Husk meg
Brukernavn
Passord

Neste års FFK-stall

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 okt 09, 09:58
Endret: 09 okt 09, 10:02
Endret av: Plankekæll

Jeg ser at Vidar Henriksen i Fredriksstad Blad har skrevet noen linjer om hvordan ståa blant dagens FFK'ere vil bli etter nyttår. Hvem som blir med videre, hvem som kanskje blir med videre, og hvem som forsvinner.

Mange må på hodet ut av FFK når klubben skal slanke stallen.

Personlig ønsker jeg følgende: (Forutsatt at FFK beholder plassen i TL)

Med videre: (18)

  • Lasse Staw, keeper.
  • Erik Mellevold Bråthen, keeper.
  • Vidar Martinsen, midtstopper.
  • Jan Tore Ophaug, back/midtstopper.
  • Wallace F. Pereira, venstreback.
  • Raio Piiroja, midtstopper.
  • Agim Shabani, høyreback/midtstopper.
  • Amin Askar, back/indreløper/ving.
  • Lalawele Atakora, midtbane/ving.
  • Celso Borges, offensiv midtbane.
  • Martin Elvestad, defensiv midtbane.
  • Ardian Gashi, indreløper.
  • Hans Erik Ramberg, indreløper.
  • Joachim Thomassen, back/indreløper/ving.
  • Dominic Adiyiah, Spiss.
  • Mattias Andersson, Ving.
  • Michael Trulsen, Spiss.
  • Alex Valencia, Ving.

Ikke med videre: (9)

  • Kenny Stamatopoulos, keeper.
  • Pål André Czwartek, back.
  • Daniel Wass, back.
  • Kasey Wehrman, midtbane.
  • Abgar Barsom, midtbane.
  • Raymond Kvisvik, midtbane.
  • Éverton Santos da Costa, spiss.
  • Garðar Jóhannsson, spiss.
  • Andreas Tegström, spiss.

Dette utgjør faktisk 27 (!!) spillere, eller 26 hvis man tar bort Wehrman som ikke er her lenger. Et tall som er altfor høyt. Nå vet jeg ikke hvor mange spillere FFK skal ha i stallen sin neste sesong, mulig også dette antallet på 18 blir for høyt.

Jeg er i tillegg usikker på hva klubben har tenkt angående Shabani, Lalawele, Elvestad, Adiyiah og Trulsen. Dette er fem spillere som må få spilletid på høyt nivå for å utvikle seg videre. Jeg vil ha med alle fem videre.

Juniorer som tegner proffkontrakt: (4/5) (Alder ved seriestart 2010).

  • Bjørn Erik Kristiansen (17), keeper.
  • Jonas Becken (19), midtstopper.
  • Joakim Eyde (18), back/ving.
  • Simen Rafn (18), midtbane.
  • Marius Næss Slydal (20), spiss. (Veldig usikker her).

Med disse fire-fem juniorene som kan spille A-lagsfotball (fordi de har tegnet proffkontrakt) har vi 22-23 spillere å ta av. Da blir det spennende å se om FFK har råd til å hente inn noen nye spillere også. Jeg mener helt klart at vi trenger en høyreback og en spiss.

Så, hva mener folket der ute? Er jeg helt på bærtur?Smile


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 09 okt 09, 10:08

Synes det ser ganske så bra ut med tanke på økonomien vår. Altså ikke det mest slagkraftige laget, men et fornuftig lag hvor vi også blir tvunget til å bruke de litt unge litt. Tror faktisk vi fort kunne gjort det ok med denne stallen om vi kom i flyten


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 okt 09, 10:29

Jeg er enig og synes dette ser bra ut bortsett fra spisser. Jeg tror ikke vi får beholde Everton pga økonomi noe som er trist og jeg føler det slik at Trulsen ikke har det som skal til for å bli en tippeliga-spiss. Når det gjelder Dominic har jeg tro på han men vi vi behøver en spiss til.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 okt 09, 10:56

Mye fornuftig der Plankekæll.

Personlig vil jeg ikke ha med Trulsen videre, han er langt unna nivået. Hadde vært moro om vi satsa på Dominic neste år, men det blir for tynt med bare en spiss. Bør ha to gode spisser, så slipper vi å bruke Borges på en plass han ikke fungerer.

På midtbanen må vi få inn ett anker, så sant ikke Elvestad hever seg betraktelig før neste sesong. Trenger også en stopper og en høyreback.

Hadde vært utrolig moro om noen av juniorene hadde tatt nye steg også. Det må vel være den beste og billigste løsninga, og forfremme en del juniorer.

På keeperplass MÅ vi satse på Lasse, ett kjempetalent som garantert ikke gidder å sitte på benken ett år til!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 09 okt 09, 10:28
Endret: 09 okt 09, 10:29
Endret av: kanogvetalt

Litt tynt med kun Slydal, Trulsen og Dominic som spisser kanskje. Har klubben råd til å beholde Everton på permanent basis bør de etter min mening gjøre det. Har tross alt invistert i ham. Et brukbart alternativ er garantert ikke billigere.

 

Bortsett fra det ser det veldig fornuftig ut!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 okt 09, 11:04

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Litt tynt med kun Slydal, Trulsen og Dominic som spisser kanskje. Har klubben råd til å beholde Everton på permanent basis bør de etter min mening gjøre det. Har tross alt invistert i ham. Et brukbart alternativ er garantert ikke billigere.

 

Bortsett fra det ser det veldig fornuftig ut!

Sunk cost er alt FFK til nå har fått ut av Everton hvis han ikke signeres permanent. Dog skal ikke foreløpige investeringer være et argument for om man skal bla opp solide 5 millioner kroner. Mulig det er bedre å begrense tapet ved å ikke signere brassen.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 okt 09, 11:09

Angående trulsen, ikke vist prov på kvaliteter i TL eller NM, men hvorfor er det slik at han "bøtter" inn i 2 div, mens Adiyiah, Gardar og Tegan bidro med langt færre scoringer i samme divisjon? Av dagens spisser er det kun Everton som er vist tillitt over flere kamper og over tid. Tegan gjorde en knallkamp for å så å sitte på benken i neste. Gardar har heller ikke fått muligheten til å spille seg i form tidligere i sesongen før krisen tok overhånd. Trulsen har atpåtil kommet inn til ekstremt vanskelige arbeidsforhold, samt blitt satt inn på vingen.

Det er dels FFKs skyld at man ikke har fått mer ut av denne trioen, især Gardar burde det vært mulig å bygge laget rundt i både 4-4-2 og 4-3-3. Everton kan bli ligaens beste ving, der tror jeg han har potensialet sitt, avslutningsferdighetene hans er enda svakere enn Carews. Tongue out Men 5 mill? Tja...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 09 okt 09, 11:18

Enig i at det er litt for få spisser ja. Everton blir for dyr, han scorer ikke nok mål til at han er verdt 5 mill. Tror det kan være smart å signere Gardar for et år til, dersom han finner seg i å gå ned i lønn. Han scorer hvertfall dobbelt så mye som Everton i løpet av en sesong dersom han får spilletid.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 09 okt 09, 11:24

Hadde vært interessant å se en sjanse statistikk med og uten Éverton på banen. Jeg tør tippe at om ikke det er flere sjanser fremover med han på banen, så er det helt sikkert færre sjanser mot. Men så er vel spørsmålet om dette er et fokus.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 okt 09, 11:52

trist at pål Andre Czwartek ikke blir med noe mere.. kommmer til og savne han.

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 okt 09, 13:52

Trulsen er det bare å sende videre ihvertfall.

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 09 okt 09, 23:43

det kan være greit med den stallen vi har til neste år.

og år prøve og byggen opp de unge spilleren for vidre salg.

Heller holde oss midt på treet i et par år nå og fikse økonomien.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 okt 09, 07:32
Endret: 11 okt 09, 07:37
Endret av: Patrioten

Hva med adm vår som består av 18. mennesker, hvor mange av dem og hvem bør vi kvitte oss med?

Her er det millioner og spare også.

http://www.fredrikstadfk.no/component/option,com_contact/catid,43/Itemid,18/

Kanskje noen i sportslig apparat også. Her jobber det 12.mennesker.

http://www.fredrikstadfk.no/component/option,com_contact/catid,45/Itemid,18/

Lars Tjernås er vel overflødig og vi  trenger vel ikke to assistent trenere?


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 okt 09, 10:23

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har klubben råd til å beholde Everton på permanent basis bør de etter min mening gjøre det. Har tross alt invistert i ham. Et brukbart alternativ er garantert ikke billigere.

Ifølge Tor Kristian Karlsen finns det mange bedre og billigere alternativ enn Everton. Karlsen har vel litt peiling...?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 okt 09, 10:47

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har klubben råd til å beholde Everton på permanent basis bør de etter min mening gjøre det. Har tross alt invistert i ham. Et brukbart alternativ er garantert ikke billigere.

Ifølge Tor Kristian Karlsen finns det mange bedre og billigere alternativ enn Everton. Karlsen har vel litt peiling...?

Da må man jo benytte midler for å finne disse alternativene som eventuelt er bedre og billigere... Og har FFK midler tilgjengelig for kartlegging?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 11 okt 09, 10:52

Og i tillegg, hvem skal finne disse spillerne nå? Det er vel ingen i FFK nå som har den helt store oversikten over hvor disse spillerne befinner seg i verden?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 okt 09, 10:57

Opprinnelig postet av Plankekæll

Og i tillegg, hvem skal finne disse spillerne nå? Det er vel ingen i FFK nå som har den helt store oversikten over hvor disse spillerne befinner seg i verden?

 Men dem som er der fant Wallace og nå kan dem kanskje slå seg på brystet og si at dem fant Adi, så helt ubrukelige er dem vel ikke..


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 11 okt 09, 14:59

Var jokke som reiste ned, fulgte spilleren og anbefalte ham til trenerteam og styret. Men hvilket nettverk man brukte er uvisst. TKK har tross sin unge alder et unikt nettverk verden over, det var den viktigste egenskapen han kunne tilført FFK. Mindre ressurser på prøvespill, speiding, agenter og bomkjøp.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 11 okt 09, 17:13

Opprinnelig postet av bateman

Var jokke som reiste ned, fulgte spilleren og anbefalte ham til trenerteam og styret. Men hvilket nettverk man brukte er uvisst. TKK har tross sin unge alder et unikt nettverk verden over, det var den viktigste egenskapen han kunne tilført FFK. Mindre ressurser på prøvespill, speiding, agenter og bomkjøp.

  En ting jeg lurer på, har ikke fulgt så mye med i det siste.  Hvilken storklubb er Tor- Kristian Karlsen i nå?  Med sitt nettverk og kjennskap til unge talenter både her og der må jo noen benytte seg av hans kunnskaper.  Her inne er han jo nesten opphøyd til gud av noen. Wink  Så hvilken klubb benytter seg av T-T K?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f