbeid som ikke er all verden fra før.

-Han er kjent for å ikke kunne styre humøret sitt. Kjefting og smelling og dårlig behandling av enkeltindivider..

Og ikke minst:
-Han greide ikke den jobben han ble hentet til FFK for å gjøre. Den jobben som i utgangspunktet var eneste grunn til at han ble hentet.. Den som tror han fikk kontrakt på 2,5 år for å bygge laget er bare naive. De 2 ekstra åra fikk han for at han forlangte det, og panikken i styre og stell i klubben var så stor at de skrev under på hva som helst for at han skulle komme å redde klubben fra nedrykk. Nå vil de samme menneskene (og dessverre vi andre) møte den brutale hverdagen....

Man trenger da ikke oppleve alt ting selv for å lære? FFK burde lært av andres erfaring med Tom Nordlie og holdt seg milevis unna mannen.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 09 nov 09, 20:18
Endret: 09 nov 09, 20:18
Endret av: stjernengutt

Opprinnelig postet av pasi

Jeg må si meg enig med Alexx. Helt utrolig hvordan enkelte her inne kritiserer alt og alle.

Ikke misforstå, jeg er enig i mye av det som blir sagt, men det gjelder ting som burde vært tatt tak i for lenge siden. Å kritisere Nordlie for kampen på fredag blir feil. Det er nemlig ingenting som tilsa, før kampen startet, at laguttaket var feil på noen som helst måte. Det var særdeles få som var uenige. Men nå i etterkant, når resultatet ble som det ble, så kommer alle frem med øksa. Prøv å se litt større på ting a!

Så nå i etterkant ville alle ha hatt "lokale" spillere fra start. For de ville blødd for drakta, og tatt FFK opp på et høyere nivå. Dette er altså de samme spillerene som omtrent har blitt kjeppjaget av supporterne tidligere i sesongen, som nå hadde vært redningen. Kvisvik, som ikke har hatt grønske på drakta tidligere, ville nå kunne gitt bort drakta til Selbak når han var ferdig. Vær så snill!

Nordlie tok ut de 11 beste spillerne til kamp. Det er ikke mer enn rett og rimelig. De 11 løp og la ned en god innsats. Det er ikke der problemet lå. Problemet var at alle som en virkelig ville vinne denne kampen. Det gjorde at alle skulle bidra litt ekstra, noe som førte til at det ble litt for mange driblinger og litt for lite balltempo. Det førte også til at vi ikke sto samlet nok, og ble tatt i ubalanse hver gang Sarp vant ballen. Det var jo forøvrig på den måten sarp scoret sine to mål. Allikevel skapte vi nok sjanser til å vinne kampen. At spillerne, som scoret 5 mot Lyn, ikke fikk ballen i mål denne kvelden kan ikke Nordlie lastes for.

Jeg for min del skulle gjerne sett Thomassen fra start. Dette er fordi at jeg mener han er en bedre spiller enn Wallace og har ingenting med at han er lokal å gjøre.

Jeg tror FFK kunne startet med hvem som helst denne kvelden. De ville ikke vunnet uansett, sålenge de ikke klarte å opptre som et lag. Sånt skjer noen ganger i slike kamper, alle vil men får ikke til.

Ergo de manglet altså en leder og motivator?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 09 nov 09, 20:38

Opprinnelig postet av alexx

 

Ymer, jeg er like skuffa, forbanna og trist som deg fordi FFK rykka ned, FFK betyr veldig mye for meg, det må du tro meg på, og jeg blir mer og mer foruroliget over det som kommer frem av Nordlies sine metoder og hans lederstil, men inntil mannen har fått en fair sjans til å lykkes så vil jeg være forsiktig med å skrike "korfest,korfest".

Du skriver saklig og har sikkert mange gode poenger. Men når du blir mer og mer foruroliget, hvorfor ikke være talsmann for å ta det ved roten?

Hvorfor vente og se at kanskje klubben og spillerne blir forlatt med virkelig brukket rygg?

Jeg håper ikke lederne tenker som deg.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f