Husk meg
Brukernavn
Passord

Tabellsimulator

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 29 sep 09, 11:36

Gjorde et forsøk jeg også, dvs flere varianter, og kom frem til at "Worst case scenario" er kvalikplassen, og at vi slåss med Godset og LSK om å unngå denne.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 29 sep 09, 12:31

Drømmetabellen: Wink

BRH - http://www.brigaderodhvit.com

jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09

Lagt til: 29 sep 09, 12:40

Slik jeg ser det med den tabellen jeg la inn så er det en skjebnekamp mellom godset og glimt kommende helg. Dersom glimt tar poeng så havner vi på plassen over kvallik. Dersom godset vinner så havner vi på kvallikplassen. Det beste er selvsagt uavgjort mellom disse.

Men uansett så har denne tabellen fortsatt svært mange usikkerhetsmomenter. Det kanskje aller største er i førsteomgang hva som skjer med Lyn. Før den ballen er lagt død så kan man egentlig simulere seg blå i trynet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 29 sep 09, 12:41

Det betyr at etter denne serierunden kan vi glemme europacup neste år. (Før runden kunne vi teoretisk tatt 4. plass, om jeg ikke tar feil. Det ville gitt plass i kvalifiseringen til Europa League hvis Molde vinner cupfinalen).

Jeg har også lekt litt med simulatoren. Kommer fram til at Glimt rykker ned med tre-fire poengs margin og at det blir veldig jevnt mellom oss og Godset om å unngå kvalikplassen.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08

Lagt til: 29 sep 09, 13:41

Det laget som kanskje har de vanskeligste kampene igjen er Lillestrøm!  Bortekamp mot et Sandefjord lag som er vanskelige å slå hjemme, hjemmekamp mot et Brann som kjemper om Europaspill og Bortekamp mot Molde i siste runde!

Skal ikke se bort ifra at de skal slite med Lyn nå på søndag heller! Drømmescenarioet må jo da bli at søpla fra Lillestrøm rykker ned! 

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 29 sep 09, 14:02

ikke glem at brann har lett for og hjelpe andre klubber... bare se kampen mot Aalesund der brann tryna med 3-0 tap og det er flere bunn lag brann har slitt mot... jeg er ikke optimist der... FFK har også det meget tøft program. Odd. forsatt mulighet til en pall plass.. stabæk kjemper om og beholde den eller knappe inn på molde som også FFK møter.. så vi har nok mulig like tøft som LSK

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 29 sep 09, 15:22

LSK vil pryle Liin på søndag, alt annet vil være et stort sjokk, tror ikke de rykker ned- dessverre.

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 01 okt 09, 08:52

Vi har altså igjen tre av lagene som kjemper om medaljene (mer realistisk er det å si at Stabæk og Molde kjemper om sølvet, og at Odd og Brann slåss om fjerdeplass som gir Europa hvis Molde vinner cupfinalen). På ingen måte enkelt. Heldigvis har vi to av dem hjemme, og de to har vist synkende borteform i det siste.

Molde har tre strake bortetap (mot Viking, VIF og Tromsø) og sist de vant borte i serien var i Bodø i julil.

Odd har tapt mot Godset og Brann i serien og var tafatte mot AaFK i cupen, og har i tillegg tapt to hjemmekamper i det siste (mot Stabæk og LSK).

Begge disse har vi gode muligheter til å slå - og jeg står fast på at én av disse er nok til å holde Glimt bak oss om vi slår Lyn. Slår vi begge, pluss Lyn, så går vi garantert klar av kvaliken også.

LSK har riktignok vanskelige kamper, men husk at Sandefjord kommer til å ha null og niks å spille for når LSK skal dit. Det samme kan bli tilfelle for Molde i siste serierunde.

- Benjamin Franklin

jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09

Lagt til: 01 okt 09, 10:08

Jeg tror det holder med seier i siste kampen mot Lyn. Selv om vi skulle tape de andre.

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 02 okt 09, 08:32

Det er rimelig det, for Glimt har igjen to bortekamper de neppe tar poeng i (mot Godset og Stabæk), og hjemmekampene mot TIL og Odd er heller ikke plankekjøring, så det er fullt mulig at de må nøye seg med tre-fire poeng. Da slipper vi unna direkte nedrykk med én seier.

Men skal vi slippe unna kvaliken må vi nok ha minst sju poeng, for Godset har også en kamp mot Lyn (tre sikre poeng) samt kampen mot Glimt (stor sjanse for tre poeng) og en hjemmekamp mot Viking (som har lite å spille for, Godset kan meget vel vinne denne også).

Skulle Godset og Glimt spille uavgjort på Marienlyst, da ser det lysere ut og jeg tror vi unnslipper både direkte nedrykk og kval om vi tar fire-fem poeng til.

I tillegg har AaFK litt vriene kamper igjen før de møter Godset i siste serierunde, så med litt flaks er vi i en situasjon hvor vi med seier mot Lyn vil gå forbi enten AaFK eller Godset i siste runde, avhengig av resultatet på danskebåten.

Men vi går da for tolv, gjør vi ikke?

- Benjamin Franklin

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 02 okt 09, 16:00

Her er fasiten for de som ikke greier å vente:

1 Rosenborg 30 23 7 0 76
2 Molde 30 16 7 7 55
3 Stabæk 30 14 9 7 51
4 Brann 30 14 7 9 49
5 Odd Grenland 30 11 10 9 43
6 Viking 30 10 11 9 41
7 Tromsø 30 10 10 10 40
8 Vålerenga 30 12 4 14 40
9 Sandefjord 30 9 10 11 37
10 Start 30 9 10 11 37
11 Aalesund 30 10 7 13 37
12 Fredrikstad 30 10 5 15 35
13 Lillestrøm 30 8 10 12 34
14 Strømsgodset 30 8 7 15 31
15 Bodø/Glimt 30 7 9 14 30
16 Lyn 30 2 11 17 17

Sarpsborg ryker ut i kvalikken mot Godset, desverre får man si..

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23