Husk meg
Brukernavn
Passord

Laget vårt neste år

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 07 nov 09, 15:32

Opprinnelig postet av Gonzales

Spillergruppa må ha et internt evalueringsmøte nå i etterkant  av sesongen. Dersom det kommer frem at spillergruppa ikke har trua på Tom Nordlie som trener må han slutte, selvom mannen trenger en stor fallskjerm. Det vil uansett bli billigere enn å erstatte alle spillerne som vil vekk pga. treneren (ikke pga. nedrykket). Derfra må mann starte prosessen med å finne en ny trener som har  de samme verdiene som Fredrikstad fotballklubb ønsker å bygge videre på.  Vi kan ikke fortsette med Nordlie som trener hvis spillergruppa ikke har tillit til han som trener.

Kan si meg enig dette.  Spørsmålet står vel også på økonomi...


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 07 nov 09, 21:09

Det som nå har skjedd kunne vært unngått. Det kunne vært unngått dersom vi faktisk hadde folk i styret som hadde FOTBALLFAGLIG KUNNSKAP!

-Jeg kan ikke få sagt hvor jævlig jeg synest det er at Henriksen sitter ved roret.

-Jeg kan ikke få sagt hvor jævlig jeg synes det er at vi har et styre som ansatte denna røtakællen pluss Tjærnås m.fl, som i tillegg presterte og gi Henriksen fallskjermen som så ofte omtales på forumet her.

Her må det umiddelbart renskes opp fra TOPPEN OG NED.

Alle som er med i styret for andre grunner enn en glødende interesse for Fredrikstad fotballklubb(titteljegere, politikere, prestisje jegere og andre dilletanter) bør umiddelbart fjernes og nektes adgang til hele Værste område for 14 livstider.

Ubemannede viktige posisjoner bør da fylles opp med folk som vil gjøre jobben for FFK, og ikke for sin egen lommebok, karriere, sosiale omgangskrets, eller andre grunner.

Når vi kommer så langt, kan utrenskingen nedover begynne. Da må styret tenke hva slags fotball ligger egentlig i sjela til FFK.

Svaret man da vil få er at Nordlie og From-Teddy må bare avhendes så snart som mulig. Vi må finne en trener som står for fotballspill, og ikke fotball sparking. FFK skal spille positiv fotball. Ikke langpasning gampe fortball som vi desverre har bedrevet meste parten av denne sesongen. Det får LSK, HAM-KAM m.fl stå for.

 

Regner med at spillerstallen skal slankes, og det ser desverre ut som at det er slutt for kvisvik, PAC og ramberg .Jeg synest dette er utrolig trist, da alle 3 i hvert fall holder høyt Adecco nivå. Det er vel slutt for rajo, barsom, wallace, everton, tegan, gardar og borges, selv om sistnevnte stakkar vel er dømt til å bli værende til neste sommers overgangsvindu.

Jeg er utrolig redd for at det kan komme til å ta veldig lang tid før vi kommer opp igjen, da laget overhodet ikke passer til Nordlie sitt opplegg. Vi kommer GARANTERT til å se flere kortsiktige signeringer av gamle spillere som skal passe inn i systemet. Nordlie sin filosofi er overhodet ikke forenlig med sjela i FFK, og jeg frykter derfor det værste, så lenge han er trener. Jeg håper inderlig Tom, at du gjør mine ord til skamme. Men jeg frykter at opprykket ryker på første forsøk, og Nordlie må da gå. Vi sitter da på en alt for gammel stall og må begynne på nytt forhåpentligvis i Adecco og ikke enda lenger ned.FOR DET KAN FAKTISK SKJE!

 

 


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 07 nov 09, 21:19

Fredrikstad - spillerstallen 2009

Målmenn
Canada 1 Kenny Stamatopoulos (lånt fra Tromsø) - Ikke med videre
Norge 12 Lasse Staw - Med videre
Norge 25 Erik Mellevold Bråthen - Med videre


Forsvarsspillere
Norge 2 Pål André Czwartek - Bør få en ny sesong, han er nok en av de billigste.
Norge 4 Vidar Martinsen - Med videre
Norge 5 Agim Shabani - Med videre
Estland 9 Raio Piiroja - Ikke med videre
Norge 15 Joachim Thomassen - Med videre
Brasil 17 Wallace Fernando Pereira - Ikke med videre
Norge 24 Jan Tore Ophaug - Med videre
Danmark - Daniel Wass (lånt fra Brøndby) - Ikke med videre


Midtbanespillere

Norge 6 Hans Erik Ramberg - Ikke med videre
Norge 14 Raymond Kvisvik - Hvorfor i all verden kan noen tenke på og ikke få med Kvisvik videre ?, han er ikke den som skal ha den største lønna heller.
Norge 15 Joachim Thomassen - Med videre
Norge 16 Martin Elvestad - Med videre
Norge 18 Amin Askar - Med videre
Norge 21 Ardian Gashi - Med videre
Costa Rica 22 Celso Borges - Selges nok
Sverige 77 Abgar Barsom - Ikke med videre
Togo - Lalawele Atakora (lånt fra Liberty) - Har ikke peiling


Angrepsspillere

Norge 7 Alex Valencia - med videre
Ghana 10 Dominic Adiyiah - SOLGT
Brasil 11 Éverton Santos da Costa - kjøpes ikke.
Sverige 23 Mattias Andersson - Med videre
Island 27 Garðar Jóhannsson - ikke med videre
Norge 29 Michael Trulsen - Med videre

Trener
Tom Nordlie - Med videre

---------------------------

FOR FREDRIKSTAD !!!


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 07 nov 09, 21:27

Første man bør gjøre i klubben nå er å samle inn alle støttespillere. Spillerinvest, sponsorer ect...

Her må det først klarlegges hvilken strategi man skal velge. Er målet å rykke direkte opp neste år, eller å bygge et lag på sikt? Om man går for det førstnevnte er man totalt avhengige av støttespillernes "velsignelse", all den tid man må gjennomføre en sesong i Adecco, med et tilnærmet tippeligabudsjett. Det er nødvendigvis litt gambling i tilfelle man likevel ikke skulle rykke opp. Da kan FFK ende opp med " knekt rygg"

Neste sesong begynner NÅ. Det er masse jobb å gjøre, og liten tvil om at man må renske opp i adm og spillerstall.

Dette er tragisk og har vært deppet i dag. Men innimellom kommer det glimt om at det kan komme noe positivt ut av det.

La nå alle ildsjeler få blåse ut sin frustrasjon og få komme med sine meninger. Disse meningene bør lyttes til, og kanskje legges til grunn for enkelte endringer.

Ut med politikere og sjeleløse bedriftsledere av FFK, og inn med kunnskapsrike og lidenskapelige fotballelskere.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 07 nov 09, 22:45

Har hørt fra faderen at Czwartek og Piiroja skal ha uttalt at de vurderer å gå til Sarpsborg 08 dersom de rykker opp, han har lest det i media, men jeg finner det ingen steder.. Er det noen andre som har hørt dette her?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 07 nov 09, 22:51

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Har hørt fra faderen at Czwartek og Piiroja skal ha uttalt at de vurderer å gå til Sarpsborg 08 dersom de rykker opp, han har lest det i media, men jeg finner det ingen steder.. Er det noen andre som har hørt dette her?

Selvfølgelig vil Sarpsborg 08 erstatte en 16-årig landslagsspiller med PAC. Mulig Pirojaa kan ta plassen til Ole Heieren Hansen (ex Torsnes/Selbak) hvis han blir solgt til utlandet


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 07 nov 09, 22:57

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Har hørt fra faderen at Czwartek og Piiroja skal ha uttalt at de vurderer å gå til Sarpsborg 08 dersom de rykker opp, han har lest det i media, men jeg finner det ingen steder.. Er det noen andre som har hørt dette her?

Tipper du har en far som liker å kødde med deg! Wink


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 07 nov 09, 23:27

Opprinnelig postet av foyn

Selvfølgelig vil Sarpsborg 08 erstatte en 16-årig landslagsspiller med PAC. Mulig Pirojaa kan ta plassen til Ole Heieren Hansen (ex Torsnes/Selbak) hvis han blir solgt til utlandet

Er vel en del forskjell på å være U-landslagsspiller og å være landslagsspiller. MULIG? Hohoho. Heieren Hansen til utlandet óg allerede? Særpinger griner jo over hvor "arrogante" og "kjepphøye" Fredrikstad-supportere er. Jeg har aldri merka det, synes heller mange ofte ganske fort blir pessimister. Forskjell på å være kjepphøy og bare å være patriot. Men uansett om det skulle være tilfelle så er vel faktumet om hvor utsagnet kommer fra som gjør det ganske lattervekkende og ironisk.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 08 nov 09, 00:19

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Har hørt fra faderen at Czwartek og Piiroja skal ha uttalt at de vurderer å gå til Sarpsborg 08 dersom de rykker opp, han har lest det i media, men jeg finner det ingen steder.. Er det noen andre som har hørt dette her?

I demokraten sier hvertfall PAC at "vi får se hva som skjer" vedr det spørsmålet.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 08 nov 09, 07:50

Pål har uttalt at han legger opp hvis han ikke får ny kontrakt i FFK.

Det er altså FFK eller ingenting for han..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 nov 09, 12:36

Det handler om å forsøke å selge de spillerne man kan få penger for, som Wallace, Piroija, Borges samt evt Gashi og Askar. Utfordringen med Gashi er at han ikke vil få tilsvarende lønn noe sted, som det han har pr i dag i FFK. Det er andre tider nå. Alle bosmanspillerne + Everton og Stamotopoulos er historie.

Men det viktigste først, å bli kvitt Nordlie.

---------------------------

Failure have a name - Tom Nordlie


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 nov 09, 16:09

Hvis spillerne til fredrikstad lærer seg å jobbe for ballen hele tiden som ålesund gjorde når de vant idag med 10mann så kan det bli bra.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 08 nov 09, 17:30

http://www.na24.no/article2751861.ece

Høres ikke bra ut !!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 nov 09, 17:33

Dette regnet jeg med ville skje.. vi må nok finne en annen..

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 08 nov 09, 18:23

Som forventet egentlig. Uansett om vi hadde rykket ned eller ikke, regner jeg med at Carnegie hadde trekt seg ut. De har fått grisejuling i Sverige på grunn av finanskrisen og selv om vi ikke har hørt så mye om den norske delen, så regner jeg med at de har slitt en del også.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFK - Forever

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 nov 09
Innlegg: 1

Lagt til: 08 nov 09, 18:48

Helt enig med deg jeg.....

Jeg mener at Henriksen også må dra. Kanskje Tom.

---------------------------

FFK-Forever


christpa

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 jul 06
Innlegg: 5

Lagt til: 10 nov 09, 10:19
Endret: 10 nov 09, 10:20
Endret av: christpa

Med denne spillergruppa som kjerne, tilvekst av noen coming juniorer og skikkelig innsats i alle kamper bør dette være nok til opprykk uten de store problemene.

Fredrikstad - spillerstallen 2010

Målmenn
Norge 12 Lasse Staw 
Norge 25 Erik Mellevold Bråthen


Forsvarsspillere
Norge 2 Pål André Czwartek
Norge 4 Vidar Martinsen
Norge 5 Agim Shabani
Norge 15 Joachim Thomassen
Norge 24 Jan Tore Ophaug


Midtbanespillere

Norge 6 Hans Erik Ramberg
Norge 14 Raymond Kvisvik
Norge 16 Martin Elvestad - Med videre
Norge 18 Amin Askar - Med videre
Norge 21 Ardian Gashi - Med videre


Angrepsspillere

Norge 7 Alex Valencia
Sverige 23 Mattias Andersson



Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 10 nov 09, 10:24

KAN se lovende ut ! hvis de yngre guttene også kommer inn litt inn i adecco KAN dette bli bra ! men Kvisvik får vell ikke noe kontrakt til neste år vell?

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD!


christpa

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 jul 06
Innlegg: 5

Lagt til: 10 nov 09, 10:36

Opprinnelig postet av Norip

KAN se lovende ut ! hvis de yngre guttene også kommer inn litt inn i adecco KAN dette bli bra ! men Kvisvik får vell ikke noe kontrakt til neste år vell?

 

Tja.. det vil tiden vise.. Er vel avhengig av hva som skjer de neste ukene med trener og styre.

Mener den stallen også er god nok uten Raymond.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24