Husk meg
Brukernavn
Passord

Sarpsborg i tippeligaen?

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 9 9

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 13 nov 09, 11:12

Utrolig masse gode poenger i begge postene dine spartasupporter, og jeg er fullstendig enig.

Pr dags dato har faktisk FFK masse å lære av sarpingene.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 13 nov 09, 12:35
Endret: 13 nov 09, 12:36
Endret av: schpa84

Jeg kan være enig i ditt syn om spillerutvikling i FFK, som må være Norges dårligste klubb på å ta vare på lokale talenter, desverre. Det jeg deriomot ikke er enig i er ditt syn på at Hoås, Røhn, Wiig og Bjørnar Johannesen har utviklet seg i Sarpsborg. Jeg mener at Hoås og Wiig fikk endel tillitt i  før de ble vraket, og jeg tror også at spillere utvikler seg mer i den øverste ligaen. Det er nok erfaringer de har tatt med seg videre og utviklet seg. Jeg vet at Røhn er sarping, men jeg tror nok at ffk har en del av æren for at han har hatt en positiv utvikling. Det er en vesentlig forskjell på å stråle i adecco og å stråle i tippeligaen. Se bare på Markus Ringberg. Han rula jo adecco, men ikke akkurat tippeligaen

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 13 nov 09, 12:37

Opprinnelig postet av Plankekæll

Utrolig masse gode poenger i begge postene dine spartasupporter, og jeg er fullstendig enig.

Pr dags dato har faktisk FFK masse å lære av sarpingene.

Hmmm, hvorfor flytter du ikke til sarp eller blir sarping?

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 13 nov 09, 12:57
Endret: 13 nov 09, 13:08
Endret av: guillermo

Opprinnelig postet av schpa84

Opprinnelig postet av Plankekæll

Utrolig masse gode poenger i begge postene dine spartasupporter, og jeg er fullstendig enig.

Pr dags dato har faktisk FFK masse å lære av sarpingene.

Hmmm, hvorfor flytter du ikke til sarp eller blir sarping?

 

Haha, nå må du gi deg schpa84?

Jeg er også fullstendig enig i at FFK har masse å lære av Sarpsborg, når det gjelder det å la unge talenter slippe til, satse på egne talenter istedet for å kjøpe spillere fra alle tenklige steder i verden. men det betyr vel for faen ikke at jeg er Sarpsborg supporter eller ønsker å bli sarping? Hadde du tatt av deg de rødhvite brillene, hadde du kanskje sett det selv?

 

 

---------------------------

Hvordan er det mulig å r*vkjøre en klubb så hardt i løpet av ett år, Henriksen?


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 13 nov 09, 13:02

Mange veldig gode poenger av Spartamannen. Har etterlyst dette mange ganger, det hele toppet seg når ffk henten kenny, og benket staw og bråthen. Ikke har Kenny stått særlig bra etter han kom heller! Håper det blir en kjempeopprydding i spillerstallen til året, men det blir det dessverre ikke med Tom Nordlie! Blir en fortsettelse med halvgode importer, og benking av talenter. dessverre...

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 13 nov 09, 15:34

Opprinnelig postet av schpa84

Opprinnelig postet av Plankekæll

Utrolig masse gode poenger i begge postene dine spartasupporter, og jeg er fullstendig enig.

Pr dags dato har faktisk FFK masse å lære av sarpingene.

Hmmm, hvorfor flytter du ikke til sarp eller blir sarping?

Jeg bor i Sarp. Men jeg er ikke sarping. Bra nok? Jeg holder heller ikke med verken Sparta, SFK eller Sarpsborg 08. Jeg holder derimot med FFK og Stjernen siden jeg er Fredrikstadgutt.

Sånn er det når man finner seg frue fra den andre byen, og får barn med den samme jenta.

Forøvrig trives jeg godt i Sarp. Men å begynne å fly i Sparta Amfi eller på Sarpsborg Stadion kommer jeg aldri til å gjøre. Smile


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 nov 09, 15:36

Opprinnelig postet av schpa84

Dersom man ønsker at Sarpsborg skal rykke opp vil jeg påstå at man ikke er noen fredrikstadpatriot. Ingen fredrikstadpatriot ønsker en sarping noe godt! spesielt ikke etter at de sendte oss ned i adecco. Jeg lar meg stadig sjokkere av dine synspunkter hotdream

Bryr meg ikke om hvor sjokkert du er.... Og Fredrikstadpatriot har jeg vært i 50 år, også på den tiden både FFK og Særp betydde noe i norsk fotball. Mister ikke gangsynet for detWink


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 nov 09, 15:44

Opprinnelig postet av schpa84

Hmmm, hvorfor flytter du ikke til sarp eller blir sarping?

Jeg bor på Jæren, så da mener du sikkert at jeg skal holde med Bryne og/eller Sandnes Ulf neste sesong da..?

Selv om det er noen som syns Særp08 var det beste av 2 onder når det gjaldt opprykk betyr ikke det at de heier på Særp08. Skal jeg spinne videre på tankegangen din så skulle jo en del ffksupportere her inne flytte til Kongsvinger da, siden de ønsket Kongsvinger opp i TL??


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 nov 09, 16:16

Opprinnelig postet av schpa84
Se bare på Markus Ringberg. Han rula jo adecco, men ikke akkurat tippeligaen

... men han er fortsatt den FFK-spillerene som har scoret flest mål på en sesong i Tippeligaen etter opprykket, da på et lag som lå var bunnlag nesten hele sesongen. At han fikk en dalende stjerne etter det kan man vel skylde litt på Drillo og det faktum at han "måtte" spille i Hamkam, som neppe er det ideelle stedet å blomstre.

Er enig i at jeg ikke tror Wiig og Hoås har hatt noen veldig fremgang etter overgangen fra Fredrikstad til Sarp 08. Det er vel snarere slik at de blir brukt mer riktig nå.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 13 nov 09, 17:13

Opprinnelig postet av FFK1903

Er enig i at jeg ikke tror Wiig og Hoås har hatt noen veldig fremgang etter overgangen fra Fredrikstad til Sarp 08. Det er vel snarere slik at de blir brukt mer riktig nå.

Med andre ord har de hatt fremgang. Wink


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 nov 09, 17:21

Opprinnelig postet av Plankekæll
Med andre ord har de hatt fremgang.

Nja... De har ikke blitt bedre sportslig, bare at de brukes riktig. Om en baker har jobbet som konditor i et bakeri i lengre tid, og brått får bakerrelaterte arbeidsoppgaver igjen. Har han da blitt en bedre baker? Neppe, han blir bare brukt riktig. Ferdighetene hans da han jobbet som konditor var nok akkurat like gode, men kom ikke til sin rett som konditor.

Har Hoås blitt en bedre fotballspiller av å spille midtspiss enn da han spilte ving og bekledde rollen som oppspillspunkt i Fredrikstad? Kvalitetene hans har nok alltid vært der, det er bare at de kommer mer frem nå. Han viser fremgang på banen, men det er ikke fordi han har blitt en bedre fotballspiller, tror jeg.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 13 nov 09, 17:25

Ikke godt å si egentlig.

Jeg tror faktisk Sarpsborg skal slite med å beholde både Hoås og Wiig. Det er interesse fra andre der ute. I hvertfall i følge de jeg har snakket med som følger laget tettere enn meg.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 nov 09, 18:50

Her har vi litt av essensen i spillere. Hermanni Vourinen ble misbrukt mens han var her er min mening. En langt bedre spiller en Gardar. Men Gardar fikk sin mulighet som spiss på FFK 2, og det fikk knapt Hermanni. Vi sløste rett og slett bort en spiller der.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 19 nov 09, 23:54
Endret: 19 nov 09, 23:55
Endret av: Plankekæll

Griseflaks for Kongsvinger.

En hel haug med sentrale spillere pådro seg svineinfluensa bare få dager etter oppgjøret mot Sarpsborg 08. Hadde dette skjedd et par-tre dager tidligere hadde nok mest sannsynlig S08 tatt turen opp i Tippeligaen.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 20 nov 09, 00:23

Opprinnelig postet av Plankekæll

Griseflaks for Kongsvinger.

En hel haug med sentrale spillere pådro seg svineinfluensa bare få dager etter oppgjøret mot Sarpsborg 08. Hadde dette skjedd et par-tre dager tidligere hadde nok mest sannsynlig S08 tatt turen opp i Tippeligaen.

Kan nok være en "opprykkseffekt" av mye intime feiringer -> fyll -> lavere immunforsvar.Wink

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 21 nov 09, 21:25

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Plankekæll

Griseflaks for Kongsvinger.

En hel haug med sentrale spillere pådro seg svineinfluensa bare få dager etter oppgjøret mot Sarpsborg 08. Hadde dette skjedd et par-tre dager tidligere hadde nok mest sannsynlig S08 tatt turen opp i Tippeligaen.

Kan nok være en "opprykkseffekt" av mye intime feiringer -> fyll -> lavere immunforsvar.Wink

Det er ikke immunforsvaret som bekjemper svineinfluensaen, det er derfor vi tar vaksinen slik at immunforsvaret skal kjenne igjen viruset og dermed bekjempe influensaen.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 nov 09, 00:46

Hoås fortsetter i Sarpsborg

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 9 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3