Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie har signert

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 13 3

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 28 aug 09, 06:39

Er egentlig positiv til Tom.

Men blir ikke lett å redde plassen hvis spillerene ikke har trua sjøl. Virker ikke som døm er fornøyde med at Nordlie kommer, da er det kanskje ikke så lurt..?

Blir spennende å se hva han får til døm neste åra hvis vi klarer oss i år. Jeg mener vi burde hatt en sportssjef som kunne laga en plan, sånn som TKK gjorde. Tom bør bli pålagt å satse på de store talentene våre.

Blir vel ikke så lett å få TKK tilbake nå, regner ikke med at Tom vil ha noen over seg.. Det er det som er mest synd med dette.

Men jeg gleder meg til å spille 4 3 3 igjen, trur det kan bli bra detta!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 28 aug 09, 07:01

Velkommen skal du være!! En eller annen gang må du vel lykkes over en lengre periode! Wink

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 aug 09, 07:10

Velkommen til 2.5 år Tom Nordlie.

Uansett resultat denne sesongen har jeg trua på at du kan få FFK på rett kjøl.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 aug 09, 07:42

Velkommen skal du være Tom!

PS! En del av oss er skeptiske, men du - og ingen andre - kan motbevise hvor feil skeptikerne tar!!

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


JanF.

Knøttespiller
Ble medlem: 01 jun 09
Innlegg: 60

Lagt til: 28 aug 09, 07:48

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 28 aug 09, 07:52

2 millioner i året ja, pluss en bonus for å holde seg i Tippeligaen.

Hvor ble det av 80.000,- i mnd? Eller gjelder det bare spillere?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 28 aug 09, 07:57

Spørsmålet er vel hvor stor er fallskjermen hans??? Han har de siste årene tjent nesten 10 mill på bare falleskjermer Surprised


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 28 aug 09, 08:29
Endret: 28 aug 09, 08:31
Endret av: sruben

Opprinnelig postet av ffkmufc

Blir vel ikke så lett å få TKK tilbake nå, regner ikke med at Tom vil ha noen over seg.. Det er det som er mest synd med dette.

Jepp. Fra VG artikkelen litt opp i tråden:

"Et punkt som var svært viktig for Tom Nordlie å få med i kontrakten sin var at han ikke skal ha en sportsdirektør over seg. Det var noe av det han mener gikk galt i Lillestrøm i sin tid."

Men det virker kanskje ikke mest sannsynlig å få tilbake TKK i nærmeste fremtid uansett, da måtte kanskje RH gått først? Uansett viktigst å unngå nedrykk i førsteomgang mener jeg.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 28 aug 09, 08:39

Regner med at spillerne får kjørt seg nå....nå må de faktisk jobbe og bli slitne for lønna si, stakkar...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 aug 09, 08:42

Cry Er i ferd med å gå inn i en tung depresjon. Hvis dere ser en zombie aktig fyr på stadion som spiser lykkepiller med begge henda, så er det antageligvis meg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 aug 09, 08:43
Endret: 28 aug 09, 08:43
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Pk

Regner med at spillerne får kjørt seg nå....nå må de faktisk jobbe og bli slitne for lønna si, stakkar...

All grunn til å tro at effekten blir det motsatte. TN har tydeligvis null respekt i spillergruppa. Hva skal klubben gjøre? Selge hele stallen i dette vinduet?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 28 aug 09, 08:49

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Pk

Regner med at spillerne får kjørt seg nå....nå må de faktisk jobbe og bli slitne for lønna si, stakkar...

All grunn til å tro at effekten blir det motsatte. TN har tydeligvis null respekt i spillergruppa. Hva skal klubben gjøre? Selge hele stallen i dette vinduet?

Og dette baserer du på en uttalelse fra en sliten småbarnsfar som får stukket mikrofonen opp i fjeset ufrivillig. I følge Ophaug var det at spillerene var så negative blåst ut av proporsjoner.

Tror også at du undevurderer Nordlis evner som motivator. Enkelte her fremstiller han som en "kappgang-diktator". Det er i beste fall en overforenkling. Nordli er en karismatisk person, så hvordan han klarte å snu humøret i Viking. Der hang jo også spillerne med hodet.

---------------------------

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 28 aug 09, 08:56

Er litt i tvil, men velkommen til klubben Tom Nordlie.

En ting som er sikkert så er du et par hakk mer karismatisk enn TFA Cool


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 aug 09, 08:58

Tom er også en veldig god psykolog og jeg tror ikke det er første gang han møter på dette problemet. sikker på han for FFK gutta på gli.. Det er bare ett problem og det er at Tom kommer til og sprekke om en spiller ikke trener etter hans pipe.

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 28 aug 09, 09:00

Han er en humørspreder og en meget dyktig motivator - i korte perioder. Jeg har vært på lederskapsseminar hos Tom og ideene/teoriene hans er bare til å ta hatten av for.

Problemet er at han ikke kan sette disse over i praksis - hvis vi ser på tidligere klubber - får han raskt resultater, men over tid sliter han ut både spillergruppa og administrasjonen, slik at det går rett nedover igjen mot fortapelsen (Adecco).


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 aug 09, 09:20

Opprinnelig postet av freud

Og dette baserer du på en uttalelse fra en sliten småbarnsfar som får stukket mikrofonen opp i fjeset ufrivillig.

Nei, det gjør jeg ikke

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


suggas

Juniorspiller

Ble medlem: 23 aug 09
Innlegg: 79

Lagt til: 28 aug 09, 09:20

Opprinnelig postet av orion

Han er en humørspreder og en meget dyktig motivator - i korte perioder. Jeg har vært på lederskapsseminar hos Tom og ideene/teoriene hans er bare til å ta hatten av for.

Problemet er at han ikke kan sette disse over i praksis - hvis vi ser på tidligere klubber - får han raskt resultater, men over tid sliter han ut både spillergruppa og administrasjonen, slik at det går rett nedover igjen mot fortapelsen (Adecco).

 

Enig. Det er vel Nordlie i ett nøtteskall. Hvis man ser på det han har prestert tidligere så vil det gå slik du beskriver. Eneste er at FFK vil måtte si han opp før vi ender i Adecco. Men en eller annen gang må vel også Nordlie se seg litt tilbake og prøve å unngå å gjøre samme feil gang på gang. Ryker han på en smell her, vil han aldri mer trene ett eliteserielag igjen, eventuelt noen mnd som redningsmann. Er det det Nordlie vil. Det må jo på ett eller annen måte gå opp et lys for han også. Litt skeptisk at han har hele de sportslige ansvaret, kun rapportere opp til leder. Fotball er team arbeid, både på bane og ledelse.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 28 aug 09, 09:29

Opprinnelig postet av suggas

Opprinnelig postet av orion

Han er en humørspreder og en meget dyktig motivator - i korte perioder. Jeg har vært på lederskapsseminar hos Tom og ideene/teoriene hans er bare til å ta hatten av for.

Problemet er at han ikke kan sette disse over i praksis - hvis vi ser på tidligere klubber - får han raskt resultater, men over tid sliter han ut både spillergruppa og administrasjonen, slik at det går rett nedover igjen mot fortapelsen (Adecco).

 

Enig. Det er vel Nordlie i ett nøtteskall. Hvis man ser på det han har prestert tidligere så vil det gå slik du beskriver. Eneste er at FFK vil måtte si han opp før vi ender i Adecco. Men en eller annen gang må vel også Nordlie se seg litt tilbake og prøve å unngå å gjøre samme feil gang på gang. Ryker han på en smell her, vil han aldri mer trene ett eliteserielag igjen, eventuelt noen mnd som redningsmann. Er det det Nordlie vil. Det må jo på ett eller annen måte gå opp et lys for han også. Litt skeptisk at han har hele de sportslige ansvaret, kun rapportere opp til leder. Fotball er team arbeid, både på bane og ledelse.

Forsåvidt greit nok at det øverste sportslige ansvaret ligger hos treneren, ser ingen grunn til at dette bør forhindre Nordlie i å samarbeide og lytte til de andre i trenerapparatet. Jeg kan aldri tenke meg at Nordlie er tilfreds med å komme inn som redningsmann for deretter å få sparken litt uti neste sesong. Han er helt sikkert interessert i å gjøre det best mulig med klubben han trener, også på lang sikt!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 aug 09, 09:32

Pressekonferanse direkte her kl. 09.45

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


trigz

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 04
Innlegg: 15

Lagt til: 28 aug 09, 09:36

Velkommen til the twilight zone. Velkommen til et mediekjør uten like. Til non-stop dusteuttalelser til media. Til Den Store Depresjonen.Til vanvittige spillerkjøp. Til spisser på venstrevingen, adeccoligavinger på venstrebacken, et sprengt lønnsbudsjett, knust infrastruktur i klubben, mishagsytringer og opprør i spillergruppa, sanseløs overtrening og et endelig farvel til kreativ fotball. Velkommen som Tippeligaens enkleste lag å demme opp for.

Velkommen til galskapen.
Velkommen til Mordor.
Velkommen til Uday.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 13 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3