Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK - desperat pengejakt for å kunne betale lønn

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 25 sep 09, 00:21

Håper ingen grøthuer blir med på neste emisjon.

---------------------------

Signer TKK.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 25 sep 09, 00:39

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Liraren

Det som er for jævelig, det er at vi må sitte med Henriksen som problemløser her. Henriksen kan ikke bli sparket. Da er det brått 3 sportsdirektører som er under lønningsposten til FFK.

Nå så...

Det er vel ikke noe verre nå under Henriksen enn det har vært tidligere. Klubben var teknisk konkurs før Morgan kom, men da solgte man halve stallen til Fredrikstad spillerinvest for 20 millioner og reddet klubben. I fjor (Henriksen ble ansatt 1/11) valgte man å bruke store deler av inntektene som tilhører regnskapåret 2009 (sesongkort, etc), da man slet med likviditeten. Klubben har hatt for vane å leve fra hånd til munn, og jublet hver gang etterlengtede utbetalinger fra TV-avtaler og lignende dukket opp, slik at man kunne betale forfalte regninger.

Sånn sett skal faktisk Henriksen ha litt ros for å ta et oppgjør med denne kulturen og forsøke å snu trenden. Det er ikke han som skal ha skylden for det økonomiske uføre klubben har havnet i.

 

Henriksen har ansvaret for kjøpene av valencia og Andersson, pluss ansettelsen av Nordlie. Selvom investorene la ut mye av pengene, har FFK betalt mye. Når FFK har budsjettert med spillersalg (som ikke bli gjennomført) da er det hodeløst å investere i nye spillere/trener(e).

Dette har Henriksen hovedansvaret for!

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 sep 09, 00:42

Og hvordan hadde hylekoret vært hvis det ikke hadde skjedd noe?


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 25 sep 09, 01:53

var det ikke spiller invest som betalte spilleene? Valencia og Anderson


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 25 sep 09, 01:55

men begynner å bli lei alt det kaoset som har vært i år.

Og det virker som alle vill vår kjære klubb alt vondt her i verden.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 25 sep 09, 03:08

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Holters

Betryggende drift? Dette er galskap!

Det mest betryggende er at det er galskap satt i system. For det er ingen tegn til å ville lære. Ingen tegn til forbedringer. Hvis klubben hadde hatt en leder med ryggrad hadde han sagt før vi ansatte Tom og panikk-handla spillere:

Herved er X av dere permittert. Herved er Y av dere sittende på oppsigelse - dette så vel spillere så s om ledere og øvrige ansatte. Gitt klar og tydelig beskjed til de som må og skal finne seg noe annet å gjøre. Funnet frem til en håndfull juniorer og FFK 2-spillere som kunne tatt ansvar og som ville blø for drakta. Gitt en lokal helte-trener jobben - eller støttet og beholdt - gjerne han vi hadde mens Grönis var sjukemeldt.

Men nå? Nye lønnsforpliktelser på 3 millioner i året som kan følge oss ned...

Ganske glad det ikke er du som styrer klubben, kontrakter..hørt om det? Lokal helte-trener? Hvem er det?? Lasse Trulsen da eller? Er det mulig..,,

Funnet en håndfull juniorer og FFK 2 spillere som kunne tatt ansvar og blødd for drakta??? De blør jo ikke for drakta når de spiller på juniorlaget eller 2.laget. Juniorlaget gjør det jo ikke akkurat bra om dagen, ei heller FFK2. Så hvem skulle "berget" FFK da mener du?

Kanskje dere som driver siden her skal starte egen klubb? For dere vet jo alt best. Og lurer nesten på om dere er en person, for maken til samstemthet har jeg ikke sett før. Dere er jo aldri uenig om noe...annet enn at ledelsen må bort.
Og tror dere at ledelsen består av kun Henriksen, for han er jo skyld i alt.

Hvis bare TKK hadde blitt, da hadde lommeboka vært stinn av gryn og vi hadde ligget på toppen av tabellen.

Men hvem skal da inn? Hvem vil inn? Man må jo faen meg være selvpiner hvis du tar ett lederverv i klubben her i Fredrikstad. '

FORENKLING - er stikkordet for ffksupporter.net

Alt er bare sååå lett å rydde opp i. År med vanskjøtsel er ikke noe problem å få bukt med. Avtaler gjort av tidligere ledelse er bare til å bryte, no problem.

Det er greitt at man skal si fra når man synes klubben er på feil vei, men det går enn tynn grense mellom å være kritiker og motstander. Dere i FFKSupporter?  spiller rollen som nyttige idioter for TV2 og de andre nedrykkskandiatende ved å holde slike saker levende med deres massive kritikk. For spillerene blir jo ikke akkurat mer motivert og mindre anspente.

Synes dere nå skal tone dere ned og heller melde dere for tjeneste for klubben ved neste generalforsamling.

 

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 25 sep 09, 08:24

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

(...) dere vet jo alt best.

Litt hårsår og ømme tær sånn midt på natta? La meg utdype litt, ettersom ting sitter litt langt inne for noen og enhver.  

Kontrakter:

Det er faktisk slik i arbeidslivet at kontrakter kan sies opp. Ansatte kan sies opp. Ansatte kan permitteres. Det skjer stadig vekk i de fleste bedrifter. Og ja, ved oppsigelse må man ta en kostnad, men er det bedre å betale 24x100.000 for en toårskontrakt for en spiller som er sur, gretten og vrang og som ikke engang klarer å spille allright på 2. laget fremfor å la spilleren gå gratis og kompensere lønn for f.eks. 4 måneder? Problemet blir først meldt stort og synlig når man har et (overraskende) likviditetsproblem og ikke vil være i stand til å ta kostnadene med å rydde. Da blir det gjerne slik at man hele tiden må tisse litt mer i buksa for å få tilbake litt varme.

Dersom man hadde hatt økonomisk styring på et tidligere tidspunkt, kunne klubben tatt nødvendige grep for å redusere kostnadssiden tidlig (nok?).

Jeg vet ikke hva som har skjedd i forhold til å redusere driftskostnadene i klubben siden virkeligheten har innhentet klubben, men jeg har iallefall sett andre klubber redusere lønningene til spillere, ledere og ansatte - det har jeg ikke sett i Fredrikstad.

Lokal helte-trener:

Ja, kanskje Trulsen kunne vært en ok trener for å jobbe FFK sakte ned i 3. divisjon for å begynne på nytt...  Men jeg skulle nok formulert meg annerledes: Vi burde kanskje hentet inn en trener som har lav profil, lavt lønnskrav og ingen sign-on fee.

Når det gjelder lokale spillere og det å komme seg opp fra f.eks. 2. divisjon, vil jeg bare si at jeg tror mesteparten av årsaken til at FFK ikke klarte å rykke opp tidligere ikke hadde noe med spillerne i seg selv å gjøre, men hele kongstanken om at FFK hele tiden, selv i sumpa i 2. divisjon, var bedre enn det virkeligheten var. Det var - om mulig - like mye krangling og fraksjonsdannelser på den tid, slik jeg kan huske. I tillegg ble det brukt penger over en lav sko den gang også... Bilavtaler, osv.

Skal man første rydde, så må man rydde skikkelig og sørge for at hele klubben (fra "vaskedama" til "slipsdirektøren") har en felles forståelse av verdier, mål og ansvar - ala Janne Carlzons fantastiske snuoperasjon med SAS.

Vi vet alt best:

Hvem er dette "vi", egentlig. Oss 5-6 personer som har blitt moderatorer på forumet?  Det er hyggelig å se at folk mener vi har så mye makt, ettersom makten er i pennen i det offentlige rom og ikke i korridorene til klubben i vårt hjerte.

Men ja, jeg tror virkelig det å starte en ny klubb fra bunnen av ville vært en veldig god løsning. Da kunne man sluppet 20 års inngrodde problemer og nedarvede sannheter om hvem i Fredrikstad som "betyr noe" for klubben, fordi de har putta på penger ved gjentatte anledninger.  Men nei, det er ikke bare slik at vi klager på alt heller. Jeg skal ikke snakke for de andre, men jeg tror Henriksen har gjort en helt ok jobb - forholdene tatt i betraktning.

TKK:

Hvorfor trekke frem TKK? Jeg er på ingen måte den som har kjempet (hardest) for TKK. Men det er klart "jeg" i form av danielsander har sluttet å opphøre og er forhøyet til et "vi" som inkluderer Holters og alle andre skribenter og mods her inne. Wink

Nei, TKK hadde ikke reddet FFK fra den bedrøvelige situasjona klubben er i. Jeg er fortsatt av den oppfatning at en filosofi om å fokusere på yngre spillere og å kvitte seg med relativt sett dyre spillere uten salgspotensiale ville vært en BEDRE løsning for klubben både på kort og lang sikt. Men når vi ser hvor stort avvik det er mellom budsjettet som ble vedtatt for 2009-sesongen og det økonomiske resultatet, tror jeg selv ikke en ryddesjau i januar/februar ville løst problemene våre. 

Resten av innlegget:

Jeg skal ikke ta for meg resten av det du skriver, om hvem som skal inn og at vi forenkler alt og bedriver massiv kritikk som nyttige idioter for TV2, osv. For jeg synes det blir feil fokus.

Jeg vil bare utfordre deg om å gi innspill og svare på noen spørsmål og formuleringer, som jeg også (delvis) tok opp i en annen tråd:

1. Hva er det positive som har skjedd i klubben siden desember 2008? Eller de siste 12 månedene?

2. Hvem mener du har ansvaret for det økonomiske uføret klubben er inne i? Og hvordan har det oppstått?

3. Hvordan mener du det økonomiske problemet skal løses?

4. Hvordan skal FFK kunne drives godt og fornuftig på lang sikt?

For vi er kanskje nyttige idioter, men vi tør iallefall åpne kjeften og peke på feil og svakheter. Som f.eks. at det er galskap å balansere et regnskap med spillersalg, iallefall når prospektene for salg er begrenset til en spiller (som selvsagt ble skadet...).

Jeg utfordrer herved kritikerne av kritikerne til å bidra gjennom å delta i debatten om saken fremfor å ta mannen fremfor ballen...

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 sep 09, 08:36

Opprinnelig postet av Per Egil

Opprinnelig postet av FFK1903

Mulig jeg tar feil, men trodde det var følgende:

Klubben mister profflisensen: Klubben tvangsflyttes ned i tredjedivisjon, eller var det andre?

Klubben går konkurs: Klubben må starte på bunnen av ligasystemet. 7. divisjon?

Stemmer. Mister man lisensen blir man flyttet til den øverste ligaen som ikke krever lisens, altså 2. divisjon. Går man konkurs må man starte på bunnen.

Det er ikke klubben som går konk, men Sport ASA. Denne modellen med driftsselskap er nettopp for å forhindre at klubben blir lidende. Hvis Sport ASA går konk og erstattes av ett annet driftsselskap som klubbems generalforsamling godkjenner, og som innfrir lisenskravene så er dette grei skuring i utgangspunktet. VIF gjorde dette for noen få år siden. Timingen kan kludre det til. Hva med solgte sponsoravtaler, sesongkort osv? November ville nok passe best!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 25 sep 09, 11:04

Vårt kjære FFK,  teknisk konkurs, hvordan kan det være mulig?

Etter min mening, ene og alene, på grunn av forferdelig dårlig ledelse over flere år. Selv etter opprykket og en mangedobling av inntekter, fulle tribuner og et næringsliv som hang seg på, har ikke FFK hatt orden i sin økonomi. For meg vitner det om fullstendig inkompetanse av de menneskene som har blitt ansatt for å håndtere tildels store pengestrømmer. Kortsiktig tankegang, dyre lønninger, mangel på planlegging holder på å spise opp klubben som en hissig kreftcelle innen i fra. 

Helt fra klubben var en amatørklubb har dårlig ledelse og dårlig økonomi fulgt klubben som en mare, finnes det virkelig ikke kompetente ledere i denne byen? Eller er det viljen det står på? Man begynner virkelig å undre.

Det mest skremmende er at om ikke klubben hadde hatt Terje Høili som en snill hjelper så hadde FFK vært konkurs for lenge siden, det er et paradoks når klubben faktisk har hatt store inntekter.Har noen skremmende eksempler på det jeg mener er forferdelig inkompetanse:

- Klubben skriver under på en avtale med Værste og er henrykt over å få en "gratis stadion", før de en stund senere går til sak mot Værste fordi de mener at de betaler for mye og at de er "lurt". Enden på visa er at FFK taper så det suser og at det kommer frem at alt er gjort slik det var skrevet under på. Vet klubben hva de skriver under på? Har de som skriver under på  vegne av klubben noen som helst kompetanse på avtaler/kan lese?  

- Man ansetter Morgan Andersen med fullt ansvar for spillerkontrakter og alle fullmakter, enda Morgan var under full etterforskning for dokumentforfalskning av nettopp spillerkontrakter. Da Morgan Andersen blir dømt mister han jobben i FFK. Hvordan er det mulig at en mann misstenkt for bedrageri i Lyn skal få ansvar for det samme i FFK som han hadde i Lyn. Burde ikke han vært fritatt for spillerkontrakter etc så lenge etterforskningen pågikk?

- Klubben skriver av alle ting under en "speideravtale" med Estland på en million pr år? Estland er vel ikke akkurat fotballens mekka. Hvis det ikke er skjult lønn til Piroja som pr idag tjener under halvparten av sine lagkamerater selv om han er den beste, så er det skremmende. Ikke et talent er kommet til klubben på bakgrunn av denne avtalen.

- Selv om klubben har mange bosmannspillere som er bekymret og tenker på fremtiden sin, så går administrerende direktør ut i media og sier at situasjonen er som om man har vunnet i lotto?. Man trenger vel ikke å være hjernekirurg for å selv vite at dette ikke akkurat er motiverende i en spillergruppe og at dette får spillerne til å yte ekstra for klubben uansett profesjonalitet.

- Hvordan har det seg at klubben nå i en desperat situasjon for å redde plassen henter inn en av norges dyreste trenere og en "benkesliter" fra Odd ( Alex Valencia ) og en alt for dyr Mathias Anderson. Uavhengig av om Høili betaler for spillerne så sitter klubben faktisk igjen med lønnen. Det er jo helt på tryne, da de faktisk ikke er bedre enn dem vi har idag. Vi har brukt mange millioner på spillere som ikke er umiddelbare forsterkninger. Hvordan kan klubben gjøre dette i sin vanskelige økonomiske situasjon? Hvorfor ikke feks hente inn en KTE fra Moss på en kortsiktig løsning som kanskje hadde kostet klubben 600 000 kr istedet for Nordlies millionlønn + assistent + fee til Kongsvinger. Finnes uansett mange dyktige billigere trenere.

- Klubben klager på minskede publikumsinntekter. Enda klubben har et belegg som er et av de beste i tippeligaen målt utifra tilskuerkapasitet. Forventer virkelig markedsavdelingen at man skal ha fullt stadion hver gang? Er man så naiv? Selv om vi har vært en nedrykksklubb i år, så strømmer folk til stadion. Faktisk mer enn det jeg hadde trodd.

- Vi sliter på midtstopperplass, men lar allikevel Gerbrandt gå før sesongen er over enda vi hadde mange skader før han dro.

- Klubben budsjetterer med spillersalg. Enda dette er høyst usikkert og vi pr idag etter Wallace sin skade ikke har noen hete salgsobjekter...

- Man glemmer å sjekke om at oppholds - og arbeidstilatelsen til Wehrman er i orden...

Listen begynner å bli litt vel lang etter min mening, kunne bare fortsatt. Hadde dette vært hvor som helst ellers i næringslivet hadde dette fått store konsekvenser, men ikke i FFK. Klubben kan ikke regne med at Høili gang på gang vil hjelpe til og bruke mange millioner på et evigvarende rot. Mitt forslag er følgende.

- Jeg mener at det første som må skje er at klubben kutter kostnader i administrasjonen og eventuelt sier opp personer der. Bør også se på kostnaden ved FFK College og nytten av dette.

- Styret i samråd med Runar Henriksen blir enige om at han fratrer etter sesongen uten etterlønn. Det som er vært fremvist av ledelse bør ikke være bra nok til en " fallskjerm".

- Man bør prøve å reforhandle en ny kontrakt med Tom Nordlie, den kontrakten han har idag er for høy i den situasjonen klubben befinner seg i, dette gjelder også etterlønn.

- Bør vurdere å kvitte seg med Lars Tjernås da klubben ikke har råd.

- Bør se på kostnader i FFK Event/FFK Web tv.

- Bør reforhandle avtalen om stadion. Bør legge seg litt flate for å få til en bedre avtale. Værste er heller ikke tjent med at FFK går konkurs.

- Bør ta en prat med kommunen og NFF og vise at de fremover vil drive mer profesjonelt og legge frem en plan.

- Bli en mer åpen klubb overfor den normale supporteren i gata som når KTE var i klubben

Dette tror jeg kan være en start.

 

 

 

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 sep 09, 11:13
Endret: 25 sep 09, 11:18
Endret av: Willy René

Tid for ettertanke

Dagen derpå, hva skjedde i går egentlig ?

Hele fotball-Norge kastet seg over "nyheten" om at FFK var "teknisk konkurs", attpåtil uttalt av et styremedlem i FFK som er konkursadvokat. TV2 med saftige krigstyper, smitten brer seg til alt av media og diskusjonsfora i hele landet. SENSASJON!!!! Kom og les!, hør!, gled dere!, klag og syt! Gleden brer seg hos en del sarpinger og mossinger som hovmodig og med skadefryd uttaler at, ja, dere er ikke bare klar for Adecco, det går nok rett ned i 7. div. det her!

Men...., hva var det av nyheter som kom fram i går egentlig ?

-  at FFK kun fikk inn 5 mill i emisjon og ikke 20 ? Nei!

-  at Wallace har gått skadet og at man ikke fikk inn budsjetterte inntekter på spillersalg ? Nei!

-  at tilskuertallene har dalt og inntektene falt på grunn av det ? Nei!

-  at klubben ønsker å utvide Frstad kommunes garanti for 10-mill.-lån til 31.12.2010 ? Nei!

-  at Sport ASA styrer mot et gigantunderskudd ? Nei!

De eksakte budsjett- og regnskapstallene var forsåvidt nye, men ikke uventet. (Bra budsjettert egentlig, helt ned på kronenivåWink)

Verdsettelsen av spillerstallen er jo en nyhet og beløpet kan nok diskuteres, FFK`s andel på 30 mill er nedskrevet til 10 mill ettersom jeg kunne se. Om det er reelt med en reserve her på 20 mill kan ikke jeg vurdere, jeg kjøper ikke eller selger fotballspillere i det daglige, men at verdien er satt lavt i regnskapet kan ikke klubben kritiseres for.

Også stod Henriksen, Alle syndebukkers mor eller syndebukkenes syndebukk fram og svarte på spørsmål fra media. og alt han sier blir selvfølgelig veid og funnet negativt av de fleste. På enkelte diskusjonsfora så har han også blitt tillagt ansvaret for FFK`s dårlige økonomi, et ansvar som mest sannsynlig ligger noe tilbake i tid og skyldes andre personers feilvurderinger og handlinger.

Og så kjøper man fri Nordli, kjøper to kantspillere, og av de fleste applauderes dette til å begynne med, men nå kritiseres man for å forsøke å gjøre grep for å redde klubben fra nedrykk. Panikkhandling ?, ja, muligens, men fasiten får vi tidlig i november. Det hører med til historien at brorparten av kostnadene med dette står investorgruppen for. Og så er det enkelte supportere som faktisk ønsker en konkurs eller et nedrykk for å "bygge klubben opp fra bunnen av igjen" og få skiftet alle de udugelige personer i styre og administrasjon. Et nedrykk vil sannsynligvis lamme FFK i flere år.

La administrasjonen nå få ro, la operasjonen med å friskmelde klubben økonomisk fortsette. Er FFK det første tippeligalaget som har framlagt halvårsregnskapet allerede ? Er det ikke positivt at de etter all sannsynlighet fremlegger et riktig regnskap og til en fornuftig tid selv om tallene er helt for j-vlige? Jeg venter i spenning på halvårsregnskapene til f.eks. B-G, TIL, Start og Godset.

Nå konsentrerer jeg meg ihvertfall om kampen på lørdag, og drømmer om.....

-  overlevelse

-  økonomisk forsvarlig drift, klubben friskmeldt i 2011-2012

-  mer bruk av norske talenter, talentutvikling i samarbeide med f.eks. Trosvik som Tarik ønsker

-  avvikling av Estlandavtalen og mer positiv omtale av FFK i fremtiden.

Vi kan nok ikke regne med at klubben snarlig vil være uavhengig av eksterne investorer, på sikt så bør det være et mål. Hvis det derimot kommer inn en slant i disse krisetider så beklager ikke jeg det.

Når det gjelder Henriksen så tillegger ikke jeg ham allt ansvar for alt det negative som har skjedd, han tiltrådte 01. november i fjor og har en formidabel ryddejobb foran seg. At han har hatt noen uheldige kommentarer overfor media er så sin sak, bl.a. "lottosaken" som nok ble formulert noe dumt. Men det han mente i denne saken er jeg 100 % enig i, det var jammen godt at disse dyre spillerne ikke hadde flere år igjen av kontrakten sin.

Men klubbens tabbekvote er nok brukt opp, noe bør gjøres administrativt for å få en organisasjon som fungerer, og hvor man fanger opp ting, ref. Wehrmansaken, Egentlig nok av saker å plukke fram men de er kjente fra før.

Vel, nå har jeg stilt fram hode, så det er bare å hogge ivei.

 

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 25 sep 09, 11:22

Sirkus FFK fortsetter.

(http://www.dagbladet.no/2009/09/25/sport/fredrikstad/tom_nordlie/fotball/tippeligaen/8283726/)

---------------------------

Drømmekamp: FFK - Leeds på Stadion! (Event. Leeds - FFK på Elland Road)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 sep 09, 11:25

Opprinnelig postet av Lars 29

Mye bra 

 

Men, jeg synes løsningsforslagene dine er kortsiktige.

For det første mener jeg man bør ta tak i den kostnaden som er betydelig, og som man kan gjøre noe med på relativt kort sikt. Det er spillerlønninger. Klubben bør etter min meneing selge dyre spillere, og i større grad bruke egne ungdommer. Derfor bør man heller styrke FFK College(selv om dette ikke har gitt mye resultater så langt), enn å svekke det.

Når det er sagt så er det nærmest en selvfølge at en "bedrift" som har den omsetningsøkningen som FFK har hatt, får likviditets problemer. Løsningen er oftest emisjoner der det kommer nye eiere som tilfører egenkapital. Dette har ikke skjedd i særlig stor grad, og derfor har også klubben relativt stor eierandel i Sport ASA sammelignet med andre TL klubber.

Det du skriver om avtalen med Værste er jeg enig med deg i. Men, i tilfellet gerrbrand hadde nok ikke klubben noe valg.

Hovedårsaken til at så mange av TL klubbene har havnet i et økonomisk uføre er rett og slett spillerlønninger. Vi supportere skriker hele tiden etter forsterkninger, klassespillere og spisser som scorer mål. Og klubbene kjøper over evne for å trekke publikum og sponsorer. Jeg tror også vi må innse at det er her klubbene må bli mer nøkterne. Det er ikke administrasjon og talentutvikling som suger pengene ut av klubbkassene. Det er spillerne, heltene våre. Tøfft men sant.

At Henriksen leder en bedrift som nærmest er teknisk konkurs, bare to månder etter at han vant i lotto, taler vel for seg. Han møter seg selv i døra hele tiden. men han har mange å dele skylden med når det gjelder Sport ASA sin økonomiske situasjon pr i dag.

Sport ASA budsjetterte nok med spillersalg for å få budsjettet til å gå opp. Kostnadene lå der og var lite å gjøre med. Det gjaldt nok bare å finne noe å fylle inntaktssiden med slik at ble någenlunde balanse. Selv om det var lite realistisk.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 25 sep 09, 12:16

Hahaha!!!

Henriksen forteller at det kan være aktuelt å si opp ansatte. Kan?! Om man tar en titt på de ansatte i administrasjonen ser man at det hadde holdt med en brøkdel av det antall ansatte man har der i dag.

Lurer på hvor ledelsen har vært "flinke" til å kutte kostnader. Mindre skriftstørrelse på utskrifter? Printe på begge sider av arkene? Gjenbruk av binders?Tongue outMoney mouth

---------------------------

Signer TKK.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 sep 09, 12:30

Opprinnelig postet av RuneT

Sirkus FFK fortsetter.

(http://www.dagbladet.no/2009/09/25/sport/fredrikstad/tom_nordlie/fotball/tippeligaen/8283726/)

Dette er vel første kapittel i boka "Enehersker og kong Nordlie i FFK".

Hvor lang tid gikk det? Tre uker før han begynner å gape og skrike i media?

Dette blir "morsomt" fremover, jeg kan nesten ikke vente.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 25 sep 09, 12:47

Opprinnelig postet av Plankekæll

Dette er vel første kapittel i boka "Enehersker og kong Nordlie i FFK".

Hvor lang tid gikk det? Tre uker før han begynner å gape og skrike i media?

Dette blir "morsomt" fremover, jeg kan nesten ikke vente.

Han sier, "Gi meg en pengesum, så skal jeg bestemme om det blir 20 eller 22 spillere". Tror du at han mener at han bestemmer hvor mye penger han bruker? Nei, det er jo selvfølgelig snakk om at Nordlie skal gjøre prioriteringer sånn at han med samme pengebruk som ved 20 spillere, har 22 spillere. Og det er jo selvfølgelig naturlig at han bestemmer den sportslige satsinga for a-laget når han har alt ansvar for det sportslige også. Jeg er sjeleglad hvis kun Nordlie bestemmer over det sportslige, mens jubelidioter som Henriksen holder seg unna. Nordlie har tross alt en god del mer kompetanse på det sportslige enn noen i administrasjonen (som det forøvrig virker som ikke besitter noen kompetanser på noe som helst plan).

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 sep 09, 12:52

Og det første han trumfer igjennom er følgende:

  1. Gymlærer Hanssen
  2. Alex Valencia
  3. Mattias Andersson

Hvis denne Nordlie skulle fått en sum penger i hånda hadde han hatt råd til å ha sånn ca 8 spillere i stallen. Han henter inn kun overbetalte, gamle, halvdårlige nordmenn. Slik har han alltid holdt på.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 25 sep 09, 12:52

Henriksen kan holde seg langt unna det sportslige. Holder vel at han ødelegger alt annet. La Tom Nordlie få ro. Hvorfor får ikke Tom en sjanse en gang?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 25 sep 09, 13:00

Opprinnelig postet av Plankekæll

Og det første han trumfer igjennom er følgende:

  1. Gymlærer Hanssen
  2. Alex Valencia
  3. Mattias Andersson

Hvis denne Nordlie skulle fått en sum penger i hånda hadde han hatt råd til å ha sånn ca 8 spillere i stallen. Han henter inn kun overbetalte, gamle, halvdårlige nordmenn. Slik har han alltid holdt på.

Trumfet gjennom? FFK hadde jo prøvd seg på alle mulige spillere i sommer uten hell, og Nordlie kom med ønsker som ville gjøre en 4-3-3 formasjon mulig, og det fikk han. Wow, en trener som bestemmer klubbens signeringer, den har vel ingen noensinne hørt før. Makan til frekkhet av treneren...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 25 sep 09, 13:00

Opprinnelig postet av Vitagen

Hahaha!!!

Henriksen forteller at det kan være aktuelt å si opp ansatte. Kan?! Om man tar en titt på de ansatte i administrasjonen ser man at det hadde holdt med en brøkdel av det antall ansatte man har der i dag.

 

Jeg fatter ikke at FFK ikke har kuttet folk i det administrative. Det var det første de gjorde i Start. Men i Fredrikstad er det adm som får sitte mens spillerstallen skal slankes. Det viktigste er jo at det blir fattet korrekte avgjørelser rundt bordene.

FFK fungerer ikke på noe som helst område om dagen. Kanskje vi skal prøve med flere folk i administrasjonen slik at ting kommer på rett kjøl?Tongue out

---------------------------

Fredd


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 25 sep 09, 13:04

Synes det Willy skriver her er meget fornuftig, og stiller meg 100 % bak disse meningene.

La oss nå for gudskyld ha et Tippeligalag i Fredrikstad også til neste år.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24