Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva er så galt med Tom Nordlie?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 nov 09, 11:33

Opprinnelig postet av kjellemann

Det blir for dumt å skylde på kun nordli. Alle man får ta skylda for dette

Det som har skjedd har skjedd.Man får bare se framover nå og håpe på det beste

Støtter deg... idiotisk og lang ut mot trener osv.. Vi var ikke noe bedre og vi har oss selv og takke..

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 11:35

Opprinnelig postet av keiko99

Opprinnelig postet av kjellemann

Det blir for dumt å skylde på kun nordli. Alle man får ta skylda for dette

Det som har skjedd har skjedd.Man får bare se framover nå og håpe på det beste

Støtter deg... idiotisk og lang ut mot trener osv.. Vi var ikke noe bedre og vi har oss selv og takke..



Sant nok.. Egentlig bør vi heller lange ut mot han som har ansatt han...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 07 nov 09, 11:35

Nordlie har ikke skylden i dette.

---------------------------

Heia FFK


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 07 nov 09, 11:44

Her er det vel en hel organiasjon som har feilet.

Nå må klubben/organisasjonen gjennomføre tidenes oppvask og opprydning for vi kan ikke være bekjent av så mye rot og intriger som det har vært i år.  Når jeg tenker etter, er det jo ikke bare i år det har vært mye intriger.  Det har jo fulgt med klubben så lenge jeg kan huske.  Det virker som det er èn klubb i Norge, hvor det er mulig å bryte ned alt på èn sesong, og det er FFK.  Hvor vanskelig er det å enes om en strategi som for håpentligvis er til klubbens beste?  Hvor vanskelig er det å trekke i samme retning?  Nå må noen være kyniske, sterke og tøffe nok til å ta de vanskelige avgjørelsene fremfor å skue alt og alle med hårene.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 12:05

Og til dere alle som mener at nordli er idiot for at han ikke brukte thommasen så var han faktsk skadet!!

Nordli har sansen for thommasen virker det som.

Jeg tror hvis det blir littt mer ro rundt klubben og henriksen skjerper seg så kan nordli klare å bygge et bra lag i vinter.Han tok over et veldig synkende skip da!!La han få en sjangse til å få det skipe til å flyte igjen.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 nov 09, 12:05

At vi havnet i denne kval kampen er selvsagt ikke Tom sin skyld. Vi havnet der vi gjorde pga elendig ledelse samt spillergruppen.

Men selvom Tom ikke er årsaken til at vi havnet i kval kampen så mener jeg fortsatt at han ikke er rett mann for FFK. Når du hører spillerne klager på at de ikke har rette tenningsnivå før denne kampen så er det kun Tom sin skyld. Før en slik kamp har han to jobber, komponere det beste laget og få opp motivasjonen. Når man ikke klarer det før en slik kamp klarer man det aldri.

Og jeg støtter også de som savnet mer av det lokale innslaget i denne kampen. Det er jo de lokale spillerne som har fått inn med morsmelka dette "hatet" i slike kamper er det ikke alltid ferdighetene som teller mest men hvem som vil mest. Og jeg tror mange av de lokale spillerne vil mer i slike kamper og det burde også Tom ha skjønt.

Neste grunn for å fjern Tom er jo at han historisk aldri har klart å bygge opp et lag, det har endt i sparken og en spillergruppe med brukken rygg. Tom er vel heller ikke den som er flinkest til å satse på ungdommen i de klubbene han har vært i.

Siste grunnen til å fjerne han er jo rett og slett at spillergruppen ikke ville ha han. Å ansette en som de som skal prestere ikke vil ha synes jeg er ganske merkelig.

 

Det er helt tragisk det som har skjedd med FFK nå, men får vel heller prøve å se lyst på det selv om det er tungt å vanskelig. Vi har nå en unik mulighet til å bygge opp klubben på nytt. Få en klubb med sunn økonomi riktig spillertyper og riktige folk i ledelsen. Får nå håpe at de som ikke har hjerte for klubben nå forsvinner uansett om det er snakk om kioskselgere eller folk i styre. Uansett hvilken stilling de har håper jeg de som ikke brenner for klubben forsvinner. Vi trenger nå flere som brenner for klubben.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 12:10

Opprinnelig postet av Lex

Nordlie har ikke skylden i dette.

Nordlie har ikke skylden, men han har ikke gjort det noe bedre heller.

Samtlige som trodde det var en god idé å ansette Nordlie på langtidskontrakt bør ta sin hatt og gå. Makan til hårreisende avgjørelse skal man lete lenge etter, men det føyer seg bare inn i rekken av udugelige avgjørelser som har blitt tatt. Bra forslag, Dag Solheim!

Hvordan er det i det hele tatt mulig å gi mannen den høyeste trenerlønnen FFK noensinne har gitt en trener til tross for klubbens økonomiske problemer? I tillegg fikk ham med seg "en mentor og motivator" som også fikk god lønn (7-8-900.000) til tross for at hans kompetanse hovedsaklig består av å jogge rundt med spillerne og få de til å ta noen armhevinger som oppvarming.

I tillegg bestod Grönhagens "sluttpakke" av at han fikk lønn ut hele neste år!! Det er bra forhandlingsevner det. Klubben sitter altså på hovedtrenerlønnskostander på rundt fire millioner til året. Genialt!

Misnøyen vil garantert bare vokse, og det er faktisk billigere å bytte ut nok en hovedtrener fremfor å erstatte alle som har ytrert misnøye med Nordlie. I går var fyren mer opptatt av å kjefte på fjerdedommeren - slik at han fikk advarsel om at han åpnet kjeften en gang til, så ble det tribunen - i stedet for å fokusere på egne spilleres ræva prestasjoner. At Thomassen, høstsesongens formspiller, ikke engang var på banen i går er uforståelig. At Valencia, som maksimalt har hatt én god omgang siden han kom, ble kastet innpå et bekymringsverdig. Han må være den dårligste spilleren jeg har sett i FFK siden Prytz. Trøya hans var blendahvit da han forlot banen i går!!

Hvordan noen i det hele tatt kan mene at Nordlie skal fortsette når han ble hentet inn som redningsmann (innse det, det er det han ble, panikkinnhentet i siste liten), og feiler så til de grader til tross for enorme millioninvesteringer i spillestallen, det er for meg helt uforståelig!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 07 nov 09, 12:10

Det vil alltid være uenighet i en spillergruppe om valg av spillere, spillestil etc. Nettopp derfor er det viktig med en sterk trener som kan slå igjennom å ta avgjørelser (også upopulære). Aune var for snill med gruppa, og det ble for mye nesten. Hvis folk vil se hvordan det kan gå med alle-skal-være-venner-linja kan de bare se på Kamma. Det gikk bare enda mer åt skogen etter at Skogen (hehe) tok over for tydelige Erlandsen (har dog ingenting til overs for hans spillestil dog). Under Aune tapte vi i år poeng HJEMME mot Sandefjord, Glimt og nesten Lyn. Jeg sier ikke mer. Nordlie forsøkte å snu ei skute på full fart ned, men greide det bare nesten. Tradisjonen tro bidro jo heller ikke en turbulenskåt Fredrikstad klubb og by til å skape ro rundt laget i en viktig fase heller ...

---------------------------

math


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 12:14

Opprinnelig postet av math

Det vil alltid være uenighet i en spillergruppe om valg av spillere, spillestil etc. Nettopp derfor er det viktig med en sterk trener som kan slå igjennom å ta avgjørelser (også upopulære). Aune var for snill med gruppa, og det ble for mye nesten. Hvis folk vil se hvordan det kan gå med alle-skal-være-venner-linja kan de bare se på Kamma. Det gikk bare enda mer åt skogen etter at Skogen (hehe) tok over for tydelige Erlandsen (har dog ingenting til overs for hans spillestil dog). Under Aune tapte vi i år poeng HJEMME mot Sandefjord, Glimt og nesten Lyn. Jeg sier ikke mer. Nordlie forsøkte å snu ei skute på full fart ned, men greide det bare nesten. Tradisjonen tro bidro jo heller ikke en turbulenskåt Fredrikstad klubb og by til å skape ro rundt laget i en viktig fase heller ...

Enig med deg der

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 12:21
Endret: 07 nov 09, 12:25
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av kjellemann

Og til dere alle som mener at nordli er idiot for at han ikke brukte thommasen så var han faktsk skadet!!

Nordli har sansen for thommasen virker det som.

Kjempesansen!

Nordlie har skjelt ham ut etter noter ved flere anledninger, den ene gangen endte det nesten i slosskamp (15. oktober). Det som utløste det hele var at Thomassen slo en feilpasning. Det fikk Nordlie til å eksplodere og kalle Thomassen for det ene og det andre der han stod 20 cm fra ansiktet til Thomassen. Lasse Trulsen var omtrent på vei inn på banen for "å ta Tom", men ble stoppet av Jocke.

Folk som så denne treningen har uttalt at det er noe av det verste de har sett. Flere var direkte sjokkert over oppførselen til Tom Nordlie, og folk har sagt at det vil være umulig å fortsette med Tom til neste år. Øyvind Karlsen gikk til Henriksen, og dagen etter måtte Nordlie inn på teppet.

Det er mange spillere som nekter å fortsette med Tom Nordlie. Unggutta (f.eks. Trulsen og Elvestad) ønsker seg også vekk. Erik Bråthen har ringt hjem gråtende til sin far etter en trening (flere har overhørt dette).

Og alt dette hendte før nedrykket!!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 12:24

Opprinnelig postet av math

Hvis folk vil se hvordan det kan gå med alle-skal-være-venner-linja kan de bare se på Kamma.

... eller Stabæk? Og Rosenborg?

Begge har trenere som benytter "positive reinforcement" fremfor frykt og skriking.

Stjerneeksempelet er vel treningen til Stabæk som ble filmet, der Jönsson konstant gav positive tilbakemeldinger da spillerne gjorde noe bra fremfor å skrike og smelle når de gjorde noe dårlig.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 07 nov 09, 12:24

Så om jeg forstår mange her rett, så skulle vi starta med Ramberg, Pål og Raymond igår?! Historieløst? Vi skal da for faen starte med de 11 beste spillerne! Raymond som bare er tett i kjeften skulle selvfølgelig ikke inn på noe lag igår! Dere sier det jo sjøl, vi trengte spillere som KJEMPET! Den spilleren som jobber minst er jo nettopp Raymond! 

Pål sine dager som TL spiller er talte og han hadde heller ikke noe på laget å gjøre igår!

Ramberg: Trenger vel ikke si noe mer! Hadde han startet kampen igår, DA hadde det blitt ramaskrik da!

JA, Nordlie har spilt oss ned fra 13 til 14 plass, men ser vi på laget som gikk forbi oss, godset, så hadde de enklere kamper igjen enn oss. Gjelder å se litt bak resultatene også.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 12:26

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kjellemann

Og til dere alle som mener at nordli er idiot for at han ikke brukte thommasen så var han faktsk skadet!!

Nordli har sansen for thommasen virker det som.

Kjempesansen!

Nordlie har skjelt ham ut etter noter ved flere anledninger, den ene gangen endte det nesten i slosskamp (15. oktober). Det som utløste det hele var at Thomassen slo en feilpasning. Det fikk Nordlie til å eksplodere og kalle Thomassen for det ene og det andre de han stod 20 cm fra ansiktet til Thomassen. Lasse Trulsen var omtrent på vei inn på banen for "å ta Tom", men ble stoppet av Jocke.

Folk som så denne treningen har uttalt at det er noe av det verste de har sett. Flere var direkte sjokkert over oppførselen til Tom Nordlie, og folk har sagt at det vil være umulig å fortsette med Tom til neste år. Øyvind Karlsen gikk til Henriksen, og dagen etter måtte Nordlie inn på teppet.

Det er mange spillere som nekter å fortsette med Tom Nordlie. Unggutta (f.eks. Trulsen og Elvestad) ønsker seg også vekk. Erik Bråthen har ringt hjem gråtende til sin far etter en trening (flere har overhørt dette).

Og alt dette hendte før nedrykket!!

Godt mulig dette er sant som du sier men de er voksne og må tåle å få kjeft synes jeg.Men greit det er min mening.Alle har lov til å ha sin mening.Men hvem andre mener du at vi skal ha som trener som faktisk er villig til å trene oss??

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 nov 09, 12:29

Hadde du likt å fått kjeft på jobben din for ting du ikke får til, kjellemann? La oss si at du jobber i kassa på en butikk. Ville du da likt å bli overhøvlet og ydmyket foran alle de andre ansatte av sjefen din om du trykket inn noe feil på kassaapparatet?

Tror du det skaper et godt læringsmiljø om spillerne blir hudflettet av Nordlie? Tror du spillerne får selvtillit, tør å prøve og feile - eller tror du de kvier seg for å prøve på ting på trening?

Raio Piiroja, en av de aller "tøffeste" i FFK, misliker Nordlies stil. Men han er kanskje pingle, han også?


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 12:31

Opprinnelig postet av Lemmy

Hadde du likt å fått kjeft på jobben din for ting du ikke får til, kjellemann? La oss si at du jobber i kassa på en butikk. Ville du da likt å bli overhøvlet og ydmyket foran alle de andre ansatte av sjefen din om du trykket inn noe feil på kassaapparatet?

Tror du det skaper et godt læringsmiljø om spillerne blir hudflettet av Nordlie? Tror du spillerne får selvtillit, tør å prøve og feile - eller tror du de kvier seg for å prøve på ting på trening?

Raio Piiroja, en av de aller "tøffeste" i FFK, misliker Nordlies stil. Men han er kanskje pingle, han også?

Du er lur.Så du har aldrig fått kjeft på jobben hvis du har gjordt noe galt?

Raio gir ikke nordli skylden.Les selv her

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=587707

---------------------------

You'll Never Walk Alone


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 nov 09, 12:37
Endret: 07 nov 09, 12:38
Endret av: FFK1903

 

Opprinnelig postet av kjellemann
Du er lur.Så du har aldrig fått kjeft på jobben hvis du har gjordt noe galt?

For filleting? En feilpasning på trening er faktisk en filleting, og som sikkert skjer ofte. Hadde en arbeidsleder oppført seg slik hadde han fått de ansatte motsatt og blitt avsatt rimelig kjapt.

At Nordlie ikke har skylden i nedrykket alene, er vel det vel ingen som bestrider?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 nov 09, 12:38

Jeg går på skole... Men kan ta et eksempel derfra også. Om jeg hadde gjort en matteoppgave feil, hvordan tror du jeg ville respondert på

a) overhøvling og kjeft foran de andre elevene

b) forklaring på hvordan jeg skal gjøre det riktig og ros om jeg får til oppgaven også

?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 12:40
Endret: 07 nov 09, 12:40
Endret av: Holters

1) Jeg uenig i å vrake en spiller som Kvisvik fra benken til fordel for Valencia, som heller ikke løper, kjemper, osv, og har vært gjennomført elendig siden 2005. Kvisvik hadde kanskje klart å slå ballen til en medspiller, og det var det ingen andre som klarte i går.

Foruten det, så synes jeg ikke laguttaket var så galt, men det var grepene underveis:

2) Sarpsborg har tilnærmet TL-standard på angrepet sitt, men er svake defensivt. Et TL-lag skal klare å presse den forsvarsfireren til å gjøre feil! Hvorfor ble de ikke satt press på? Forsvaret virket utrygt selv når vi ikke presset.

I stedet var det Sarpsborg som trillet ball med FFK-spillere løpende imellom, og som panisk avklarerte lengst vekk og helst til en mostandere. Vi hadde null presisjon!

3) Askar oste nervøsitet gjennom hele kampen. Da setter du ham ikke ned som høyreback! Jeg mener seriøst at Czwartek burde ha kommet inn, og Askar burde ha fortsatt fremme. Valencia har ikke vist noe som tilsier at han ville endre dette kamputfallet. Når alle andre forsøkte å presse offensivt, så kom Valencia diltende etter.

(Det eneste Valencia har vist er at han ikke eier skrupler, som stjal parkeringsplassen til Enerly, og nektet å flytte bilen da det ble påpekt. Wink)

4) Vi trengte mål, men målscoreren (Gardar) kom for sent inn. Når han endelig kommer inn, så bytter man ut en av spillerne som kan slå innlegg, og setter snurrebass-Everton på kant i stedet. Når man først hadde satt inn Valencia, så burde han ha fortsatt, da det eneste han er god på er å slå innlegg/dødballer, og Gardar må få servert innlegg for å score.

PS! Tversoverpasningen til Barsom før 1-0 er oppsigelsesgrunn alene. Det også handlingen å ligge nede og sutre etter en kollisjon man selv skapte når det gjenstår 5 minutter av kampen og laget ditt må score.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 12:40

Opprinnelig postet av FFK1903

 

Opprinnelig postet av kjellemann
Du er lur.Så du har aldrig fått kjeft på jobben hvis du har gjordt noe galt?

For filleting? En feilpasning på trening er faktisk en filleting, og som sikkert skjer ofte. Hadde en arbeidsleder oppført seg slik hadde han fått de ansatte motsatt og blitt avsatt rimelig kjapt.

At Nordlie ikke har skylden i nedrykket alene, er vel det vel ingen som bestrider?

Jo greit jeg er jo enig med dere der.Men hvem skal lixom trene ffk mener dere?

Jeg synes vi skal gi nordli sjangs til å få oss opp igjen.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 12:53

Jeg synes Nordlie ikke bør få flere sjanser, og ei heller burde fått (men det er noe annet).

Nordlie bryr seg svært lite om FFK, noe annet kan man ikke si. Å sitte å høre på en som snakker for FFK når man har vært innom et titals klubber og sagt akkurat det samme funker ikke...

Nordlie passer ikke inn i FFKs verdier gjennom tidende, som en sympatisk arristokrat som spiller god fotball men som ikke har de beste spillerne å rutte med. Fantastiske supportere, gode rammer rundt kampene, og en spillegruppe som trives...

Hvis alt som Holters og andre sier om ting som har utskalert seg mener jeg vi må stoppe nå... Før det er altfor sent...

Går det dårlig neste år er Nordlie vekk og i en annen klubb fortere enn vi aner... Bare se hva han gjorde med Kongsvinger, og det var en klubb som det gikk bra med...

Ikke passer FFK inn i Nordlies system heller...

Skullerud! Stig Inge Bjørnebye! Henning Berg! KTE? Aune!?

Vi trenger en trener som tenker langsiktig, en som bruker spillere selv om det ikke gir avkatning nå. Husker spesielt en kommentar fra vår Tyske trenervenn fra Fredrikstad. "Jeg kan ikke tenke på langsiktighet, og bruk av unge spillere. Min oppgave er å vinne i dag, og sikre min egen jobb"...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f