Husk meg
Brukernavn
Passord

På tide å be folk holde kjeft !

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 27 aug 09, 12:00

Nei, jeg mener ikke inne på forumet her, men at vi alle ser oss i speilet og begynner med oss selv hvis vi ønsker forandring og en mer proff klubb.

Selv om jeg synes det er sinnsykt moro med rykter i silly seson så er det veldig viktig å skille på to ting. 

1. Informasjon om at en spiller, trener eller ressursperson som FFK faktisk er i forhandlinger med.

Kommer noen med slik informasjon til deg, eller du overhører de fortelle det til noen andre. Uansett hvem som       forteller deg det det så bør din respons være "hold kjeft skravlekjærring"  All slik informasjon er kun egnet til å       forverre forhandlingsposisjonen til FFK. For hvis de forteller det til deg, så er det stor sannsynlighet at de forteller det til andre og.
Det ender opp med at det blir en masse støy internt og eksternt med diskusjoner om spilkler/trener er den rette
etc. Bare for å, som oftest ende med at man uansett ikke blir enige med spilleren/treneren.
    
Og kommer informasjonen til fra motpartens leir så synes jeg faktisk man skal ta kontakt med ledelsen i FFK pr       mail og fortelle mortparten lekker info.

Egentlig burde jo ikke dette være ett problem, fordi som sitter med denne informasjonen i ledelsen og de andre       ansatte har signert en erklæring om tauset om forhold de for kjennskap til i forbindelse med jobben/vervet de         innehar i klubben. MEN vi vet jo alle at det er mye rart i ledelsen og klubben, og da burde vi alle gjøre det lille vi       kan for å stoppe lekkasjene til de evt. har kommet ut for dagen, eller forhandlingene er over. Blir nok ikke kvitt       det, men tror de som prøver å gjøre seg interessant med å slippe sensitiv informasjon tenker seg om en ekstra       gang om de blir bedt holde kjeft en eller flere ganger. 

 

2. Rykter/informasjon om spillere/trenere som glapp, og andre situasjoner som er "in-the-past" 

Slik informasjon er bra informasjon, da kan vi rundt klubben analysere om de som sitter i styre gjør en skikkelig       jobb og gi de på pukkelen hvis de driter seg ut. Det er helt fair og faktisk ganske viktig for at de skal utvikle           seg.

 

Det siste klubben trenger nå er mer unødvendig støy, nå må alle samle seg for å dra iland ny tippeliga-kontrakt. Det er i alle fall min mening. 

 

 

 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 aug 09, 12:07
Endret: 27 aug 09, 14:40
Endret av: Rey

 

Du får vel rimelig store problemer med å kontrollere pressen....? Og det er vel der ting kommer fram...?

Og personforfølgelse av folk med andre meninger er også en god grunn til å si : På tide å be folk holde kjeft !
Enig?

MOD (Rey): Fjernet sitat. Det er ikke noe vits å sitere hele innlegget som er rett over der du svarer ettersom det ikke er noen tvil hvem du svarer. Spesielt ikke når det er på 100 linjer. Det gjør dessverre at forumet lastes mye tregere


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 27 aug 09, 12:58

Har ikke snakket om pressen jeg, det er en henstilling til folk her inne.

Det er pressens jobb å grave frem slik info, det er det de lever av, selv om lokalpressen kanskje kunne prøve å holde på forhandlingsdetaljer  frem til de fører frem til noe eller til nyheten sprekker i riksmedia.

Når det gjelder personforfølgelse så er jeg usikker på hva du mener, men det er jo faktisk forbudt ved norsk lov det. Eller mener du at jeg har bedrevet personforfølgelse av noen her inne?  Hvis du mener jeg driver med det så burde du jo 

a: anmelde meg/personen du mener til politiet

b: i det minste melde meg til moderatorene her så de får stengt meg/vedkommende du mener ute fra forumet

På generelt grunnlag så er jeg imidlertid enig med deg. Men nå har jeg ikke sett det fra noen her inne da.

Lurer på noen ganger om du er uenig i meg bare for "the sake of the argument"  men jeg mener ikke det er personforfølgelse av den grunn. 

 


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 aug 09, 14:35

Jeg er nå sjeleglad for at TN nyheten sprakk, siden jeg langt foretrekker å ytre min mening før ulykka har skjedd enn etter.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 27 aug 09, 14:56

Tanken din er god ecupeventyrsnart, men bortimot umulig å håndheve. I en ideell verden skulle jeg også ønske at ting ikke lekker ut fra veggene på stadion som potensielt kan spolere en god overgang til FFK. Det er der kilden til problemet ligger. Hadde de som behøver å holde tett gjordt det, hadde ikke det vært et problem. Å starte holdningskampanje om holde kjeft på et nettforum hvor de fleste er anonyme debattanter, blir i så måte relativt vanskelig. Mange har også en trang til å fortelle/dele det de har hørt for å kanskje høre om noen andre har hørt det samme. Det kan man også trygt gjøre på nettet i behagelig anonymitet.

Å be forumbrukere om å holde kjeft blir som Øystein Sunde synger i Sånn er'e bare: "Drit i årsaken, kurér symptomet"

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 27 aug 09, 16:09

Opprinnelig postet av Scout

Tanken din er god ecupeventyrsnart, men bortimot umulig å håndheve. I en ideell verden skulle jeg også ønske at ting ikke lekker ut fra veggene på stadion som potensielt kan spolere en god overgang til FFK. Det er der kilden til problemet ligger. Hadde de som behøver å holde tett gjordt det, hadde ikke det vært et problem. Å starte holdningskampanje om holde kjeft på et nettforum hvor de fleste er anonyme debattanter, blir i så måte relativt vanskelig. Mange har også en trang til å fortelle/dele det de har hørt for å kanskje høre om noen andre har hørt det samme. Det kan man også trygt gjøre på nettet i behagelig anonymitet.

Å be forumbrukere om å holde kjeft blir som Øystein Sunde synger i Sånn er'e bare: "Drit i årsaken, kurér symptomet"

Det er da noen voksne folk som skjønner konsekvenser når de får de fortalt. Så hvis lekkasjene kan bli litt færre så kan det jo hende vi lander en spiller til slutt;) Kan ikke la være å prøve selv om jeg er enig at det nok alltid vil være noen som ikke klarer.

Er jo ikke meningen at noen skal håndheve noe, sier bare man skal gå i seg selv den som ønsker og klarer, og starte der.


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 27 aug 09, 17:13

Det her skjer i alle klubber det er en interesse rundt. Tror du Arsenal, Man Utd, Liverpool og Kvik-Halden også er fritt for rykter om spillere inn/ut?

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 27 aug 09, 17:15

Rykter har de nok av, men i forhold til hvor mange de selger/kjøper sammenlignet med FFK så tipper jeg de har færre uønskede lekkasjer.


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 27 aug 09, 17:33

Opprinnelig postet av teflon

Rykter har de nok av, men i forhold til hvor mange de selger/kjøper sammenlignet med FFK så tipper jeg de har færre uønskede lekkasjer.

HAH! Det er omtrent nihundreåtteførti overgangsspekulasjoner rundt klubber som Arsenal, Man Utd, Barcelona, Liverpool etc pr uke!

 

Rykter på gata skader ikke en klubb av FFKs størrelse, og hvis man spør media pent om de vil trekke tilbake, er man bare dum. Dessuten skal vi takke media for jobben de gjør - tenk på den enorme korrupsjonen som ville blomstret opp om media ga f..n.

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 27 aug 09, 17:42

Spekulasjoner ja, men hvor mange av de stemmer, og hvor mange av de er UØNSKEDE LEKKASJER FRA F.EKS MANU SINE ANSATTE? Det er jo tross alt det diskusjonen tråden handler om.

Les godt etter før du svarer, Norsk er tross alt ett av verdens vanskeligste språk. (forøvrig er ikke jeg noen spesielt god utøver av språket.)


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 27 aug 09, 18:36

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

 

Det er da noen voksne folk som skjønner konsekvenser når de får de fortalt.

Ja, noen voksne skjønner det, men laaaaangt fra alle. Dessuten er det ungdommer og barn på slike forum også, og voksne som oppfører seg som det Wink Tro meg, dette må tas ved rota.

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 27 aug 09, 18:59

Er nok ikke så uvanlig at klubber planter noen rykter for å lage et røykteppe, dra fokus bort fra spilleren de faktisk jobber med å få til klubben. Hvis ikke FFK jobber på den måten, det kan jo være at det hadde gjort jobben litt lettere i forhold til hva den er nå.

 De kunne også med fordel vært litt mer tilbakeholdene når de svarte media på om det kommer noen spillere snart, for å slippe å skape falske forhåpninger. Ikke gi svar av typen:" Det kommer sannsynligvis en eller flere før helga", "forhåpentligvis er det klar en spiller iløpet av dagen". Svaret kunne heller vært mer som: "Vi er på jakt etter forsterkninger, men vi kommer ikke til å foreta oss noe før vi finner den/de spillertypene vi er på utkikk etter og etter det er det mye som må klaffe før det blir en realitet av overgangen, alle overganger blir annonsert på den offisielle websiden så følg med der så vil alle få vite straks en forsterkning evt er på plass."

Litt kjedelig med sånne standard svada svar, men sannsynligvis taktisk klokt av klubben.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 27 aug 09, 19:16

Ja, jeg er enig med deg Scout, det må taes ved rota, men igjen, ett problem kan angripes fra flere kanter, og gjerne med å begynne med seg selv.

Er helt enig med deg og TheDude, noen av ryktene er nokplantede for å legge røkteppe, hvilket kan være smart, men i FFK er det nok langt flere av de som er rett og slett folk i FFK sfæren som ønsker å gjøre seg interessante ved å lekke informasjon som ikke skal ut.

Ellers så mener jeg at de kunne holdt tett frem til det var noe konkret, det blir det minst støy av akkurat som du sier.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3