Husk meg
Brukernavn
Passord

Herlige Tom Nordlie!

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 23 okt 09, 11:58

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det var garantert Doffen. En mann som aldri burde vært på landslaget forøvrig.

 

Uansett om Doffen burde være på landslaget eller ikke, så vil jo meningen hans være ganske viktig. Altså gutten har selv hatt Nordli i 2 sesonger(?) og lært han å kjenne. Greit at Doffen hadde en stor opptur under Nordli, men han var jo også vitne til Nordli sin ledestil og også hvordan andre i garderoben oppfattet han. Hadde alle andre i Start vært imot Nordli så hadde jo ikke Doffen ville hatt han på landslaget bare for sin egen skyld.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 23 okt 09, 12:12

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Antar at du ikke mener at om man er flink og har suksess, så er det ok at man oppfører seg som en drittsekk?

Jeg tror det som 90 % av den "dårlige behandlingen" mange klager over er misforståelser. Folk er hårsåre og mange nekter plent å ta i mot råd fra andre. Nils Arne og Tom vet mangt om meget og er ikke gniene med å dele kunnskapen. De kjefter og smeller fordi de bryr seg, og da gidder de ikke alltid å ta hensyn til om noen skulle få gale oppfatninger av dem fordi de selv kanskje har vært litt bryske eller arogante. 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 23 okt 09, 12:20

Jeg har selv vært til stede på enkelte treninger og sett (og hørt), men jeg har nok bare misforstått når han har stått der og overhøvlet spillere for omtrent ingen grunn. At han har brukt fraser som ikke egner seg på trykk, at han har regelrett mobbet og dreti ut enkelte spillere er et faktum jeg selv har sett og hørt, men men, jeg har nok bare misforstått. Joda, det er nok slik gutta i FFK vil ha det, en trivelig og god arbeidsplass å komme til.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 23 okt 09, 12:25

Opprinnelig postet av GodeGeir

Men det er vel et faktum at veldig mange store trenere verden er drittsekker,

Mens en klar majoritet ikke er det.

 

Men det er greit, hvis klubbens filosofi er å kjøpe spillere som passer inn under trenerens kultur. Hvis man derimot er avhengig av å utvikle egne spillere, eller spillere som man knytter til seg for at de skal utvikle seg i klubben, av økonomiske årsaker så er det noe helt annet. Hvor tror du FFK er i dag?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 09, 13:55
Endret: 23 okt 09, 13:57
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av GodeGeir
Var det noe som tydet på at Eggen skulle bli en trenerlegende i 1984?De fleste regnet han som en one hit wonder.som ikke hadde annet å tilby enn skriking og utskjelling. Så kan ikke det skje med Tom også?

Hvis det er flere enn deg som baserer seg kun på dette når de hevder at Nordlie er rett mann både på kort (noe jeg enig i) og lang sikt, så vil jeg nå si at det ikke var det helt store argumentet ;)

Rosenborg måtte også betale prisen for Eggens regime. Da han dro, dro han i et perfekt tidspunkt. Han hadde kjørt samme førsteellever i en årrekke, nesten uten å komme med unge tilskudd. Det betydde at Hareide fikk en stall som ikke hadde mange årene igjen. Han tok gullet. Så startet nedturen for alvor. En etter en la den ene bautaen opp etter den andre. Det ble et brått generasjonsskifte for RBK. Hele stallen måtte fornyes på få sesonger, og det er først nå at laget er friskmeldt med nye tilskudd.

Hadde jeg takket ja til 13 seriegull hvis betalingen var tre-fire flaue år? Absolutt! Men slik er ikke realiteten lengre. Eggen kunne kjøpe de beste spillerne fra de nest beste klubbene. Forskjellen er visket ut nesten for godt nå. Det er verre å komme seg til Champions League og innkassere de store summene også. Vi får mest sannsynlig aldri oppleve 13 år med dominans i norsk fotball som det Rosenborg hadde igjen. I likhet med Drillo var egentlig Eggen trener med suksess på et veldig gunstig tidspunkt.

For å svare på spørsmålet ditt. Han kan selvsagt få suksess over lengre tid. Men når han har skapt misnøye i nesten hver eneste klubb han har vært i, er det noe som sier meg at det er hovedpersonen selv og ikke "sutrete" FFK-spillere som er feilen.

Hvis det er så at spillerne tåler kjeften i medgang, og også en del treningsmengder. Hvordan ville du/dere har reagert når kroppen er utslitt etter et år eller to og du får mer og mer kjeft jo mindre du orker? Når i tillegg resultatene på banen går åt skogen, vil man da prestere av å bli kjeftet huden full? Jeg kan ikke finne på noe mer demotiverende...

Jeg ser en nevnte kjøkkenet som en arena hvor det blir brukt kjeft. Det er vel et av få arbeidsplasser hvor dette tydeligvis fungerer. Men ser du noen gang en skitrener kjefter løperen sin huden full? Tror du Thorkildsen får huden full av kjeft hvis han ikke presterer?


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 23 okt 09, 14:08

Jeg vil poengterer at jeg var imot Nordlie som trener,men jeg prøver å forholde meg til realitetene,han er her,og jeg håper at han kan bli god trener,og jeg er ikke bekymra over at amin fikk kjeft på trening,fordi jeg vet at han er fornøyd med innspillene fra tom,Det folk ikke vet er at Nordlie også ringer spillere og forklarer nærmere hva han mener,Jeg har forøvrig møtt begge,(eggen og nordlie)den ene var hyggelig...Hva jeg ikke liker ved Tom er at raymond ikke har fått noe spilletid,da anderson har vært svak,greit han har scora..men jeg tror anderson ville vært bedre hvis det var kamp om plassen,og tom burdte la det være fair kamp om plassene


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 okt 09, 14:22

TV2: -Nordlie lei av å bygge grunnmurer

Bare meg som stusser over at han er skrudd sammen slik at han ser på andre menneskers kunnskap som en ressurs og ikke en trussel? Hvorfor ønsker han da fullt sportslig ansvar uten innblanding fra andre?

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 okt 09, 14:26

Opprinnelig postet av Lemmy

TV2: -Nordlie lei av å bygge grunnmurer

Bare meg som stusser over at han er skrudd sammen slik at han ser på andre menneskers kunnskap som en ressurs og ikke en trussel? Hvorfor ønsker han da fullt sportslig ansvar uten innblanding fra andre?

 

Ønsker han ingen innblanding fra andre eller siste ordet?

Henning Berg krevde forøvrig det samme på Åråsen...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 okt 09, 14:30

Kan godt omformulere det til "det siste ordet", blir så og si det samme uansett. Poenget er at jeg ikke kan skjønne hvorfor et av de viktigste kravene hans var full sportslig makt når han ser på andre menneskers ferdigheter som ressurser? Da kunne han vel hatt en sportsdirektør over seg da?

Lurer på hva han syns om Fjørtofts ressurser by the way. :-)

Henning Berg har en sportsdirektør over seg, så der tar du feil.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 okt 09, 14:35
Endret: 23 okt 09, 14:46
Endret av: Bedreviteren

Henning Berg har det siste ordet ved f.eks spillekjøp. Bjarman er Administrativ sportsdirektør. Dette er noe Berg har vært veldig klar på og en av grunnene til at han og Fjørtoft ikke hadde noen fremtid sammen.

    Lurer på om hylekoret hadde vært like stort om Berg hadde kommet og krevd den samme rollen som Nordlie. Jeg tror ikke....


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 23 okt 09, 16:23

Opprinnelig postet av Lemmy

Kan godt omformulere det til "det siste ordet", blir så og si det samme uansett. Poenget er at jeg ikke kan skjønne hvorfor et av de viktigste kravene hans var full sportslig makt når han ser på andre menneskers ferdigheter som ressurser? Da kunne han vel hatt en sportsdirektør over seg da?

Lurer på hva han syns om Fjørtofts ressurser by the way. :-)

Henning Berg har en sportsdirektør over seg, så der tar du feil.

Jaha. Du lurer på hvorfor han vil ha makt over det sportslige når han også står til ansvar for det sportslige? I det ønsket ligger det også tydelig at Nordlie har ansvaret for det sportslige. Du kan ikke ta fullt ansvar for de sportslige resultatene om det ikke er du som bestemmer dette. Og det er da ingen selvmotsigelse at han ser på menneskers ferdigheter som en ressurs bare fordi han har "det siste ordet"? Det er jo enhver sjefs hverdag. Herregud, her koker man suppe på spiker.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 23 okt 09, 16:53

Så lenge Hovedttrener innretter seg etter styrets rettningslinjer, samt at klubben har ansatt en i rollen for langsiktig satsning og oppfølging av klubbens egen ressurser så er jeg nærmest likegyldig til personen, bare man over tid klarer å vise resultat, samt at trener klarer å forholde seg til akseptabel mellommennskelig oppførsel og at han ikke lager uro i omgivelsene..


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 09, 18:23

Opprinnelig postet av GodeGeir

Så kan ikke det skje med Tom også?

Brukbart forsøk, men nei.. Forutsetningene er helt forskjellige og TN har prøvd seg i følgende toppklubber: Sandefjord, Vålerenga, Odd, Viking, Start, Lillestrøm og Kongsvinger før han nå kom til oss. Ser du noen seriemesterskap her....? Spør igjen jeg; Hva er det på CV'en til TN som gjør at han blir en suksess i FFK? For ikke å snakke om hva som vil gjøre ham til en legende a'la Nils Arne Eggen....
Og som du sier N.A.Eggen ble nesten sparket hver sesong. Med T. Nordlie kan vi så og si ta bort nesten


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 09, 18:26

Opprinnelig postet av GodeGeir

 Men det er vel et faktum at veldig mange store trenere verden er drittsekker, og et paradoks er at ofte er de snille mer mislikt av gruppa,ifølge enkelte spillere ville de fleste i stallen ha ny trener etter sølvsesongen ifjor,Vi kan prestere bedre med en mindre lugn trener var gjennomgangsmelodien.

Jøss, du er jammen god du. Tror du Grønhagen var for snill?! Da er du ihvertfall heeeelt på jordet.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 09, 18:31

Opprinnelig postet av ffkmats

Tv2 ba landlagsgutta stemme på hvem de ville ha som trener, og da fikk faktisk Tom Nordlie en stemme. Det som eneste norske trener i tippeligaen. Jeg velger å tro at det var en av hans gamle disipler, og da kan han vel ikke være SÅ ille

Spillerne slipper å trene med ham hver dag året rundt om han er landslagstrener. Hvordan NFFs ansatte ville taklet ham i dagliglivet kunne vært interessant å se Cool.
Tenk for en gedigen gavepakke det hadde vært til FFK om TN ble kjøpt fri av NFF for å ta over landslaget Laughing


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 09, 18:35

Opprinnelig postet av ffkmats

Uansett om Doffen burde være på landslaget eller ikke, så vil jo meningen hans være ganske viktig. Altså gutten har selv hatt Nordli i 2 sesonger(?) og lært han å kjenne. Greit at Doffen hadde en stor opptur under Nordli, men han var jo også vitne til Nordli sin ledestil og også hvordan andre i garderoben oppfattet han. Hadde alle andre i Start vært imot Nordli så hadde jo ikke Doffen ville hatt han på landslaget bare for sin egen skyld.

 Nå er det bare det at verken du eller andre vet om det var Doffen som ville ha Nordlie. Da blir det skikkelig teit å lage en sak til fordel for Nordlie ut av det...Eller..?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 okt 09, 18:49

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av GodeGeir

Så kan ikke det skje med Tom også?

Brukbart forsøk, men nei.. Forutsetningene er helt forskjellige og TN har prøvd seg i følgende toppklubber: Sandefjord, Vålerenga, Odd, Viking, Start, Lillestrøm og Kongsvinger før han nå kom til oss. Ser du noen seriemesterskap her....? Spør igjen jeg; Hva er det på CV'en til TN som gjør at han blir en suksess i FFK? For ikke å snakke om hva som vil gjøre ham til en legende a'la Nils Arne Eggen....
Og som du sier N.A.Eggen ble nesten sparket hver sesong. Med T. Nordlie kan vi så og si ta bort nesten

Fantastisk innlegg. Burde han blitt seriemester med Viking, Kongsvinger og Sandefjord? Start fikk han sølv med ett lag som knapt var tippet på øvre halvdel.. LSK ble han nr 4, noe dem ikke har vært i nærheten av i år. Kanskje en ide og se på forutsetninger og ressurser når man skal bedømme en cv?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 09, 18:59

Opprinnelig postet av Bedreviteren
LSK ble han nr 4, noe dem ikke har vært i nærheten av i år. Kanskje en ide og se på forutsetninger og ressurser når man skal bedømme en cv?

... noe de ble året før med omtrent samme mannskap. Igjen, Lillestrøm etter Henning Bergs inntreden burde egentlig ikke sammenlignes med Nordlie. Sistnevnte tok over en mer eller mindre komplett stall med etablerte spillere. Berg fikk ansvar for å fornye helle spillerstallen til Lillestrøm. Han har vel sluppet til flere talenter denne sesongen enn siste års trenere på Åråsen til sammen. Forutsetningene er helt annerledes.

Noe av det først Berg gjorde var å involvere seg i ungdomsarbeidet i klubben. De fikk blant annet egne treningsopplegg fra Berg. Spillerne syns dette var utrolig flott etter å nesten blitt oversett av Bergs forgjengere. Det tar som regel noen år å bygge et nesten helt nytt lag.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 okt 09, 19:05

Var heller ikke poenget med innlegget å sammenligne Berg og Nordlie. Men skal en legge til grunn cv som overnevnte prøvde, så kan man jo absolutt ikke ansette Berg. Noe som blir helt håpløst da man må se på ressurser og forutsetninger som sagt...


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 23 okt 09, 20:02

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av GodeGeir

 Men det er vel et faktum at veldig mange store trenere verden er drittsekker, og et paradoks er at ofte er de snille mer mislikt av gruppa,ifølge enkelte spillere ville de fleste i stallen ha ny trener etter sølvsesongen ifjor,Vi kan prestere bedre med en mindre lugn trener var gjennomgangsmelodien.

Jøss, du er jammen god du. Tror du Grønhagen var for snill?! Da er du ihvertfall heeeelt på jordet.

  Dine svar taler for seg selv..Jeg tåler det,men trist å nærme seg 60år og ligge på dette nivået.Jeg siterte fra en samtale jeg hadde med en sentral spiller fra sølvsesongen,Han sa at han savna mere tempratur og pisking på treningene,og under kamp,"alt er lite for lugnt"Men du skal vel belære han om hva han skal mene også?



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f