Husk meg
Brukernavn
Passord

- Runar Henriksen uønsket i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 14 9

kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 00:49

Henriksen hvis dere vil ha tilskuere neste år så må dere sette ned billett prisene hvertfall.Kan ikke kjøre tippeliga pris i adecco ligaen.Jeg skal selv fornye sesong kortet mitt men bare hvis prisen er fornuftig

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 07 nov 09, 01:09

 

[/quote] 

Det er mulig jeg er litt trangsynt og dum, men for meg virker ikke dette som folk som er de beste til å vurdere bedriftsledelse, topplederemner og utviklingsstrategier... At de skal vite bedre enn dagens leder, og styre, virker rett og slett helt fjernt for meg.[/quote]

Det faktisk ikke supporterne i klubben som skal ha kompetanse på ledelse og resultatskaping. Det er det en svært godt betalt klubbledelsen som skal ha. Særlig når det er nettopp næringlivets mekanismer som er de styrende. Det er i alle fall en ting jeg har fått med meg, dette som alle businessbrightboys alltid understreker: Det er reslultatene som teller. Det er bunnlinja som gjelder. Det er det man skal måles på. Man skal LEVERE! Derfor er publikum, supporterne, eller kundene, The Holy Market, i sin soleklare rett til å bedømme resultatet, produktet eller hva faen det skal kalles, til ikke å holde mål. En ting til har jeg fått med meg; Uttrykket konsekvensledelse. Det du gjør eller ikke gjør får konsekvenser. Leverer du ikke som forventet er det over og ut. Man må som øverste leder ta ansvar.

Det går nok ikke an å utelukke næringslivets primitive lover i dagen toppfotball. Men alene er de faen så utilstrekkelige. Det er bullshit å tro at en næringslivskylling uten en dritt fotballfaglig kompetanse, som omgir seg med ditto medarbeidere, skal lede en klubb med begrensede midler, som FFK, til suksess. Tvert i mot går det rett til helvete. Eller ned i Adecco, før eller siden. I vårt tilfelle gikk det raskere enn man skulle tro; fra topp til bunn i fritt fall. Det er ikke Henriksen & Co som trenger sympati nå. Det er de tusener av mennesker som betaler, som elsker klubben og byen, de hundrevis supportere som har fotballen som midtpunktet i sin tilværelse, de som legger opp ferien sin etter terminlista, (og ikke drar på ferie når det røyner på som værst) og alle ildsjeler som står på, bruker fritid, penger og krefter på klubben, som fortjener sympati. Og selvfølgeelig de spillerne som har et hjerte for klubben. Ikke en karrierejeger som sikrer toogenkvartmillion i sluttpakke fra klubbkassa, om det han leder ikke leverer og han må gå fra jobben. Veien opp igjen? Sist vi var nede var det en som maktet å kombinere topp fotballfaglighet og ledelse med godt næringslivstekke, Knut thorbjørn Eggen, som fikk oss opp fra gjørma. Han er en sagablott i FFK. Det bør også Runar Henriksen være. Jeg ønsker klubben lykke til i jakten på en god leder.


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 07 nov 09, 02:20

Har ingen behov for å forsvare Henriksen. Kjenner heller ikke til alt som skjer internt i klubben - bor for langt borte til det.

MEN...

Jeg reagerer på:

1) ensidig hets av Henriksen - alt er vistnok hans skyld. Jeg tror enkelte mener at det er hans skyld at fotballspillere ikke gidder å spille fotball.
Det er hans skyld som ikke tegner gode avtaler med bossmanspillere. Det er hans skyld at spillere tjener for mye - kort sagt det meste er hans skyld. Er ganske overbevist om at han ikke er fotballfaglig til å lede en klubb - men kanskje det ikke var derfor han ble ansatt heller. Og alt tilsier at han trenger mye kursing på håndtering av media, men hva er hans oppgave nå når Nordli har alt sportslig ansvar - kanskje han burde få tid til å konsentrere seg om det.

2) At det sansynligvis sitter folk i administrasjon og gjør det de kan og bruker alle midler til egen fordel. Noen vil klubben vondt var det en som sa. Jeg tror han har rett.

3) At noen mener at PH med leder har baller fordi de tør henge opp et banner mot Henriksen og i neste ikke våger å møte Henriksen ansikt til ansikt. PINGLER. Dere har klaget på mangel på kommunikasjon - men når har dere møtt opp og tatt ordet på de møtene som har vært åpne - når inviterte dere til et møte med ledelsen. Jeg opplever dere ikke som annet enn feige og at dere gjemmer dere bak et banner. Være kreative og konstruktive eller trekk dere - tror det siste er det beste siden jeg ikke er sikker på om dere kan noe av det andre. Jeg er flau over medlemskapet mitt.

Om klubben er tjent med Henriksen og/eller om Henriksen er tjent med å være leder i klubben får en sette seg ned å drøfte som voksne folk - så må det gjerne komme en annen ledelse for min del - men jeg tror ikke ting blir bedre ved at Henriksen trekker seg, dersom klubben ikke får ryddet opp i en del annet grums - og plankehaugen kan begynne som supporterlubb igjen.

PS.
Ønsker meg også noen tydelige moderatorer/retningslinjer på dette forumet. Det har den siste tiden bestått for det meste av gruff og personangrep. Saklig uenighet JA - drittkasting NEI.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 03:00

Jeg håper nå at Czwartek, Kvisvik, Gardar, Barsom og Piiroja (spillere som forsvinner) langer ut mot ledelsen i media fremover. Det ville faktisk gledet meg stort! Gutteklubben Grei må nedkjempes med alle mulige midler.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 03:31

Jeg vet ikke helt hvilket forum jeg skal poste i, men tar det i dette.

En god oppsummering av skandaleåret 2009.

Slik gikk Fredrikstad til bunns.


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 07 nov 09, 13:02

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg håper nå at Czwartek, Kvisvik, Gardar, Barsom og Piiroja (spillere som forsvinner) langer ut mot ledelsen i media fremover. Det ville faktisk gledet meg stort! Gutteklubben Grei må nedkjempes med alle mulige midler.

Czwartek og Piiroja har jo ikke sagt noen ting før nå. De andre har slengt med leppa i tide og utide, og kan godt  finne seg andre arbeidsgivere. Neste år bør spillere og ledere bli enige om hvordan de skal oppføre seg i henhold til det arbeidet de skal gjøre.

---------------------------

Drømmesituasjon: FFK rykker opp til Tippeligaen igjen...men tviler på at det kommer til å skje med det første.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 14:47
Endret: 07 nov 09, 14:51
Endret av: Per Egil

Gi jobben til henriksen hel til pål andre czwartek!!

Er det fler som er enig?

Har ikke czwartek utdannelse innen økonomi??Og han har greie på fotball oxo


Mod (Per Egil): Flyttet denne til eksisterende tråd om samme tema. Det er forståelig at mange er frustrerte i dag, men det er ikke nødvendig å starte nye tråder for et hvert lite innfall man måtte få.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 07 nov 09, 16:38

At Henriksen ikke strekker til som sportslig leder kan ikke komme som noen overraskelse på noen, at styret sammen med han ikke erstattet TKK er det tragiske.

Tror Henriksen har fått en grundig leksjon i at det å lede en fotball klubb krever fagkunnskap, som han selv ikke innehar, som derfor burde vært delegert til noen som har.

Derfor drømmer jeg om en leder med dokumenterte resultater i god "lagbygging" som øvereste leder, og en sportslig leder som tar alt sportslig ansvar sammen med treneren.
Begge deler er totalt usannsynlig per dags dato, men det er lov til å drømme.
All den tid Nordlie ikke ønsker seg en leder som kan utfordre han, vil de sportslige resultatene være mer eller mindre kun avhengig av Nordlie i neste sesong.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 18:03

Pål André Czwartek retter knallhard kritikk mot FFK-ledelsen.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2751338.ece

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 18:11

Opprinnelig postet av kjellemann

Pål André Czwartek retter knallhard kritikk mot FFK-ledelsen.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2751338.ece

Riktig link.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 nov 09, 18:12

Hvis Runar Henriksen ønsker å beholde noen som helst form for integritet og ære bør han trekke seg og gå med på en reduksjon i den helt urimelige etterlønnsavtalen som det forbannede styret har gitt han.  Når det gjelder styret burde de stiller sine plasser til disp (trekke seg)


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 18:13

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kjellemann

Pål André Czwartek retter knallhard kritikk mot FFK-ledelsen.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2751338.ece

Riktig link.

TakkLaughing

---------------------------

You'll Never Walk Alone


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 07 nov 09, 22:21

Igjen viser Henriksen at han ikke burde vært en bedriftsleder , "Vi trodde ikke det skulle være mulig for oss å rykke ned". For det første bør man alltid være forbredt på at det værste kan intreffe. For det andre, hvor i huleste har han det fra at FFK er for gode til å rykke ned? Nå må han jaggu legge av deg sigaren og jekke deg litt ned. Faktum er at Fredrikstad har ligget utsatt til lenge på tabellen i år, om det først nå går opp for R.Henriksen at laget var for godt til å rykke ned nå burde han virkelig finne en annen jobb en å være bedriftsleder. Blir rett og slett provosert over holdninga han har. Om resten av laget har tilegnet seg holdninga han går rundt med så er det heller ikke så forbaska rart at laget rykka ned.

Håper virkelig ikke han blir å se i klubben i 2010!

Link til uttalelsen

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 23:48

For gode til å rykke ned ja..

Selv om man er supporter kan man være litt realistiske. Ser man bort fra fjoråret og selvfølgelig statistikk før 1984 er jo ikke akkurat FFK noe lag som kjemper i toppen:

2004: 10 plass . 32p
2005: 11 plass . 31p
2006: 8 plass . 32p
2007: 8 plass . 36p

Men som man ser var det ting på gang fra 11 til 8 til 8 til 2 plass, ting begynte liksom å fungere..... Resten kjenner vel de fleste til i dag...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 nov 09, 00:33

Skaff leder fra Adecco og rykk ned i Adecco. Yell

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 nov 09, 01:51

Naive leder i kluubben ass, NÅ skal dem evaluere og snakke med ALLE!! Ett lite tips, hva med å ha gjort det i Januar, februar, mars, april, mai, juni, juli, august, september og i november!! Kanskkje vi ikke hadde rykka ned da??

 

Men kan garantere at både styret i FFK ASA og FFK Sport ASA, samt han Henriksen er borte innen sesongen er igang til våren.. NÅ er det KAMP om klubben!!!!

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 nov 09, 12:49

Ifølge Henriksen var ikke hans posisjon en del av agendaen på gårsdagens styremøte.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 nov 09, 12:56

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Ifølge Henriksen var ikke hans posisjon en del av agendaen på gårsdagens styremøte.

Ikke på spillermøtet heller, så det er feil det TV 2 sporten nevnte om Henriksen-misnøye fra spillerne i går.

Det var kun Nordlie de rakk å diskutere, og som man var misfornøyd med.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 nov 09, 13:01

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Ifølge Henriksen var ikke hans posisjon en del av agendaen på gårsdagens styremøte.

Ikke på spillermøtet heller, så det er feil det TV 2 sporten nevnte om Henriksen-misnøye fra spillerne i går.

Det var kun Nordlie de rakk å diskutere, og som man var misfornøyd med.

Ganske utrolig, men det bekrefter det jeg har sagt i hele år, styret er svakt og lite kompetent.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 nov 09, 13:22

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Ganske utrolig, men det bekrefter det jeg har sagt i hele år, styret er svakt og lite kompetent.

Unskyld at dette nå blir rettet mot deg, men mange snakker hele tiden om styret når de snakker om klubbledelsen. Hvilket styre er det du mener?

Klubbstyret som velges av medlemmene på klubbens generalforsamling? Her er det flere plasser som skal velges på generalforsamling i vinter. Ca halvparten er det vel, siden de sitter for to år om gangen.

Styret i FFK Sport ASA som velges av aksjonærene i Sport ASA?

 

Klubbstyret kan altså påvirkes direkte av medlemmene. Det er verre med styret i Sport ASA. Det som er litt spesielt er at Styreleder i FFK, Carl MOrten Gjeldnes, ikke har styreplass i Sport ASA da klubben er en betydelig aksjonær i Sport ASA.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 14 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f