Husk meg
Brukernavn
Passord

Dominic Adiyiah i VM U20

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 12 11

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 okt 09, 11:00

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Gardarson

http://www.fifa.com/u20worldcup/awards/index.html

Synd vi ikke fikk se nok av ham i den rødhvite drakten.

Er synd det ja, men han imponerte ikke når han fikk prøve seg. Har heller ikke imponert i de ffk2 kampene jeg har sett, men har ofte blitt brukt på midten..

Trur ikke han passer i norsk fotball dessverre, så får håpe for han sin del at han blir solgt nå ja.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 okt 09, 11:35

Opprinnelig postet av ffkmufc

Trur ikke han passer i norsk fotball dessverre, så får håpe for han sin del at han blir solgt nå ja.

Hva i all verden baserer du dette på? Det at han stort sett har spilt sentral midtbane, og løst det bra, på 2. laget er nok bra for skoleringen hans.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 okt 09, 11:52

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hva i all verden baserer du dette på? Det at han stort sett har spilt sentral midtbane, og løst det bra, på 2. laget er nok bra for skoleringen hans.

Det er sikkert bra for skoleringen hans, men at det har blitt løst bra til enhver tid vet jeg ikke. Dominic og Martin sentralt har vært sykt lettvekt, og mot de fysisk sterkere lagene i 2. divisjon har de virkelig fått kjørt seg, med den konsekvensen at forsvaret med junior- og guttespillere har fått store problemer på grunn av manglende dekning foran seg.

Offensivt derimot har han nok bidratt fra den posisjonen.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 17 okt 09, 11:58

Opprinnelig postet av Holters

Det er uvirkelig at en liten gutt bosatt i Fredrikstad tar hjem de to gjeveste prisene fra en VM-turnering... Hvor mange TL-spillere har i det hele tatt vært i nærheten av noe slikt?

Bare å ønske Dominic Adiyiah lykke til videre i karrieren, han blir selvsagt solgt nå...

Kudos til Joacim Jonsson som hentet denne perlen til klubben.

Synd vi ikke fikk se nok av ham i den rødhvite drakten.

Det er da minst like uvirkelig at en 20 åring i verdensklasse ikke er god nok for FFKs a-lag.

En stor tommel opp til de som hentet ham til FFK, ja. Og et like stort spørsmålstegn til dem som ikke har funnet ham god nok. Det må da være rimelig klart at Adiyiah er langt bedre enn Tarik var da han fikk spille samtlige kamper for FFK , og ble legendarisk før han hadde scoret 10 mål for klubben.

Men som situasjonen er nå er det vel bare å glede seg over at verdens beste 20 åring i alle fall kan skaffe sårt tiltrengte kroner i FFK kassa, selv om man ikke har klart å finne plass til ham i laget.

---------------------------

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 17 okt 09, 12:08

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Holters

Synd vi ikke fikk se nok av ham i den rødhvite drakten.

Er synd det ja, men han imponerte ikke når han fikk prøve seg.

Så får man også inntrykk av at kriteriet for å bli funnet god nok for FFK er at man imponerer alle totalt i senk umiddelbart.

Det er lett å tenke at hvis spillere som Drogba, Kaka, Christiano Ronaldo og Wayne Rooney hadde vært på prøvespill i FFK som 20 åringer så hadde ikke en eneste av dem blitt funnet god nok, eller verdt å satse på.

Er redd det blir pinlig i fremtiden å måtte svare for at storspilleren Adiyiah var i FFK som 20 åring men ikke ble funnet god nok.

---------------------------

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 okt 09, 12:32

Kan man ikke også tenke seg at Dominic faktisk ikke har prestert i nærheten av sitt beste i Fredrikstad? Det kan ha med trivsel, dårlig integrering (som FFK er beryktet for, tross alt), og mange andre faktorer. At han plutselig presterer på et høyere nivå når han er blant venner i et kjent miljø bør være en tankevekker.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 okt 09, 12:34

Uansett så har vel VM bevist at Adi ikke har stagnert i FFK, snarere tvertimot....


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 17 okt 09, 13:51

FFK står nå garantert overfor et vanskelig valg. 
1: Selge nå og dermed sitte igjen med en pen gevinst. Man bør kunne få minst 10 mill for denne spilleren nå.

2: Takke nei til de tilbudene som vil komme, beholde ham til neste sommer og satse på at han er med i VM troppen. Det vil overraske meg stort om han ikke får en plass på VM laget. Med suksess også der, Ghana kan faktisk gå meget langt i Sør Afrika, vil markedsverdien bli atskillig høyere.

Det er selvfølgelig flere faktorer som spiller inn, slik som hva budene blir på og hva spilleren selv vil. Ikke sikkert han har vondt av et år til i FFK, dersom han får spille.

Jeg mener at om vi har råd, bør vi vente. Det er selvfølgelig en risiko om han IKKE skulle bli tatt ut til VM, men det finner jeg svært usannsynlig. Det hadde vært veldig moro med en FFK spiller i VM.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 17 okt 09, 14:12

Nå håper de på  50 mill for Dominic... hehe, det hadde vært no det men...

 

 

---------------------------

Heia FFK


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 17 okt 09, 14:24

30 ville vært optimistisk. Markedet er ikke så bra for tida.    10-15 bør være mulig da.  

United var tidlig ute på M.B Diouf og ga en overaskende høy pris Wink    Det er fortsatt klubber med penger og amisjoner som tør å satse på det usikre.      Så det er lov å være optimistisk

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 17 okt 09, 16:23

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Det er da minst like uvirkelig at en 20 åring i verdensklasse ikke er god nok for FFKs a-lag.

Han har vel ikke fylt 20 år engang. Synd at vi ikke har fått sett han mer i FFK drakta, og at han aldri fikk den tilliten han hadde fortjent hvis han forsvinner i vinter.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 okt 09, 17:22

Tror faktisk at journalisten i Dagbladet har rett. Norsk TL er IKKE stedet for en spiller av Dominic sin klasse.

Nivået er for svakt, for mye "gampefotball", spring og kjemp og for lite om intet fotballspill. MAZO spiller i Domenic sin klasse passer ikke inn i vår TL.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 19 okt 09, 14:00

Ifølge F-B har PSG, Valencia, Sampdoria og Feyenoord lagt inn bud på Dominic. Lag representert fra 4 store ligaer i form av Frankrike, Spania, Italia og Nederland. Ser for meg at Nederland eller Frankrike vil være et rimelig steg på veien for Adiyiah, men bryr meg egentlig ikke så mye sålenge klubben selger dyrest mulig (forutsatt at Dominic vil dit selvsagt)! Helt utrolig å skulle tjene så vilt på en spiller som ikke anses god nok for norsk TL!! Det faktum gjør nok også at markedsverdien synker noen millioner. 20-30 mill hadde vært fantastisk!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 19 okt 09, 14:21
Endret: 19 okt 09, 14:23
Endret av: Per Egil

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 19 okt 09, 14:30

Nå er det kanskje på tide å ta fram utsagnet til den populære Henriksen om " at det er som å vinne i lotto". Tenker selvsagt på Dominic sin innsats i U-20 VM. Nå skal pengene inn på konto først, men regner det som sikkert at Dominic forsvinner. Kommer ikke over at en slik spiller ikke er god nok for FFK.

Med tanke på FFK sin mildt sagt elendige ungdomspolitikk er jeg glad hvis Dominic forsvinner. Å ødelegge en slik spiller vil jeg ha meg frabedt FFK!


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 19 okt 09, 14:43

Hvor store muligheter er det for at han får ta del i neste års vm? da kan jo markedsverdien eventuelt øke ytterligere.

---------------------------

med ffk til champions league!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 19 okt 09, 14:48

Klubben trenger penger nå. Verdiøkningen skal være sikker, og stor, for at det skal lønne seg å vente. Selg så fort som mulig!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 19 okt 09, 15:34
Endret: 19 okt 09, 15:35
Endret av: Plankehue

og hva om han gjør det dårlig i det vm som kommer? eller blir skade og blir fotball innvalid?

 

Selg NÅ, men ikke for hva som hels. 20- 30 mil :D hadde vært en fin sum:P

 

Bytte han og Tarik??? med at FFK får salgs prosenter på vidre salg av Dominic.


sveinung

Knøttespiller
Ble medlem: 01 apr 04
Innlegg: 58

Lagt til: 23 okt 09, 10:08

Er det noen som vet om Dominic er tilbake i Fredrikstad; om han er aktuell for kampene mot Molde og Lyn? 

---------------------------

LUPUS LUPUS


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 23 okt 09, 10:12

Han er fortsatt i Ghana i følge dagens Fredriksstad Blad (papir). Vet ikke når han er tilbake heller

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 12 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24