Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK - Vålerenga (24 serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 9 6

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 sep 09, 19:29

Opprinnelig postet av Lex

Jeg tør vedde mange penger på at Ramberg spiller.

Det gjør jeg ogsåSmile Kan vedde på at Gashi spiller også


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 05 sep 09, 22:16
Endret: 05 sep 09, 22:17
Endret av: ommb

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

 

Håper på :

Kenny

PAC     Ophaug     Piiroja     Wallace

Wass     Borges     Lala

Valencia     Everton     Andersson

For så vidt et greit lag, men jeg er litt usikker på om Lala vil fungere som en indreløper. Har sett han to ganger for FFK 2 i våres. Lala har definitivt offensive kvaliteter, men jeg tror de deffensive kvalitetene er for dårlige. I tillegg er han relativt veik.

På midtbanen der vil jeg mye heller ha Elvestad som sentral, Borges og Gashi som indreløpere. Tror Elvestad kan fungere veldig godt sentralt med de to som indreløpere! Lala kan heller spille ving i stedet for Andersson, hvis han ikke er klar. Men som andre sier her også, så er jeg temmelig sikker på at Ramberg spiller den kampen (på bekostning av Elvestad).

Som midtspiss vil jeg starte med Gardar og heller få inn på Everton etter hvert når vi leder 3-0, slik at det er en som kan holde på ballen.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 06 sep 09, 09:25

Javel, da blir det :

Kenny

PAC     Ophaug     Piiroja     Wallace

Wass     Borges     Gashi

Valencia     Everton     Lala

---------------------------

You`ll never walk alone...


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 06 sep 09, 10:04

noen som vet om Nordlie har bytta kaptein? Eller har Barsom fortsatt kapteinsbindet??

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 06 sep 09, 10:37

Tør nesten sette penger på at det er Ramberg som får kapteinsbindet også jeg ;)

---------------------------

Heia FFK


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 06 sep 09, 15:52

Opprinnelig postet av Lex

Tør nesten sette penger på at det er Ramberg som får kapteinsbindet også jeg ;)

Nordlie har vel uttalt seg positivt om Ramberg tidligere og sagt at han er en undervurdert spiller som han har sansen for. Det ligger vel i kortene at Ramberg får tillitt hos TN fremover.


freddy g-paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 06 sep 09, 22:59

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Javel, da blir det :

Kenny

PAC     Ophaug     Piiroja     Wallace

Wass     Borges     Gashi

Valencia     Everton     Lala

Er Wallace tilbake fra skade ?

---------------------------

Adecco 2010


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 sep 09, 00:29

Endelig er vente tiden over.. jubler dere ?

Dommer       Roy Helge Olsen, KRISTIANSAND S
Assistentdommer 1     Øystein Havig, BODØ
Assistentdommer 2     Roe Vidar Lien, ELNESVÅGEN
4. dommer     Steinar Friberg, ROLVSØY
Dommerveileder     Tore Hollung, GAMLE FREDRIKSTAD

Roy helge olsen.. Det skal vel være en av våre topp dommere, men jeg liker han ikke

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 08 sep 09, 08:12

- Jeg er usikker på hvilken døgnrytme Borges befinner seg i når han kommer tilbake. Han er aktuell som indreløper, spiss eller bak spissen. Men vi må kanskje teste ham ut på morgenen lørdag, sier Nordlie.

Her sier Nordlie det jeg har sagt hele tida. Borges blir ikke den sentrale, han må komme høyere i banen. Helst vil jeg se han som indreløper.

Så da kan dere slutte å sette opp Borges i midtenWink Den plassen er nok Ramberg sin, evt Barsom..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 sep 09, 10:05

Det er rett og slett sinnssykt deilig å lese at Wallace trolig er klar for et comeback. Mannen er viktig for FFKs offensive spill med sine løp og presise pasninger, samt han tilfører laget et ekstra angrepsvåpen med syke frispark.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 08 sep 09, 13:31

Får håpe han er bedre nå enn han var på våren. Men helt enig, han er veldig viktig for vårt offensive spill, spesielt pga sine gode pasninger. Pasningsføtter er ikke akuratt noe det kryr av i forsvarsrekka vår for tida..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 sep 09, 23:09

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 08 sep 09, 23:16

Med dette friskt i minnet, kan det bli en opplevelse ja :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 sep 09, 00:15

hehe jeg vet.. derfor jeg gleder meg

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 09 sep 09, 12:29

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av ffkmufc

Ramberg er den eneste alternativet på sentral midtbane i 4 3 3. Eller vi har Elvestad, men han er fortsatt ett stykke unna TL spill.. Så Ramberg bør bli den sentrale.

Hvorfor er Ramberg det eneste alternativet?

Det går an å bruke Gashi som et rent uromoment/terrier i den rollen også, en fattigmanns Gattuso. Ankeret må ikke for enhver pris være en spillende midtbanestrateg. Tidligere i år da Ramberg og Gashi spilte sammen i en toer på midten, så har jo stort Ramberg tatt den offensive rollen (gått på løp), mens Gashi har tatt seg av det defensive, selv om rollefordelingen ikke alltid har vært like tydelig som med Wehrman på banen (flatere firer).

Greit, Ramberg er flink til å lese spillet og bryte foran, men jeg bare ser for meg at han blir for veik og puslete i den rollen. I tillegg har han akkurat fremvist noen blendende treffsikkerhet på pasningene sine som tilsier at han skal være et så mye bedre alternativ i den rollen enn Gashi.

Det beste alternativet hadde vært Gislason! Wink

Jeg er så lei av å høre om late spillere som hele tiden skal gå på løp. Håper Keiko får de til å springe.  Wink

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 sep 09, 14:51

Hva er det med Norsk fotball og løping??

 

Jeg er mye mer opptatt av god bevegelse og nøyaktige passninger en høyt tempo og passningsmiss.. Blir matt av Norsk fotball jeg:( Man burde jo skjønneat jo mer man løper og høyere tempo mann har så vil man jo til slutt bare miste ballen. Med gode bevegelser fra med spillere vil ballfører ha en mye enklere jobb å finne godt plaserte spillere.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 sep 09, 14:54

Fra f-b.no: Treneren kan i hvert fall glede seg over at Mattias Andersson og Alex Valencia er klare for kamp selv om begge har slitt med noen småskader.

Godt at begge kantspillera våre er klare for kamp!

Everton sliter med skade, og er usikker. Han skal testes før kampen..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 09 sep 09, 16:07

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Hva er det med Norsk fotball og løping??

 

Jeg er mye mer opptatt av god bevegelse og nøyaktige passninger en høyt tempo og passningsmiss.. Blir matt av Norsk fotball jeg:( Man burde jo skjønneat jo mer man løper og høyere tempo mann har så vil man jo til slutt bare miste ballen. Med gode bevegelser fra med spillere vil ballfører ha en mye enklere jobb å finne godt plaserte spillere.

Vet ikke om jeg fortod deg riktig, men mener du at det er bedre å løpe sakte og lite? Blir mye enklere å forsvare seg mot da.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 sep 09, 16:25

God bevegelse er ikke det samme som å løpe mye.

Om ett lag som angriper baserer spillet sitt på gode bevegelser, altså gjøre seg tilgjengelig i rett posisjon så behøver man heller ikke løpe så innmari mye heller, og jobben for ballfører blir lettere. Jfr Total fotball. Om spillere i andre posisjoner beveger seg i forhold til ballfører vil da forsvarende lag miste sin defansive struktur ved at spillere som markerer spillere som er i bevegelse kommer ut av posisjon. Dette vil skape rom for andre spillere. Til og med for lag som spillere soneforsvar da ved å fylle opp mellomrom gjør at midtsoppere gjerne må ut og markere feilvendtspiller og etterlate seg rom for angrepspillere. Det er da viktig med ett høyt balltempo, kontra mye løping.. Mindre slitne spillere, mer passningsikert og mer nøyaktig spill. Noe F.eks Stabekk viste i 2007 og 2008.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 09 sep 09, 20:33

Opprinnelig postet av endre

Med dette friskt i minnet, kan det bli en opplevelse ja :)

ja uff, får håpe at det ikke skjer på Fredrikstad stadion :)



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 9 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f