Tippeligarunde 27
Runden sparkes i gang nå med Godset mot Glimt.
Heia uavgjort!
Knuty
Ble medlem: 28 mar 05
Lagt til: 03 okt 09, 17:18
Endret: 03 okt 09, 17:21
Endret av: Knuty
Der var godset i ledelsen. 1-0, selvmål av Rønning.
Og 2-0, Nordkvelle.. Da er vel den kampen avgjort.
2-0 nå, dette går mot hjemmeseier....
---------------------------
Adecco 2010
2-0. Nordkvelle.
Fredd
Går mot en forventet hjemmeseier. Mtp på kamprogrammet til Godset kan det bli ekstremt vanskelig å sikre plassen uten via kvalik for oss. Glimt har fullstendig ramlet sammen, og mangler fullstendig innsats, tro og vilje til å lykkes etter 0-2 scoringen. At de mister Rønning og han vbacken (oduro?) til neste kamp har ingen betydning, de erstattes greit av Lædre Bjørdal og Forko/Imingen.
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Oduro er venstrekant. Erstattes vel av Daniel Stensland, som har hatt et småfriskt innhopp.
Lot meg ellers imponere av Andrè Hanssen. Meget spillende midtbanespiller. Alltid godt orientert, med gode valg og en bra pasningsfot. Tror han kan bli bra for Glimt i årene fremover.
Hansen har kun kontrakt ut sesongen, og blir neppe med Glimt ned i Adeccon. Tror Bodø Glimt rykker rett ned. En mann for ffk?
Om han er bosman etter sesongen, er dette virkelig en spiller å prøve seg på etter min mening. Er nok ikke noe videresalgspotensial, men er i en fin alder til å prestere i kort fremtid. Tipper vel også han har et greit lønnsnivå hvis Glimt klarte å få tak i ham.
Er det du eller Tom Nordlie som prater nå Lemmy?
Du så ikke for deg meg ønske en "gammel" spiller, nei? :-)
Sannheten er at vi ikke klarer oss uten. Vi må ha et lag med en fin miks av gamle og eldre, norske og utenlandske. Når Hanssen holder et bra nivå, så er det heller ikke noe i veien for å ha 4-5 spillere som ham på laget.
Synes bare det hørtes så veldig Tom ut.
Men hvis André Hanssen kommer tilbake til godt gammelt slag kan han være en mann for FFK. Han fyller forresten 29 år i januar, og det er egentlig en fin alder.
Jeg er derimot skeptisk til å hente han, han har en skrekkelig skadehistorikk. Jeg synes heller ikke han holder noe høyere nivå enn feks Gashi. Jeg ble heller ikke så imponert over han i dag, mulig du så noe som jeg ikke så. En annen grunn til at jeg ikke ønsker han er at han garantert vil forlange høy lønn pga at han har vært utenlandsproff i Nederland. Jeg synes også vi bør konsentrere oss om spillere under 25 år med videresalgspotensiale.
Jaja, nå tror jeg faktisk FFK må ta 9 poeng for å komme foran Godset på tabellen. Vi får håpe LSK og AaFK går på trynet så det holder resten av sesongen.
Veldig enig i mye av det du skriver, Plankekæll.
Jeg kjenner lite til Hanssen, og veit forholdsvis lite om skadehistorikken hans også. Om han har en tendens til å bli skadet er jo saken en helt annen..
Jeg syns ikke han spilte en glitrende kamp til 10er på børsen, men jeg så igjen kvaliteter som jeg savner i FFK og norsk fotball generelt. Han virket god til å plassere seg, godt orientert og med en god pasningsfot. Tror han holder et mye høyere nivå enn Gashi. Har også hørt at han har spilt fra de forrige kampene for Glimt.
Jeg er enig i at vi bør konsentrere oss om spillere under 25. Men vi kan ikke kun ha det. Vi må ha en miks.
Odd leder 2-0 over Molde i en underlig kamp nesten uten målsjanser. Svindal Larsen har fått gult kort og må sone karantene i Frstad. Dokken soner selvsagt også karantene. Lekven er også kun ett gult kort fra suspensjon, så et kort på ham i 2 omg vil redusere Fagermos valgalternativer på midtbanen vesentlig!
Det finnes mye mer spennende spillere i Glimt enn André Hanssen. Har har én veldig god sesong i Tippeligaen før han uventet ble solgt til Nederland hvor han stort sett har gått skadet eller spilt reservelagsfotball i flere sesonger. En habil og middels god sliter etter Tippeligastandard, men overhodet ikke noe vi bør hente inn. Spennende spillere i Glimt som kunne vært fristende å vurdere: Johan Lædre Bjørdal, Mounir Hamoud, Anders Konradsen og Anders Karlsen.
Stoni
Ble medlem: 08 aug 08
Lagt til: 03 okt 09, 19:31
Endret: 03 okt 09, 19:33
Endret av: Stoni
Synd at Odd ser ut til å ta Molde idag. Dermed har Stabæk ekstra mye å spille for i morra. Kan ta sølvet og må holde Odd på avstand for å ikke bli nr.4.
Æsj. Vi trenger ikke møte ett supertent Stabæk når vi trenger tre poeng:(
"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!
Anders Karlsen er et lokalt talent som ikke spiller mye TL fotball, hvorfor skulle han gå til FFK? Er ikke aktuell for A-laget. Ser heller at vi henter inn unge talenter fra eget fylke. Konradsen er grei, men ikke fryktelig spennende. Glimt har spilt 4-3-3 i en årrekke og spilleren vil våre "ferdigskolert", men tror ikke talentet er godt nok til at FFK skal svi av cash på ham.
Hamoud hadde en horribel kamp i Drammen, ikke med framover, svak defensivt, svak posisjonering som gir 0-2 og et negativt kroppspråk. Virker lite forballklok og utviklingen har stanset opp brått for Hamoud. Var en spiller jeg selv hadde sansen for tidligere, men tviler nå på at han vil heve FFK. Både Shabani og Askar kan bli solide høyrebacker neste sesong. Samt har vi Valencia og muligens Lala som høyrevinger neste sesong. Askar kan også flyttes frem.
Lædre Bjørdal er den klart beste av disse spillerne, problemet her er hans unike evne til å gå skadet nesten hele sesongen, får en kamp i ny og ne, men blir litt som Ledley King i Spurs...
Jeg for min del konkluderer med at ingen av disse burde være aktuelle for FFK.
Opprinnelig postet av Stoni
Synd at Odd ser ut til å ta Molde idag. Dermed har Stabæk ekstra mye å spille for i morra. Kan ta sølvet og må holde Odd på avstand for å ikke bli nr.4.
Æsj. Vi trenger ikke møte ett supertent Stabæk når vi trenger tre poeng:(
Hvis Molde hadde vunnet mot Odd, ville Stabæk gått inn mot kampen med visshet om at de MÅ ha 3 poeng for å holde liv i sølvdrømmen. Og av den grunn ville vi møtt et like tent Stabæk lag. Men om FFK gutta ikke er 110% motiverte har ikke TN og gjengen gjort en god nok jobb inn mot matchen. Frykter at vi blir overkjørt ala borte mot TIL og Godset.
Haha, jaggu klarer ikke Storbæk å pådra seg gult kort i sin første duell i kampen! Da er enda et midtbanealternativ ute mot FFK...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23