Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK ber kommunene om mer tid

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 sep 09, 07:36
Endret: 24 sep 09, 08:27
Endret av: denialsander

I juni fikk FFK innvilget en kommunal garanti på 10 millioner kroner. Garantien gjelder ut inneværende år. Ordfører Eva Kristin Andersen bekrefter nå overfor Demokraten at hun har en søknad på bordet der FFK ber kommunen om en forlengelse av garantien, slik at den gjelder ut 2010.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 26 sep 09, 09:47

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 sep 09, 13:25
Endret: 27 sep 09, 13:26
Endret av: Patrioten

Virker som kommunen vil hjelpe FFK, siden Stjernen fikk en lånegarnti på 5 millioner kroner mener ordføren at alle skal behandles likt. Og at FFK skal få en lånegaranti på 10 millioner kroner.

-Vi er opptatt av at FFK skal forbli en Tippeligaklubb og ikke skal gå konkurs sier Eva Kristin Andersen til TV2.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 27 sep 09, 17:36

men skal det sportslige gå ut over komunale ting. jeg jobber i helse sektoren og vi er på innsparing.

At mannesker som ikke bryr seg om sporten  skal få dårligere tilbud er ikke bra.

For min del er det samme, men det er mange andre som ikke bryr seg og trenger like mye hjelp som FFK.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 sep 09, 17:45
Endret: 27 sep 09, 17:52
Endret av: Patrioten

Men, synes du det er greit at Stjernen fikk hjelp og at de skal bruke mange milloner kroner på Tall Ships Races?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 sep 09, 17:46

Opprinnelig postet av Plankehue

men skal det sportslige gå ut over komunale ting. jeg jobber i helse sektoren og vi er på innsparing.

At mannesker som ikke bryr seg om sporten  skal få dårligere tilbud er ikke bra.

For min del er det samme, men det er mange andre som ikke bryr seg og trenger like mye hjelp som FFK.

Det er vel ikke snakk om å bevilge penger til FFK, men en lånegaranti. Kan ikke se at det tar penger fra noe annet i kommunen... Den problemstillingen kan bli aktuell dersom FFK ikke betaler tilbake til lånegiver som aldri er ment å være Fredrikstad kommune..


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 sep 09, 17:47
Endret: 27 sep 09, 17:48
Endret av: Knuty

Er det avtalt pant, eller andre 'covenants' i forbindelse med denne kredittrammen?


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 27 sep 09, 17:54
Endret: 27 sep 09, 17:54
Endret av: Plankehue

Opprinnelig postet av Patrioten

Men, du synes det er greit at Stjernen fikk hjelp og at de skal bruke mange på Tall Ships Races?

Problemer*?

Seff er ikke greit når noen får andre ikke. Jeg kunne ikke brydd meg meg midre om Tall Ships Races og jeg er ikke så intresert i ishockey eller så det bryr meg lite.

Nå er vi da inn på et fotball forum og som handler om FFK.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 27 sep 09, 18:00

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Plankehue

men skal det sportslige gå ut over komunale ting. jeg jobber i helse sektoren og vi er på innsparing.

At mannesker som ikke bryr seg om sporten  skal få dårligere tilbud er ikke bra.

For min del er det samme, men det er mange andre som ikke bryr seg og trenger like mye hjelp som FFK.

Det er vel ikke snakk om å bevilge penger til FFK, men en lånegaranti. Kan ikke se at det tar penger fra noe annet i kommunen... Den problemstillingen kan bli aktuell dersom FFK ikke betaler tilbake til lånegiver som aldri er ment å være Fredrikstad kommune..

Det som jehg skal fram til er at sport ikke er alt her i verden, selv om jeg vill ha likt det selv Tongue out

Det er andre ting som kansje må prioriteres foran sport og alt som er morsomt.

Jeg skytter  sikkert meg selv i leggen her inn nå jeg skriver ting som dette i dette forumet.


Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 27 sep 09, 19:37
Endret: 27 sep 09, 19:39
Endret av: Graarud

Men hvorfor skal FFK ha utvidet lånegaranti?

De har da hatt aldeles god nok tid til å bruke denne garantien, faktisk et halvt år da den gjelder ut 2009.

For å være helt ærlig synes jeg det er helt på trynet at Fredrikstad Kommune skal hjelpe en sporstlig klubb økonomisk da de uten tvil har skapt denne røra sjæl. Hadde det vært en skiklubb som hadde bedt om ti millioner i garanti hadde jeg sagt ned med en gang iallefall...

Som folk sier er dette en garanti, men med tanke på at FFK er i den situasjonen de nå er i hvor et lån på 10 millioner ikke vil garantere for at FFK ikke går konkurs er dette en sjanse å ta (for hvor skal vi få penger til å betale tilbake lånet?). Det er dumsnillt etter min mening at Eva Kristin skal ta denne sjansen.

Går FFK konkurs vil mest sannsynlig resten av idretten i Fredrikstad måtte leve uten de ti millionene!

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 sep 09, 19:47

Nå betyr FFK ganske mye for samfunnet her i Fredrikstad, så å sammenligne med en skiklubb blir vel feil. Alikevel skjønner jeg at det kan diskuteres om kommunen skal gjøre det...


Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 27 sep 09, 20:00

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nå betyr FFK ganske mye for samfunnet her i Fredrikstad, så å sammenligne med en skiklubb blir vel feil. Alikevel skjønner jeg at det kan diskuteres om kommunen skal gjøre det...


Selvfølgelig... Poenget var at jeg mener kommunen bør si nei. Men siden det faktisk er FFK som jeg har følelser for håper jeg at de sier ja...

Selvom all fornutft bør si noe annet ;-)

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 27 sep 09, 21:33

Opprinnelig postet av Graarud

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nå betyr FFK ganske mye for samfunnet her i Fredrikstad, så å sammenligne med en skiklubb blir vel feil. Alikevel skjønner jeg at det kan diskuteres om kommunen skal gjøre det...


Selvfølgelig... Poenget var at jeg mener kommunen bør si nei. Men siden det faktisk er FFK som jeg har følelser for håper jeg at de sier ja...

Selvom all fornutft bør si noe annet ;-)

 

EnigMoney mouth


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 28 sep 09, 00:37

Det er jo bare å gå seg en tur rundt i byn på kampdag så skjønner man hvor viktig klubben er for byen. FFK er en betydelig inntektskilde for servicebransjen og er en viktig markedsfører for Fredrikstad by.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 sep 09, 17:17

Rådmann sier nei til FFK

Rådmannen i Fredrikstad, Lasse Hansen anbefaler formannskapet å si nei til søknaden fra FFK om forlengelse av en økonomisk garanti.

http://www.demokraten.no/lokalnytt/article4611700.ece

Dette lover ikke bra.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 28 sep 09, 22:38

Rådmannen bor vel i Oslo og pendler frem og tilbake. Han er ingen Fredrikstad-gutt og har ikke de samme følelser for klubben og vet hvor mye den betyr for byen vår. Han blir helt sikkert tilsidesatt av politikerne som mer vet hva FFK betyr for byen.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 sep 09, 07:10

Opprinnelig postet av aavdst

Han blir helt sikkert tilsidesatt av politikerne som mer vet hva FFK betyr for byen.

Sikkert er det vel ikke. Men jeg må si det vil være litt spesielt at kommunen først gir en garanti, for så å nekte å forlenge den da den er ubenyttet ved forfall.

Jeg skulle forøvrig like å se politikerne som står frem og kaster den siste vanndråpen i den skakkjørte FFK-skuta så den synker. Det er faktisk valg om to år - og jeg har en følelse av at velgerne kan være langsinte i en sak som dette.

Bompenger, eiendomsskatt, og annet ræl - "bidrar" kommunepolitikere til å slå FFK konkurs vil det få politiske følger også - det er jeg rimelig sikker på.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 29 sep 09, 08:46

Hehe.. godt poeng. Ser for meg valgkampen før valget i 2011.

Partiene kommer med FFK-løfter og prøver å overgå hverandre. AP: Subsidiert "kulturarrangement" hver søndag 18:00 på stadion. FRP: Penger til spillerkjøp og utbedring av stadion. ... momsfritak, skattelettelse, alkoholservering på tribuna osv.

Etter valget sitter vi med lånegarantier vi leier ut til andre klubber, nytt toppidrettsgymnas på værste, ingen økonomiske problemer og ny ledelse:
   
      Adm. Direktør          Pressetalsmann                Trener               Sportsdirektør


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 okt 09, 14:13

- Alt for stor risiko rundt
FFK-garantien

http://www.demokraten.no/lokalnytt/article4621483.ece


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 03 okt 09, 18:49

Dette måtte jo komme sett i lys av FRID/Femtehjell sin uttalelse når Stjernen søkte kommunen om tilsvarende garanti  tidligere i år. Nå holder FRID seg ihvertfall til en linje, noe annet ville vært underlig....

 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f