Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie blir FFK-trener

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 23 5

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 aug 09, 09:10

Opprinnelig postet av Modric

Skal vi arrangere oppmøte på Stadion i dag kl 1730?

Hvorfor det? Er vel ganske mange som er for den ansettelsen...


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 25 aug 09, 09:18

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Modric

Skal vi arrangere oppmøte på Stadion i dag kl 1730?

Hvorfor det? Er vel ganske mange som er for den ansettelsen...

For å uttrykke vår mening om tingenes tilstand i klubben..
Vise vår misnøye med ledelsen, trener spm, og sportslige prestasjoner.. Hjelper ikke med meningsyttringer her inne, hvis man ønsker endringer!!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 aug 09, 09:22

Opprinnelig postet av Modric

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Modric

Skal vi arrangere oppmøte på Stadion i dag kl 1730?

Hvorfor det? Er vel ganske mange som er for den ansettelsen...

For å uttrykke vår mening om tingenes tilstand i klubben..
Vise vår misnøye med ledelsen, trener spm, og sportslige prestasjoner.. Hjelper ikke med meningsyttringer her inne, hvis man ønsker endringer!!

For det første så tror jeg det hjelper å skrive her inne. For det andre, ja såpekokere styrer klubben nå, helt enig i det. Ettersom tråden handler om en ny trener, så regnet jeg med at vi skulle protestere mot ansettelsen av Nordlie. Isolert sett er det vel langtifra noe grunnlag for det...


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 25 aug 09, 09:28

Jeg personlig er positiv til Nordlie som redningsmann og en person for FFK i de kommende sesongene.

Vi må ikke glemme at når Grønhagen ble ansatt, så kom det også rapporter fra Sverige om at AG var en mann som fort fikk gode resultater, for så å falle nedover i prestasjonskurven.

Det er vel det vi har sett det siste året nå at AG har vært over toppen som trener i FFK etter raskt å ha fått gode resultater.
Dette var jo et varsku fra Sverige, så AG og TN er nok ganske like i resultat oppnåelse enn folk flest har en oppfatning av...


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 25 aug 09, 09:37

Visst vi ikke skal ha en trener som ikke har hatt en eneste dårlig sesong, hvem skal da FFK hente? Alex Ferguson? Han er vel det nærmeste vi kan komme som sjelden opplever dårlige sesonger.

Vi alle har jo skreket om forandringer, når det ser ut som om det blir forandringer så er pokker meg det galt også.  Hadde vi blitt fornøyd om Real Madrid hadde blitt farmerlaget til FFK tro?

Mange foreslår KTE, hva har han bevist på tippeliga nivå tidligere? At han klarer å ligge nede i den sumpa vi nå er?

TN fikk faktisk tilbud om å forlenge med Viking, men ønsket ikke det pga familien.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 09:45

Opprinnelig postet av rødforalltid

Visst vi ikke skal ha en trener som ikke har hatt en eneste dårlig sesong, hvem skal da FFK hente? Alex Ferguson? Han er vel det nærmeste vi kan komme som sjelden opplever dårlige sesonger.

Mange foreslår KTE, hva har han bevist på tippeliga nivå tidligere? At han klarer å ligge nede i den sumpa vi nå er?

Sjelden at Nordlie opplever dårlige sesonger? Han fikk sparken i Vålerenga grunnet dårlige resultater. Han fikk sparken da sølvvinner Start den neste sesongen hadde to seire etter halvspilt serie, og han ble vel presset ut av LSK også, etter en miserabel start på sesong to der borte. At Viking tilbød han lengre kontrakt trenger ikke ha mye å si, da han kun var der noen få kamper og reddet klubben.

Eggen har tross alt god erfaring med å redde klubber fra nedrykk. Alle sesongene med Moss og Fredrikstad i Tippeligaen har aldri endt med nedrykk. Det ville også blitt en billigere løsning hvis man hadde fått han ut sesongen.


nilz1

Knøttespiller

Ble medlem: 12 aug 08
Innlegg: 68

Lagt til: 25 aug 09, 09:02

Hvordan kan delvis voksne oppegående menn komme med så mye sprøyt som det jeg leser i denne tråden? Å hente inn nye spillere er ikke løsningen for FFK. Til det er tiden for knapp, altså for få kamper til at det skal kunne gi frukter i form av fortsatt tippeliga spill neste sesong.

Alle dere som er glad i Fredrikstad, ønsker vel ikke å se Adecco fotball på stadion de neste sesongene? Det vil bli realiteten dersom det ikke gjøres noe drastisk umiddelbart. Det eneste som kan ha øyeblikkelig virkning på spillergruppa er å hente inn en trener med klar visjon og klare uttalte krav til spillergruppa. Derfor er Nordli rett mann til denne jobben. Skulle bare ønske han hadde kommet i sommer...

Spillerstallen er ikke nevneverdig endret fra i fjor, da ble det sølv. Skader vil alltid komme, men Grønhagen var på vei bort allerede i vinter. Som Holters skrev når den siste sykemeldingen kom, så kommer han ikke tilbake. Det ønsker jeg heller ikke, og det er flere som er av samme oppfatning.

Vi må også være klar over at de fleste spillere som blir forespurt om FFK ikke ønsker å komme hit. Det er også et tankekors, derfor må det ryddes i gangene og det så fort det er mulig skapes en samlet entusiasme rundt og i klubben som har vært fraværende siden jubeldagene med Eggen. Men, alt var ikke rosenrødt den gangen heller.

Håper Nordli er på plass i løpet av dagen og at han gjenskaper trua i spillergruppa om at dette skal gå bra. Da slår vi Tromsø på søndag og snur den negative trenden med å følge opp med seier mot Vålerenga på hjemmebane.

Så en liten fornote: Den kvelden vår kjære Dagfinn ble skadet i Kristiansand spilte Start om gullmedaljer i Tippeligaen. Kun et FFK som kjempet om fornyet kontrakt sto mellom laget fra sørlandsbyen og en lenge etterlengtet Tippeligaseier. Noen som husker hvem som var trener i Start da? Rart at ingen nevner det.....  Men det er jo ikke dritt om mannen så da glemmer man vel det - ikke sant!

Ønsker FFK, alle med hjerte for klubben og Tom Nordli lykke til i innspurten av Tippeligaen

 

---------------------------

FFK og Manchester United

Sitat fra en legende: I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste 20 minutter i mitt liv. (George Best)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 09:13

Opprinnelig postet av nilz1
Så en liten fornote: Den kvelden vår kjære Dagfinn ble skadet i Kristiansand spilte Start om gullmedaljer i Tippeligaen. Kun et FFK som kjempet om fornyet kontrakt sto mellom laget fra sørlandsbyen og en lenge etterlengtet Tippeligaseier. Noen som husker hvem som var trener i Start da? Rart at ingen nevner det.....  Men det er jo ikke dritt om mannen så da glemmer man vel det - ikke sant!

Jepp, det går som regel bra i en til to sesonger. Så er slitasjen så stor både på ledelse og spillere at flere av dem har fått nok. For Start sin del ble den neste sesongen startet med to seire etter halvspilt serie og Nordlie fikk sparken. Var det verdt det? Først i år har Start kommet tilbake der de var da Nordlie var på sitt beste omtrent.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 25 aug 09, 09:16

Opprinnelig postet av nilz1

Den kvelden vår kjære Dagfinn ble skadet i Kristiansand spilte Start om gullmedaljer i Tippeligaen. Kun et FFK som kjempet om fornyet kontrakt sto mellom laget fra sørlandsbyen og en lenge etterlengtet Tippeligaseier. Noen som husker hvem som var trener i Start da? Rart at ingen nevner det.....  Men det er jo ikke dritt om mannen så da glemmer man vel det - ikke sant!

Grönis klarte også å føre FFK til sølv i Tippeligaen. Da må jo både Grönis og Nordlie være fantastiske trenere!!


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 25 aug 09, 09:46
Endret: 25 aug 09, 09:52
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av nilz1
Hvordan kan delvis voksne...

og resten av innlegget

Veldig godt innlegg, blant de mest reflekterte jeg har lest på lenge!!

 

Mod: Ikke sitér hele innlegg for å skrive at det er et bra innlegg.

---------------------------

alexx


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 25 aug 09, 10:06

Er fremdeles sjokkert. Trenger nok resten av dagen til å summe meg.

En Viking-kollega fortalte meg imorges at han så på TN som en mirakelmann, og at han bare har positive ting å si etter at TN reddet Viking fra nedrykk for noen år siden. Han har visst en stor stjerne der borte fremdeles.

Jeg velger å gi mannen all støtte dersom han faktisk ender opp i trenerstolen. Det blir ihvertfall en fantastisk spennende høst!

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 09:58
Endret: 25 aug 09, 09:59
Endret av: FFK1903

Morgenmøtet:

Henriksen: Ja ja, gutta boys, da har jeg fikset han derre Tom Nordlie vet dere!

En i styret: Ømh, ja vel, men har vi ikke Anders Grönhagen ansatt som hovedtrener?

Henriksen: Åh faen, jeg visste det var noe jeg hadde glemt. Hvor i helvete ble det av den post-it-lappen egentlig? Faen, der ringer FB også. Jeg tar avspassering i dag jeg folkens. Ses i morgen!

Aune tuslende inn: Hva skjer?

Henriksen: Oi, sjekket du ikke facebook-innlegget mitt i går? Vi har kanskje hentet Nordlie, ringer du han, emh, han svensken også? Tror ikke han vet det nemlig. Hei sveis!

Aune: Hvor skal du?

Henriksen: Tar meg en tur på hytta. Må forberede pressekonferanse. Veggene i VIP-losjen har nemlig fått nye farger!

Man kan nesten lure på om det er faktisk er tilfellet noen ganger. The Muppet Show!


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 25 aug 09, 10:11
Endret: 25 aug 09, 10:11
Endret av: FFK Forever

 

Helt konge! Tom Nordlie er rett mann for oss!   Vi trenger en mann som kan piske daukjøttet vårt!

Laughing

 Btw patetisk av folk på forumet her som forhåndsdømmer Tom Nordlie til de grader! 

Gi mannen en sjanse!

 

 

---------------------------

BRH


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 25 aug 09, 10:18

Få tilbake TKK også, så kan dette bli bra det. Tror TN og TKK finner tonen bedre enn Grønnis og førstnevnte gjorde..!!

---------------------------

You`ll never walk alone...


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

_insider_

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 25 aug 09, 10:25

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Få tilbake TKK også, så kan dette bli bra det. Tror TN og TKK finner tonen bedre enn Grønnis og førstnevnte gjorde..!!

Kan du utdype hvorfor?


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 25 aug 09, 10:34

INGEN I KIL MILJØET ØNSKER TOM N BORT. HAN ER MEGET POPULÆR; MEN HUS PÅ HVALER;FET LØNN I FFK FRISTER, sånn låter det på KIL magasinet. Det er visst allerede bestemt at Kenta tar over KIL. Ja, som dere skjønner så er det ikke bare i FFK det finnes administrative "tullinger". Snakket med en kollega på Vingrom Hotell som sa at reiser han nå, bør han ikke vise seg mer på Kongsvinger. Han er meget populær i miljøet og er absolutt kommet ned på "jordet". Gamle Tomteberget er sikker i sin sak ;detta skjer ikke, sier han.


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 25 aug 09, 10:38

FFK bekrefter samtaler med TN.

 

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2349/372/



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 23 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340