Husk meg
Brukernavn
Passord

Neste års FFK-stall

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 12 okt 09, 00:54

Opprinnelig postet av eliot

Opprinnelig postet av bateman

Var jokke som reiste ned, fulgte spilleren og anbefalte ham til trenerteam og styret. Men hvilket nettverk man brukte er uvisst. TKK har tross sin unge alder et unikt nettverk verden over, det var den viktigste egenskapen han kunne tilført FFK. Mindre ressurser på prøvespill, speiding, agenter og bomkjøp.

  En ting jeg lurer på, har ikke fulgt så mye med i det siste.  Hvilken storklubb er Tor- Kristian Karlsen i nå?  Med sitt nettverk og kjennskap til unge talenter både her og der må jo noen benytte seg av hans kunnskaper.  Her inne er han jo nesten opphøyd til gud av noen. Wink  Så hvilken klubb benytter seg av T-T K?

 

Ja noen som vet?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 12 okt 09, 09:16

Ja, det er noen her inne som vet. Jeg vet at han jobber for en eller flere "store" klubber (bl.a i Italia), men kjenner ikke detaljene. Jeg vet det er andre her inne som vet mer, men det er ikke sikkert de vil prate om det.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 okt 09, 13:24

Jeg sier meg jevnt over enig med trådstarteren, under forutsetning at det er penger til å hente inn en ny spiss. Om både Gardar, Tegan og Éverton får beskjed om å pakke flyttelasset, da er det tynt. Men felles for dem alle er det at det nok koster mer å ha dem enn det nytteverdien på banen tilsier. Spesielt for Gardars del er det synd, for han var direkte god i fjor. Tegan har aldri fått det til i FFK og Éverton bør kanskje heller spille ving - og der har vi andre i stallen som det er billigere å satse på. Men jeg kunne faktisk tenkt meg å beholde Gardar og bruke ham sammen med Dominic på topp - og så hatt Trulsen og en av juniorene som utfordrere. Andersson kan også spille spiss om det kniper på folk.

Kvisvik er for dyr i forhold til det vi kan forvente at han leverer. Hadde han vært villig til å gå ned i lønn kunne det vært en idé å beholde ham en sesong til, men han er uansett snart moden for old boys-fotball. Det samme gjelder Pål André, som er nødt til å få en skikkelig markering i forbindelse med siste hjemmekamp. Som den eneste som har vært med hele veien fra den grå og triste tilværelsen i 2. divisjon og fram til i dag, fortjener han å gjøres stas på.

Abbe har variert mye, men skal sparekniven fram er han blant de første i køen. I forhold til hva han har levert i år kan man ikke si han fortjener å være blant de best betalte i klubben. Wehrman har vi jo allerede kvittet oss med.

Hva gjelder Stamatopoulos er det vel ikke særlig aktuelt at han blir? Om Nordlie ikke vil satse på Staw eller Bråthen som førstekeeper til året, er det mer sannsynlig at han prøver å hente en ny førstekeeper på en permanent overgang. I så fall bør vel enten Staw eller Bråthen leies ut til en 1. divisjonsklubb.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


JanF.

Knøttespiller
Ble medlem: 01 jun 09
Innlegg: 60

Lagt til: 12 okt 09, 14:42

http://f-b.no/article/20091012/SPORTEN/884066222/1220/NYHET

 

Håper på en retur Wink


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 okt 09, 15:05

Opprinnelig postet av Holters

Da må man jo benytte midler for å finne disse alternativene som eventuelt er bedre og billigere... Og har FFK midler tilgjengelig for kartlegging?

Vet ikke hvor mye sånt koster om noen allerede har navn på ei liste. Går ut fra at TKK regner med alle utgifter når han sier det finns bedre og billigere alternativ der ute...? Muligens ikke midler i FFK til kartlegging, men da har de vel heller ikke midler til å kjøpe en som er enda dyrere...?


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 12 okt 09, 17:20

Noen her som vet hvor lang kontrakt Everton har.  Han har jo vært her på lån i 2 år og hadde hatt 1?? år i en brasiliansk nivå 2 klubb alt i alt er det ikke sikkert han blir så dyr.

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 okt 09, 18:38
Endret: 12 okt 09, 18:42
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Noen her som vet hvor lang kontrakt Everton har.  Han har jo vært her på lån i 2 år og hadde hatt 1?? år i en brasiliansk nivå 2 klubb alt i alt er det ikke sikkert han blir så dyr.

Dette har vært diskutert i tidligere tråder. Det er andre forhold i Brasil. Han blir ikke bosman.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 12 okt 09, 19:10

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kjekkar

Noen som vet hvor lang kontrakt Everton har med den brasilianske klubben? Kunne kanskje vært aktuelt med et forlenget lån, og evnt signa han på free transfer når kontrakten hans går ut?

Kontrakten hans går aldri ut. Så lenge gutta boys ser noen verdi i ham, så er rettighetene parkert hos ADAP/Gremio. Han må med andre ord kjøpes fri fra investorene.

denne artikkelen skrev vi at forholda kan sammenlignes med hvordan Tevez er eid av investorer, og ble utlånt til United fra en dedikert klubb, f.eks. i Sveits.

Det er andre forhold i Brasil. Smile

Var det ikke en sånn avtale som ble erklert ugyldig akkurat i Tevez saken. Det er jo også en løsning.

Hvis nei kan noen forklare hvordan det henger sammen

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 14 okt 09, 14:46

Hvis man ikke har penger til kartlegging, finnes det alternativer til det. Feks kjenner jeg en scout bosatt her i Brasil som kun skal ha dekket sine kostnader ved signering, mot at han får klekkelig betalt ved videresalg av spiller til neste klubb.
For de som følger litt med i Allsvenskan er Ari da Silva Ferreira og Wilton Figueiredo to gode eksempler fra Sverige han har fortjenesten for.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 14 okt 09, 14:49

Er vel absolutt noe for ørene i FFK dette.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 14 okt 09, 15:00

En god ide hvis agenten ikke får betalt av FFK, men klekkelig betalt ved et videresalg.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 okt 09, 23:59

Disse spillerne må trolig finne seg en ny klubb i RBK

* Alexander Lund Hansen
* Espen Johnsen
* Roy Miller
* Juska Savolainen
* Abdou Razack Traoré
* Michael Jamtfall
* Dario Zahora
* Jo Sondre Aas
* Albert Berbatovci
* Pål André Helland

kan være noe for FFK der ?

jeg ville gjerne sett en Alexander Lund Hansen i FFK drakt igjenn

Abdou Razack Traoré er også en spennende spiller..

 

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 19 okt 09, 00:04

Opprinnelig postet av keiko99

jeg ville gjerne sett en Alexander Lund Hansen i FFK drakt igjenn

Hva skal vi med han? Skal vi først hente inn enda en keeper vil jeg ha en klar forsterkning..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 okt 09, 00:07

dem kampene jeg så Alex spille så er den noe jeg kaller kvalitat, men vi har alle forskjellige meninger, men da må en av våre som vi har i dag bort da, for 3 keepere kan vi ikke ha mener jeg

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 okt 09, 00:11

Opprinnelig postet av keiko99

for 3 keepere kan vi ikke ha mener jeg

Vi bør absolutt ha tre keepere i stallen.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 okt 09, 01:39

ok da henter vi alex Smile

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 okt 09, 07:41

Skal vi hente keeper vil jeg hente inn en litt eldre som ikke er tenkt som førstekeeper. Neste år vil jeg satse fullt og helt på Lasse.

Vi trenger ett anker også, er denna Savolainen god nok?


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 19 okt 09, 08:28

Hvis jeg ikke tar hel feil,så har vel Savolainen slitt med skader??  Har sjeldent sett han i aksjon eller på benk hos RBK... I såfall ikke no innertier hos trønderene..

Og om jeg tar feil med skader,så kjøpte de hvertfall katta i sekken Wink

Tipper han ender opp i Tampere igjen...

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 19 okt 09, 10:33

SAvolainen var så vidt jeg vet et kjempetalent. Men dessverre har skadene ødelagt for han. Såfall må vi håpe han når gammelt potensiale.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 19 okt 09, 11:04

Traore og Lund Hansen er absolutt interressant. Skal vi selge Wallace (som nok fremdeles budsjetteres med) trenger vi en ny vback. Traore kan ikle rollen som vback og vving i Nordlies 4-3-3.

Lund Hansen er en meget god keeper som trenger å spille regelmessig, han og Staw kan konkurrere hardt om keeperplassen, mens  Braathen leies ut med mulighet til å kalles tilbake ved skader på Hansen eller Staw. Økt konkurranse, gir økte prestasjoner sies det. Det stemmer ikke for Staw og Braathen som begge skuffet i år. Især Staw har tatt et steg tilbake. Dog er jeg alt annet enn imponert over Kennys inntreden i laget.....

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24