Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - LSK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 sep 09, 10:26

Det ble jo noe skubbing i etterkant av hendelsen. Er vel mer sansynlig at det gule kom pga det. Sier seg vel nesten selv at han ikke fikk gult for å jage en ball....


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 sep 09, 10:28
Endret: 27 sep 09, 10:29
Endret av: Lemmy

Det tror jeg han gjør, Plankekæll, for det er akkurat det som står. ;-)

Jeg syns det var to strenge gule kort. Det første får han for å kjefte på Éverton i en situasjon der jeg godt kan forstå at han blir forbannet. Det andre får han for å kjefte på linjedommeren etter slutt. Om dommeren bruker skjønn, gir han aldri det røde kortet der.

Angående situasjonen med Éverton, så hadde jeg blitt forbanna om en LSK-spiller hadde gjort det. Skjønner også om noen LSK-fans er irriterte over den. Likevel så mener jeg han opptrer helt okei. Siden ballen går via Søgård er det helt greit å presse, etter min mening. FFK lå under, LSK var fornøyd med resultatet og Éverton ville vinne. Søgård kunne jo faktisk begynt spillet igjen selv også..

Jeg har sett mange situasjoner som dette før, og aldri sett på det som usportslig..


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 27 sep 09, 10:28
Endret: 27 sep 09, 10:29
Endret av: solano2

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Flemastro

Opprinnelig postet av Lemmy

Forresten: ffksupporter.net: -Supersvenske ga pusterom

Er det noen som virkelig mener at Steinar Pedersen fikk 2 ufortjente kort?

Klarte du å lese det utifra kamprapporten til Lemmy?

"Dette resulterte i hans andre ufortjente gule kort for dagen, og marsjordre etter kampslutt."


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 sep 09, 10:31

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 sep 09, 10:51

f-b.no: Terje Høili i perlehumør etter FFKs viktige seier

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 27 sep 09, 10:58

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Flemastro

Opprinnelig postet av Lemmy

Forresten: ffksupporter.net: -Supersvenske ga pusterom

Er det noen som virkelig mener at Steinar Pedersen fikk 2 ufortjente kort?

Klarte du å lese det utifra kamprapporten til Lemmy?

"Dette resulterte i hans andre ufortjente gule kort for dagen, og marsjordre etter kampslutt."

Oi, dette klarte jeg glatt å overse.

Begge kortene var soleklare. Nok en gang er jeg fullstendig uenig med mr. Kjølstad.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 27 sep 09, 11:12

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg syns det var to strenge gule kort. Det første får han for å kjefte på Éverton i en situasjon der jeg godt kan forstå at han blir forbannet. Det andre får han for å kjefte på linjedommeren etter slutt. Om dommeren bruker skjønn, gir han aldri det røde kortet der.

Hvordan kan du si at du skjønner hvorfor Pedersen blir forbanna og samtidig si at Everton ikke gjør noe feil? Etter kampen oppsøker jo Pedersen Øvrebø for å skjelle han ut, og da er det klart gult, det vet Pedersen all den tid han har gult fra før av.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 sep 09, 11:16

Fordi jeg mener at det ikke var usportslig, men jeg kan skjønne at andre mener det.

Som LSK-spiller hadde jeg blitt irritert over å tape så sent i kampen. Pedersen går bort til assistentdommeren og skriker noen ord til ham. Idiotisk, javel, men i frustrasjon. Han står ikke lenge og skriker, men det er et spontant utbrudd.

Syns det da er meget strengt å gi ham gult kort, spesielt når han har ett fra før. Her mener jeg Øvrebø burde sett an situasjonen, og latt være å gi det røde.

Men selvfølgelig, han har sikkert regelverket på sin side. Jeg mener derimot at han med hell kunne brukt litt skjønn.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 27 sep 09, 11:19

Skjønte ikke helt linja til Øvrebø denne kampen. Gjennom hele kampen (men spesielt i starten) så lot han veldig mye passere, og la lista veeeeldig høyt. Men samtidig så ga han også veldig enkle gule kort, deriblandt Barsom og Éverton. Nesten så frispark ga gult


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 27 sep 09, 11:27

Opprinnelig postet av Lemmy

Syns det da er meget strengt å gi ham gult kort, spesielt når han har ett fra før. Her mener jeg Øvrebø burde sett an situasjonen, og latt være å gi det røde.

Pedersen sier rett ut at linjemannen vant kampen for FFK. Det mener jeg er en "kjøpt og betalt"-kommentar som fortjener kort. Øvrebø har god kommunikasjon med linjemannen etterpå der det ser ut som han spør han "var det det han sa?", og linjemann (assistentdommeren som det så jålete heter) nikker.

Det første gule er også klart, han tar en Usain Bolt-spurt bare for å skjelle ut Éverton. Det i seg selv er nok for å få gult. Når han da i tillegg er med i tumultene etterpå med småknuffing er det ikke noe å si på det.

Men sånn alt i alt synes jeg dommer Øvrebø hadde en ganske svak kamp.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 27 sep 09, 11:28

Opprinnelig postet av ffkmats

Skjønte ikke helt linja til Øvrebø denne kampen. Gjennom hele kampen (men spesielt i starten) så lot han veldig mye passere, og la lista veeeeldig høyt. Men samtidig så ga han også veldig enkle gule kort, deriblandt Barsom og Éverton. Nesten så frispark ga gult

Det gule kortet til Barsom virket på meg litt merkelig. Det så ut som om han ble dyttet inn i Eriksen. Men hvis han ikke ble dyttet var det jo et soleklart gult kort.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 sep 09, 11:33

Nei, han sier at de tapte kampen på grunn av ham. Altså på grunn av en feil han gjorde. Stor forskjell... Kan ikke se at det ligger noen "korrupsjons-anklager" der.

Om det skal gis gult kort for å løpe og kjefte på spillere, tror jeg Barsom hadde fått rødt kort hver eneste kamp han hadde spilt. Og han er ikke den eneste. Skulle Bakke hatt rødt kort for å kjefte på Kovacs etter det skandaløse målet hans i Skien? Det skjer i nesten hver fotballkamp at spillere løper for å kjefte på hverandre. Kan ikke skjønne hvorfor dette skal kvalifisere til gult kort.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 27 sep 09, 11:44

What's the difference?? Tullete gjort av Pedersen uansett, og fortjent rødt kort tilslutt.

Vi blir ikke enige. Men den fair play-holdningen din synes jeg er skremmende. Håper ikke dere yngre spillere blir lært opp til å oppføre dere slik som Éverton gjorde? Hadde det vært så forbanna vanskelig å la islendingen sparke ut ballen uten å blande seg?? Nei! Da burde han også få lov til det. Jeg hadde også sagt min klare mening til Éverton etter denne situasjonen, for er det noe jeg misliker er det juks og fanteri. Om jeg hadde fått kort kan godt hende.


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 27 sep 09, 13:00

steinar pedersen sier: "jeg mener en fredrikstad-spiller var i klar offside før målet."

jeg har ikke sett noe repriser. er det noe hold i dette? andersson fikk vel ballen fra en lsk-spiller som taklet askar? det lå muligens en spiller i offside da andersson skjøt, men det var ikke i nærheten av keeper.

---------------------------

med ffk til champions league!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 27 sep 09, 13:15

Det var oppspillet mot Gardar fra Barsom han snakket om. Jeg har bare sett kampen i reprise på TV2 Sport, og der var det ikke noen god reprise på situasjonen. Gardar lå innenfor Pedersen hvertfall, men mulig Kippe lå innenfor og opphevet offsiden. Det er umulig å si om det var offside utifra TV-bildene. Mye mulig NRK har bedre bilder. Dette skjer kanskje ti sekunder før ballen ligger i nettet.

Du har helt rett i det du skriver, men som sagt skjedde dette før det du beskriver helt korrekt.

 


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 27 sep 09, 15:08

Jeg vil ikke gå videre inn i den diskusjonen her, men bare kort oppsumere hvorfor jeg mener "Etter kampen" artikkelen av Kjølstad er den beste i år;

- Hele artikkelen bærer preg av edruelighet, det er en ytterst sjelden egenskap i fotballbyer som Bergen, Trondheim og Frstad etc. Flott av vi kan nyte 3poeng, men laget må glemme kampen og se mot Stabæk - supporterne også.

- Legitim kritik av egne spillere, inklusive Barsom som proviserte meg til nye uante høyder igår, burde fått karantene etter denne matchen, makan til overdrivelse og kaste seg ned i enhver situasjon. Slik oppførsel passer ikke inn i FFK.

- Kjølstad får med de minste detaljene i kampen, som f.eks. Evertons fantastiske returløp på 100meter i det 89min! Det hersker stor uenighet angående kvalitetene til gutten, men innsats det har brasilianern - en glimrende førsteforsvarer.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


plænken

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 36

Lagt til: 27 sep 09, 16:19

Må si jeg satte stor pris på Mathias Andersson sin feiring i går. Flott å se en målscorer som feirer borte hos noen av sine mest trofaste supportere (plankehaugen). Skal selvfølgelig være lov til å feire andre steder på banen,men det er en ekstra fin guest ovenfor supporterne å feire der etter min mening.

Har et spørsmål som jeg håper noen har mulighet til å svare på. Har FFK sitt treanerteam noen på tribunen under kamp. Er jo ikke alltid like lett å se alt som man bør få med seg nede fra linja. Spesielt ikke med tanke på at trenerbenken til FFK minner svært mye om en skyttergrav. Etter min mening synes jeg det hadde vært fint som trener å både ha en og to på tribunen som kunne gi meg tilbakemeldinger om eventuelt justreinger,plasseringsproblemer på spillere,presshøyde og store rom.

Mobilkontakt og headsett er jo ofte brukt i andre idretter.

Vi har jo et stort trenerteam. Hehe.

---------------------------

plænken


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 28 sep 09, 13:28
Endret: 28 sep 09, 13:29
Endret av: Husgutt

Deilig med sutrete romerikinger..

 

Fra forumet:

"PS! Jeg hater virkelig FFK. Det finnes kun en positiv ting å si om hele klubben, og det er at de har fin stadion. Publikum består av idiotsjåvinistiske frpere og rånere, mens spillerene er sutrete drittkjerringer som legger seg ned om noen puster på dem, mens de spiller gris med tjuvtriks og etterslengere selv. Fysj, for en drittklubb! Rykk ned, der dere hører hjemme. Det er koseligere i Sarpsborg!" "

 

Det er noe galt, når folk fra Jessheim og Skedsmo anklager andre for å være rånereLaughing

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 28 sep 09, 16:27

Opprinnelig postet av Husgutt

Deilig med sutrete romerikinger..

 

 

 

Det er noe galt, når folk fra Jessheim og Skedsmo anklager andre for å være rånereLaughing

  Også morsomt når man tenker på at i Fredrikstad var en av de få stedene i Norge der FRP gikk tilbake.Smile


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 28 sep 09, 19:32

Og at vi spiller grisete og IKKE Lillestrøm... Haha.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3