Husk meg
Brukernavn
Passord

Stortingsvalget 14.09.09 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 sep 09, 20:45

stemmer ikke frp nei, men at frp er sååå skummelt og farlig osv osv.. Det blir for dumt..   Man må ikke høre på all propagandaen fra venstresiden..  og frp må jo uansett forholde seg til de andre partiene, er heldigvis ikke sånn at de får over 50% av stemmene..

 

DA hadde jeg blitt redd. hehe

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 15 sep 09, 09:07

Opprinnelig postet av Husgutt

stemmer ikke frp nei, men at frp er sååå skummelt og farlig osv osv.. Det blir for dumt..   Man må ikke høre på all propagandaen fra venstresiden..  og frp må jo uansett forholde seg til de andre partiene, er heldigvis ikke sånn at de får over 50% av stemmene..

 

DA hadde jeg blitt redd. hehe

Nå er det jo sånn at FrP sine økonomiske teorier ikke har blitt prøvd ut i praksis i Norge før. Men det er da ikke propaganda å si at det er en skummel tanke å kutte 20 miliarder i skatter, for så å håpe at dette stimulerer markedet til økt virksomhet som igjen generer med  avgifter og skatter på andre området. Dette kan funke, kan kanskje ikke funke.. Mange heller mot det siste.

Frp har ett poeng at vi kan jo bare bruke av oljepengene om det ikke funker, men det er et poeng jeg (og noen fler røde idioter) ikke er enige i.

All som snakker imot FrP er ikke leid, eid eller besatt røddjevler.

Vi snakker tross alt om mange morsomme saker, noen som husker FrP sin klimakonferanse?

---------------------------

hmm....


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 sep 09, 15:28

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Stemmer Venstre, bare synd at store deler av befolkningen ikke aner hva politikken til Venstre går ut på.

 

du var visst "eneste".. Faen, jeg er sur idag.. Jævla rødgrønnhælvete i 4 år til.. Jeg fatter ikke at så mange kan stemme på klovnen Stoltenberg, som er mer opptatt av å ha makt, enn å gjøre endringer til det bedre..

 

Har folk glemt de 467 skandalene de siste 4 årene?  Trodde folk på aps rygge løfter? argh.. blir lettere irritert..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 sep 09, 15:40

Synes det var virkelig flott av ikke egoismen og "lett varianten" av rasismen vant fram.

Eneste skremmende er at fortsatt vil fortsatt 1/4 av norges befolkining ha denne politikken og ca 15% er så regjeringskåte av de vil samarbeide med dette.

Gjentar: Har større forståelse med de som stemte DNSAP i perioden 1925-35 enn de som i dag kan stemme høyrepopulistisk i Norge.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 15 sep 09, 15:47
Endret: 15 sep 09, 15:49
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av Husgutt

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Stemmer Venstre, bare synd at store deler av befolkningen ikke aner hva politikken til Venstre går ut på.

 

du var visst "eneste".. Faen, jeg er sur idag.. Jævla rødgrønnhælvete i 4 år til.. Jeg fatter ikke at så mange kan stemme på klovnen Stoltenberg, som er mer opptatt av å ha makt, enn å gjøre endringer til det bedre..

 

Har folk glemt de 467 skandalene de siste 4 årene?  Trodde folk på aps rygge løfter? argh.. blir lettere irritert..

Problemet er at de borgerlige partier spriker mer enn en hore i Singapore.

De 4 partiene burde og skulle ha gått sammen om et reellt borgerlig alternativ for en flertallsregjering. Da hadde ikke Venstre kommet under sperregrensa, Venstres velgere har straffet partiet for ikke å hatt fokus på annet enn å skyve FRP ut i kulden, V har heller ikke profilert noen egne saker i valgkampen utover dette. V manglet noen få stemmer på 4 %, da ville de fått utjevningsmandater og de borgerlige et klart flertall.

Som man reder så ligger man, ikke sant Sponheim ?

Nå bør de borgerlige samle seg og akseptere at de er forskjellige. De må kunne samarbeide, da er det rom for kompromisser og politikken blir ikke ekstrem på noen måte. De RødGrønne har samarbeidet med det for øye å ha en flertallsregjering.

Folket har talt, og valgte fortsatt RødGrønt, og det er nok kun på grunn av at de borgerlige ikke kunne enes. Faktisk så fikk de borgerlige en overvekt i stemmer på landsbasis på 45000, men slik er valgordningen altså.

Ille nok at det ble rødgrønt, men heldigvis fikk vi ikke diktatorspirene Rødt på vippen.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 sep 09, 22:33

Hvorfor skal frp bestemme at V skal være med i regjering sammen med kokkos partiet. Noen som tror at SP ville gått i regjering med Rødt, hvis Rødt hadde blitt store? Stoltenberg hadde blitt statsminister uansett vil jeg tro, selvom det hadde blitt borgelig flertall. Og når det er sagt han er Norges klart beste politiker i mine øyne...


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 15 sep 09, 22:41

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Hvorfor skal frp bestemme at V skal være med i regjering sammen med kokkos partiet. 

 

Var det ikke V som bestemte da?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 15 sep 09, 22:57

http://www.youtube.com/watch?v=KmDGE6xlL6g   Kanskje ikke den mest saklige, men alvorlig morsom.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 sep 09, 23:00

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Hvorfor skal frp bestemme at V skal være med i regjering sammen med kokkos partiet. 

 

Var det ikke V som bestemte da?

Jo, men frp har tydeligvis store problemer med å akseptere det..


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 15 sep 09, 23:10

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Hvorfor skal frp bestemme at V skal være med i regjering sammen med kokkos partiet. 

 

Var det ikke V som bestemte da?

Jo, men frp har tydeligvis store problemer med å akseptere det..

Dette blir bare en tulledialog som jeg avslutter etter dette:

Det er kun en vei til borgerlig regjering, og det er samarbeide mellom partiene og kompromissløsninger. (Som de rødgrønne)

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 sep 09, 23:14

Sentrumregjering er nok den eneste muligheten til en Borgelig regjering. Hvis ikke frp og Høyre får 50%. Gud forby...


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 sep 09, 09:18

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Sentrumregjering er nok den eneste muligheten til en Borgelig regjering. Hvis ikke frp og Høyre får 50%. Gud forby...

Ikke noe gud forby på det ja takk det ønsker hjertlig velkommen. Da får vi kanskje orden på ting i landet her.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 sep 09, 09:23

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Sentrumregjering er nok den eneste muligheten til en Borgelig regjering. Hvis ikke frp og Høyre får 50%. Gud forby...

Sentrumsregjering ?

Med snart totalt utraderte småpartier/særinteressepartier ? Med en velgermasse på totalt ca. 16 %. Ha-Ha!

(Da tar jeg SP med, om de lenger kan ansees som et sentrumsparti er noe uklart)

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 sep 09, 09:58

Sentrum Høyre selvsagt....


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 sep 09, 10:00

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Sentrumregjering er nok den eneste muligheten til en Borgelig regjering. Hvis ikke frp og Høyre får 50%. Gud forby...

Ikke noe gud forby på det ja takk det ønsker hjertlig velkommen. Da får vi kanskje orden på ting i landet her.

Og det har vi ikke? Selvsagt kan ting alltid bli bedre. Men vær du sikker det skjer ikke med frp..


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 16 sep 09, 10:50

Spørsmålet er vel kanskje om Frp og sentrum står lengre fra hverandre enn Sv og sentrum gjør, i allefall mtp senterpartiet..

Sentrum skal vel kunne samarbeide begge veier, men Frp er jo langt den ene veien.. veldig lang, kanskje nesten rødt langt bare i motsatt retning. (min mening)

Jeg syns Venstre gjorde det helt klart, vi kan ikke samarbeide med Frp, dette skyldes Deres verdigrunnlag. Det er da ikke noe galt i det. Om Venstre veier det slik at det lille de hadde fått igjennom av sin politikk ikke veier opp hva Frp får igjennom av sin politikk som kræsjer med Venstre sine meninger. Venstre er jo et miljøparti, dette er en av deres to største kampsaker, man kan jo ikke si at det er et kjempefokus hos Frp.

Nei, hyll til Lars. Du står på ditt parti sine prinsipper. Mulig ikke alle velgere er enige med deg, men så lenge man er tro mot partiprogrammet gjør man jobben.

Krf har jo også ett årsmøte vedtak på ikke regjering med Frp grunnet for storeforskjeller i verdi.. Vanskelig å se hvordan det skulle blitt noe av noe borglig i denne omgang. Frp må kanskje moderere seg litt, ellers tror jeg ikke sentrum, og sterke krefter i Høyre vil være med.. 2013 ny regjering: AP, Senterpartiet og Venstre! Hurra!!

---------------------------

hmm....


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 sep 09, 11:39

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og det har vi ikke? Selvsagt kan ting alltid bli bedre. Men vær du sikker det skjer ikke med frp..

Nope vi har ikke orden på ting her i landet. Mye å ta tak i. Tro med med høyre og frp blir det orden på det i motsettning til den regjeringen vi har i dag som ikke gjør noe som helst


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 sep 09, 11:50

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og det har vi ikke? Selvsagt kan ting alltid bli bedre. Men vær du sikker det skjer ikke med frp..

Nope vi har ikke orden på ting her i landet. Mye å ta tak i. Tro med med høyre og frp blir det orden på det i motsettning til den regjeringen vi har i dag som ikke gjør noe som helst

Ja den økonomiske politikken går jo på skinner i England og USA.... Kan vel også ta med at det frie markedet var en suksess på Island...


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 sep 09, 12:40

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ja den økonomiske politikken går jo på skinner i England og USA.... Kan vel også ta med at det frie markedet var en suksess på Island...

 

Det er en grunn og en grunn alene til at vi ikke har fått de problemene man ser i de landene du nevner og det er olje. Oljen ene og alene har reddet oss gjennom denne krisen ikke noe annet.

Men nå er det ikke finanskrisen jeg snakker om jeg snakker om alle problemene med veier, skole, helse, eldre, politi. Det er her vi snakker om problemer og nå er norge i den unike situasjonen at vi faktisk har penger til å løse de. Så derfor bruk penga til å løse de problemene vi har i dag. 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 sep 09, 13:12

Joda, men olja kommer ikke å vare i all evighet, og penger trengs etter at du og jeg ligger i grava også. Alt skal også vedlikeholdes og betales i fremtida. Neppe lurt og pøse inn oljepenger og samtidig senke skatter og avgifter til skinnbeinet. Selvom Siv Jensen tror det er ministrene som setter renta, så er det faktisk ikke sånn, men dem kan påvirke små nyanser med en edruelig økonomisk styring. Og høye renter og inflasjon fører neppe til bedre velfed. Det forstår selvfølgelig Høyre, men neppe frp...



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24