Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie har signert

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 13 11

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 04 sep 09, 18:05

Opprinnelig postet av Bedreviteren

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1913

Anbefaler folk å lese denne....

   Er med på denne anbefalingen.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 04 sep 09, 18:09

Opprinnelig postet av Bedreviteren

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1913

Anbefaler folk å lese denne....

Stoler vel litt mer på det som er skrevet der, enn på en tulling i en avis..


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 04 sep 09, 21:46
Endret: 04 sep 09, 21:48
Endret av: A.Scheie

Opprinnelig postet av dracula

Holters fortsetter sitt korstog mot Nordlie, og framstår mer og mer som Don Ouijote.



Sa brukeren som tidligere het antidrillo.


Regner med at du har/hadde dine saklige grunner til at du var negativ til Drillo.
Likefullt regner jeg med at Holters har saklige grunner til at han er negativ til Nordlie.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 04 sep 09, 23:25

Riktig det Scheie, men jeg skiftet kallenavn da Drillo kom til FFK, nettopp for ikke vise hva jeg mente om han.

Tror heller ikke at noen, ei heller du, kan si at jeg ledet an i  direkte angrep på Drillo etter han kom til klubben.

Men, henvis ståt jeg fast ved at Drillo var og trolig er en meget dyktig landslagstrener, men jeg stiller fortsatt store spørsmål ved hans kvaliteter som klubbtrener.

 

 

 

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 05 sep 09, 00:41
Endret: 05 sep 09, 00:49
Endret av: A.Scheie

 

Off topic - Til Dracula
Joda, du byttet navn, men sa samtidig at du har de samme holdningene til Drillo. I andre innlegg ber du blant annet om å "la den gamle mannen få hvile i fred" og "RIP". Mulig det ikke er direkte angrep, men å bruke ordspill som refererer til døden om sittende hovedtrenere vil sikkert en del hevde er litt drøyt. Uansett, mitt poeng med å slenge den kommentaren var ikke å dra frem gammel møk, men å forsøke å sette ting litt i perspektiv:

Det må faktisk være lov til å være kritisk til klubbens valg av trener. Spesielt om man har saklige og seriøse argumenter. Hadde Holters kommet med utsagn på nivå med " Norlie er tett, rett og slett, den som er imot, er en idiot!" kunne den kritikken som enkelte har kommet med vært på sin plass. Men slik jeg tolker Holters mener han klubben gjør et totalt feil valg av trener og argumenterer med hvorfor. Det må han få lov til! At enkelte forumbrukere mener at Holters har så stor påvirkningskraft at han med sine argumenter leder an i et direkte angrep mot Tom Nordlie, så for det være et kompliment til Holters.

----

----
On topic:

Jeg er langt ifra positiv til Tom Nordlie som hovedtrener. Men det går ikke på fotballfaglige ting. Jeg synes det er kjempebra at han tør å si ifra og at han har en tydelig fotballfilosofi. Jeg tror også at Nordlie er noe av det bedre som kunne skje om man isolert sett kun ser på å berge plassen. Jeg tror til og med at han kan få suksess med klubben i sesongen(e) etter.

Men som medlem av Fredrikstad Fotballklubb er jeg opptatt av hva som er best for klubben. Og den klubben skal forhåpentligvis eksistere litt lenger en sittende hovedtrener.

Slik ståa er nå er jeg oppriktig bekymret for selve fotballklubben. "Ingen er større en klubben!" sies det. Ja da må klubben skaffe seg en plan, en helhetlig tankegang, rett og slett "Slik gjør vi det i FFK!". Slik det er nå og slik det har vært så er det den til enhver tid øverste sportlige ansatte være seg hovedtrenere eller sportstidirektører som styrer filosofien. En slik klubbdrift er 100% avhengig av snille onkler som spytter inn penger når det trengs. Og det er ikke sunn klubbdrift og i hvert fall ikke helhetlig klubbutvikling. Hva skjer den dagen da de rike onklene finner ut at nå gidder vi ikke mer? Da er klubben virkelig ute å kjøre.

Nei, om jeg får viljen min så må klubben stake ut en kurs, og alle som blir ansatt - være seg adm direktør eller trener - må jobbe etter den kursen. Da tenker jeg spesielt på filosofi ifht utvikling av unge spillere, hva man kjøper, spillefilosofi e.t.c. Slik jeg ser det, er ikke klubben i nærheten av det per dags dato. Og med valget av Tom Nordlie som hovedtrener med all sportslig makt så ser jeg ikke noen utvikling på det området de neste to årene heller. Historien har vist at han ikke er bra når det gjelder klubbutvikling. Og det er hvorfor jeg er negativ til å ansette Nordlie med de fullmaktene han har nå.

 

 

 

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 05 sep 09, 00:50

Opprinnelig postet av Bedreviteren

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1913

Anbefaler folk å lese denne....

Denne blir vel ignorert totalt av Nettavisen og andre riksmedier.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 05 sep 09, 01:41

"La den gamle mannen hvile osv" var vel ikke utsagn mens han var FFK trener.

Men en komentar til hans nye landslagsansettelse.

Medgir gjerne at han har gjort det bedre med landslaget enn jeg hadde trodd, men ikke bland korta.

Mao lenge etter han var ferdig i FFK.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 sep 09, 08:09

Det var litt moro og se tv østfold sporten. Raymond kvisvik som var kjempe glad  for at Tom Nordlie gav han lov til og spille litt bandy sånn at kan beholde formen sin når det er fotball pause som nå

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 05 sep 09, 10:49

Har dobelltsjekket og dementerer selvfølgelig påstanden om at dracula har skrevet "la mannen hvile" kommentaren mens Drillo var hovedtrener. Men det var heller ikke da han ble landslagstrener, så det er sagt.

Uansett har ikke noe problem med at en del var negativ til Drillo da han kom, like lite som jeg har noe problem med at en del er negative til Nordlies ankomst. That's may point, og trolig det siste i denne diskusjonen.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 05 sep 09, 11:37

I fare for å oppfattes som negativ til Nordlie så må jeg ihvertfall få sagt noen gennom tenkte ord fra min side. Tom Nordlie har mange gode kapasiteter som trener, ingen tvil om det. Men for noen av oss vel engasjerte så hadde vel vi ett lite håp om at FFK skulle kunne bli en foregangsklubb i Norge på utvikling av talenter osv. I sportsplanen som TKK har lagt frem, uten å ha lest den selv, men fått fortalt om retningslinjene, pluss sann jeg har forstått TKK som profesjonell person. Hadde jeg og håpet at klubben endelig skulle ta ett steg i rett rettning, men iom at ting har gått som det har gått, har de vel stort sett gjort alt stikk motsatt. Bortsett fra å hente inn mange talentfulle spillere. Men jeg tenker meg da rett og slett at klubben har tatt steg vekk fra sin plan og brukt penger helt ufornuftig de siste 8 mnd.

Når klubben i utgangspunktet prøver å gjennomføre en sportselig plan der de ønsker å satse på unge spillere og talent for salg og for å bygge en sunn kultur bør de gjennomføre den helt ut. Men når da den personen mer eller mindre blir ofrett av maktkampen i klubben så blir alt bare sur og galskap.

De trekka TKK ønsket å gjennomføre innebærte att klubben skulle frigjøre seg fra økonomisk doping og heller sørge for egene inntekter. En slik plan gjør at det er den sportselige sjefen har kontoll på hvilke spillere som skal inn og hvilke som skal ut. osv osv. Og gjør klubb uavhengig av velgjørere. Sunn drift og god planlegging vil gi resultat.

I en slik plan er man avhengig av visse trekk:

- Først og fremst må satsninga på juniorer og unge spillere prioriteres, eldre spillere må ut for å gi plass til de unge kreftene.

- Da må man ha en trener som kan gjennomføre dette. Grønis har bevist at han ikke er den typen.

- Hospitering av unge spillere, samt flere tiltak. Her har klubben sviktet,

- Ansettelse av trener som har en samenfatende filosofi med sportsplanen og med en mer tilpasset spillestil om hva som kreves for å prestere. Utviking av ett mønster som er innbeftatet i treningsregime fra yngre avdeling og opp til A lag, jmf Ajax skolen, Barca akademiet++ Arsenal, Man Utd osv

-Salg av telenter hentet utenfra for en billig penge, samt utvikling av lokale talenter mtp salg og å utvikle en ny stamme. Det er kun topp 20 klubber i Europa som kan kjøpe spillere uten å tenke på vidfre salg. Det positive er at unge spillere krever mindre i lønn og kan se på FFK som ett springbrett der FFK kan formidle disse spillerne ut i Europa.

-Ingen farmer klubb, FFK ville uansett altid hatt spillere som ville vært i klubben i 3-4 år før de forsvant, men og hatt noen som ville vært kontiunitetsbærerne, legendene.

Hadde disse punktene blitt gjennomført ville klubben stabilisert seg som en sunt drevet klubb og kunne noen år slåss om medaljer, kansje seriegull og slåss om Europa cup plasser, men selvfølgelig ville det variert som i alle andre klubber, Men det aller viktigste er att klubben ville hatt kunne basert driften sin på egene intekter fremfor velgjørere.

Det paradoksale her er at klubbens velgjører og pengefolk, som FFK har vært avhengig av til nå(som jeg seff er veldig glad for) mister sin posisjon og sin styrke i forhold til det å påvirke. Vi vet jo alle hvordan FFK blir brukt som en høyborg for makt eliten i Fredrikstad for å markere seg og til å få positiv oppmerksomhet. Men en slik sportsplan FFK vef TKK ønsket å satse på er ikke forenlig med deres politikk. Da passer heller innkjøpspolitikken deres bedre. Presseoppslag og reklame. For å si det slik, 3,5 mill i markedsføring for en eiendoms utvikler med en milliard på konto er vel peanutts.

Og Tom Nordlies med sin stil og medie oppmerksomhet passer jo småkongenes profil perfekt, innkjøp av dyre spillere med høy lønn som er en stor merkostnad for klubben.

Det som er pri en for klubber i Norge er å bli kvitt investeringsselskapene som bruker klubber som egene markedsføringskanaler, skal de utvikle seg!

Men det er vel desverre en utopi i Fredrikstad når man ser hvilke eiere og hvordan styret og administrasjonen i klubben operer.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 05 sep 09, 12:55

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

masse fornuftig



Kan ikke gjøre annet en å slenge meg på denne. Føler du treffer spikeren på hodet her.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 05 sep 09, 14:38

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Vel talt...


pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 05 sep 09, 15:54

Svært godt skrevet. Tror det er mange av oss som deler disse tankene.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 sep 09, 19:36

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

 

Hallgeir Gammelsæter hadde vært oppriktig stolt av deg nå:) Bra skrevet.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 sep 09, 15:02
Endret: 06 sep 09, 15:03
Endret av: Patrioten

Rita Sletner som er politiker i byen, sier til FB at etter Tom Nordlie kom til byen, har hans store oppmerksomhet ødelagt for deres valgkamp oppmerksomhet, hi,hi, kult


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 sep 09, 13:18

Jeg må småhumre litt når jeg tenker på hvor mye spillerne får å gjøre fremover på treningsfeltet. "No pain no gain", og "vi har ikke troa på å hvile seg i form", om tirsdagen som blir fjernet som fridag for spillerne, i følge demokraten. 

Jeg har hørt at fotballspillere er mest sårbare for skader 2 dager etter kamp (som regel tirsdag) og får derfor fri i mange klubber. Skal bli spennende å se om dette gir seg utslag i flere skader fremover.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 sep 09, 14:11

Det beste hadde kanskje vært å ikke trene i det hele tatt. Da unngår vi nøk enda flere skader...


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 sep 09, 14:29

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Det beste hadde kanskje vært å ikke trene i det hele tatt. Da unngår vi nøk enda flere skader...

hehe, ja ikke sant.. Men den berømte balansegangen blir nok ofret, eller redefinert nå i krisetider.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 sep 09, 14:44

Opprinnelig postet av Shadar

Jeg har hørt at fotballspillere er mest sårbare for skader 2 dager etter kamp (som regel tirsdag) og får derfor fri i mange klubber. Skal bli spennende å se om dette gir seg utslag i flere skader fremover.

Kan vi få flere skader enn vi allerede har hatt denne sesongen? Kanskje de har hvilt seg til å bli porselenspingler hele gjengen...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 sep 09, 16:13

Ser av de andre lagenes treningsopplegg at det er stor forskjell på hvordan de legger opp treninger/ restitusjon osv. FFKs medisinske apparat er nok ikke verdens beste, og jeg syns det er rart at ikke alle følger denne regelen med hvile to dager etter kamp. RBK, som vel er den mest profesjonelle klubben i Norge, gjør ikke det..

Kan godt hende at Nordlie/Hanssen har endret på dette. Personlig har jeg ingen kunnskaper om hva som er rett og galt.



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 13 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3