Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Sarpsborg (1. playoffkamp)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 14 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 okt 09, 20:00
Endret: 06 nov 09, 18:54
Endret av: Rey

Lynkampen er totalt uinteressant:

SLIK SPILLES KVALIFISERINGEN

Fra NFFs kampreglement

§5-5 (2) (...) Lag nr. 14 spiller kvalifiseringskamp hjemme mot nr 5 i  1. divisjon. Vinneren spiller kvalifiseringskamper, hjemme og borte etter trekning, mot det seirende laget i kvalifiseringen etter § 5-6(2) annen setning om plass i 0. divisjon neste sesong.

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Reglementene-listeform/Kampreglement/Seriespill---divisjonsinndeling-tabellplassering-og-opp--og-nedrykk/-0-divisjon-menn-/

§5-6 (2) (...) Lag nr. 3 spiller kvalifiseringskamp hjemme mot lag nr. 4. Vinneren spiller kvalifiseringskamper, hjemme og borte etter trekning, mot vinneren av kvalifiseringskampen etter § 5-5(2) andre setning om plass i 0. divisjon neste sesong.

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Reglementene-listeform/Kampreglement/Seriespill---divisjonsinndeling-tabellplassering-og-opp--og-nedrykk/-1-divisjon-menn/

Drar man med seg gule kort og karantene fra seriespillet?

§2-4 (1) I kvalifiseringskamper om opp- og nedrykk i seriesystemet og i sluttspillkamper teller ikke advarsler gitt i det ordinære seriespillet. Spiller skal heller ikke sone for advarsler gitt i seriekampene.

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Reglementene-listeform/Advarsels--og-utvisningsreglement/Virkninger-av-advarsler-/Sarskilte-regler-om-kvalifiserings--og-sluttspillkamper/

Hvem møter hvem?

Fredrikstad FK - Sarpsborg 08 FF

og

Den andre kampen er ikke klar. Hønefoss, Haugesund, Sogndal og Kongsvinger fortsatt havne i kvalik mot hverandre

Når spilles kampene?

Fredag 6.november 18:00 - Første runde

Mandag 9.november 19:00 - Første kamp, andre runde

Torsdag 12.november 19:00 - Andre kamp, andre runde

De to siste kampene forutsetter seier i den første.

PS! Vi kan risikere å møte Tom Nordlies Kongsvinger...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 25 okt 09, 20:16
Endret: 25 okt 09, 20:16
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Holters

PS! Vi kan risikere å møte Kongsvinger...

Fare for det.

Status i dag er at vi kan møte samtlige av de fire topplagene i andre del av kvalifiseringen.

Hønefoss          55 poeng.    29 plussmål.

Haugesund      55 poeng.     27 plussmål.

Sogndal            53 poeng.     17 plussmål.

Kongsvinger    53 poeng.      13 plussmål.

Siste serierunde for de aktuelle lagene:

Haugesund - Sarpsborg

Hønefoss - Sogndal

Kongssvinger - Mjøndalen.

 


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 25 okt 09, 20:17

..men først må vi vinne over sarpsborg. Noe som kan bli veldig vanskelig...


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 25 okt 09, 20:19

Tipper hvertfall på følgende kamper : Sogndal - Kongsviner og FFK-Sarpsborg08..

 

Personlig så vil jeg vel helst møte Sogndal framfor Kongsvinger,om vi skulle slå Sarp vel og merke!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 25 okt 09, 20:20

Opprinnelig postet av aavdst

..men først må vi vinne over sarpsborg. Noe som kan bli veldig vanskelig...

 

Det tror jeg også! Sarp er vel det verste laget vi kunne ha møtt av kvallikkandidatene...

Herlighet, nå føler jeg meg dårlig...


kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 25 okt 09, 20:24

Kvalm....


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 25 okt 09, 20:27

Jeg er skikkelig engstelig for en kvalikkamp mot et Sarpsborg som har alt å vinne.

Når det i tillegg ser ut som om det ENNÅ ikke har gått opp for spillerne at de risikerer å rykke ned, frykter jeg hva som kan skje i den første kvalikkampen...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 25 okt 09, 20:28

Kampen mot særp blir et hælvete


trillan

Juniorspiller

Ble medlem: 29 okt 05
Innlegg: 165

Lagt til: 25 okt 09, 20:29

FFK har alt å tape i kvalikkampen, Særp har alt å vinne!

FFK bør dra i land det, men er nok sånn at særpingene har marginene på sin side.
Får håpe FFK har skjønt alvoret og ofrer alt og litt til for å vinne!

Satser på at FFK overkjører Sarpsborg 08!


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 25 okt 09, 20:32

Kampen mot Sarpsborg blir hard, men jeg har sett de spille og de er godt mulige å slå. Dette klarer vi, vi må ha trua

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 25 okt 09, 20:33

Det her er helt grusomt.

Kvalikkamp mot Pæddekummen FK. Det verste er at jeg tror Pæddekummen har en fair sjanse til å vinne. Dette er årets kamp for de motivasjonsmessig, pluss at det er et lag som er vant til å vinne kamper.

Gruer meg noe helt sinnsykt til denne kampen.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 25 okt 09, 20:36

Det kommer vel til å bli så mange besøkende fra Særp på dette forumet de neste to ukene, at de strengt tatt burde få en egen kategori?

---------------------------

Svaberget for alltid!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 25 okt 09, 20:42

Stamatopoulos, Czwartek, Martinsen, Piiroja, Pereira, Barsom, Gashi, Borges, Askar, Éverton og Andersson

skal være bedre enn:

Heier, Wembangomo, Berge, Heieren Hansen, Jusufi, Jørgensen, Breive, Røn, Johannessen, Wiig og Hoås.

 

...men cup er cup, og hever Sarp seg maks, samtidig som FFK tar lett på dette, så er det kjørt!!!!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 25 okt 09, 20:43

Opprinnelig postet av trillan

FFK har alt å tape i kvalikkampen, Særp har alt å vinne!

FFK bør dra i land det, men er nok sånn at særpingene har marginene på sin side.
Får håpe FFK har skjønt alvoret og ofrer alt og litt til for å vinne!

Satser på at FFK overkjører Sarpsborg 08!

En må ikke glemme at nivået på adecco ble kraftig redusert før årets sesong. De tre beste gikk til TL, ham-kam gikk ned og rykka ned et hakk til i dag og to 2. div lag kom opp. At særpingane vinner et par kamper, det skulle da bare mangle. Dette blir plankekjøring.

Blir det to hjemmekamper?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 okt 09, 20:52
Endret: 25 okt 09, 20:53
Endret av: FFK1903

Det skal og bør være forskjell på Adeccoligaen og Tippeligaen. Vi har hjemmekamp, vi har den beste stallen, og vi har fått best matching igjennom hele sesongen. Hvor ofte er det egentlig at laget fra Adeccoligaen vinner borte mot Tippeliga-laget? Glimt vant vel for to år siden, men da var det Sogndal for en del år tilbake som var siste laget som gjorde dette. Nå skal vi altså møte lag nummer fem (ikke tre som vanlig) i en liga som har fått dårligere kvalitet enn i fjor.

Det er nesten absolutt ingenting som sier at vi skal frykte kampen mot Sarpsborg. Motivasjonen til Fredrikstad bør da også være rimelig på topp. Taper de kampen, spiller de i Adeccoligaen neste sesong. Hvis ikke det motiverer spillerne, så er det ingenting som gjør det. At mossingene mobiliserer til tusen i en treningskamp som for FFK er - ja - en treningskamp bør ikke trekkes inn. Denne kampen betyr faktisk noe.

Dette skal og bør Tom Nordlie klare, ikke bare kampen mot Sarp, men over to kamper mot neste motstand også.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 okt 09, 20:59
Endret: 25 okt 09, 21:03
Endret av: Shadar

Du har vel rett på papiret FFK1903, men mot Sarpsborg så tror jeg alle normale omstendigheter [som du setter i imperativ] nærmest opphører. Til dette oppgjøret tror jeg det er "cup er cup" som gjelder.

Jeg merker at jeg gleder meg til dette oppgjøret. Dette kommer til å bli som en cup-finale! Gleder meg til en fantastisk ramme. Er redd det kommer til å bli litt som strømstad ala påske, men men, vi får se.

Et råtips:

Jeg tipper Fredrikstad Blad kommer til å klinke til med en ny forside som de fleste av oss vil dra kjensel på!

"Vi skal knuse Sarpsborg!"

Og deretter:

"Vi knuste Sarpsborg!" / ["FFK i dass"]


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 25 okt 09, 21:04

Jeg er klar over at datoene ikke er fastsatt, men kommer denne kampen garantert etter cupfinalen?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 25 okt 09, 21:06

Er det noen som vet om vi som har sesongkort må betale for billett til kampen mot Sarp og evt neste kamp?


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 25 okt 09, 21:20

Har sett mange Sarpsborg 08 kamper i år og kan komme med en liten analyse.

Sannsynlig lagoppstilling ved samtlige skadefrie:

                             Heier

Ødegaard - Berge - Heiern Hansen - Jufusi

                         Mathisen

Breive                                         Forsberg

                    Johannessen

                      Hoås - Wiig

Heier har etterhvert blitt en stabilt god keeper men kan fortsatt gjøre feil om han blir hard presset. Forsvaret kan være litt slurvete og spiller gjerne veldig risikofylt noe som vil kunne føre til enkle baklengsmål hvis feks Everton løper og presser mye.

Marthisen spiller defensiv midtbane og ligger mellom forsvaret og de andre 3 på midten. Breive er kanskje SFF 08s beste spiller på sine beste dager. Gode innlegg, god til å komme rundt på kant og gode dødballer. Forsberg på den andre siden er ikke akkurat den fødte ving men er god defensivt. Bjørnar Johannesen kjenner vi godt og han er fortsatt den samme. Løper utrolig mye, vinner baller i gunstige situasjoner, gode stikkere til spissene og scorer i tillegg en del mål selv.

Hoås og Wiig er også gamle kjenninger som ikke trengs så grundig analyse. Men kan nevne at Wiig scoret mye i starten av sesongen men vært langt unna samme form etter sommer'n. Hoås har spilt seg opp og scoret en del mål de siste kampene. Alt i alt et godt spisspar på en god dag.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 25 okt 09, 21:21
Endret: 25 okt 09, 21:21
Endret av: teflon

Selvfølgelig må vi betale. Dette er ikke en seriekamp.

Like selvfølgelig er det at vi har førsterett på plassene våre.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 14 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3